Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Euh bij Volvo heb je alle normale functies mbt regenwissertoestanden en als toevoeging een regensensor per knopdruk in te schakelen.
Vind dat een prettige optie, maar op de S40 werkt hij gewoon goed. Dat is bij andere merken vaak minder het geval.
Lichtsensor vind ik ook handig maar absoluut niet noodzakelijk.
Belangrijkste optie vind ik goede stoelen, bij voorkeur met zittingen die lang genoeg zijn en graag wat zijdelingse steun. Goede sportstoel of Fünfer comfortzetel is ideaal.
-Bij in de US geleverde auto's (ook Jap en EU merken): dat irritante KL.. belletje als je de sleutel in het contact laat zitten en de deur opent.
-Bij moderne auto's: die irritante KL... bel/pieper als je even rijdt zonder gordel om, sommige mensen moeten wegens handicap bij manouvreren in bijv parkeergarage of bij kaartjes automaat de gordel lossen en doen dan voor die laatste paar meter de gordel niet meer vast...irritante KL bel gaat dan constant, is gelukkig wel vaak dmv software uit te schakelen
-Bij in de US geleverde auto's (ook Jap en EU merken): dat irritante KL.. belletje als je de sleutel in het contact laat zitten en de deur opent.
-Bij moderne auto's: die irritante KL... bel/pieper als je even rijdt zonder gordel om, sommige mensen moeten wegens handicap bij manouvreren in bijv parkeergarage of bij kaartjes automaat de gordel lossen en doen dan voor die laatste paar meter de gordel niet meer vast...irritante KL bel gaat dan constant, is gelukkig wel vaak dmv software uit te schakelen
Eerste is echt ongelofelijk hatelijk, veel Koreaanse shit heeft het ook erop. Blergh.
Tweede troep heeft mijn wagen en ik word er schijtziek van. Als ik de contact omdraai zonder gordel gaat het ding 6 keer keihard piepen dat ik mijn gordel moet omdoen. Ik rij NOOIT zonder gordel om, maar ik doe hem meestal om nadat de motor is gestart. Dat word een ritje naar de stealer binnenkort.
Maar die kneuzen- en mietenbelletjes zijn geen opties, 't zit er gratis op. Net als de dingen die Arthur noemt - vandaar ook mijn opmerking. :)
Dat die bellen en waarschuwingslichten ('pas op, het vriest!' zegt het rooie sneeuwvlokje op je dashboard) er standaard op zitten, is ook juist het irritante ervan...
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Gelukkig heeft VAG dan wel iets gedaan wat jou zeker zal bevallen: de zelfdimmende binnenspiegel kan uit.
Regensensor vind ik ook heel irri. Eigenlijk moet daar gewoon een knoppie voor zijn. Aan wanneer jij het wilt.
Oh ja? En hoe zet je die zelfdimmende binnenspiegel dan weer aan? Want bij mij doet 'ie het niet meer...
Die regensensor kan wel uit door gewoon de hendel in de "0" stand te zetten. De eerste stand is de automaat met regensensor. Over die regensensor ben ik gematigd positief trouwens.
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
De regensensor, zelfdimmende spiegel etc. functioneren wel goed in de poor mans Audi (=Skoda). Nu heeft mijn auto ook een cornerfunctie op de mistlampen. Onder een bepaalde snelheid stuurt de mistlamp mee (lees, gaat aan in de bocht). Werkt wel goed, maar andere weggebruikers denken steevast dat 1 van de mistlampen stuk is. En die functie is niet uit te schakelen.
Oh ja? En hoe zet je die zelfdimmende binnenspiegel dan weer aan? Want bij mij doet 'ie het niet meer...
Die regensensor kan wel uit door gewoon de hendel in de "0" stand te zetten. De eerste stand is de automaat met regensensor. Over die regensensor ben ik gematigd positief trouwens.
Uhm onder mijn binnenspiegel heb je zo een knopje wat je kan indrukken, je hebt 2 controlemiddelen:
Knopje steekt uit = functie staat uit, knopje is ingedrukt, functie staat aan.
Lamp uit = functie uit, lamp aan is functie aan.
Simple as that. En ik heb het uitgeprobeerd. Works like a charm.
En SR die functie wat jij verteld hebben 1000en soorten wagens tegenwoordig. Vind het heel onrustig en onnodig imho.
dat tempomatsteeltje (of is dat standaard?) bij mercedessen. Zit exact op de plaats waar je de richtingaanwijzerhendel zou verwachten. Elke keer een baantje naar rechts opschuiven betekende dus dat ik 10 km/u harder rijdend, zonder te knipperen, op de rechter baan kwam. Je zult er ongetwijfeld aan wennen, maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Automaat, met of zonder stuurflippers, is trouwens ook al zo'n waardeloze optie ;)
Automaat, met of zonder stuurflippers, is trouwens ook al zo'n waardeloze optie ;)
Dat was in mijn lijstje nummer 3 inderdaad, maar weer weggehaald voor het posten. Wilde geen automaat-handbak discussie uitlokken, want daar is alles al over gezegd.
Dat was in mijn lijstje nummer 3 inderdaad, maar weer weggehaald voor het posten. Wilde geen automaat-handbak discussie uitlokken, want daar is alles al over gezegd.
het wa sook niet mijn bedoeling zo'n discussie uit te lokken, ik heb genoeg automaatervaring, ook in de hogere segementen, maar mijn mening is dat het overbodig en zelfs hinderlijk is.
Regensensor vind ik ideaal.
Bij BMW staat hij bij mij standaard uit en zodra het begint te regenen zet ik hem op Automatisch. Ideaal en hij doet het goed.
Dimmende spiegel etc vind ik nutteloos. Ik gebruik die handmatige dimstand ook nooit. Gewoon gas geven als er iemand met slecht afgestelde lampen achter je rijdt.
Wat ik irritant vind is het volgende : Als je de ruitensproeier gebruikt, gaan bij sommige auto's echt DIRECT ook de wissers aan.
Dat wil ik niet! Ik wil gewoon kunnen sproeien zonder dat dat ding direct 5 keer gaat wissen waardoor ik weer strepen krijg en weer opnieuw kan beginnen.
Dit is irritant en kost onnodig veel extra sproeivloeistof omdat je veel meer moet sproeien omdat dat ding veel te lang blijft wissen.
Dat kan ik zelf veel beter. Mijn 1-serie is mijn eerste auto waarbij het niet lukt om te sproeien zonder te wissen. Bij mijn Alfa kon ik even heel kort aan die hendel trekken en dan ging hij wel sproeien maar nog niet wissen. Daarna even in laten werken en 1 of 2 keer wissen en je bent klaar.
Heb nog nooit vloeistof bij hoeven vullen tussen de beurten door. Echt ideaal.
Vanochtend stond ik in de kou in het donker bij de BP de BMW bij te vullen. IRRITANT!
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment