Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorolie uit bekleding krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motorolie uit bekleding krijgen

Achterin de Golf staat een literfles Castrol motorolie (van die dunne 5w30, maar dat boeit verder niet :). Vorige week moest er een klein scheutje bij in de motor en nadien heb ik (bleek dus) de dop niet goed vastgedraaid. Die fles is omgevallen (achterin de kofferbak) en heeft een goeie 200ml geloosd. Het uitneembare 'vloerkleed' waaronder de krik e.d. zit heeft als een spons zo'n beetje alle olie opgezogen. Die staat nu al een halve dag rechtop in de garage en het verbaasde me vanmorgen hoeveel olie eruit gelekt was op de kranten eronder.
    Ik laat hem nog een 24uur staan zo in de hoop dat het meeste eruit lekt. Maar hoe verwijder ik het restant dat niet wegsijpeld zo goed mogelijk? Bepaalde ontvetters, olieverwijderaars of iets ander?
    Oliestoken voor het goede doel

Met Perchloorethyleen, PERCHLOOR of PER, maar ga daar zelf niet mee klooien als je er al aan kunt komen.
    Praat even met je lokale stomerij Gijs.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Nieuwe mat halen bij de dealer?
      Misschien makkelijker.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Nieuwe mat halen bij de dealer?
        Misschien makkelijker.
        Als je het er voor een paar euro uit kunt halen?
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

'k Heb goede ervaring met remmenreiniger. Spuitbus(sen) bij de lokale automaterialenboer halen en maar eens proberen?

Comment

Ha, die Gummers;

Remmenreiniger dacht ik inderdaad ook al aan of anders misschien gewone wasbenzine.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Precies, remmenreiniger is geweldig spul. Kan je heel veel mee doen.
              Of je ook je remmen ermee kan reinigen weet ik niet trouwens. :)

Jacco

Comment

Ja, aan remmenreiniger had ik ook al zitten denken. Dat is een superontvetter. Mijn zwager kwam met de tip van motorreiniger (dat spul om motorblok en motorruimte mee te ontvetten) en dan nadien gewoon met een hogedrukspuit erover heen. Wellicht ook een idee, onder het motto een nieuwe halen kan altijd nog. Zou dat kosten trouwens? 30 a 40 euro?

Comment

Gijs

Vergeet één ding niet!!!! Af fabriek zit er in de mat een toevoeging waardoor die mat min of meer stevig blijft. Met het toepassen van remmenreiniger of koudontvetter los je dat wel op en wordt de mat slap.

En reken eens uit wat het allemaal bij elkaar gaat kosten qua materiaal en vraag eens een prijs op voor een nieuwe mat.

Comment

dasty.......dasty
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Hét Spul van de eeuw!!!!
                      "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                      The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Met PER zal het wel het beste gaan. Maar die remmenreiniger doet het ook niet onaardig:-) Al vraag ik me wel af wat het (beide producten) doen met de vorm en kleur van je mat

Comment

En er blijft een vlek,

gewoon andere mat halen
                          Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                          Peugeot 404 1961 (RWD)
                          BMW 3 touring (RWD) daily
                          VW POLO 1.6

Comment

Als je remmenreiniger (of elk ander sterk alkalisch middel, bluewonder uit de buurtsuper voldoet ook een aardig eind) in huis hebt gewoon proberen.

Als je aan een stoomreiniger kan komen kan je daarmee na reinigen, lijkt mij dat er geen al te grote kleur verschillen gaan optreden dan
                            When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Ik had dat in de 325ti ook, uiteindelijk gewoon een nieuwe mat gehaald.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik heb meerdere van die bussen remmenreiniger staan, dus daaraan geen gebrek :)

Maar wat Ton zegt is misschien ook iets om te bedenken: die mat heeft inderdaad een bepaalde stevigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                  Ik had dat in de 325ti ook, uiteindelijk gewoon een nieuwe mat gehaald.
                                  Enig idee wat je daarvoor mocht afrekenen? Ik zal maandag de VW dealer bellen, maasr toch.

Comment

Wat je nog WEL kan proberen, kost weinig, is gewoon een lading afwasmiddel erop spuiten...inborstelen en dan even naar een wasbox gaan. Met hogedruk spuit (warm water) spuit je misschien 99% er gewoon uit. Paar dagen laten drogen en je weet of je een nieuwe mat moet bestellen of niet:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                      Wat je nog WEL kan proberen, kost weinig, is gewoon een lading afwasmiddel erop spuiten...inborstelen en dan even naar een wasbox gaan. Met hogedruk spuit (warm water) spuit je misschien 99% er gewoon uit. Paar dagen laten drogen en je weet of je een nieuwe mat moet bestellen of niet:)
                                      Dat zal ongetwijfeld net zo goed werken als de andere aangedragen methodes. Maar ook hierbij verwacht ik dat het materiaal slap gaat worden. Af fabriek zitten er een aantal toevoegingen in waardoor het materiaal stevig blijft en tevens vuilsafstotend is. Dat laatste is natuurlijk betrekkelijk. Teveel olie is niet af te stoten.

Comment

Joh, probeer gewoon iets, een nieuwe mat kan je altijd nog bestellen
                                        When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

En anders vind je er vast wel eentje bij een naburige auto-recycling onderneming, ofwel de sloop voor 5 of 10 euro ? Typisch van die dingen die bij een crash nooit stuk gaan dus plenty over zouden moeten zijn.

Comment

Zoals Motroosje zegt, haal een flesje Dasty bij de Wibra.
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Na Matroos en Jeroen..

Dasty!

Comment

Ja, de Dasty zal inmiddels wel op zijn: daar heb ik al heel wat velgen mee ingespoten. Misschien staat er nog een beetje, of ik neem sowieso een nieuwe mee morgen.

Comment

D'r zat nog een bodempje Dasty in de fles: precies genoeg :)

Vanmorgen de onderste helft van de mat aan beide zijden ingespoten met het wondermiddel. Daarna de hogedrukreinigert aangesloten op warm water zodat de Dasty tussentijds mooi kon inwerken. En vervolgens de mat grondig uitgespoten en even laten uitlekken. Hij staat nu binnen, in een geïsoleerde garage tegen een lekkere warme radiator. Morgen zal ie wel droog zijn. Ideaal, zo'n garage van je vader waar alles te vinden is :)

Comment

dikke kans dat ie nu wel schoon is!

Comment

En?
                                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Nee. D'r zat nog steeds vette olie in de mat. Dat viel me eigenlijk nogal tegen. De nieuwprijs voor zo'n mat ook trouwens: € 60,-...

Comment

2e hands kopen of bij schadebedrijven gaan shoppen, zo'n mat is vast wel te verkrijgen.
                                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                            Nee. D'r zat nog steeds vette olie in de mat. Dat viel me eigenlijk nogal tegen. De nieuwprijs voor zo'n mat ook trouwens: € 60,-...
                                                            Zo'n mat?

http://link.marktplaats.nl/202230186
                                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Ja, zo'n mat.

Comment

Nah, waar wacht je nog op......
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X