Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms weet je gewoon dat het niet beter wordt dan dit ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Soms weet je gewoon dat het niet beter wordt dan dit ...

Kom net terug van Antwerpen met de BMW, lege autosnelwegen, hier en daar een gezinscontainer om het interessant te houden, Eagle F1's plakken voorbeeldig, de weg staat droog en de bandenslijtage is bijna illegaal, dat betekent dus veel grip.

Lekker doortrekken in zijn 4 tot 170, doorschakelen en vol op het gas tot 210. Niet afgeven als er een container op de rechterbaan rijdt, maar gewoon er langs blazen, de 2.8 op 5.500 toeren draait als en zonneke, het chassis vertaalt de weg feilloos, de ophanging houdt de weg in een houdgreep. Tunnelvision en gewoon verder rijden ....

Afzakken tot 140 net voor Zoersel waar ze kunnen staan flitsen, om dan terug te schakelen en opnieuw naar de 215 te gaan, je denkt wel aan het gevaar, aan een klapband of aan een obtakel op de weg, maar het is maar voor efkes, dus je probeert je geluk. Misschien een minuut op 215 hangen, voelen dat de motor zich absoluut niet gestresseerd voelt, weten dat je nog een goeie 1.000 toeren verder kan, maar het niet doen. Terugzakken naar 170 en dan 120 om de afrit te pakken.

Parkeren voor je huis, uitstappen en de banden aanvoelen, warm maar niet heet, tikkende uitlaat, druk op de knop en *bliep* de auto staat vast.
    Ondertussen weet je dat hij niet veel langer mee gaat gaan - 198.000 op de teller vandaag, en wat komt er dan? Een milieuvriendelijke burgerbak, een gezinscontainer voor comfort en opbergmogelijkheden, een gruwelijk zware SUV die tot het einde der werelden kan rijden, maar dit helaas tegen 120kmph, een electromobiel met een SciFi dashboard, een gecompromitteerde diesel? Het stemt me triest .... de combinatie van een goed chassis, een mooie motor, de juiste afstelling (als die er al is) en de goeie banden, plus de goesting om effectief eens de grens - 15% op te zoeken, damn, dat ga ik missen als de 328 weggaat. Dat gevoel, die sensatie, de verbondenheid met de machine ... dat is waar het om gaat. Laten we dat niet vergeten ....
    Rock on. RS.

Gewoon een M3 kopen RS. Wordt het wellicht nog beter ;-)

Comment

Inderdaad...

Als je tussen 16u05 en 16u10 wordt opgeschrikt door een duivels lawaai in de Beliardtunnel in Brussel... Dat ben ik ;)
      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

M3 is F E N O M E N A A L......................idd beter wordt het niet ( for now that is)
        If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

"de ophanging houdt de weg in een houdgreep" Mooi gezegd, en idd, dan zit het goed.

Comment

Ja, leuk man.
            Vanochtend was het ook lekker rustig op de weg hier. Lekker scheuren en sturen dus.
            Ik had wel 1 momentje hier in de buurt. Ik trok die heerlijke 4-cilinder diesel vol door in 1, 2 en 3 en vlak voor het opschakelen naar zijn 4, begon de kont ineens even te glijden, waardoor de neus v/d auto net even een andere hoek maakte. Dit was midden in een flauwe bocht en alles ging goed, maar ik schrok er wel even serieus van.

De wegen zijn behoorlijk glad op sommige plaatsen, ondanks dat ze er droog uitzien!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooi verhaal RS, maar:

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
              Ondertussen weet je dat hij niet veel langer mee gaat gaan - 198.000 op de teller vandaag
              Dit lijkt me onzin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                Ondertussen weet je dat hij niet veel langer mee gaat gaan - 198.000 op de teller vandaag, en wat komt er dan?
                Tjees, en ik maar denken dat ik onder de plak zit. ;)

Mooi verhaal, net niet gruwelijk autotaalgebruik :-D
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Mooi geschreven. Maat van mij heeft er ook 1, rijdt idd erg fijn. Ding kan nog wel halve ton mee hoor!
                  You know that reality is immaterial

Comment

2ton, dat is toch pas ingereden?
                    fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                      Tjees, en ik maar denken dat ik onder de plak zit. ;)
                      Mooi verhaal, net niet gruwelijk autotaalgebruik :-D
                      That was the angle I was going for :-)

Verder:
                      Ja, laten we hopen, nog een halve ton erbij - 2 jaar rijden dus. Lijkt me zeker te doen. En dan een mooie Premium Selection M3 Sedan. nice *dream on*. Ik zal maar beginnen sparen. :-)
                      Rock on. RS.

Comment

Hoezo 198 K en dan al op...

Zie je wel, BMW is k*t..... :-)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Hij zegt niet dat ie op is bij 200k. Alleen dat ie weg gaat.
                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                            Hij zegt niet dat ie op is bij 200k. Alleen dat ie weg gaat.
                            Zo lees ik dat niet, maar wellicht ligt dat aan de fraaie vlaamse taal, dat ik het verkeerd begrijp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              Zo lees ik dat niet, maar wellicht ligt dat aan de fraaie vlaamse taal, dat ik het verkeerd begrijp.
                              "Ondertussen weet je dat hij niet veel langer mee gaat gaan - 198.000 op de teller vandaag"

Weinig Vlaams aan.

Duidelijk genoeg, BMW is op bij nog geen 200K op de teller.

Accepteer het nou maar.

Comment

Maar ja, dan heb je iig lol gehad. :)
                                You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  "Ondertussen weet je dat hij niet veel langer mee gaat gaan - 198.000 op de teller vandaag"

Weinig Vlaams aan.

Accepteer het nou maar.
                                  tis vrijdag he :-)

Comment

Mijn einser is al voor de helft op sinds vandaag!

Tijd om naar iets nieuws uit te kijken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      Ja, leuk man.
                                      Vanochtend was het ook lekker rustig op de weg hier. Lekker scheuren en sturen dus.
                                      Ik had wel 1 momentje hier in de buurt. Ik trok die heerlijke 4-cilinder diesel vol door in 1, 2 en 3 en vlak voor het opschakelen naar zijn 4, begon de kont ineens even te glijden, waardoor de neus v/d auto net even een andere hoek maakte. Dit was midden in een flauwe bocht en alles ging goed, maar ik schrok er wel even serieus van.

De wegen zijn behoorlijk glad op sommige plaatsen, ondanks dat ze er droog uitzien!

Ik had gisteravond zo'n momentje. Van de A2 de A9 op, richting Amstelveen. Is normaal een leuke bocht voor een km of 130, maar ik reed nu 110, omdat het maar 2 graden was, en ik met normale banden rij. Beetje grensgeval, want op zo'n moment geldt: "wil je dood? van het gas de poot". Evengoed los ik halverwege de bocht licht het gaspedaal. Gevolg was een glijpartij van eerst de achterkant, toen door teveel gascorrectie de voorkant, weer de achterkant, en eindelijk bij het voorzichtig uitlopen weer stabiel.

Hart in de keel momentje.. :/

(Voor de eigen ego nog wel even doorgetrokken tot de 250 tot aan de flitser, om het schaamte gevoel tegen te gaan :) )
                                      Last edited by Scudetto; 16-01-09, 09:38.
                                      Forza!

Comment

Hee, da's de Toledo Man Pats Bocht! 120 in een A3 op ballonbandjes he, dus met 110 in de problemen geraken is ECHT voor mietjes. ;)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee, dat was toch de A9 de A2 op? Dus insturen vanaf de Gamma, stukje afrit richting Amsterdam meepakken en dan vol op het gas tot het kleine hobbeltje aan het eind.
                                          Forza!

Comment

Negatief camber nekt je daar op 't laatste stukje. Eerste deel van die bocht kan wel pittig maar uitaccelereren is link. Heb daar ook al een paar keer een licht kwispelend kontje meegemaakt. Ongepland geen topper met 130+ en vangrails aan beide kanten ;-)

Comment

van de A2 de A9 richting amstelveen op bedoel je? Bovenaan heb je nog wel een beetje uitloop rechts. Maar daarna wordt het smaller omdat daar ook geen ruimte voor de vluchtstrook is. Als je daar nog die ruimte nodig hebt, wordt het krappig ja :)
                                              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

Weinig Vlaams aan.

Accepteer het nou maar.
                                                Waar stond jouw M-B ook al weer een tijdje ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                  Vraag anders even hoe het voorgaande automobielen verging..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                                                    Vraag anders even hoe het voorgaande automobielen verging..

Mercedes is ook k*t, maar dat was niet het onderwerp...

We hadden het over BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                      Nou, die staat er waarschijnlijk nog wel langer dan een tijdje....

Stuttgart, met milieusticker en winterbanden.
                                                      Anders mochten de kinderen NIET proefrijden met de S.

LOL.

Comment

Working...
                                                      X
                                                      😀
                                                      🥰
                                                      🤢
                                                      😎
                                                      😡
                                                      👍
                                                      👎