Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor aanschaf Audi A8 4.2 Quattro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips voor aanschaf Audi A8 4.2 Quattro?

    Allen,

    Iemand hier verstand van deze ueber-limo's? Ik speel een beetje met de gedachte om zoiets als tweede (of derde in dit geval, maar ieg niet als 'hoofd-auto') aan te schaffen. Maar weet niet zoveel van de techniek of de kosten van zo'n bak. Ik denk aan eentje van ruim 10 jaar oud, qua aanschaf kosten die echt niets meer zag ik, maar wat zijn de bijkomende kosten? Waar moet je op letten, en zijn er nog andere aandachtspunten?

    Zoiets dus:



    Meningen en/of ervaringen zijn meer dan welkom!
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

  • #2
    Ben d'r niet zooooo in thuis. Maar een poging wil ik wel doen.

    Houd in elk geval altijd rekening met achterstallig onderhoud. Des te goedkoper in aanschaf, des te pijnlijker de verrassing bij de garage. Ik zou eentje nemen met een volledig aantoonbare onderhoudshistorie, en als je die niet vindt, bij aankoop voor de zekerheid nog 5000 euro opzij leggen voor mogelijke reparaties. Dan kan het altijd alleen maar meevallen.

    Volgens mij zijn het trouwens behoorlijk solide auto's. De motor en aandrijving zijn heel robuust, dus daar is weinig ellende van te verwachten. Is het een automaatbak? Let er dan op dat ie goed en soepel schakelt en laat 'm bij de dealer een servicebeurt geven (vloeistoffen en dergelijke).

    Reparaties kunnen natuurlijk altijd in de kleine dingetjes zitten (sensortje hier, storinkje daar). Waarbij je uiteraard wel de nieuwwaarde van de onderdelen betaalt, en die zijn duur.

    Duur kan het ook worden als je schade rijdt, want de carrosserie is natuurlijk van aluminium, en da's niet altijd goedkoop in de reparatie.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

    Comment


    • #3
      Enige tip die ik kan geven is veel plezier met de voorpret van het zoeken naar een A8.. Prachtige auto's.

      Zou het persoonlijk veel te moelijk vinden om hem als tweede of derde auto thuis te laten staan. Verleiding is erg groot om er elke dag van te genieten ;)

      Comment


      • #4
        - Let op de automaatbak, die kunnen na verloop van tijd behoorlijk schokken tijdens overschakelen. Indien dat hevig gebeurt is de kans dat hij vervangen moet worden groot.
        - ondanks dat het een alu-koetswerk heeft, kunnen er rond de raamstijlen corrosie ontstaan.
        - let op de werking van de climate-control, die willen na een tijd niet meer goed z'n werk doen, of er ontstaat een rare tik in de dashboard als hij aan slaat.
        - algemene elektrische storingen, niet geheel ondenkbaar bij deze auto's

        Dit zijn zo even de punten uit me hoofd van de pre-facelift A8. Heb er een tijdje gesleuteld aan een A8 2.8 (traag!). Veel problemen die erg duur waren om om te lossen, qua tijd en onderdelen. Maar wel een hele fijne reisauto!

        Suc6!
        BMW F30 328iA
        BMW E87 130i
        BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


        Propeller-fappert

        Comment


        • #5
          Mijn vader rijdt een VW Phaeton met dezelfde motor. Volgens mij zijn alleen motor/versnellingsbak in de Phaeton gelijk aan die in de A8, voor de rest (onderstel, elektronica, etc) zijn er weinig overeenkomsten tussen de auto's. Nou zijn die motor en versnellingsbak ook de delen die tot nu toe de minste problemen hebben gegeven (eigenlijk geen), en ik hoop voor je dat ze de elektronica in de A8 beter voor elkaar hebben....ik zou daarom alleen al niet snel een (gebruikte) Phaeton durven kopen.

          Het verbruik van de 4.2 is wel erg hoog (als je voorzichtig rijdt 1:7), maar gezien het aanmerkelijk lagere gewicht van de A8 zal dat bij die auto wel iets gunstiger zijn. Is de 3.7 trouwens geen interessant alternatief?

          Persoonlijk vind ik dat type A8 nog steeds erg fraai, dus ik kan me de verleiding, gezien de prijsstelling, wel goed voorstellen!

          Comment


          • #6
            Bij Arca in Breukelen staat nog een aardige S8. (geen A dus..) Mooi ding om te zien in ieder geval. Wel 2 ton gelopen al, maar als je wil kan ik wel navraag doen naar die auto, ik kom er toch regelmatig.

            Alfa Romeo en Maserati verkoop en service Bekijk aanbod

            (en dan auto's --> overige merken)

            Forza!

            Comment


            • #7
              Zo'n S8 is wel ultiem, maar wel een STUK duurder dan ik wil uitgeven, zit eerder aan 5k te denken Scudetto...
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                Zo'n S8 is wel ultiem, maar wel een STUK duurder dan ik wil uitgeven, zit eerder aan 5k te denken Scudetto...

                Moet wel wat te vinden zijn.
                Maar niet schrikken van de km-stand he.. ;-)
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Ik zou dan ook liever voor een S8 gaan.
                  Je hebt hem voor erbij dus voor de lol. Dan is zo'n S8 veel gaver.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                  Comment


                  • #10
                    5k, wow, zijn die A8en zijn echt goedkoop geworden. S8 relatief ook trouwens, maar dat je gewoon zo'n opperlimo kunt scoren voor de prijs van een 4 jaar oude Alto... :|
                    Forza!

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                      Henk, kijk nou toch eens wat ik voor je heb gevonden.
                      Moet je wel ff naar Tjechie, maar vlgs mij staat op het nummerbord dat de auto gratis is:-)
                      Lol! Nog echt zo ook :-)

                      Comment


                      • #13


                        Ook niet gek... ;-) ( maar een A 8 is mooier
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #14
                          Serieus gaaf zo'n A8 idd. Wel voor een 4.2 Quattro gaan oid dan he? Zo'n 2.8 is meer iets voor oudere mannen. :-)

                          Maar ik heb "Fuseekogel" (zo heet hij nu toch?) wel eens gehoord over een A8 op Gummen en de beurtjes waren niet goedkoop zeg maar.

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Serieus gaaf zo'n A8 idd. Wel voor een 4.2 Quattro gaan oid dan he? Zo'n 2.8 is meer iets voor oudere mannen. :-)

                            Maar ik heb "Fuseekogel" (zo heet hij nu toch?) wel eens gehoord over een A8 op Gummen en de beurtjes waren niet goedkoop zeg maar.

                            Harry, ik heb ook nog zo'n ding gehad... ( TDI weliswaar, maar toch.. ;-) )
                            En onderhoud bij de dealer is niet goedkoop.
                            Veritatis simplex oratio est

                            Comment


                            • #16
                              Je bent op zoek naar een funauto voor erbij? :-)

                              Comment


                              • #17
                                Naast de al eerder genoemde slechte automaatbakken en evt achterstallig onderhoud ;

                                overmatige speling in draagarm(rubbers) voor

                                stab.stang+ evt rubbers

                                Regelmatig een defecte aircocompressor en/of lekke verdamper acher dashboard

                                Zijn typische VAG en A8 kwalen.

                                Let ook op de NAP

                                succes.
                                Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                Peugeot 404 1961 (RWD)
                                BMW 3 touring (RWD) daily
                                VW POLO 1.6

                                Comment


                                • #18
                                  Als je er niet mee naar de wintersport gaat, waarom dan een quattro. Na een paar keer vol-gas zul je tot de conclusie komen dat ook dat niet al te goedkoop is, de alu carrosserie is nauwelijks te herstellen (of helemaal schuren en polijsten) en de banden van zo'n ding zijn onbetaalbaar.
                                  Dan nog een wegenbelasting die Euro's/km kost als je er weinig mee rijdt...
                                  Beurtjes die al gauw in de buurt van de waarde van de auto komen.

                                  Nee. Logisch dat die dingen niks meer waard zijn.

                                  Tot dusver mijn overpijnzingen (..) want pijn gaat het doen ;-)

                                  Als fun auto kun je beter een Elise nemen denk ik.

                                  Ik zit ook over een dergelijke 'construktie' te denken, maar iets dergelijks gaat het niet worden denk ik.
                                  Last edited by NoTVR; 14-01-09, 16:58.
                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                  Comment


                                  • #19
                                    John! Vriend! ;-)

                                    Zoiets zoek ik dus, maar wel een stukje dichterbij graag!

                                    Moet een 4.2 Quattro worden, of zo'n S8 zoals John gevonden heeft, en is gewoon voor de fun erbij... Dus ZEKER GEEN 2.8, TDI, of een matige 3-liter ofzo...
                                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                    Comment


                                    • #20
                                      Wat is eigenlijk de 'logica' van dit als derde auto?
                                      Te lomp om echt mee te knallen, te kostbaar in onderhoud om er regulier mee te rijden en daarna amper verkoopbaar. Van zo'n S8 zie ik nog de entertainmentwaarde, maar dan kun je net zo goed meteen voor een E39 M5 gaan (die heb je ook al vanaf 15K).

                                      En voor 5K heb je wel veel auto, maar ook veel onkosten.

                                      Als je een stoere limo zoekt waarom dan geen 164Q4, 166 V6, of een Maserati Quattroporte van de voorlaatste generatie? Veel stijlvoller en sportiever en meer bijzonder.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                      Comment


                                      • #21
                                        Even voor de duidelijkheid, ik hoef geen Elise hoor..., is niets voor mij, ik wil een dikke en aso-snelle bak, en onderhoud/banden zal inderdaad aan de prijs zijn, maar ga er niet mee naar een dealer. Schade ben ik niet van plan om te rijden, laat staan om zelf te herstellen, dus Alu-carrosserie is prima. Wegenbelasting viel mij 100% mee, en de verzekering kost al helemaal geen drol, verbruikscijfers boeien mij niet, dat zijn maar peanuts op de totale kosten, en zoals gezegd wordt het een fun-auto..., geen hoofdvervoer, dat blijven de S60 D5 en de V40 2.0i.

                                        De genoemde aandachtspunten ga ik zeker in de gaten houden, maar er zijn er vast wel meer te noemen.
                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                        Comment


                                        • #22
                                          Sinds wanneer is het kopen van een auto "logica" op gummen geworden?

                                          Maserati Quatroporte heb ik overwogen, maar er staat alleen maar rommel te koop en zijn nog eens duurder ook..., en NOG duurder in onderhoud, en ken daar geen goedkope specialist van. Een gewillige Audi-specialist zit bij mij op de hoek.
                                          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                          Comment


                                          • #23
                                            Oja, een 164 en 166 zijn ronduit lelijk, maar ik sta open voor suggesties hoor... ;-)
                                            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                            Comment


                                            • #24
                                              Henk, in deze moeilijke tijden moet het best mogelijk zijn om de helft van de vraagprijs eraf te lullen. En het zit nog bij jou om de hoek ook, dacht ik :-)

                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                              Comment


                                              • #25
                                                En kijk nou toch eens, de helft eraf en je bent er man:-)

                                                En wat een opties zeg....

                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                Comment


                                                • #26
                                                  Hier ook de helft vanaf en je houdt nog geld over:-)

                                                  2 x ouwe premium meuk
                                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Dat je kiest voor een A8 4.2 kan ik heel goed begrijpen Ik zou zelf écht niks anders overwegen. Geen Merc, geen BMW, geen Lexus.

                                                    Punt blijft alleen dat de kosten niet zijn in te schatten.
                                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                    Comment


                                                    • #28
                                                      Ik heb inderdaad zo’n A8 gehad, de beurtjes waren niet bepaald goedkoop evenals het benzineverbruik natuurlijk. Waar je op moet letten, distributieriem of deze vervangen is (duur) olie lekkage voor op het blok(linksvoor), draagarmen, remmen, centrale deurvergrendeling. Ga niet voor een allereerste, er is een tweede versie van het eerste model, die moet je hebben.

                                                      Comment


                                                      • #29
                                                        Een S8 voor dát geld. Oef. Ik ga me ook even herbezinnen.

                                                        Bestaan er al stikkers 'my other car is a S8' ;-)
                                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Wel geen S8, maar ik kan deze straks zo voor je ophalen:-)

                                                          2 x ouwe premium meuk
                                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                          Comment


                                                          • #31
                                                            Ook leuk John! Cool interieur!

                                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)



                                                            Comment


                                                            • #32
                                                              Henk,

                                                              jij bent toch de man van het betere uurwerk.
                                                              De eigenaar van Clockwise, uit mijn dorp, heeft ook zo'n voiture voor de deur staan. Ik woon vlak bij hem in de buurt, hij had eerst winkel aan huis voordat hij zijn nering naar de vesting verplaatste, vandaar dat ik dat weet.
                                                              Als horlogiers onder elkaar kunnen jullie ongetwijfeld ervaringen uitwisselen.
                                                              Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎