Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vonken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vonken?

Dat valt me nu al jaren op: in het donker zie je bij je voorligger soms gloeiende deeltjes achter de auto wegvliegen. Alsof iemand de as van een sigaret tikt. Heb me altijd afgevraagd wat het voor vonken waren. Roetdeeltjes uit de uitlaat?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Schrapende uitlaat? :)

Of toch gewooon een weggesmeten peuk... zie je vaak zat tenslotte.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Roetdeeltjes uit de uitlaat?
      Yep.( onder andere..)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

in het donker zie je bij je voorligger soms gloeiende deeltjes achter de auto wegvliegen.
        Rij jij regelmatig achter mensen met versleten remblokken soms? :)
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik zie dit helemaal niet vaak, dus lijkt me eerder een technisch probleem aan een auto o.i.d.
          Maar ik ga wel opletten vanaf nu. Misschien moet ik ook meer afstand houden in die korte periodes die ik achter een andere auto doorbreng. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Of toch gewooon een weggesmeten peuk... zie je vaak zat tenslotte.
            Dit lijkt me de meest logische verklaring. Ik zie het ook vaak.

Comment

Het is al gezegd: Roetdeeltjes.

Waarschijnlijk lok je nogal regelmatig sprintjes uit...die je dan ook verliest (anders zouden ze niet voor je rijden)

Ik heb het ook 1 keer gezien.

M'n vader die met de renault kangoo diesel nooit harder gegaan was dan 130 en nooit volgas of verder dan 60% van de toeren... en toen ineens de ferry naar noorwegen moest halen en zodoende volgas naar 160 km/u ging....

toen tufte die ook alle opgeslagen roetdeeltjes uit.... die zonder roetfilter als vonkjes uit de uitlaat komen.

Zou idd ook van remblokjes af kunnen komen. Beetje 'sportieve' blokjes op gegroefde schijven en lekker fanatiek remmen....

Comment

Dat valt me nu al jaren op: in het donker zie je bij je voorligger soms gloeiende deeltjes achter de auto wegvliegen. Alsof iemand de as van een sigaret tikt. Heb me altijd afgevraagd wat het voor vonken waren. Roetdeeltjes uit de uitlaat?

Nee natuurlijk niet, dat zijn gewoon bougievonkjes.
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik zie het altijd tijdens normaal rijden op de snelweg. Constante snelheid, en zonder aankondiging komen er ineens een paar vonken uit de uitlaat van de voorligger. Heel maf. Moet wel roet zijn.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Is mij ook wel eens opgevallen inderdaad, volgens mij alleen bij diesels, en het zijn geen weggegooide peuken, komt uit de uitlaat. Zal wel roet zijn...
                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik heb dat ook gezien, hier het filmpje wat ik er van heb gemaakt.

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Comment

Nee, deze:

Kan ook zijn dat die vonken van een net zoals de bij mijn Brabus roadster desintegrerende katalysator komen. Uitlaat zit er net 5 maanden nieuw onder :P

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎