Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schade door de kou

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Schade door de kou

    Hebben we dit topic al ?

    Ik schiet even af.

    2x ging het net goed met de Seat gered dankzij de ESP (1x bij 80km/u gewoon haaks op een flyover)

    Vandaag de subaru uit de stalling gehaald.
    Van de week de 18" jetsers met T1-R erop er weer onder, de driftset zat op -1mm profiel oftewel canvas, dat leek me gevaarlijker dan met zomerbanden rijden.

    Mooi P op industrieterrein gevonden, beetje ijs en sneeuw, ik denk dit is mijn kans, geen auto te zien, kan ik eindelijk eens een beetje kijken wat m'n verstelbare middendif doet, eea icm rukje aan de handrem. Nou dat was gewoon heel gaaf. Heb de juiste settings nu wel te pakken, Super slowmotion maar zo leer je het natuurlijk wel. Goed na een uur klooien naar huis. Middendif weer open, dwz 65% bias achter, 35 voor.

    Rijden rijden (zie Cor Dame nog rijden in zijn schitterend getunede C6), kom bij T aan, linksaf was vrij dus in 1x doorsturen, shit ik ga rechtdoor. Ik geef een dot gas en whoehaaaaa drift in de gloria maar dat ging van kwaad tot erger dus tik rechtachter tegfen trotoir, hij veert weer terug (reed blijkbaar op massief ijs) gaat 180 in de rondte en schraapt met linksvoor ook langs de stoep. Gevolg 2 velgen elk met ca 50% van de omtrek stoeprandschade. Ze zijn nog recht maar daar sta je dan met je ultralichte Speedline Turnini's die 450 euro per stuk kosten...................

    Fuk.

    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

  • #2
    Da's een half uurtje werken, toch, met jouw tarief? :)
    You know that reality is immaterial

    Comment


    • #3
      Aan het materiaal lag het niet. Blijft er maar 1 conclusie over... ;-)
      ---------------------------
      Lullen gaat beter dan rijden.

      Comment


      • #4
        dat wordt een bezoekje aan de velgendokter Erik
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

        Comment


        • #5
          Ach, nergens voor nodig die winterbanden :-)

          Comment


          • #6
            Winterbanden hadden me hier niet gered, ESP wellicht wel alhoewel, denk dat ik dan een afgebroken voorwiel had gehad, remmen op ijs heeft ook weinig effect, ook als ESP dat doet (denk ik),

            Maar goed ik moet idd zo nodig hardocre rondcrossen met een kleine 450Nm hoofdzakelijk op de achteras :-) zonder ABS zonder ESP eigen schuld dikke bult.

            En aan de drift lag het niet
            De weg was gewoon te smal :-)
            En mijn lijfspreuk "if you never fail you will never succeed" gaat ook wel op.
            Zelfs als de drift ongepland was.
            Ach boeien.

            Ik ga maandag eens even bellen met Pitbox voor een nieuwe set.
            En de velgendoktor, dit zijn van die alu-magnesium velgen en de schade is echt lelijk...........alsof er ratten aan gevreten hebben. Soort schade dat je ziet bij Seat Lupo door vrouw bereden downtown Amsterdam. Dan begrijpen jullie wel wat ik bedoel.

            E
            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

            Comment


            • #7
              En nu maar afwachten of het alleen bij de velg schade blijft, het onderstel is ook zomaar krom na zo'n tik !!!!!!!




              Jan

              Comment


              • #8
                Shit happens, maar het kan erger.

                Zag vanmiddag een auto op z'n kop in de sloot liggen. Echt net gebeurd, stonden een paar personen naast en nog heel suf te kijken. Was op knp Oudenrijn, in de overgang van de A12 (komende uit Den Haag) ri. A27-Hilversum.
                Was een paar keer rond gegaan en om het af te maken dus met 180 graden om de lengteas de sloot in.
                Last edited by Eddieee; 10-01-09, 22:00. Reden: typo
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  TSM.

                  PRUTSER.



                  Jaja en maar grote praat hebben over 'winterbanden hadden me hier niet gered'.

                  Dat hadden ze wél.

                  AWD op ijs op zomerbanden = vroeg of laat oncontroleerbaar. :-) Want je dénkt dan dat de auto prima in bedwang te houden is (omdat het AWD je nog een tijdje uit de slipperij redt), maar dat is ie eigenlijk al niet meer.

                  (en ja ik weet 't want ik heb 'm mét AWD en mét winterbanden de laatste weken al heel fors dwars gehad op het bevroren water, en weet zeker: op zomerbanden was dat een drama geworden)
                  Last edited by brun; 10-01-09, 22:31.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Ha die brun,

                    LUL

                    Dat hadden ze niet, los van het feit dat ik al bijna 10 jaar op winterbanden rijd en de ins and outs wel zo'n beetje ken, krijgt een glijdende winterband op zwart ijs (!) geen grip zolang er een stuurhoek is tov de glijrichting..........

                    Daarbij post ik nog dat ik met de Seat al 2x haaks heb gestaan van de week en dat de ESP mij heeft gered. De Seat staat op winterbanden................(ik ben pro winterband maar hier hadden ze me gewoon niet gered, ik ben in een soorteglijke bocht nook al haaks gegaan met dat spaanse kuthok, alleen die esp he, klein remrukje aan een achterwiel is voldoende denk ik)

                    Dus kom maar jongens, ik kan vast niet rijden.
                    Maar gaaf was het wel deze drift.
                    Alleen jammer geen punten voor de landing zegmaar.

                    NEXT.

                    Dit draadje is bedoeld om je schades door de vrieskou te melden.
                    Geen narcistisch TSM bashen, daar zijn andere topics voor.

                    Van de week op de A12 op de tegenovergestelde rijbaan.
                    Verliest een vrachtwagen een halve kuub ijs van zijn dekzeil, ik zie minimaal 5 auto's vol getroffen worden. Dat soort verhalen wil ik hier zien.

                    E

                    PS aandrijflijn is nog 100% in orde, tik was heel erg zachtjes, als hij door dat tikje krom zou zijn kan ik beter stoppen met driften denk ik. Alleen omdat mijn achterbanden nogal ronddraaide is er gewoon wat velg weggeschaafd. Het was daar echt spekglad, en ik reed te snel. Zoiets. Raakte de stoep met wellicht 15km/u..............voorwielen hebben ineens grip, huppiekee om je as en achteruit verder glijden (inmiddels met voet op de rem) en toen schraapte het linkervoorwiel langs de stoep kggggggk stil. No abs remember..........;-) zal morgen een foto posten als het lukt.
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                    Comment


                    • #11
                      [email protected] Je lijkt PacMan wel. :-)

                      Anyway. Winterbanden hadden net even het verschil gemaakt tussen een kont die ongecontroleerd uitbreekt en eentje die je nog net houdt. Ofwel het verschil tussen wél 900 euro aan velgen kopen en niet. Als je dat na tien jaar nog steeds niet weet, moet je d'r nog maar eens tien jaar aan vastknopen.

                      En ik rijd al sinds '99 met FWD op winterbanden, zonder ESP, en sinds twee jaar met AWD met winterbanden óók zonder ESP, en heb nog niet één keer haaks gestaan. In welke winterse glibberactie dan ook.

                      Denken dat ESP je wel redt en winterbanden niet is het paard achter de weg spannen.

                      Maar goed je weet het ongetwijfeld beter. Ik ga slapen. :-)


                      (PS: wat is er zo stoer aan een draadje waarin je schade door winterglijpartijen meldt?)
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                      Comment


                      • #12
                        ik weet het niet beter, ik geef gewoon meer gas, die drift was vies goed man, alleen kut van die trotoirband.
                        LOL
                        we gaan er niet dramatisch over doen ofzo he.
                        wie met vuur speelt.........
                        esdb
                        E
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                        Comment


                        • #13
                          stoer is het niet, maar dat zijn de andere 10 miljoen draadjes hier zowieso al niet.

                          het is toch leuk om te delen wat je meemaakt.
                          bonken ijs door je voorruit.
                          met een bevroren wagend e wasstraat in en er met krassen uitkomen.
                          de afrit de garage van je bedrijf in en de slagboom eruit rijden.
                          dat soort verhalen wil ik lezen.

                          soort van klusblunders maar dan anders.

                          paar jaar geleden reed ik mn bumper eraf op een aflopende straat tijdens inparkeren. Ging echt 2km/u tot ik op de rem trapte, de abs het beter wist en ik schuin met 10kmu op de voor mij geparkeerde auto knalde. Was een oude astra, had niets, mijn bumper lag helemaal los.

                          E
                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                          Comment


                          • #14
                            Nouja, kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Maar als ik schade rijd, schaam ik me eerder. Want dan is het aan mijn eigen dommigheid of ontoereikende rijvaardigheid te wijten.

                            Maar goed dan. De laatste keer dat het écht serieus misging in de winter, was het toen ergens bij Leipzig een voorligger (autootje met een bejaard stel erin) in een krakende vorstnacht ineens in een bocht met bevroren sneeuw uitbrak, de berm in gleed, doorgleed de greppel in en half op z'n kant daarin tot stilstand kwam.

                            Gestopt natuurlijk. Door de zestig centimeter sneeuw naar beneden gehold. Deur van de auto opengetrokken. Oude echtpaar was HELEMAAL over de toeren; hij klom eruit, zij wilde blijven zitten (ze was bang om te bevriezen). Het was net zulk weer als vorige week in D, dus rond de vijftien graden vorst. Het waaide er ook nog een beetje bij. Echt gigantisch koud.

                            Dus hebben we de man de sloot uit getrokken, tegen de vrouw gezegd dat ze de motor moest laten draaien, en de man in mijn auto gezet, waar ie politie en sleepwagen kon bellen. Zelf had ie geen mobiele telefoon.

                            De politie wilde niet komen, want het was een ongeval waar verder geen andere bij waren betrokken. Het was dat de man zo overstuur was, want ik stond op het punt om de telefoon terug te pakken en iets te roepen over dat ik hoopte dat ze het als KZ-bewakers beter zouden doen, de luie nazi's (dan waren ze trouwens wel gekomen hoor, om mij te bekeuren). Maar goed, iets geciviliseerders en juridisch ietwat steekhoudenders heeft Freundin geloof ik de volgende dag alsnog richting politie gestuurd.

                            ADAC-sleepwagen wilde uiteraard wel komen helpen (die zijn altijd al superbehulpzaam geweest). Daarna de man weer door de sneeuw teruggebracht naar z'n auto en z'n vrouw en gewacht tot de sleepwagen kwam. Vrouw zat intussen met 150 Mark klaar, die ze als dank voor de hulp per se wilde geven. WTF. Dat neem je toch niet aan?

                            Ik word trouwens nog kwaad als ik aan die agent denk, zeg. Het luie Stasi-varken.
                            Last edited by brun; 10-01-09, 23:24.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Volgende keer moet je gewoon ergens driften waar er ruimte is.

                              Maat had het ook de vorige keer dat het sneeuwde (vorig jaar).

                              Lekker spelen en driften op een krappe parkeerplaats (= groot, maar er zitten stoepen tussen), en bij de laatste "drift" vol ondersturend de stoep opgeklapt. Bij hem HEEL slecht afgelopen, hele stuurinrichting gewoon krom, wiel was helemaal naar binnen toe gebogen etc. Sleepwagen moest het ding meenemen. Want ermee rijden, dat was onmogelijk. Ding kwam niet eens van zijn plaats (FWD).

                              En dat doet pijn aan je knip kan ik je vertellen.

                              Comment


                              • #16
                                Euh.... ik moest vanochtend met een keteltje kokend water in de weer, om de vastgevroren sloten en de dichtgevroren deuren van de Spider los te krijgen. Maar daarna startte hij wel perfect en heb ik de hele dag zonder schade rondgereden. Met wel 192 PK op de voorwielen, op zomerbandjes.

                                I am a driving God. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment


                                • #17
                                  Oh, dus ik mag hier alleen posten over de twee wagens die even verderop elkaar total hadden gereden?

                                  Neh, dan is TSM-bashen toch leuker ;-)

                                  PRUTSER!!!
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Euh.... ik moest vanochtend met een keteltje kokend water in de weer, om de vastgevroren sloten en de dichtgevroren deuren van de Spider los te krijgen. Maar daarna startte hij wel perfect en heb ik de hele dag zonder schade rondgereden. Met wel 192 PK op de voorwielen, op zomerbandjes.

                                    I am a driving God. :)
                                    Gewoon warmwater was ook goed hoor. Dan krimpt die spider ook niet :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bevroren waterleiding thuis telt ook niet?
                                      Was 5 seconden met de brander op de bevroren plaats om het op te lossen, zonder permanente schade. Dat ik een half uur heb lopen zoeken naar de bevroren plek in mijn pyama met badjas is dan weer minder.

                                      Geen autoschade. Wel bij de eerste tekenen van gladheid een bus in de sloot zien liggen (begin december al).
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20
                                        @TSM : zijn die velgen niet te redden?
                                        900 euro is een beetje erg veel geld voor een mooie drift vind ik namelijk.

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Denk dat velgen afgedraaid dienen te worden

                                          Enneh EG ff de post teruglezen, het was een ongpelande maar heel noodzakelijke drift

                                          Anders had ik met een voorwiel met een eind draagarm eraan in mn hand gestaan

                                          ;-)
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                          Comment


                                          • #22
                                            *leest topictitel*


                                            Ik dacht het gaat hier over de kapotgesprongen buitenkraan van TSM....blijkt het maar om een paar velgen te gaan.

                                            *loopt topic weer uit*
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                            Comment


                                            • #23
                                              Past hier wel, denk ik.

                                              Altijd goed uitkijken bij 't sneeuwruimen. :-)

                                              http://www.vwaudistyle.ch/portal/pag...ren-art569.php
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kolere hé.
                                                Goed dat maar Audi's zijn, anders was het helemaal erg geweest :-)
                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nou! En gelukkig *nieuwe* Audi's, dat maakt het nog wat minder erg. :-)
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Schade door gepruts

                                                    Denk dat de topictitel anders moet.
                                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      The all-time priceless classic "snow tow" mag hier ook niet ontbreken natuurlijk! :-) http://nl.youtube.com/watch?v=CF693eh9mUU

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Die blijft lachen idd. Stelletje amateurs. :-)

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Als je echt op een opgevroren stuk wegdek terecht komt dan is het allemaal leuk speculeren maar dan ben je gewoon de lul. Alleen een setje spijkerbanden kunnen dan nog uitkomst bieden.

                                                          Winterbanden, allemaal prachtig. Hebben op koude ondergrond mucho meer grip tov zomerbandjes maar als je gewoon met snelheid, met stuuruitslag op een stuk ijzig wegdek terecht komt ben je klaar.

                                                          Gas bij is inderdaad een oplossing op dat moment ;-) Op gewoon snoeierhard overpoweren zodat je in een cirkel spint, had wellicht je velgen gered (afhankelijk van hoe hard je die bocht in kwam dweilen uiteraard).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                                            The all-time priceless classic "snow tow" mag hier ook niet ontbreken natuurlijk! :-) http://nl.youtube.com/watch?v=CF693eh9mUU
                                                            In de categorie: net goed, had je maar heel even de sneeuw weg moeten halen.
                                                            Of in de categorie: ik weet niet waar ik mijn trekkabel aan vast moet maken.

                                                            Erg leuk idd.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              http://nl.youtube.com/watch?v=3G0EEM...eature=related

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X