KLABAM!
Ik reed lekker relaxed in de Saab op de linker rijbaan van de A20 naar A13 tot er voor me een auto heeeeel langzaam reed de A13 op. In mijn ooghoek zie ik een oude Omega (laatste RWD versie) binnendoor inhalen, zoals je dat alleen op circuits ziet.
Zijn snelheid was te hoog voor de situatie (80+) en de kont van de Omega brak uit. Waarschijnlijk omdat 'ie remde, teveel stuurde en misschien wel terugschakelde.
Anyway... ik zie 't in mijn ooghoek gebeuren en op 't moment dat de Omega haaks rechtsvoor me glijdt, trap ik mijn rem in, want ik verwachte niet dat die vent die auto nog uit die hoek kon redden, of het moest Remmo Niezen, Dennis Cavallino of iemand anders zijn die dat vaker doet. :)
Dus net toen ik iets remde, schoot de Omega vol in de contraslip de andere kant op, een paar cm voor de Saab langs, links frontaal de muur in. Airbags knalden open.
Ik stopte erachter, liep terug met 112 aan de lijn, terwijl de bestuurder uit de Omega stapte. Ik kon even geen hectometerpaaltjes zien, maar zag wel hoe mijn Saab 3 keer bijna werd aangereden (waarschijnlijk omdat men achterom naar de Omega zat te turen), dus ik vertelde de mensen van 112 maar dat ik er weer vandoor ging, ze zochten 't maar uit.
Maar wat een idioot zeg. Gelukkig raakte hij mij niet en bleef de schade beperkt tot zijn eigen auto.
Les: leer eerst contraslips opvangen voor je in een RWD stapt.
Ik reed lekker relaxed in de Saab op de linker rijbaan van de A20 naar A13 tot er voor me een auto heeeeel langzaam reed de A13 op. In mijn ooghoek zie ik een oude Omega (laatste RWD versie) binnendoor inhalen, zoals je dat alleen op circuits ziet.
Zijn snelheid was te hoog voor de situatie (80+) en de kont van de Omega brak uit. Waarschijnlijk omdat 'ie remde, teveel stuurde en misschien wel terugschakelde.
Anyway... ik zie 't in mijn ooghoek gebeuren en op 't moment dat de Omega haaks rechtsvoor me glijdt, trap ik mijn rem in, want ik verwachte niet dat die vent die auto nog uit die hoek kon redden, of het moest Remmo Niezen, Dennis Cavallino of iemand anders zijn die dat vaker doet. :)
Dus net toen ik iets remde, schoot de Omega vol in de contraslip de andere kant op, een paar cm voor de Saab langs, links frontaal de muur in. Airbags knalden open.
Ik stopte erachter, liep terug met 112 aan de lijn, terwijl de bestuurder uit de Omega stapte. Ik kon even geen hectometerpaaltjes zien, maar zag wel hoe mijn Saab 3 keer bijna werd aangereden (waarschijnlijk omdat men achterom naar de Omega zat te turen), dus ik vertelde de mensen van 112 maar dat ik er weer vandoor ging, ze zochten 't maar uit.
Maar wat een idioot zeg. Gelukkig raakte hij mij niet en bleef de schade beperkt tot zijn eigen auto.
Les: leer eerst contraslips opvangen voor je in een RWD stapt.
Comment