Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familiecontainer uitval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Familiecontainer uitval

Ruzie in huize woot! Vrouwtje is verwachtend, en er is dus besloten dat een Z4 M niet goed is om de nieuweling te vervoeren, en de Ford Fiesta driedeurs 1.3i is misschien toch ietje te krap om de nodige verplaatsingen uit te voeren...

Enkele maanden geleden zagen we een leuke MINI Clubman Cooper S staan in de kleuren die ze wil. Maar Cooper S heeft ze niet nodig. In mijn achterhoofd overwoog ik een 1-serie vijfdeurs (klein, toch makkelijk de achterbank bereikbaar, we gaan geen premium koets kopen).

Autosalon in Brussel passeert, en we laten in ons enthousiasme een offerte maken voor een MINI Clubman Cooper S en een 318d Touring met Business Pack. De dealer wilt er wel nog wat korting bij doen en we komen tot een aanvaardbaar resultaat. De MINI Clubman wordt geoffreerd in Cooper D versie, gezien het verwachte jaarkilometrage van 25000km...

Maar dan begint het: eigenlijk kan ze haar niet vinden in een saaie 3-reeks leasebak. De Fiesta is voor haar al groot genoeg, en die 60 pk is ook al ruim genoeg (hoewel ze soms vloekt eens ze op de snelweg zit).

Dus we zitten nu met een auto-de-papa (318d) en een auto-de-maman (clubman d) en we weten zelf niet meer wat kiezen...

Toch maar een 1-reeks?

Andere merken? Heb jarenlang VAG en Ford gereden, met nog wat leaseuitstapjes naar Opel en Peugeot, en ik vind BMW/MINI gewoon de betere optie. Temeer omdat de verkoper een jeugdvriend is, die ik weet wonen wanneer het dealerbedrijf upfuckt.

Geen 15 pagina's aan familiecontainer gelul overigens: in de week is het mevrouw haar autootje, en ik zal er enkel in het weekend als passagier (en soms chauffeur) inzitten. En de keuze moet deze week bekend zijn :).
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Papa-to-be heeft z'n auto al.

De mini dus.
    Last edited by _Arthur; 24-01-09, 18:27.

Comment

Corolla Verso dan he? :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
        Corolla Verso dan he? :)
        Ohja. Kut dat was het! Alleen dan moet ie wel die suffe Z4M inruilen.

Comment

De Z4 M gaat er natuurlijk niet uit :).

Ik denk dat het ook de clubman wordt, hoewel ik het niet zo'n praktische wagen vind. En toch vind ik foto's op het internet met hippe mama's en kinderzitjes die gewoon passen... :)

Fok, geen 3-reeks :D

Comment

Het belangrijkste: Proficiat!

Verder.. een Mini praktisch... Nah, de Clubman ook niet.

Als het hip moet zijn heb ik de verwachting dat de C3 Picasso best een leuke auto gaat worden.. Verder kan ik de 207 SW aanbevelen.

Comment

Ervaringsdeskundige:
              True, die Clubman is niet handig, ga ervan uit dat je de eerste drie levensjaren van je spruit ham/haar er zelf mag uitheffen, en dat lukt voor geen meter in die Clubman, trust me. Zolang ze niet zelf hun gordel kunnen vastmaken, is het niks om elke keer weer helemaal door die auto te kruipen om dat kind vast te gespen. Als je daarbij optelt dat je vrouw dit regelmatig zal mogen doen - met alle humeurige gevolgen vandien, dan zijn er twee paden in de toekomst voor je:
              1. zij zegt: fuck off, wooter, ik neem die pooier Z4 van je wel, en ga jij de kleine maar halen in dat hippe gebakje. Je bent je verzetje dus kwijt en de Ms. gaat gewoon de grote sier maken op de McDo parking lot en donuts draaien.
              2. zij is het beu, rijdt naar de meest dichtbijzijnde peugeotdealer en ruilt haar hippe gebakje in op een gezinscontainer extra ordinaire met allerlei moois - bekerhouders en shit, zij gelukkig, peugeot dealer gelukkig want die deed de deal van zijn leven en jij mag een trotse leeuw dulden naast die propbak.
              4/5 deuren is een must. Als het hip moet zijn, is die C3 picasso inderdaad nog leuk, moet het nog eens rijden ook, eventueel een Einser. Lelijk ding, maar het doet zijn werl goed, zie dat er een mooie motor in terecht komt en je kan weer buiten komen :-)
              Rock on. RS.

Comment

A, gelukkig, ik was al bang dat ik dat als eerste moest zeggen.

Met kleine kinderen zijn er twee belangrijke eisen:
                Hoge auto met dito zit zodat je niet een hernia oploopt bij het erin zetten of eruit halen van de kinderen / hun tasjes/ speelgoed of wat ook meer.
                Gigantische kofferruimte, want je gaat het gebruiken zolang ze nog in luier/wandelwagenstadium zijn.
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Zie je sinds gisteren een 335D Touring niet zitten? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

RS, het is net (bijna-)MdV die de Clubman wilt. Ik neig zelf naar de 3-reeks (zo'n 335d trekt fenomenaal, jammer genoeg had ik m'n performancebox niet mee want naar mijn gevoel is m'n Z4 M maar een stakker ertegen) maar vrouwtje heeft me wel kunnen overtuigen met ganse volksstammen die gewoon tweelingen en dies meer in gewone MINI's kunnen vouwen. Dan moet een Clubman ook wel lukken, en wie ben ik om bijna-MdV een funcar te ontzeggen :).

Deal is wel dat ze dan niet mag klagen over de ongemakken :).

Comment

Ik hoor dat het een X5 wordt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                        Deal is wel dat ze dan niet mag klagen over de ongemakken :).
                        En jij hebt de goede hoop dat ze dat na een paar maanden niet gaat doen.... "lacht en mompelt iets over vrouwen na de bevalling"

Comment

Wooter, soms mag je vrouwen hun zin laten doen, soms moet je als man ingrijpen ... net zoals Auzz zegt: je verwacht toch niet dat ze *niet* gaat zagen h :-)
                          Rock on. RS.

Comment

Ik heb even gezocht maar niet gevonden naar een foto van ons eerste weekendje (n nacht!) weg met het eerste kind.
                            Meegenomen moet worden in zo'n geval:
                            - wandelwagen
                            - zitverhoging om aan tafel te zitten (of uiteraard een hele stoel, in welk geval ik de Ikea versie kan aanbevelen).
                            - minstens 6 setjes kleding
                            - diverse speelgoed en knuffels om hem in zijn bedje thuis te laten voelen
                            - campingbed
                            - beddegoed voor campingbed (2 sets, in geval van spugen)
                            - Luiers, billendoekjes, omkleedkussen, wikkeldoeken (uiteraard niet n), droogdoeken (stapeltje), slabbers (stuk of 6-8), .....

En verder uiteraard nog wat spullen voor de ouders.

Probeer dat in een clubman te stoppen. Of beter laat MdV dat eens proberen in de clubman te stoppen.
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                              Ik heb even gezocht maar niet gevonden naar een foto van ons eerste weekendje (n nacht!) weg met het eerste kind.
                              Meegenomen moet worden in zo'n geval:
                              - wandelwagen
                              - zitverhoging om aan tafel te zitten (of uiteraard een hele stoel, in welk geval ik de Ikea versie kan aanbevelen).
                              - minstens 6 setjes kleding
                              - diverse speelgoed en knuffels om hem in zijn bedje thuis te laten voelen
                              - campingbed
                              - beddegoed voor campingbed (2 sets, in geval van spugen)
                              - Luiers, billendoekjes, omkleedkussen, wikkeldoeken (uiteraard niet n), droogdoeken (stapeltje), slabbers (stuk of 6-8), .....

En verder uiteraard nog wat spullen voor de ouders.

Probeer dat in een clubman te stoppen. Of beter laat MdV dat eens proberen in de clubman te stoppen.
                              Je overdrijft. 5 setjes kleren is meer dan voldoende. Tenzij het langer duurt dan 's avonds brengen, 's ochtends vroeg halen. ;-)
                              When men were men

Comment

Maar effe serieus: wandelwagen en zitverhoger klopt niet helemaal. Als het kind kan zitten, is een buggy wel voldoende voor die beperkte tijd buitenwandelen. 6 setjes? Met een projectiel-braker als kind hadden we aan n reserve setje voldoende. Speelgoed/knuffels? En slaapknuffel en een speen was bij ons zat. Campingbed kan heel klein zijn. (probeer eens een deryan) Spuug beddegoed? Nooit nodig gehad (even afkloppen) En die luiers en aanverwante verschoningstroep paste bij ons gewoon in de luiertas.
                                Kortom: we kwamen aan de helft van de zooi. Maar vooropgesteld: geen kind is hetzelfde en geen ouder is rationeel bij het eerste kind. Dus hou dat lijstje van Steven maar aan als oefenmateriaal ;-)
                                When men were men

Comment

www.ikwileenverhuiswagen.be/ leukhekinderen
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Je neemt zoveel dingen mee als je auto toelaat. Met iets minder kan idd ook.

Maar de echte luxe zit in het gemakkelijk in- en uitladen van de maxi-cosi met je kind er in. Laag, drie deuren en nauwelijks ruimte is super irritant en een rugbreker. Volgens mij voldoet de Mini aan drie van de drie ergernissen :)

Comment

*insert standaard "WIJ REDEN VROEGER MET Z'N VIJVEN OP DE ACHTERBANK VAN EEN SIMCA 1100 NAAR FRANKRIJK, EN NIKS VOOR EEN WEEKEND, NEE VOOR DRIE WEKEN JA EN DAN HADDEN WE NIKS GEEN 6 SETJES KLEREN NEE MAN WE HADDEN EEN SCHOON T-SHIRT EN EEN GUM VOOR DE REMSPOREN GVD"-rant* :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Mijn lieftallige vriendin heeft sinds 3 weken een Clubman D. Heerlijke auto, maar niet praktisch. Met mijn kids van 3 en 6 gaat het wel, maar spullen meenemen is niet te doen. Dagje efteling lukt wel, maar moet er niet aan denken dagelijks een baby met aanverwante zooi erin mee te nemen.

Dus: knappe X3 scoren?
                                        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                          Dus: knappe X3 scoren?
                                          X3 is de poormans X5.

Comment

Mijn advies: minimaal een 4/5-deurs. Ideaal is een station.
                                            Weet niet hoe praktisch de Clubman is met die gekke achterdeur, maar de kofferbak houdt niet over. Da's niet handig als je n je kinderwagen n je boodschappen er in kwijt.

Verder is ons gebleken dat het erg praktisch is als de kofferbak geen laaddrempel heeft, want anders moet je de kinderwagen er elke keer weer overheen tillen. Ergo, een station.

V50 niks voor je trouwens? Veilig, compact, lekkere stoelen.

Nog iets om in overweging te nemen, weet niet hoe relevant dat voor je is qua levensduur van de auto. Na verloop van tijd wordt je kind zwaarder en dat betekent dat je je rug belast elke keer dat je je kind (+ stoel in den beginne) in de auto moet vrotten. Dan is een wat hogere auto wel zo prettig, want dan hoef je niet zo voorover te buigen.
                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ergo, X3 zou ook mijn favoriete keuze zijn qua babyfhigkeit.
                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oh, en aangezien het de auto voor je vrouw is*, zou ik jullie aanraden een auto te kiezen waarbij je het je zo gemakkelijk mogelijk maakt.
                                                Dus:
                                                - Hogere instap, makkelijk voor haarzelf en kind er in zetten.
                                                - Geen til/laaddrempel voor de kofferbak.
                                                - Voldoende ruimte voor babymeuk+wagentje+evt. boodschappen.
                                                - Auto waar ze zich comfortabel in voelt, dwz voor veel vrouwen: niet te groot en vooral niet te lang.

*) en zo'n bevalling je meestal niet in je koude kleren gaat zitten.

Comment

X3, no way ... het moet er nog uitzien ook. En daarbij, die wordt vervangen. Heb gehoord dat zo'n verso heel erg kek is :-)
                                                  Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                    X3, no way ... het moet er nog uitzien ook. En daarbij, die wordt vervangen. Heb gehoord dat zo'n verso heel erg kek is :-)
                                                    Moet je wel een einser hebben om op in te ruilen ;)

Comment

Helaas, X3 en X5 al voorgesteld maar ze beet niet... :)

Comment

Iedereen heeft natuurlijk gelijk, inclusief Jasper...

Verkoper was me ook in een 3-reeks aan het lullen, met een hele verhuis als reden. Maar hij klapte er wel in toen ie aangaf hoe z'n vriendin het regelde met hun pasgeboren spruit, in een driedeurs 206...

Vrouwtje en ik houden van light travel, en tuurlijk zal ze mopperen als ze moet dubbel plooien om mini-me in of uit de Clubman te halen, maar dan ben in tenminste morele overwinnaar :).

Ik ben altijd sceptisch geweest voor mensen die doelmatig een grote doos van een auto kopen net omdat ze aan kinderen beginnen. Vroegah... Ja, ik groeide op samen met m'n broer in een Ford Fiesta MK1 driedeurs. Dus wat ll je dan dat je een 318d nodig hebt :).

Een 318d rijdt errug goed, en is een handigere auto dan een Clubman. Maar een 3-reeks is niet m'n vrouwtje. Een X3 ook niet en een X5 helemaal niet. Ze wil niet aan de Franse auto's, maar wat ze wil is ook mij niet helemaal duidelijk... :)

Comment

Als het idd niet zo'n vreselijk populaire 207 SW zou mogen worden (zijn er vorig jaar in NL meer dan 4500 van afgeleverd..) is dan een Ford Fusion wellicht wat, lekker compact, maar door hoogte en laadbak wat ruimer dan een Fiesta, en voor de missus een qua bediening e.d. al een bekend merk. Vrienden van mij hebben dat naast hun Picnic en voldoet volgens de jongedame in kwestie prima voor haar en haar 2 kids van 7 en 4.

Comment

Niet Frans, geen BMW, mag er niet al te burgerlijk uitzien. Hmmmmm... ja.

Mijn vriendin wilde ook geen dertien-in-een-dozijn Focus Wagon vanwege de kleine. En aangezien ze tot dat moment veelal in de 323ti reed, moest de opvolger ook wel een beetje power hebben. Uiteindelijk is bij ons de keus gevallen op een 156 Sportwagon. Wel een station, maar dan wel een die om aan te zien is. En met de 2.0 JTS motor ook nog behoorlijk vooruit te branden. Moraal van het verhaal: is iets uit de Alfa-stal geen optie? (147 5d, 156 SW, 159SW)
                                                            Last edited by Eddieee; 26-01-09, 11:01.
                                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Allereerst feli met de kleine!

Als ervaringsdeskundige weet ik dat een 1 serie 5 deurs maar net groot genoeg is om 1 baby < 1 jaar te vervoeren naar opa en oma. En dan moet al vaak de achterbank dus al gedeeltelijk worden neergeklapt om de kinderwagen te vervoeren. Of zwaar investeren in de kleinst opvouwbare kinderwagen die er bestaat.

En een buggie kan je niet gebruiken voor een kleintje < 9 mnd, want het hoofd kunnen ze nog niet rechtop houden.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de eerste 9 maanden niet meer weg te gaan. Na die 9 maanden kan er een buggy mee ipv de kinderwagen en dat scheelt al een boel.

2e hands 330i touring niks? Of toch maar wachten op de X1? Of een Audi A3 sportback.

Comment

Wooter, als ik het zo hoor, dan kan je maar het best voorlopig vasthouden aan de Fiesta. Kijk hoe dat uitpakt, doe wat ervaring op met baby+meuk en kijk hoe je vrouw dan tegen een autokeuze aankijkt.

Ik heb de eerste maanden oid ook met een 1-serie (5drs) gedaan en dat ging op zich redelijk. Wat ik alleen op een gegeven moment zat was was dat het erg lastig was om boodschappen te gaan doen met de kleine, omdat we toen nog de bak van de kinderwagen kwijt moesten en een Bugaboo een crime is om open te klappen. Eerst uit de kofferbak, dan op de grond, dan openklappen, terwijl in een station je de Bugaboo in 1 vloeiende beweging eruit trekt en openklapt.
                                                                Maar goed, het is allemaal niet onoverkomelijk en een kind ligt na 6mnd oid toch niet meer in de bak, maar zit in de buggy. Of je laat em lekker in de Maxi-Cosi zitten als je even boodschappen gaat doen.

Het was lastig genoeg voor ons om destijds de V50 te kopen (ipv een short-lease 118i), maar achteraf gezien had ik het wel langer met een 1-serie kunnen volhouden. Zou het nu bv (na 18mnd oid) over het algemeen goed kunnen redden met een 1-serie. V50 blijft wel praktischer.

Oh ja, en feli natuurlijk!

Comment

Working...
                                                                X