Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Real Italian Job:Mille Miglia BBC2 22:15uur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• The Real Italian Job:Mille Miglia BBC2 22:15uur

Vanavond om 22:15 uur op BBC2 The Real Italian Job: James Martin's Mille Miglia, na James May die om 19:00 uur met zijn favoriete speelgoed gaat spelen en na een Topgear Special in Vietnam om 21:00uur.

Tekst op de BBC site:

James Martin set his sights on the gruelling Mille Miglia, the annual 1000-mile race through Italy in which over 300 classic cars compete. In its infamous history it has tested the talents and endurance of such legends as Fangio, Nuvolari and Sir Stirling Moss

Ever since he was kid in Yorkshire James Martin has been mad about cars. Now a successful chef, he has put his money where his dreams are and has a garage full of Formula One cars, American classics and oddball delights - from hand-painted Harleys to bubble cars, fibre glass cross-country rough riders and a newly restored Mustang with all the trimmings.

Having the power hasn't been enough - he wants the glory too. So he sets his sights on the Mille Miglia. Taking part has always been a dream for James. He searches for the right car and the right co-driver, and the costs mount as the day of his dreams draws near. In Italy, the support crew, girlfriend Sally and his real pride and joy assemble. The 1948 Maserati has left a 800 thousand pound hole in the Martin finances - a lot of omelettes.

Will the car stay the course? Will Sarah measure up? Is James as tough as he thinks he is? Can a non-Italian actually win? Can he beat the three other competitors with whom he bets on the race? Do the Italians always drive on the right? Should he have bought an English car instead? Crucially, what makes 700 grown men and women drive headlong through the elements for three days with little sleep and less comfort than offered by a sit-on lawn mower?
    BMW 320 Sunset Orange
    Alpine A110 Orange Feu
    Midas Bronze Red
    Triumph TR6 PI Damson
    Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Dat moet mooi worden! Ga ik zeker even kijken. Top Gear daarvoor nog, dus lekker avondje auto-TV :)

Comment

Semi off topic: Vanochtend net de echte Italian Job uit 1969 zitten kijken. Goeie film moet ik zeggen, die beginscene met die Muira is echt briljant.
      Verder een beetje James Bond / Austin Powers achtig met die Michael Cain met al zn mokkels.
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Haha, mooi. Ik zat laatst aan Vietnam als volgende vakantiebestemming te denken, kijken dus!

Comment

Man, bij ons loopt de HD-recorder doorlopend van 18.10 tot 23.00 op BBC2! :)
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik ga zeker kijken. Bedankt voor de tip!
            BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
              Haha, mooi. Ik zat laatst aan Vietnam als volgende vakantiebestemming te denken, kijken dus!
              heb nog wel 2 reis-wijzer dvd's liggen over vietnam

Comment

Begreep ik het nou goed?
                Hij ging dus met maar 200 miles op de klok na een complete engine rebuild de Mille Miglia rijden. En dan wel gelijk even trappen.

<schudt verbaasd zijn hoofd>

Dan vraag je er toch om...
                Last edited by Ruud; 28-12-08, 22:20.

Comment

Ja, ik verbaasde mij daar ook al over... En dan schelden op het revisiebedrijf en afvragen of je een ander merk auto met rijden.... Typisch voorbeeld van teveel geld en hoge ambities. Maar, verder erg mooie impressie, ik heb ervan genoten.

Comment

Was weer een typisch Engels verhaal. Control freak maar dan op de verkeerde onderdelen. Onderbroeken in vacuüm-verpakking in plaats van de auto goed voor elkaar te hebben. Wat een onbenul. Sorry, hoor :P

Comment

Net als topgear, de toyshop van James May en de Thunderbirds overigens. Wat een briljante televisieavond. Vanaf 18:00 bijna ademloos gekeken. Leve de BBC.

Comment

Ha, die Stepháne;

"Onderbroeken in vacuüm-verpakking in plaats van de auto goed voor elkaar te hebben. Wat een onbenul."

Perfect samengevat. Wel mooie beelden verder. Samen met TopGear en May's Toys (helaas het eerste half uur gemist) een geweldige tv-avond bij Auntie Beeb.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Hans:

Graag gedaan. Was wel een eye opener voor mij als ik met de Elise op vakantie ga natuurlijk. Verder een vermakelijke avond, hoor :)

Comment

Fuck!!
                            Ik heb alleen TG opgenomen en mis dus dit gave programma!
                            Wordt het herhaald????

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Broadcasts:
                              28 Dec 2008 21:15 BBC Two
                              28 Dec 2008 21:30 BBC HD
                              29 Dec 2008 16:00 BBC HD
                              04 Jan 2009 19:00 BBC Two

Ik had gister de laatste van de serie kerstdiners, dus ik heb alleen het programma van de MM gezien.
                              Last edited by Ruud; 29-12-08, 07:56.

Comment

Och er wordt wel gemakkelijk hard geoordeeld. "Teveel geld en te weinig brains". Hulde dat er mensen zijn die op deze manier hun droom proberen te verwezelijken. Zonder deze mensen valt er weinig te genieten tijdens de MM. Vond het persoonlijk bijna hartverscheurend voor deze man.

En ja, niet handig op met 200 miles na een rebuild de MM te gaan rijden. Echter, trappen, ik weet het niet. Zag er niet zo uit.
                                Daarnaast hadden de "experts" Sarah (co-driver/coureur) en Simon (monteur) hem beter moeten voorbereiden op de MM (lees; inrijden).

Prachtige televisie verder. Genoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Auzz Bekijk bericht
                                  Och er wordt wel gemakkelijk hard geoordeeld. "Teveel geld en te weinig brains".
                                  Nee hoor, niet makkelijk. Ik weet precies wat het betekent. Je moest eens weten wat ik allemaal als voorbereiding gedaan heb toen ik voor het eerst de SLS met een "simpele" oldtimer gereden heb.

Hulde dat er mensen zijn die op deze manier hun droom proberen te verwezelijken. Zonder deze mensen valt er weinig te genieten tijdens de MM. Vond het persoonlijk bijna hartverscheurend voor deze man.
                                  Dat ben ik dan wel weer met je eens.

En ja, niet handig op met 200 miles na een rebuild de MM te gaan rijden. Echter, trappen, ik weet het niet. Zag er niet zo uit.
                                  Hij was duidelijk bezig sneller dan anderen te zijn. Er was discussie over de max rpm, die hij mocht rijden. Hij had daar andere ideeen over dan Sarah. Dus ik denk dat ie aan zich zelf te wijten heeft.

Daarnaast hadden de "experts" Sarah (co-driver/coureur) en Simon (monteur) hem beter moeten voorbereiden op de MM (lees; inrijden).
                                  Zo werkt dat niet in de UK, hij was teambaas, is een beetje een Engels cultuur probleem.

Prachtige televisie verder. Genoten.
                                  Dat dan weer wel :-)
                                  Last edited by Ruud; 29-12-08, 08:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                    Nee hoor, niet makkelijk. Ik weet precies wat het betekent. Je moest eens weten wat ik allemaal als voorbereiding gedaan heb toen ik voor het eerst de SLS met een "simpele" oldtimer gereden heb.
                                    Wel makkelijk, wat mij betreft. De auto was duidelijk ook te laat klaar om eerst eens gedegen in te rijden. En aan de verdere voorbereiding lijkt het mij niet te hebben gelegen, die auto was zo ongeveer compleet opnieuw opgebouwd. En dat je eens wat enthousiast wordt als je in een kostbare Maserati je ultieme droom aan het verwezenlijken bent, lijkt me ook niet zo heel vreemd. En zolang je de preciese oorzaak van het probleem niet weet, kun je er ook niet zomaar van uitgaan dat het aan het "te harde trappen" lag. Vond het toch vooral erg sneu voor hem.

En dat "inrijden" met die Sarah had me ook niet zo verkeerd geleken ;-)
                                    Auto's: veel...

Comment

Sjit, die Milli Miglia-uitzending heb ik gemist. Kan iemand 'm uploaden?
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                        Wel makkelijk, wat mij betreft. De auto was duidelijk ook te laat klaar om eerst eens gedegen in te rijden. En aan de verdere voorbereiding lijkt het mij niet te hebben gelegen, die auto was zo ongeveer compleet opnieuw opgebouwd. En dat je eens wat enthousiast wordt als je in een kostbare Maserati je ultieme droom aan het verwezenlijken bent, lijkt me ook niet zo heel vreemd. En zolang je de preciese oorzaak van het probleem niet weet, kun je er ook niet zomaar van uitgaan dat het aan het "te harde trappen" lag. Vond het toch vooral erg sneu voor hem.

En dat "inrijden" met die Sarah had me ook niet zo verkeerd geleken ;-)
                                        Dat laatste ben ik dan wel met je eens :-)

Voorbereiding was gewoon niet goed genoeg. Niet qua geld maar wel qua tijd etc. En dat is wel makkelijk te beoordelen, alleen op een andere manier ;-)

Als het krap wordt qua tijd, wees dan verstandig en ga voor de 2009 editie.

Als je zoveel geld er voor over hebt, dan moet het gewoon goed zijn, en dat je op de eerste dag wat over-enthousiast gas wil geven, is alleen maar meer reden om het gewoon goed te hebben.
                                        Om het voorbeeld te geven: ik heb meer dan 2000 km ingereden en proefgereden om een SLS van 3 dagen en 1400 km te kunnen rijden, gewoon om zeker te zijn dat je geen vervelende dingen tegen komt.

Comment

Shit man, ik heb echt iets gemist.....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als het krap wordt qua tijd, wees dan verstandig en ga voor de 2009 editie.
                                            Daar heb je dan wel weer gelijk in. Zeker met zo'n kostbare auto waarvoor onderdelen (zoals blijkt) bijna niet te verkrijgen zijn. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat je het dan toch probeert. Zou het zelf wsl ook gedaan hebben. En niets houdt hem tegen om volgend jaar alsnog mee te doen en geleerd te hebben van wat er nu mis ging. En als ie dan ook nog z'n kleding per dag vacuum verpakt ipv 3 onderbroeken in één zakje...

En die Sarah, hoe gaaf kan het zijn dat zo'n leuke en aantrekkelijke dame met een dikke 911 het circuit opgaat.

Comment

Speciaal voor Red:

Edit: nog meer...
                                              Attached Files
                                              Last edited by Ruud; 29-12-08, 09:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                                En die Sarah, hoe gaaf kan het zijn dat zo'n leuke en aantrekkelijke dame met een dikke 911 het circuit opgaat.
                                                Ja die dame was idd erg leuk. ;)

Comment

Dank je Ruud :)

Comment

Comment

Tja..:

Comment

De Britse kenners waren ook niet onverdeeld gelukkig met de uitzending:

Page 1 of 4 - Mille Miglia on the BBC - posted in TNFs Archive: If you have access to the BBC network you might be interested in this which in being shown on Sunday at 9.00pm on BBC 2 (UK time) Note: the Radio Times claims the programme starts at 9.00pm while the Web claims it starts at 9.15pm www.bbc.co.uk/programmes/b00g82ffKind regardsPhil
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik begrijp overigens niet waarom één en dezelfde auto na het rijden van dit uitje genaamd Mille Miglia opeens 200K meer waard zou zijn.... ( de waardestijging was overigens ook 1 van de drijfveren van mr Martin)

Wonderlijk.
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                            De Britse kenners waren ook niet onverdeeld gelukkig met de uitzending:

http://forums.autosport.com/showthre...hreadid=105821

Pfff zure mensen daar. Denk dat ze maar eens een weekje naar de Nederlandse televisie moeten kijken. Daarna smeken ze weer om BBC.

Goede quote
                                                            If a newcomer were to accidently judge TNF by this thread then he would conclude that it largely populated by a bunch of cynical, backward looking, out of touch, stick in the muds - only capable of grouching on about how much better things were 'when I were a lad', and 'if only they had asked me, it would have been so much better'.

Comment

Deze is ook spot-on:

You do not need a proper navigator on MM so the girlfriend would have as they say have performed perfectly .Its not a race nor a very good regularity but the majority are hooligans who go as fast as they can for the 48 hrs of the event,these are mostly Brits and Germans and 100 mph averages for 40/60 min periods is usual throughout the event.

Comment

Deze is ook spot-on:
                                                                Ja mee eens.

Hoewel als ik eerlijk ben ik die Sarah ook graag als co-driver meegenomen. Het was toch ook zo dat zij meeging voor hand- en spandiensten (en nee heren.. alleen qua reparaties ;) )

Comment

Working...
                                                                X