Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De autokeuzes van je kennissenkring.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De autokeuzes van je kennissenkring.

Soms begrijp ik daar weinig van! En dan heb ik het dus niet over de keuzes van Gummers, want daar hebben we een aardig beeld van, maar over die van mensen met minder verstand van auto’s.

Collega 1. “Ik twijfel nog tussen de Passat CC en de ..Opel Anatara“ ????, ehm ja ik snap het.. En inmiddels rijdt hij in een mooie Santa Fe J . (toch wat meer ruimte voor de kids)

Collega 2 ruilde zijn V70 in voor een Captiva. Kan me niet voorstellen dat dat goed bevalt.
    “Het rijdt wel heel anders” Ja? Goh..

Collega 3 reed een Megane SW. “Waarom een SW”vroeg ik. “Nou, ik heb ook de hatchback proefgereden maar de SW had echt een veel betere wegligging”. ???? Waarschijnlijk stond die hatchback dan op 14” ecobanden o.i.d. en had die SW wel normaal rubber, maar dat heb ik ‘m maar niet verteld.

Het kan ook toevallig goed gaan trouwens. Mijn zwager heeft de ballen verstand van auto’s, en wilde ipv zijn Golf 3 een Volvo Estate gaan rijden. 2e hands, maar wist nog niet welk model. “Koop een 850 of een V70” zei ik. “En een 240 dan?” vroeg hij. Die raadde ik hem af omdat het a) een nogal ouderwetse auto is en b) hij bepaald geen sleutelaar is.
    Meldt hij een paar weken later trots dat hij toch een 240 heeft gekocht. “Oh” zei ik. “Wat voor uitvoering?” Hij had geen idee. Zucht, maar ja toch maar even gaan kijken... Blijkt het een echt schitterend model te zijn in grijs metallic met zwart leer, airco, stoelverwarming, alarm etc. en een Becker radio. J
    Last edited by Taeke; 24-01-09, 16:09.

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
    toch een 240 heeft gekocht. “Oh” zei ik. “Wat voor uitvoering?” Hij had geen idee. Zucht, maar ja toch maar even gaan kijken... Blijkt het een echt schitterend model te zijn in grijs metallic met zwart leer, airco, stoelverwarming, alarm etc. en een Becker radio. J

Man, da's een hele echte Super Polar. Prima bak!!!!!!!!!!!

Comment

Super Polar? Die kende ik niet eens. :) Kun je nagaan want een mazzel hij eigenlijk heeft gehad.

Comment

Mijn beste vrienden hebben helemaal niets met auto's. Toch leuk dat er één Lancia rijdt (eerst een Lybra, nu een Delta) en een ander de Saab 9-3 overwoog in zijn lease-keuze (werd toch een A4). En dat alles omdat ze wel eens met mij meereden in mijn lancia's en Saab's...

Comment

gister uit eten met vriendengroep, zit hij te vertellen dat de Grandis die hij nu heeft (pool auto) weer vervangen word voor een 7 zitter. Dit terwijl de 3e op komst is, en de laatste toevoeging aan het gezin.
          Als reden word dan opgevoerd dat als ze onderweg zijn (wonen in het westen met familie in drenthe en D) en de kinderen vervelend zijn ze een bank naar achter gezet kunnen worden.
          wtf, hij doet zo'n 40k per jar zakelijk, vind dit rijden als een draak maar toch weer een 7 zitter? aangezien er al eea aan alcohol was genuttigd heb ik gevraagd wanneer hij tieten ging laten groeien
          opmerking viel niet in goede aarde bij haar , hij kon er best om lachen
          begrijpen doe ik het nog niet, wij hebben thuis met z'n 5en op der achterbank van een 244 gezeten, en als we liepen te klieren werd ons duidelijk gemaakt dat we normaal moesten doen, dusdanig dat je dat dan ook maar deed.
          When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
            en als we liepen te klieren werd ons duidelijk gemaakt dat we normaal moesten doen, dusdanig dat je dat dan ook maar deed.
            Wij werden dan door mn ouders vriendelijk gevraagd of we mischien liever wilden gaan lopen ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
              Super Polar? Die kende ik niet eens. :) Kun je nagaan want een mazzel hij eigenlijk heeft gehad.
              Ik heb een klein jaar in een Super Polar gereden. Zat alles op en aan inderdaad, leer, airco, electrische ramen, stoelverwarming, noem het maar op. Volgens mij speciaal voor de Italiaanse markt gemaakt die Super Polars, want het zijn altijd 2 liters (wegenbelasting issue in Italie).

Die opmerking over dat sleutelen inzake de 240 is niet helemaal terecht denk ik. Het zijn een van de beste auto's ooit gemaakt, er gaat zelden wat kapot aan zo'n auto. Verbruik zal zo'n 1 op 10 zijn, wat niet verkeerd is voor zo'n grote en ouderwetse auto.

Comment

Alleen omdat ze in weer en wind zijn gebruikt, roesten ze nog behoorlijk hard... Daar zie je niets van, tot je de auto stript. Als leek kun je dan wel even je zakken legen.

Comment

Volvo's roesten enkel wat langzamer, maar juist 240's zijn berucht
                  fka v164

Comment

De Super Polars zijn in Italie geleverd en doorgaans door het goede klimaat daar knetterhard.

Comment

@ arthur, of opmerkingen van gelijke strekking inderdaad
                      When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
                        @ arthur, of opmerkingen van gelijke strekking inderdaad
                        M'n broertje heeft het bijna echt een keer mogen doen :-)

(Maarja ouders he, wel dreigen maar uitvoeren...)

Comment

Working...
                        X