Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daaag meneer Spee!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Daaag meneer Spee!

Uit de Telegrof:

SOESTERBERG, dinsdag - Koos Spee vertrekt als landelijk verkeersofficier en krijgt een bestuursfunctie bij de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Justitie. Gisteren kondigde Spee volkomen onverwacht zijn afscheid aan tegenover de ruim zeventig werknemers van zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM).

Hoewel de 62-jarige zelf geen commentaar geeft, zou hij volgens zijn personeel niet gelukkig zijn met de ommezwaai in de herfst van zijn carrière. Spee, door vriend en vooral vijand ook wel de 'flitspaalofficier' genoemd, was liever tot zijn pensioen bij het Bureau Verkeershandhaving gebleven
    Maar even afwachten of dit echt goed nieuws is.

Misschien gaat Wegmisbruikers met die vreselijke André ik-zit-er-tot-m'n-elleboog-in van der Toorn ook wel van de buis. Zou goed nieuws zijn imho.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ha, die Ruud;

Gezien de teleurstelling bij Ome Koos zelf denk ik dat men van hogerhand van hem af wil; kan me dan ook niet voorstellen dat een opvolger weer net zo'n soort kassagedreven houwdegen wordt....
      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
        Misschien gaat Wegmisbruikers met die vreselijke André ik-zit-er-tot-m'n-elleboog-in van der Toorn ook wel van de buis. Zou goed nieuws zijn imho.
        Van autoblog:
        Toch is er ook licht aan het einde van de tunnel, want een woordvoerder van het BVOM laat weten dat Koos nog wel gewoon zijn wijze raad mag blijven spuien aan de zijde van zijn kaboutervriend in het tv-programma Wegmisbruikers van SBS.
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ik lees hier dat hij een douw krijgt. Ik vermoed dat het gaat om een aantal zaken:

- houding richting het (ook bij de politie) zeer gewaarde blik op de weg.
          - algemene indruk dat hij verkeershandhaving te bekrompen bekijkt (hij zal wel geprotesteerd hebben tegen de flexibele max snelheid van Eurlings).
          - dwarsliggen bij het weer terugzetten van de max snelheid bij de ringwegen.
          - wat kleine gemeenheidjes als trajectcontroles die eigenlijk een serie zijn.

Denk dat deze man zich langzamerhand bij veel (kennissen en vrienden van) tweedekamerleden ongeliefd heeft gemaakt.

Hoorde op de radio dat het aantal boetes tijdens zijn aanwezigheid is verdrievoudigd. Het is inderdaad wat veiliger geworden op de weg, maar niet die factor.

Toch is er ook licht aan het einde van de tunnel, want een woordvoerder van het BVOM laat weten dat Koos nog wel gewoon zijn wijze raad mag blijven spuien aan de zijde van zijn kaboutervriend in het tv-programma Wegmisbruikers van SBS.
          Zie mijn onderschrift ...
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Daag Koos.
            You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
              Ik lees hier dat hij een douw krijgt.
              Waar is "hier" Steven?

Comment

Ff geelhoeden.

Je kan Koos een lul vinden, maar het werkt dus wel. Iedereen, echt iedereen rijdt netjes 120. Ook op de linkerstrook, da's dan helaas weer minder.

Ik heb nu 8 jaar mijn rijbewijs. 'vroeger' was het heel gewoon als je een stuk snelweg in NL moest rijden, dat je al gauw een 'treintje' vormde met wat andere doorrijders die continue 150/160 reden. Dat lijkt dus volledig uitgestorven en nu ben je met dat tempo slechts nog een eenzame fopmof...

Kortom, hij bereikt wel zijn doelen. Wellicht heeft hij zijn hand overspeeld, maar hij is verder gekomen dan ik voor mogelijk had gehouden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                  Hoorde op de radio dat het aantal boetes tijdens zijn aanwezigheid is verdrievoudigd. Het is inderdaad wat veiliger geworden op de weg, maar niet die factor.
                  .
                  40% daling, toch niet slecht
                  Code:
                  1998 Nederland. 16 miljoen mensen, 1200 verkeersdoden,   3.4 miljoen boetes, opbrengst 150 miljoen, 8.50 doden/miljard kilometer
                  2007 Nederland. 16 miljoen mensen,  791 verkeersdoden,   12 miljoen boetes, opbrengst 700 miljoen,  4.97 doden/miljard kilometer
                  2007  Belgie. 10 miljoen mensen, 1000 verkeersdoden, 2.7 miljoen boetes, opbrengst  311 miljoen, 11.09 doden/miljard kilometer

Comment

Ligt die daling enkel aan het doen opvolgen van snelheidslimieten?
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Natuurlijk niet. Elke ochtend staat er 400 km file. Een auto neemt 5 meter plek in. Dat zijn er dan 200 per km, en dus 80.000 totaal, die van 07:00 tot 10:00 nog niet genoeg snelheid kunnen maken om een eekhoorn overhoop te rijden.

Door files nemen de ongelukken af, niet door koos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                        Ligt die daling enkel aan het doen opvolgen van snelheidslimieten?
                        De lelijkheid, sorry, veiligheid van de auto's zal er inderdaad ook niks mee te maken hebben.

Maar: Bye bye Koos and good riddance. Nu nog wegmisbruikers van de buis. Al zou Koos eruit halen een goed begin zijn. Helaas, dat laat nog even op zich wachten. :-(
                        Last edited by MN-Power; 20-01-09, 11:11.
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          Nu nog wegmisbruikers van de buis. Al zou Koos eruit halen een goed begin zijn. Helaas, dat laat nog even op zich wachten. :-(
                          Dat zal nog wel tot in lengte van dagen herhaald blijven worden.

Comment

Ben benieuwd wie de volgende officier wordt. Hopelijk niet zo media-geil als $pee.
                            BMW F30 328iA
                            BMW E87 130i
                            BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Die zit er al twee maanden: Peter Muijen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                Ik heb nu 8 jaar mijn rijbewijs.
                                Huh, laat gehaald of zo? Dacht dat wij zo ongeveer dezelfde leeftijd hadden (vintage 1973, FWIW)?

Anyway, ik heb 16 jaar mijn rijbewijs, en kan dus 2 keer zo goed rijden als jij. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Maar goed, het bureau blijft dus bestaan.

Spee of geen Spee.

Gummerds zijn blij met een dooie mus....

:-)
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                    Die zit er al twee maanden: Peter Muijen

Mischien is Muijen wel verantwoordelijk voor die 7 euro administratiekosten die per 1 januari in rekening word gebracht op verkeersboete's.

Comment

Als bakfiets activist/vriendje van volkert in wageningen had Steef natuurlijk geen auto. In die tijd was ik al een geweldige bink in mijn perfect afgewerkte chrysler Neon 2.0 (zonder ABS nog, de lm wielen waren te duur :)

Comment

Precies. Als ik vervoer nodig had, stapte ik bij volkert in de rooie Starslet. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          Gummerds zijn blij met een dooie mus....

:-)
                                          De OvJ boeit de gummerts niet, totdat hij in bochten gaat flitsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door telegraaf
                                            Het aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen steeg onder zijn bewind van vier miljoen in 1998 tot bijna twaalf miljoen vorig jaar. Het aantal verkeersdoden daalde in diezelfde periode van ruim 1200 tot 799, volgens velen mede dankzij de strategie van Spee.
                                            Daar zou ik nou wel eens een Geelhoediaans grafiekje van willen zien.
                                            Deze dalende trend van slachtoffers plus stijging van boetes, versus diezelfde trend in Duitsland, Belgie en Frankrijk bijvoorbeeld. Kan de Spee(d) kills mythe wellicht de koelkast in.
                                            Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

U vraagt wij draaien:

Comment

Hee, die staat ook bij de buren....
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Geelhoed;

En waarmee wordt dan het verband aangetoond?
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Hee, die staat ook bij de buren....
                                                    Vandaar dat ik zo snel was ;)

Hier dan een taylormade kiwi special!

Last edited by geelhoed; 22-01-09, 05:29. Reden: copyright toegevoegd, men steelt mijn plaatjes blijkbaar

Comment

... iets met dat correlatie en causaliteit twee verschillende dingen zijn...

Nederlanders eten meer tofu dan in 1950.
                                                      Nederlanders hebben vaker last van een muisarm dan in 1950.

Kortom, tofu veroorzaakt muisarm. :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Maar euh, Vlaanderen hep geen Koos Spee, en Wallonië nog niet eens fatsoenlijke flitspalen! En in Wallonië daalden de verkeersslachtoffers ook :).
                                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Geelhoed: dank je wel.

Mag ik uit de grafiek concluderen dat de dalende trend in verkeersslachtoffers in alle genoemde landen gelijk is? Dus dat al dan niet flitsen hier niet of nauwelijks invloed op heeft?
                                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

GH moet voor Koos gaan werken. :-)

Zoals ik al zei, het feit dat je tegenwoordig met 80 tegen een boom kan rijden en een kans maakt het te overleven(lees: je leven lang kreupel te zijn) heeft hier helemaal niks mee te maken. Ook dat overheden er veel mogelijk aan doen een wijk zo auto onvriendelijk mogelijk te maken is compleet zonder effect. Net als het aanpakken van gevaarlijke/onoverzichtelijke verkeerssituaties.

Dat er minder doden vallen betekent niet dat er evenredig minder ongelukken van een vergelijkbare ernst(qua snelheid/kracht) plaatsvinden.

Dat je uit alle mogelijke grafieken die je hierover kan maken degene gekozen hebt die een onomstotelijk verband lijkt aan te tonen vind ik dan wel weer knap.
                                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

natuurlijk dalen het aantal doden!

Iets met veiligheid en auto's te maken misschien?

Flitsservice is al jaren bezig om aan te tonen dat het aantal doden in het verkeer niet met snelheid te maken hebben, slechts 3% heeft als oorzaak "te snel rijden".

lees anders dit stuk nog eens:
                                                              Flitsservice.nl, waarschuwt via de radio, website en onze eigen app FlitsNav op de hoogte waar de struikrovers staan te controleren
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                                [Geeldhoed mode On]
                                                                Ja maar dat zijn een stelletje extremisten die alleen maar lullen! Daar is nix van waar!
                                                                [Geeldhoed mode Off]

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎