Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A4 / 159 / 9-3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• A4 / 159 / 9-3

een korte poll. En we kunnen nu ook daadwerkelijk polls plaatsen, dus daar maak ik even gebruik van :)

De 3 opties;
    • Audi A4 - 1.8 T ProLine 160 pk
    • Saab 9-3 - 2.0t Vector 175 pk
    • Alfa Romeo 159 Ti 185 pk

Welke zou je kiezen, en waarom.
    M'n persoonlijke voorkeur zou naar de Alfa gaan, maar door dat lome rotblok wat daarin ligt neig ik meer naar de Saab. De Audi is met dezelfde opties veel duurder. (het lijstje zoals hierboven is qua prijs in de basis bijna gelijk +- 40k)
    28
    Audi A4
    39,29%
    11
    Saab 9-3
    10,71%
    3
    Alfa Romeo 159
    50,00%
    14
    Forza!

De Audi is duur, de Saab is lelijk
    Blijft over Alfa met een rot motor?
    Leuke poll :-)
    fka v164

Comment

Doe mij die lelijke Alfa met die rotmotor maar, met afstand de mooiste en ZO erg is dat blok nou ook weer niet. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Waarom is die 2.2 JTS een rotmotor? Misschien icm het gewicht van de 159 ja, met wat kilo's eraf zal-ie weer beter van z'n plaats gaan.

De Saab 9-3 sedan is echt hondslelijk.
        De Audi A4 is goed voor goed veel geld.

De 159 dus.

Hoe verrassend...:)

Comment

Audi want ik wil wel een premium merk natuurlijk!
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ha, die Scudetto;

Vanwege de ruimte zou ik voor de A4 kiezen, als je daar niet zo om maalt zou ik zeggen ga voor de Alfa 159; prachtauto!
            Scherven brengen gelul.

Comment

159. No brainer. Nieuwe A4 ziet er niet uit, om over de Saab nog maar te zwijgen.

Hoe hard het kan boeit toch niet in NL, dus dat doet niet terzaken.
              You know that reality is immaterial

Comment

Omdat het de TI is: 159.

A4: alleen mooi indien voor 30k aan opties voorzien (S-line/19"etc)

9-3: blijft een opgewaardeerde Vectra en vind hem er niet fraaier opgeworden met de facelift/Dame Edna-look.

Comment

A4, No doubt about It.
                  OK er moeten dan wel een paar tientallen K's aan opties op, maar ja, geld moet rollen toch:-)
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ik heb dit weekend even gezeten in een A4.
                    Voorin lekker ruim. ik kon mijn 2.10 meter goed kwijt. Achterin een redelijk drama. Niet veel meer ruimte dan in mijn O2. Een Alfa 159 is nog erger...
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

ok, misschien moet ik er bij zeggen dat ik de 3.2 V6 van de GTA gewend ben en dat ik de motor altijd wat zwaarder laat wegen.

Het argument van 'dat heb je toch niet nodig in nederland' en 'zo hard kun je toch niet' ben ik het nooit zo hard mee eens, omdat ik wekelijk de 230 wel haal [/poser mode] en dat het iedere keer toch wel erg fijn is om te (kunnen) doen.

simpel gezegd; ''t mot wel een bietje gang hebbe'
                      Forza!

Comment

komt er geen A4 2.0T overigens? Die miste ik op de lijst bij carbase.

Het atmosferische 2.2 JTS blok wat in de alfa ligt is echt ergerlijk loom overigens. Maar dat vind ik ook van de 3.2 JTS. Lijkt wel of de JTS motoren continu in een soort fuel-save modus hangen. Een 159 met 1.8 T-jet motor had handsdown de winnaar geworden.
                        Last edited by Scudetto; 10-06-08, 10:40.
                        Forza!

Comment

Saab zou bij mij afvallen. Niet mijn ding.

Blijven over de Alfa en de Audi.

Met alle respect voor de Alfa, erg mooie auto, maar als je de centen hebt, zo'n A4 heeft toch nét iets meer premium uitstraling.
                          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Mijn mening ken je wel, Saab natuurlijk ;-)

Die 2.0t is een heerlijke motor i.c.m. de 6-bak.
                            (/reclame)Ik zou trouwens voor een Vector Sport gaan, kost ongeveer 900 euro meer, maar dan krijg je Bi-xenon, volledig leder, Park Assist, mooi design 17" en een regensensor.(/reclame)

Audi is natuurlijk een prachtige auto met goede rij eigenschappen en hij zit goed in elkaar. Je ziet 'm niet voor niets al zo veel rijden. In vergelijkbare uitrusting met de andere twee zal wel een stukje duurder zijn. Restwaarde is daarentegen ook weer een stukje beter. Maar het moet je merk zijn natuurlijk ;-)

En ik heb eens in een 159 gereden, maar daar werd ik niet echt warm van. Buiten het feit dat het de "mooiste" auto in de poll is. Auto had 30.000km gereden maar zat vol met rammeltjes, piepjes en kraakjes. Dat was trouwens de 2.2JTS en daar was ik ook niet echt van onder de indruk.

Comment

Inderdaad, erg lelijk ding die 9-3.....

Fijne motor, goede prijs-kwaliteitsverhouding, leuke optiepakketten.

Comment

ja, een TurboX smoelt sowieso een stuk knapper. Net als een S4. Maar zo'n SAAB kost meteen 75k. Een standaard 9-3 met wat knappe wielen smoelt ook al prima imo.
                                Forza!

Comment

Scudetto, dat is nu juist het leuke. Ten op zichte van een standaard 9-3 is alleen de onderste grill iets anders, is de Turbo X verlaagd en zitten er dikke 19 inchers onder. Lijkt mij niet onoverkoombaar.

Feit is dat een groot gedeelte van de Saab rijders gaat voor een zilvergrijze met lelijke 15 of 16 inch velgen. En dat ziet er in combinatie met de forse smoel inderdaad niet uit.

In het zwart met standaard 17 inch velgen is zelfs de meest simpele 'Linear' meer dan goed te pruimen.

Comment

De A4 natuurlijk! De 159 en 9-3 halen zo'n hoog niveau niet.

Comment

159 is nog steeds mooi vind ik en is met de 2.2 JTS echt niet verkeerd.
                                      Ook met de 150pk jtd is het een fijna auto en alles is erg degelijk.
                                      Tijdens het serieuzere sturen merk je het gewcith wel uiteraard.

De nw A4 vind ik echter mooier en als je het geld ervoor hebt, zou ik toch die nemen...

Saab 9-3 is alleen gaaf met die 280pk turbo-motor of iets wat erg dichtbij komt. Getunede andere ofzo.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Alfa 159 ti! Absoluut de mooiste van het stel en als ik de verhalen van boris (de echte) mag geloven is het gewoon een zeer goeie auto.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                          Mijn mening ken je wel, Saab natuurlijk ;-)

En ik heb eens in een 159 gereden, maar daar werd ik niet echt warm van. Buiten het feit dat het de "mooiste" auto in de poll is. Auto had 30.000km gereden maar zat vol met rammeltjes, piepjes en kraakjes. Dat was trouwens de 2.2JTS en daar was ik ook niet echt van onder de indruk.
                                          Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Nee echt ik heb een Saab 9-3 SE gereden (leasebak). In 9 maanden meer gezeik mee gehad dan met de AR147 die ik 3 jaar heb gereden.

2x langs de kant ivm een niet goed werkende roetfilter (leuk met gezin in de auto), enorm veel last van rijwind (fluitend geluid), veel gekraak in de de achterklep.

En ja bij die Alfa wat rammeltjes en wat gekraak. Maar nooit iets mee gehad.

Komt nog eens bij dat Saab he uber saaie dashboard heeft opgeleukt. De SE is bij nader inzien ook niet super mooi (wat ik eerst wel vond trouwens).
                                          Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ik zou de 159 kiezen. Geweldige neus! Daar kan zowel Saab als Audi niet aan tippen.
                                            M3 DCT E93

Comment

Oh ja even vergeten te zeggen: de 159 hands-down.
                                              Last edited by AJB; 11-06-08, 08:09.
                                              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ha, die AJB;

Hands-on bij de 159 kan wel kloppen, maar daar heb je garantie voor.
                                                Of bedoel je hands-down? ;-)
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

^^ jij hebt gelijk!

Comment

Working...
                                                  X