Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrieskou verhindert radarcontrole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vrieskou verhindert radarcontrole

    Uit de telegraaf:

    Electronica faalt bij extreme temperaturen
    Vrieskou verhindert radarcontrole door Coen Springelkamp

    AMSTERDAM - Automobilisten die de afgelopen twee weken tijdens de strenge vorst zijn geflitst, kunnen mogelijk met succes hun boete aanvechten. De politie mag namelijk niet met alle radarapparatuur bij strenge vorst flitsen. Bij extreme temperaturen - koude óf hitte - werkt elektronica niet goed. Daardoor kunnen meetfouten ontstaan. Dat zegt het Nederlands Meetinstituut (NMI).

    Voor het gebruik van laserguns, radarapparatuur en flitskasten gelden strenge eisen zoals vastgelegd in de Voorschriften Meetapparatuur Politie. Het NMI keurt, controleert en test de apparatuur. Volgens het instituut is de omgevingstemperatuur van invloed op de betrouwbaarheid van de meting. Hoe kouder of hoe warmer, hoe minder nauwkeurig de meting, aldus het NMI.

    Senior productmanager David Stam: "Elektronica werkt dan minder goed." De grijze 'onbewaakte' flitskasten langs de weg en op drukke kruisingen controleren zich volgens het NMI zelf. Bij extreem hoge of lage temperaturen schakelen ze zichzelf uit.

    Mobiele radarapparatuur, vaak verdekt opgesteld op een statief, moet volgens het NMI door de agent zelf worden gecontroleerd of aan alle eisen is voldaan, zoals de buitentemperatuur. "Dus als het apparaat is gekeurd tot maximaal min 10 graden Celsius dan mag het niet worden gebruikt als het kouder is", zegt Stam.

    Het Bureau Verkeershandhaving van het openbaar ministerie van verkeersofficier Koos Spee stelt radarapparatuur beschikbaar aan verschillende politiekorpsen. Die is volgens een zegsman gecertificeerd voor een buitentemperatuur tussen de -10 en +40 graden Celsius.

    Volgens verkeersrechtadvocaat Tjalling van der Goot van Anker & Anker Advocaten kan twijfel over de betrouwbaarheid van de apparatuur leiden tot vernietiging van de boete of vrijspraak. Het Korps landelijke politiediensten, verantwoordelijk voor snelheidscontroles langs de snelweg, twijfelt niet aan de betrouwbaarheid van de eigen apparatuur tijdens strenge vorst.

  • #2
    Maaltijd, mosterd.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

    Comment


    • #3
      Tooo late
      * verdenkt KP van het tegenhouden van het bericht tot de dooi is ingezet.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
        Tooo late
        * verdenkt KP van het tegenhouden van het bericht tot de dooi is ingezet.
        nee dat denk ik niet, alle bekeuring uit die periode moeten nog binnenkomen, dus de timing is perfect.

        Comment


        • #5
          Als je weet dat het toch vernietigd wordt bij -15, dan kan je nog eens gaan scheuren bij die temperaturen :-)
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Okay in die zin dan weer niet ;-)

            *denkt dus niet slecht genoeg* :-)

            Comment


            • #7
              Ehhmm, we zitten hier op Gummen toch?
              Iedereen is toch altijd constant serieus aan het planken? Of ben ik echt de enige die de eer een beetje hoog zit te houden hier? :-)

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                Maaltijd, mosterd.
                wat nou maaltijd, mosterd? Als jij geflitst bent in die strenge vorstperiode kun je je boete aanvechten! Ze mogen niet flitsen bij -11!
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                Comment


                • #9
                  Snelheidscamera's zijn voor rechtuitbranders. Hou jij die eer maar hoog hoor, Harry.
                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    wat nou maaltijd, mosterd? Als jij geflitst bent in die strenge vorstperiode kun je je boete aanvechten! Ze mogen niet flitsen bij -11!
                    De vorst is voorbij, je kan dus nu niet meer op pad om eens flink langs een gatso te scheuren. Vandaar mosterd.
                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                    Comment


                    • #11
                      Told them already so
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                        Ehhmm, we zitten hier op Gummen toch?
                        Iedereen is toch altijd constant serieus aan het planken? Of ben ik echt de enige die de eer een beetje hoog zit te houden hier? :-)
                        nope
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                        Comment


                        • #13
                          Herhaling is de hoeksteen van onderwijs.
                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                          Comment


                          • #14
                            Een les afdraaien zonder te checken of er begrip ontstaat ook :-)
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Ehhmm, we zitten hier op Gummen toch?
                              Iedereen is toch altijd constant serieus aan het planken?
                              nee, ik ben niet constant aan het planken. Tegen de tijd dat de motor warm is ben ik op mijn werk.

                              Of ben ik echt de enige die de eer een beetje hoog zit te houden hier? :-)
                              Is dat een eer dan? ;-)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                Snelheidscamera's zijn voor rechtuitbranders. Hou jij die eer maar hoog hoor, Harry.
                                Ha, die Geelhoed;

                                Snelheidscamera's zijn er juist tegen rechtuitbranders....
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  :) Ik sta gecorrigeerd.
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                  Comment


                                  • #18
                                    De pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden.

                                    Mobiele radar ook bij strenge vorst operationeel

                                    De kou is uit de lucht, maar de vraag leeft of er ook tijdens de strenge vorst met mobiele radarapparatuur op snelheid wordt gecontroleerd. Kan er wel gehandhaafd worden onder de min 10 graden Celsius omdat de meetmiddelen gecertificeerd zijn om te werken tussen - 10 en + 60 graden Celsius?

                                    Het antwoord op deze vraag luidt dat de politie de afgelopen weken inderdaad controles bij lage temperaturen heeft uitgevoerd. Daarbij wordt gekeken naar de (weers)omstandigheden ter plaatse en worden de regels om tot geldige metingen te komen nauwlettend in acht genomen. Bovenal zijn alle mobiele apparaten met sensoren uitgerust die ervoor zorgen dat het apparaat wordt uitgeschakeld als de temperatuurlimiet wordt overschreden. Hierdoor is het onmogelijk bekeuringen te schrijven die gebaseerd zijn op metingen die onjuist tot stand zijn gekomen.

                                    Ook voor flitspalen en trajectcontrolesystemen geldt dat ze uitschakelen als de temperatuur van het apparaat (dus niet de buitentemperatuur) beneden de – 10 graden of boven de + 60 graden is. Deze systemen zijn in een kast gebouwd en de apparatuur produceert zelf warmte waardoor de temperatuur daar hoger ligt dat de buitentemperatuur. Hierdoor kan gewoon gecontroleerd worden, ook al is er sprake van strenge vorst.
                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                    Comment


                                    • #19
                                      Het PR-departement weer hevig aan de slag :).
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                      Comment


                                      • #20
                                        hoe doen ze dat in Noorwegen/Zweden/Finland dan? Wordt er daar niet geflitst ofzo? Of mogen ze daar wel gewoon bij -20 flitsen?
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                          hoe doen ze dat in Noorwegen/Zweden/Finland dan? Wordt er daar niet geflitst ofzo? Of mogen ze daar wel gewoon bij -20 flitsen?
                                          Mischien dat ze daar andere apparatuur gebruiken? Of mischien de apparatuur alleen IN een verwarmde auto gebruiken?

                                          Ik noem maar wat..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Het heeft ook niets te maken met de werking van het apparaat bij de kou. Alleen dat het niet is geijkt bij zulke lage temperaturen. Ik vermoed dat de Noren dat wel doen...
                                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                            Comment


                                            • #23
                                              Daar zullen ze waarschijnlijk meetapparatuur in een verwarmde behuizing hebben.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                                Daar zullen ze waarschijnlijk meetapparatuur in een verwarmde behuizing hebben.

                                                maar dan wel oppassen dat het niet warmer dan 60 graden wordt!
                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                                  Daar zullen ze waarschijnlijk meetapparatuur in een verwarmde behuizing hebben.
                                                  En verwarmde radargolven natuurlijk.
                                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X