Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopstaartbotsing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kopstaartbotsing

Bosting=botsing...

Er is net een BMW 5-serie (e39) bij mij (Ford Sierra) achteropgereden. Het ging niet echt bijzonder hard, maar hard genoeg om zijn nummerplaat en voorbumper flink te beschadigen. Mijn auto had niks aangezien hij mijn trekhaak raakte. Een 5-serie is natuurlijk wel wat zwaarder dan een Sierra dus mijn auto is wel een stuk doorgeschoten.

Morgen uiteraard ff langs de huisarts maar ik vroeg me af of iemand me kon vertellen wat het risico is op nekletsel? Ik heb momenteel nergens last van en toen het net (17:20) gebeurde ook niet echt.

Afhandeling verliep helaas ook niet echt prettig...
    Last edited by jersey951; 07-01-09, 19:42.

Nou ja, klote dit zeg..

Je moet goed in de gaten houden, dat je geen 'verborgen'whiplash hebt lijkt me. Vermoeidheid is symptoom in elk geval. Gelukkig heeft de huisarts er wel verstand van en die zal je prima kunnen helpen.

Je bent niet schuldig neem ik aan toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht

Afhandeling verliep helaas ook niet echt prettig...
      Ga eerst nog even langs de Eerste Hulp en vertel daarna verder.....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Niet schuldig nee, een auto voor me remde stevig, ik remde stevig maar niet echt hard en de BMW achter knalde erop.

Met afhandeling bedoelde ik de afhandeling met de passagiers en bestuurder in de BMW, het eerste wat de onverstaanbaar pratende stinkende *&%*-pauper vroeg toen hij uit de auto stapte was waar ik mijn rijbewijs had gehaald (wat ik na 4x herhalen eindelijk verstond). Terwijl ze achterop mij reden en ik niet eens hard remde. Maar goed, boeit verder niet. Ik vind mijn nek belangrijker.

Comment

Vermoeidheid is wegens insomnia nogal moeilijk vast te stellen...

Maar goed, het was echt geen harde klap dus ik blijf optimistich doch voorzichtig...

Comment

Je hebt die mafketel wel een schadeformulier laten tekenen hoop ik?

Want als er (ik hoop het niet uiteraard) wat is later dan kan de verzekering van die mafketel lekker dokken.

En zulke mensen krijgen van mij eerst een scheldpartij en als ze nog niet stil zijn een flinke knal voor hun kop. Je bent schuldig en dan nog heb je het LEF om gore KUT commentaar te hebben. Been there done that. Fuckers, bloed agressief word ik ervan.

Comment

Ja, althans de bestuurder (de mafketel was een passagier) heeft getekend, een aardig dame.

Over aggresief worden, ik stond wel ff 2 volle sec met een bek vol tanden voor ik mijn beheersing dreigde te verliezen, ik kwam uit school (dus moe) en dan nog zulk gezeik. Ik vraag aan hen notabene nog netjes of alles goed was (dame achter het stuur leek redelijk geschrokken). Maar er reed net een Politie V70 langs (voor iets anders) en die riepen dat we daar niet veilig stonden dus we moesten allebei ff terug in de auto en op een veilige plek verder praten. Ik heb daarna het gesprek met hem consequent afgekapt, ik heb immers alleen met de bestuurder te maken.
              Last edited by jersey951; 07-01-09, 20:19.

Comment

Ik ben maar een ambulanciertje, maar als je na een aantal uren geen pijn opmerkt, is de kans klein dat je ernstig nekletsel hebt opgelopen.*

*: aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden verleend; ik ben geen dokter noch claim een diagnose te stellen :)
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hopelijk is alles goed nu.
                  Nekletsel merk je volgens mij redelijk snel.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb het idee dat het iets stijver is dan normaal maar geen pijn, ff afwachten wat de dokter zegt.

Comment

In de VS had je nu een vette rechtzaak kunnen aanspannen. :)
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Zelf ben ik een paar weken geleden bij A'dam WTC van mijn fiets gereden, en over een punto heen gerold....daarna geland op de grond met mijn schouder.

Van totale schrik helemaal vergeten kenteken te onthouden, bestuurder heeft me zijn nummer gegevens enzenzenz, geen kwade wil verder.

Bij mij duurde het 2 dagen voordat ik last van mijn nek kreeg...Gelukkig bleef het bij protesterende spieren. Toch uiteindelijk 2 weken "plezier" van gehad....

Comment

vandaar je profielfoto (@ OOPS) ;)
                          Forza!

Comment

Whiplash lijkt in 't begin altijd mee te vallen en wordt altijd erger dan je denkt, met alle gevolgen van dien. Let goed op alle signalen van je lichaam. Het is niet alleen je nek. Bij een aanrijding heeft je hele lichaam alle energie nodig om te herstellen (ook al is er maar 1 plek 'beschadigd', zoals je nek).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                              Zelf ben ik een paar weken geleden bij A'dam WTC van mijn fiets gereden, en over een punto heen gerold....
                              Ik lees dan toch 1 gelukje bij een ongeluk Oops
                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Hoe is het met de Punto? Laatste keer dat ik vanaf de fiets over een auto heenrolde was die total loss (en ik idd twee weken spierpijn). (ik was toen wat jonger, ongeveer 50% zelfs)
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Bij de huisarts geweest en alles lijkt verder in orde. De lichte stijfheid die ik vanochtend had is weg, ik heb geen nekpijn gehad, geen hoofdpijn, geen tintelingen of schouderpijn en vannacht goed geslapen.

Ik moet nog wel alert blijven op eventuele klachten die in de komende paar weken zich nog zouden kunnen manifesteren want zoals Cav zegt kan natuurlijk wat aan het licht komen wat nu niet zichtbaar/voelbaar is. Maar ik ben er redelijk gerust op.

Wat ik me wel realiseerde is dat een trekhaak in zeker opzicht misschien niet zo positief is, de sterkte van den trekhaak zorgt ervoor dat je auto zelf geen klap opvangt zoals een bumper of een kofferbak die in mekaar vouwt. Je hebt een kreukelzone van nul als het ware...

Comment

goed punt.

Comment

Inderdaad ja! Bij kleine parkeerbotsinkjes is een trekhaak handig, want je hebt dan geen schade.
                                      Als het echter harder gaat, krijg je wel een hele harde klap.
                                      Had ik nog nooit bij stil gestaan.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hangt ervan af wat er in aanraking komt met de trekhaak denk ik. Als die botst met een stevig deel van het subframe, denk is de klap harder.
                                        Zo'n met schuim gevulde kunstof bumper gaat voor zo'n trekhaak als een mes door de warme boter.

Comment

Klopt dat soms met een trekhaak een deel van de kreukel zone verloren gaat.
                                          Ligt ook wel aan de montagewijze die door de fabrikant bedacht is.

Ik heb een D-kadett gehad, waar zowat de hele bodem van de kofferbak versterkt was met een bint achter de bumper en een plaat op de bodem.

Voordeel van deze constructie was wel dat bij beide aanrijdingen van achteren die ik gehad heb de auto rijdbaar bleef ipv dat het spatbord klem zat tegen het achterwiel.

Comment

Working...
                                          X