Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snel/Comfortabel/Stijlvol/Praktisch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Snel/Comfortabel/Stijlvol/Praktisch

Voor de gummers-met-kinderen, zeg maar. En een beetje geinspireerd door W00ter zijn draadje, natuurlijk. :)

Wat is een mooie combinatie van de gewenste eigenschappen? Je moet er goed mee op vakantie kunnen met de family. Moeders moet er in kunnen waften (of niet, Dutch?). Vaders moet er een klaverblad goed mee rond kunnen. Haarspeldenknijper zal het niet worden, maar die hebben we in NL toch niet, dus dat boeit niet.

Wat vind je een goede keuze en waarom?

Ik ga er geen poll van maken en ook geen gepanda mbt nieuw, 2e hands, NCAP-sterren, of uit-deze-3-moet-je-kiezen-anders-sla-ik-je-op-je-bek benadering.

Voor mij:

-E39 sedan. De Touring is praktischer, maar levert voor mij punten in wat betreft stijlvol. Waarbij de sedan het in haarspelden trouwens nog heel aardig doet...

-850 T5. Die mag dan wel weer als Estate.

-Passat W8. Kosten ook niet veel meer. (Dit is een van de duurdere: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1 )

-Alfa 166 hoort ook echt in dit rijtje thuis

Over nieuwe auto's geen mening, daar heb ik te weinig ervaring mee.

Ok, 1tje dan. Eventueel de MB E350, maar de 7-traps automaat was echt zaad. Die schakelt waarschijnlijk pas terug na de haarspeld...
    Last edited by SchnitzelStephan; 27-01-09, 14:03.
    You know that reality is immaterial

Mijn lijstje als er koters komen, even los van wie de auto het meeste nodig zal hebben, GF of ik:
    - Saab 9000 2.3 turbo
    - Saab 9-5 estate 2.3 turbo (Aero)
    - BMW 5 serie touring (E34 of E60)
    - Volvo 945 (of evt. zelfs 145, 245 Turbo)
    - Lexus IS300 Sportcross
    - Benz Combi (GF wil een oude TE)
    - Chrysler 300c (als sedan ook groot zat)
    - Audi S8, maar dat zal 'm wel niet gaan worden...

Geen FWD Volvo (teveel probleemgevallen en te weinig stuuruitslag vind ik een handicap). Een 850 Estate vind ik prachtig, rijdt ook lekker, maar een Saab 9000 rijdt zoveel beter. En die zijn groot zat.

Comment

Probleem is dat stations bij mij niet stijlvol zijn, in mijn waarneming met mijn smaak. :)

Audi A8/S8 vind ik idd ook een goede.

Comment

e39 540 touring met handgeschakelde 6-bak. Stijlvol of niet is een kwestie van smaak, maar ik vind mijn exemplaar met de 18" M-para's best wel stijlvol ;)

Voor de rest van je punten is het allemaal volgens mij wel in orde. Met het M-onderstel en de platte 18-ers doet ie het ook best lekker in de bochten. Hoe dan ook ben ik er donders blij mee: degelijk, ruim, comfortabel, snel genoeg... wat wil je nog meer?

Nadeel: hij is niet echt zuinig :)

Comment

Wat is een mooie combinatie van de gewenste eigenschappen?
          Je moet er goed mee op vakantie kunnen met de family. check

Moeders moet er in kunnen waften (of niet, Dutch?). check

Vaders moet er een klaverblad goed mee rond kunnen.check

Haarspeldenknijper zal het niet worden, nah gelukkig wel itt wat gedacht wordt. ( wel handmatig terug naar 2 en beheerst gas..)

C 280 Elegance.
          Groot genoeg voor 2, grote kofferbak, onopvallend en toch ook weer niet.
          Kost 3knaak50 en verder alle luxe die je maar wenst. ( leer, cruisecontrol, armsteunen, schuif/kanteldak, a/c, getint zonwerend glas) relatief zuinig voor een 6-pitter en in mijn geval een "sleeper" in optima forma. En die ster op de motorkap is een kwestie van wennen.

Ik vond de auto onderweg uit Italië verdacht snel voor 193 pk, en de overige Autobanhnburners waar ik achteraan zat ook.
          Beurtje gaf wat meer duidelijkheid.

Als iemand een 3,6 liter blok en bak mist..... :-)

Dus voorlopig blijft de avatar staan... :-)

( en ja, de 7G-tronic is k*t, daarom kan je ook met knopjes op-en terugschakelen)
          Veritatis simplex oratio est

Comment

118D ;-)
            Of veel beter nog : 135i coupé. Snel, comfortabel, stijlvol en mensen gaan praktisch direct aan de kant als ze die priemende koplampjes nog net in de achteruitkijkspiegel kunnen zien. :-)

Als ik een kast oid heb gekocht, dan neemt mijn vrouw wel een busje mee v/h werk. Ideaal.
            Kinderen heb ik niet nodig, ik krijg mijn geld nu ook wel op namelijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn shortlist voor de toekomst zijn een E93 M3 en een M6 cabrio. Vrouwtje zou ik heel graag in een 335d, X5 of 535d lullen. Maar een Volkswagen Phaeton vind ik ook nog altijd een prachtige wagen.

Misschien wordt ik ook gewoon zat van al dat tanken, en settle ik met een 335d woon-werk-kids, en een Z4 M voor trackdays en onbeheerst de hooligan uithangen...
              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Audi avants zijn nog het mooist als station. Een knappe kost wel knaken.

E34 M5 Touring is natuurlijk het allermooiste.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

@pakkie

Ik zou hem als sedan willen, dan voldoet ie nog meer aan stijlvol. De rest van de punten scoort ie prima. Zeker als je die sjonnenpijp aan de oudijzerboer meegeeft. :)

Misschien nog wel liever deze als sedan (zonder type-aanduiding) dan een E39 M5. Die is me qua uiterlijk eigenlijk alweer te schreeuwerig (twijfelgeval). Wel heel mooi, maar ook heel erg aanwezig.
                  Last edited by SchnitzelStephan; 27-01-09, 14:37.

Comment

Een RS4 vind ik stiekem ook een erg geile bak, maar ik heb een embargo tegen VAG-meuk gehoffen :).

Comment

Het nadeel van sedans tijdens vakanties vind ik dat je erg weinig mee kunt nemen. Of je moet meteen weer aan de dakdrager/aanhanger en dat vind ík niet stijlvol. De kofferbak van een 300c is dan weer een uitkomst, al pasten daar maar 3 koffers in, in tegenstelling tot de Taurus waar 4 koffers in pasten. Maar goed, die Taurus reed ruk. de 300c is gewoon een oude degelijke benz, die een haarspeldje niet vies vindt.

Overigens zijn alleen de BMW tourings met exact de juiste velgen/kleur/shadowline en zo min mogelijk toeters en bellen aan de buitenkant en zoveel mogelijk aan de binnenkant de BMW's die ik wel stijlvol vind. Net een chrome randjes teveel, of een inchmaat te grote wielen en ik kies voor een instap-sedan... bij wijze van spreken.

Ook nog een leuke optie: Die Rover V8 station met RWD, waar ik de naam altijd van vergeet, maar die wel lekkere rookpluimen kan genereren met de achterwieltjes, terwijl de isofixen alle kanten op vliegen. :)

Comment

RS4 zou ik zelf niet als VAG-meuk bestempelen.
                        En dan ben ik wel iemand die dat graag zou doen, want VAG is gewoon vaak meuk natuurlijk. :-)

Maar zo'n RS4 met die heerlijke hoogtoerige V8 is echt fijn!
                        Wat maakt dat ding een geluid in tunnels etc man, echt een cool hok.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Probleem is dat stations bij mij niet stijlvol zijn, in mijn waarneming met mijn smaak. :)
                          *highfivet Frikadel*

Geen Jaguar in je lijstje? Of is automaat wegens punt drie echt uit den boze?
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            Haarspeldenknijper zal het niet worden, maar die hebben we in NL toch niet,
                            Posbank
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                              Het nadeel van sedans tijdens vakanties vind ik dat je erg weinig mee kunt nemen. Of je moet meteen weer aan de dakdrager/aanhanger en dat vind ík niet stijlvol.
                              Goh, dan hebben wij blijkbaar steeds een topprestatie geleverd met onze sedans op autovakanties. :)

De enige manier waarop je in een station meer mee kunt nemen, is door het zicht in je achteruitspiegel te blokkeren. Lekker veilig en lekker duidelijk voor het boevengilde wat er te halen valt.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                RS4 zou ik zelf niet als VAG-meuk bestempelen.
                                Een RS4 is geen meuk, maar ik verwacht niet dat men plots voor dat geld wél service zou leveren in de lokale VAG slavendrijverij :).

Comment

Toch maar de farmacie in gaan en deze oppikken - tijdterwijl CM uitmakend dat je *wel* porsche rijdt: Link.
                                  Rock on. RS.

Comment

Komt ook op het *type* sedan aan hč.

In de 100q (daar heb je hem weer...) gaat gewoon alles. ALLES. De kofferbak van dat ding is HUGE. En de binnenruimte ook. Klassieke houten klerenkast van twee meter hoog? Uit elkaar schroeven, in de lengte erin, klaar. En ik kon nog in alle drie spiegels kijken en Freundin paste er ook nog bij.

Als het niet in de auto past, neem je teveel mee. Punt. :-)

Terug on-topic: ik zou zelf ook een Avant nemen. Mooi man. Niet al te opzichtige velgen eronder, beetje gedistingeerd kleurtje, gaaf.

De Passat W8 is trouwens ook een goeie... maar dan wel in dat Volkswagen-groen dat ze rond 2002 verkochten. Oef wat is het dan een mooie auto.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

@marketingbelg

Oh, nee, er is niks concreets als aanleiding.

Gewoon een beetje tegengas voor alle NCAP en familiecontainerdraadjes die hier opduiken de laatste tijd... :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                        Toch maar de farmacie in gaan en deze oppikken - tijdterwijl CM uitmakend dat je *wel* porsche rijdt: Link.
                                        Tegenwoordig is het omgekeerde waar... Leg je 150000 neer voor een heuse Porsje, kijk je tegen Passat-knoppen op het stuurwiel en middenconsole aan :).

Comment

Does gek. Gewoon een knappe Citroen C6 scoren.

Zoiets dus: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=4815572
                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            118D ;-)
                                            Of veel beter nog : 135i coupé. Snel, comfortabel, stijlvol en mensen gaan praktisch direct aan de kant als ze die priemende koplampjes nog net in de achteruitkijkspiegel kunnen zien. :-)

Als ik een kast oid heb gekocht, dan neemt mijn vrouw wel een busje mee v/h werk. Ideaal.
                                            Kinderen heb ik niet nodig, ik krijg mijn geld nu ook wel op namelijk.
                                            Harry, ik wil niet zeuren, maar je begint in je eigen autoverering (of keuze) verdacht veel op CM te lijken :-)
                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

60.000 euro voor een 2e hands citroen. Dacht het niet, piet.

Comment

Oh, is dát de bedoeling Pa, gooi ik er een Volvootje tegenaan,
                                                fka v164

Comment

Waarom hebben Nederlanders steeds een kofferbak ter grootte van een halve vrachtwagen nodig op vakantie?

Zomer 2008 hebben wij voor twee weken vakantie met 2 kindjes in Toscanie, gewoon de kofferbak van de A3 sportback gebruikt, en daar was op de terugweg nog meer dan genoeg plaats in om de voorraad Brunello thuis grondig aan te vullen.

Als ik tijdens de zomerperiode de Nederlanders gepakt en gezakt met dakkoffers, volgeladen (half openstaande) kofferbakken en veel te zware aanhangers (met uiteraard oranje zeildoek erover) zie rijden, dan vraag ik me steeds af wat jullie in hemelsnaam allemaal meezeulen?

Bob
                                                  There are no stupid questions,
                                                  but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Ha, die W220L;

"Als iemand een 3,6 liter blok en bak mist..... :-)"

De motor uit zo eentje dus? Pfoe....
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                      Ha, die W220L;

"Als iemand een 3,6 liter blok en bak mist..... :-)"

De motor uit zo eentje dus? Pfoe....

Ach, als de rest er overheen leest.... ;-)

Comment

Ik las er niet overheen, maar als jij geen apart draadje start.... :)

Comment

Flat Cheese, ik dacht dat dat wel duidelijk was...

Ooit Nederlanders gezien in het buitenland? En wat eten ze?

Yup. Die caravans, aanhangwagens en dakkoffers dienen enkel en alleen om 2 tot 3 weken in het buitenland te overleven op pindakaas, hagelslag, wit brood, aardappelen, aardbeienjam, karnemelk en jus d'orange.

;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                            Ik las er niet overheen, maar als jij geen apart draadje start.... :)

Neh, is al erg genoeg ;-)
                                                            Wacht wel af waar blok en bak vandaan komt, als je begrijpt wat ik bedoel....

Comment

Ha, die Stephan;

Leuke antipoll. Ik breek ook graag een lans voor de E39 en dan uiteraard liever de sedan dan de Touring. Nix mis mee, zelfs erg fraai voor een stationcar, maar dat blijft het altijd, ook als je er in je eentje mee rijdt. Ik ga dan liever op de heen- en terugreis van de vakantie iets minder stijlvol te werk en hijs zo'n plastic bubbel op het dak, als dat al nodig is. Bij een vierpersoons bezetting plus hond (dus de achterbank kon geen bagage meer hebben) drie weken op vakantie ging van de zomer prima met de gewone bagageruimte. Oké, geen kampeerspullen (appartementje gehuurd), maar wel vier paar bergschoenen plus warme kleding (Oostenrijk kan 's avonds fris zijn). 540i is dan wel groots (zeker met een handbak en ook ik vind'm stiekem ook mooier dan een M5), maar de zes-in-lijn is iets lichtvoetiger en zeker ook zuiniger. 530i is zeker hier snel zat.
                                                              166 kan ik ook onderschrijven, maar dan toch absoluut met V6 en handbak. Passat W8; ja, lekker stealth!. Een MG ZT-260 misschien? Audi S6 4.2 sedan. Lexus GS430 of GS460; wel zonder schuifdak, anders pas ik er niet goed in. Oude model Maserati Quattroporte 3,2. Jaguar S-type V8 met compressor (maar enkel in zwart of donkergroen!). Volvo S60R. Dat soort spul dus.
                                                              Afterthought: Ford Mondeo ST220; niet duur, wel snel, ruim en erg strak sturend.
                                                              Last edited by Hansv; 27-01-09, 16:22. Reden: brainwave
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

166 is en blijft een fijne reisauto, ik vind de 2 liter ook al prima, maar de 2.4 JTD past er eigenlijk veel beter bij. Stuurt ook nog steeds prima.

Quattroporte is wel heel vet. Ik zie Sté er echt niet in rijden, op zondag in zijn bijbelbeltheimat :)

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎