Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu we het toch over uitwijkroutes hebben

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu we het toch over uitwijkroutes hebben

    Vanochtend calamiteit op de A28 zuidwaarts. Slechts één rijbaan beschikbaar, verkeer werd vanaf hattemerbroek via de A50 en de A1 omgeleid.

    Als we het hebben over milieubewust en onnodig omrijden....

    Valt me vaker op dat het rijkswaterstaat kennelijk geen ruk interesseert hoever je om moet rijden. En of het zinnig is.
    Attached Files
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

  • #2
    Men wil de mensen niet massaal van de snelweg af hebben, om via secundaire wegen de omweg te volgen. Die secundaire wegen kunnen dat vaak niet aan. Dus is voor zo'n omweg als op dat kaartje best wel wat te zeggen.

    Navigatie systemen lijden aan dezelfde ziekte: dat snelwegen het enige middel zijn om je doel te bereiken.

    Comment


    • #3
      Tja, mooi toch. Stuur iedereen die omleidingsroute op en jij kan kiezen...of doorrijden (want nog de helft van de rijbanen beschikbaar) of er ook afgaan en dan voor zwolle zuid-wezep kiezen of elburg kant.

      Comment


      • #4
        Yep, dat hadden brun en ik ook toen we afgelopen najaar naar Spa reden. A2 tussen Vianen en Den Bosch dicht. Omleiding: helemaal via Gorichem, Breda, Tilburg, Eindhoven. Terugweg: precies hetzelfde. Alleen mocht je nu doorrijden tot Den Bosch, maar werd je wel omgeleid via Waalwijk, weer helemaal naar de A27.

        En ik denk zowaar dat 't nog sneller was dan via B-wegen door de Betuwe of hoe 't daar ook heet. :)
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          En wat is de consequentie wanneer het ook rekeningrijden gaat worden?
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Ik denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen. Wellicht ooit de afsluiting van de A2 in zuidelijke richting meegekregen (juni 2007) toen er gewerkt werd aan de Maasbrug. Weggebruikers die de omleidingsroute negeerden en wel even door dachten te rijden tot de laatste afrit. Gevolg: één grote chaos op de A2 omdat die afrit het verkeer niet kan verwerken. Ter beeldvorming: op 2 stroken rijden dik 4.000 wagens terwijl de capaciteit van een afrit meestal 1/3 daarvan is. De wachttijd liep dermate op dat weggebruikers gingen keren op de A2 en gingen spookrijden! Om deze wild-west een halt toe te roepen is toen de A2 rigoreus afgesloten bij Deijl.......

            Comment


            • #7
              Laat iedereen maar lekker via de snelweg omrijden, ik rijd wel binnendoor in sommige gevallen. Wat me wel opvalt is dat omleidingen soms perfect (en tijdig) zijn aangegeven, via borden, matrixborden etc., soms al weken van tevoren. Maar soms worden bepaalde stukken snelweg vergeten ofzo en dan kom je er pas achter ná een groot knelpunt, zodat je via allemaal af- en opritten weer de goede kant op wordt gestuurd. Echt helemaal perfect werkt 't nog niet, maar ik moet zeggen dat rijkswaterstaat soms een dikke pluim verdient door je niet aan je lot over te laten.

              Comment


              • #8
                Zo stond laatst niet op de A12 al aangegeven dat de afslag Veemarkt op de A27 was afgesloten. Dat stond pas op de A27 aangegeven. Heb aardig wat gevloekt toen ....
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                Comment


                • #9
                  Steven, wat zou jij dan adviseren als omrijroute? En wat zijn de consequenties van het vele verkeer voor die route? Ik bedoel maar: hard roepen dat de adviesroute ver omrijden is kan iedereen maar dat is alleen redelijk als je een beter alternatief kunt bieden.

                  Groeten,
                  Maurice
                  www.carscoffeecigars.nl

                  Comment


                  • #10
                    A50, afslag epe, N3nogwat naar A28 (twee opties).
                    Of blijven staan. De melding was om 6.30 nog steeds van kracht en om 7.00 was de weg vrijgegeven.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      Ooit in een grijs verleden was er een ongeluk op de A12 tussen Utrecht en Gouda. Ik moest naar Delft.
                      Advies rijdt via A27/A15.

                      Toen ik net voorbij Gorinchem was op de omrijdroute - na uitvoerige file - kwam de melding 'alle banen zijn weer vrij'. Nog voor Rotterdam (nogmaals file) kwam de melding dat de file opgelost was. Rotterdam stond ook nog vast, zodat we uiteindelijk minstens een uur langer erover hadden gedaan dan als we gewoon aangesloten waren. En uiteraard meer van NL gezien.

                      Ofwel ook de omrijdroute kan het extra verkeer in de ochtendspits niet aan.

                      De file vanochtend stond trouwens niet voor het ongeval (met nog één vrije rijbaan dus), maar voor Hattemerbroek wat er niet op berekend is dat 100% van het verkeer de A50 op wil.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Niet om betweterig te zijn maar volgens de routeplanner op maps.google:
                        Zwolle - Utrecht:
                        directe verbinding: 90.4 km in 57 minuten
                        volgens de omleiding van RWS: 111 km in 68 minuten
                        volgens jouw omleiding: 105 km in 73 minuten.

                        Waarbij ik dan ook nog ongefundeerd durf te beweren dat het extra verkeer voor de N309 een grotere belasting is dan voor de A50 en A1 wat nog eens tot een extra langere vertraging leidt.
                        www.carscoffeecigars.nl

                        Comment


                        • #13
                          Jij hebt zeker nog nooit bij Hoevelaken geprobeerd om van de A1 uit Apeldoorn de A28 naar Utrecht op te komen :-), kost normaal in spitstijd al 20 minuten over ongeveer twee kilometer, met wat extra drukte kan die het dus helemaal niet aan (net als de N309 waarschijnlijk).

                          Tom Tom komt trouwens op:
                          Zwolle Amersfoort 60 km 33 minuten (gem. 109 km/u)
                          Rijkswaterstaat route 80 km 46 minuten (exclusief hoevelaken drukte) (gem. 104 km/u)
                          Mijn route 74 km 48 minuten (exclusief extra drukte op N309) (gem. 92,5 km/u)
                          (google komt op gemiddelden van resp. 95km/u, 97km/u en 86km/u, terwijl ik de indruk heb dat TomTom juist de snelweg-snelheid te hoog inschat)

                          Ik gok erop dat ik er toch sneller ben op mijn manier.

                          Als ik naar Harderwijk had gemoeten daarentegen, was het wel blatant om geweest.
                          Last edited by Steven; 05-01-09, 23:06.
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment

                          Working...
                          X