Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het voordeel van een vieze auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het voordeel van een vieze auto

....blij dat ik de afgelopen dagen mijn auto nog niet heb gewassen! Vanmorgen sta ik in een rijtje auto's bij een kruispunt te wachten om linksaf te slaan. Plotseling schrik ik op doordat de auto achter mij met een flinke knal achterop rijdt. Na een hartgrondige vloek besluit ik dat het wellicht verstandig is om het verdere verkeer niet te hinderen, en bij een benzinepomp rechts van de kruising de schade op te nemen en e.e.a. met de tegenpartij af te handelen.
    Ik wijs dus met mijn hand uit het raam in de richting van de benzinepomp, en sorteer voor om rechtsaf te slaan. Terwijl ik naar rechtsga, zie ik meneer/mevrouw achter mij snel naar links gaan, het drukke ochtendverkeer in! Helaas onmogelijk voor mij om nog achteraan te gaan, en het enige wat ik kon zien was dat het zo'n Xsara Picasso-geval was, met een donkere kleur.

Verontwaardigd om zoveel onrecht ben ik maar naar mijn plaats van bestemming gereden, ondertussen mijzelf verwijtend dat ik niet direct was uitgestapt om in ieder geval het kenteken te noteren. Is namelijk niet de eerste keer dat iemand bij een aanrijding met mij er plotseling vandoor is gegaan...

Aangekomen op mijn bestemming kijk ik -nu bij daglicht- nog eens goed naar de schade (valt op zich wel mee), en wat zien ik: de letters/cijfers van het kenteken van de boosdoener staan keurig afgedrukt in het vuil achterop mijn auto: 43-JF-ZG!

Morgen maar even aangifte doen, en nu maar hopen dat deze sneuneus hier niet mee wegkomt.

Sneu inderdaad
    fka v164

Comment

Jezus, wat treurig weer dat iemand dan zomaar weg rijdt. Zeker aangifte doen, want volgens mij is in NL wegrijden na een aanrijding ook gewoon strafbaar. Echt schandalig weer zoiets, maar ik hoop voor je dat gerechtigheid jou ten deel komt.

Comment

personenauto
        Merk CITROEN
        Handelsbenaming XSARA PICASSO; 1.8I 16V
        Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 14-05-2009
        Overzicht
        Datum aanvang tenaamstelling 16-05-2007

BPM € 4576
        Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
        WAM verzekerd geregistreerd Ja
        sedan met achterklep
        Aantal zitplaatsen 5
        Aantal staanplaatsen N.v.t.
        Kleur(en) BLAUW
        Motor
        Brandstof Benzine
        Aantal cilinders 4
        Cilinderinhoud 1749 cm3
        Vermogen 85 kW
        Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
        Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
        Massa & laadvermogen
        Massa leeg voertuig 1.220 kg
        Laadvermogen N.v.t.
        Toegestane maximum massa voertuig 1.795 kg
        Massa rijklaar Niet geregistreerd
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Zou het snel fotograferen en aan enkele bekenden laten zien. Handig bij een latere ontkenning.

En als je het adres van de sneuneus weet, even W220L langs laten gaan samen met kleintje :-)
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Woeha, briljant verhaal! Goed, het gedoe is niet leuk, maar van zo'n afloop krijg je toch een duivelse glimlach op je gezicht...
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Inderdaad, snel een foto maken... en aangifte doen. Laat 'm maar bloeden.

Wel briljant inderdaad. :-)
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Yep....heb er al helemaal zin in. Wat een LOOOOOOOSER ben je dan zeg?

Je kan de schade al gewoon melden bij de verzekeraar. Die zoekt uit waar tp is verzekerd en krijgt dan een fijn briefje thuis.

Hou ons even op de hoogte.

En.....je hebt toch last van je nek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                  Zou het snel fotograferen en aan enkele bekenden laten zien. Handig bij een latere ontkenning.

En als je het adres van de sneuneus weet, even W220L langs laten gaan samen met kleintje :-)
                  Kleintje is natuurlijk wel met een hoofdletter K!

:-)

Comment

Sorry!

* zoekt snor in verkleeddoos voor de nieuwjaarsbijeenkomst
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Het is ok. Zo'n Kapitale fout maken we allemaal wel eens....

(kijkt naar zijn cijferlijst en zoekt onderaan...Mederlands....... :( )

Comment

Ik heb dit zelf meegemaakt, en het beste is om naar een plisiebureau te gaan, en daarna effe een agent die meneer/mevrouw confronteren via telefoon. Zorg trouwens voor getuigen.

Comment

Getuigen zat hier op het forum lijkt mij ;-)

Wat een hufterig aso-gedrag zeg. Kan daar niet over uit.

Dat hij/zij aan de hoogste boom mag hangen. Politie neemt doorrijden na een aanrijding hoog op. Is een misdrijf. En terecht.

Comment

Foto is al gemaakt neem ik aan?

Artikel 7. Die gaat nat en terecht.
                            De maximum straf is 7400euro boete of drie maanden wasknijpers maken.
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Wellicht dat je er een briefje aan kunt wagen. Moet je wel het adres weten natuurlijk.

Zoiets als: schade 2000 Euro, niét melden Politie: 5000Euro ;-)
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Erg lullig, maar dit kan nog leuk worden!!

Ik heb ook eens gehad dat een Xantia of Xsara achterop mijn Mini reed bij een stoplicht. Ik deed een beetje hetzelfde als jij deed en wees naar een parkeerplaats bij een station.
                                Scheurt die lul plankgas rechtsaf terwijl ik al rechtdoor ging.... Echte kl**tzakken zijn dat!

Ik had toen de mazzel dat alleen een chroomstrip was geraakt en die was omgeklapt oid. met wat moeite kon ik die terugklappen en zag je bijna niets meer.

Hopelijk kun jij 1 van deze aso's te grazen nemen!!
                                En die foto heb je waarschijnlijk allang gemaakt idd, anders asap doen!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zowiezo een foto maken, maar je scoort extra punten als je met de afdruk van de nummerplaat naar een politiepost rijdt, en je verhaal doet en de agent zélf de afdruk ziet. Een vaststelling van een agent is meer waard dan een fotootje dat je zelf hebt gemaakt.
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ouwe citroen. Nuff said. 'autorijden is noodzakelijk kwaad'-mentaliteit
                                    You know that reality is immaterial

Comment

Maak je ook even een foto als de klootzak/trut in de hoogste boom hangt?

Hahahaha. Knippen en scheren. Dit soort mensen zijn echt het laagste van het laagste volk. Zorg dat het huftertje in kwestie een maximale douw krijgt!

Comment

Zorg wel dat je eigen kentekenplaat leesbaar is voordat je de sheriff naar je auto laat kijken.... ( als je auto zo smerig is aan de achterkant, zal dat wel niet het geval zijn he... ;-) )

Comment

De Xsara-rijder staat wederom in een kwaad daglicht! Dit keer volkomen terecht, lijkt me zo. Hopelijk krijgt-ie een flinke boete voor dit losergedrag!
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

een 'hit and run', dit kan inderdaad nog wel een mooi staartje krijgen.

Ik zou daar echt witheet van worden.
                                            Forza!

Comment

Check.
                                              Eind vorig jaar iemand achterop gehad op het drukke Zuidplein te Rotterdam.
                                              Stap gewoon rustig uit, even foto maken. De schuldige vroeg me een beetje paniekerig.. WAT GAAAAAA JE DOEN?????
                                              Ik zeg foto maken, daarna kunnen we even een rustige afwerkplaats opzoeken. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                                                Ik zeg foto maken, daarna kunnen we even een rustige afwerkplaats opzoeken. :-)
                                                Eh, Keileweg ??? ;-)

Comment

Tip voor doorrijders: neem geen 'luxe' kentekenplaten met opplakletters. Zonde van het geld :)

Maar mooi verhaal, heel benieuwd naar de afloop.
                                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Je krijgt zelf natuurlijk wel een boete van de Schone Auto politie (zie draadje poets clinic....) :-)

Ga je foto's posten? Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Zo'n gore auto met een afdruk van een kenteken plaat....

Hoe is het met je nek?

Comment

Wat een verhaal.....lijkt wel een Tatort krimi! Of een scene uit " the Mentalist" (leuke serie trouwens).
                                                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

@Iep

LOL om broodje aap verhaal!!! Toch wel leuk dat sommige gummers zo'n fantastisch verhaal geloven ;-)
                                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Kan je niet gewoon je roes uitslapen ???

Comment

waar heb je het over W220L, staat je killfilter uit?
                                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                              @Iep

LOL om broodje aap verhaal!!! Toch wel leuk dat sommige gummers zo'n fantastisch verhaal geloven ;-)
                                                              Tja CM, toch is 't waar.....

Helaas is 't me niet gelukt om de afdruk zichtbaar op een foto te krijgen: je moest wel goed kijken om 't te zien en de brakke camera in mijn telefoon was zeker niet goed genoeg om 't er scherp op te krijgen. Toen ik die avond weer thuis was, had het vuil van die dag de hele afdruk weer helemaal onzichtbaar gemaakt.

Vanmorgen aangifte gedaan, en nu is het helaas wel zijn/haar woord tegen het mijne, aangezien ik ook geen verdere getuigen heb. Echter, ook als de betreffende persoon ontkent, heb ik er toch nog een beetje plezier in dat hij/zij er niet anoniem mee is weggekomen. Eventueel zou die nog als verweer kunnen aanbrengen dat het een misverstand was, omdat, zo bedacht ik mij later, mijn wijzen naar het tankstation misschien als een obsceen handgebaar geinterpreteerd had kunnen worden, en ik daarmee de indruk wekte het er verder bij te willen laten. Feit blijft overeind dat je volgens mij, bij elke aanrijding toch even contact met elkaar zal moeten zoeken.

Nou ja, nu de boel maar aan de verzekering overlaten (van de politie zal ik waarschijnlijk niet veel meer horen) en hopen dat ik niet het eigen risico bedrag bij schadeherstel moet betalen.

Wijze les voor mij is dat je altijd bij elke aanrijding eerst zal moeten uitstappen om de tegenpartij aan te spreken; dan maar even 'overlast' voor het overige verkeer.

Comment

Straks verklaart ie nog dat jij achteruit tegen hem aan gereden was.

Comment

Working...
                                                                X