Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vertel je ons nu?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vertel je ons nu?!

DEN HAAG - Autorijden op diesel is wat betreft het betalen van belasting alleen gunstiger dan rijden op benzine als flink veel kilometers worden gemaakt, maar rijden op LPG is qua belasting het meest gunstig.

Van welke planeet komen die lui daar eigenlijk?
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Ha, die NoTVR;

"De berekening is gebaseerd op personenauto's uit de middenklasse met een gewicht van zo'n 1200 kilo."

Als dit maatgevend is voor dit belangwekkende onderzoek denk ik dat de berekeningen ook nog eens op verouderde gegevens zijn gebaseerd.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Dus de tweede kamer heeft om die berekening gevraagd?

Wie beweerde ook al weer dat daar competente mensen (in) zaten?
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Het zal aan mij liggen, maar wat staat er nu eigenlijk, ik bedoel wat was de reden en wat is het nut van deze berekening, ongeacht het gewicht etc.
        Wordt het belastingstelsel verdedigd, is het een opmaat voor verandering (LPG duurder maken?)

Belastingvoordeel dieselrijden bij veel kilometers

Uitgegeven: 15 januari 2009 08:49 Laatst gewijzigd: 15 januari 2009 08:49
        DEN HAAG - Autorijden op diesel is wat betreft het betalen van belasting alleen gunstiger dan rijden op benzine als flink veel kilometers worden gemaakt, maar rijden op LPG is qua belasting het meest gunstig.

Dat blijkt uit een berekening die staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
        De berekening is gebaseerd op personenauto's uit de middenklasse met een gewicht van zo'n 1200 kilo.

Optelsom

De Jager gaat uit van een periode van dertien jaar en maakt dan het optelsommetje van BPM (de belasting die betaald wordt bij aanschaf), de motorrijtuigenbelasting en accijns, op basis van de cijfers van 2007.
        Bij 150.000 kilometers is de autorijder die kiest voor diesel 1940 euro per jaar kwijt aan belasting, tegenover de benzinerijder 1542 euro. Bij 400.000 kilometers is de dieselrijder echter minder kwijt aan belasting: 2331 euro tegenover 2526 voor de benzinerijder.
        Rijden op LPG is in beide berekeningen het voordeligst
        fka v164

Comment

Dat zou dus kunnen slaan op mijn oude Xantia en m'n huidige Peugeot? De BPM heb ik in beide gevallen niet betaald dus dat scheelt fiks denk ik. ;-)
          '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

No shit Sherlock.

Incompetente imbecielen.

Comment

WTF is de nieuwswaarde hier? iedereen weet toch dat er een omslagpunt is bij de algemeen bekende brandstofvergelijkingen? What a waste of money zeg....
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
              X