Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boetes Duitschland omhoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Boetes Duitschland omhoog

    Duitschland wordt weer duurder.

    Snelheid (bibeko/bubeko)
    21-25 km/h -> van 50/40 naar 80/70
    26-30 km/h -> van 60/50 naar 100/80
    31-40 km/h -> van 100/75 naar 160/120
    41-50 km/h -> van 125/100 naar 200/160
    51-60 km/h -> van 175/150 naar 280/240
    61-70 km/h -> van 300/275 naar 480/440
    70 km/h plus -> van 425/375 naar 680/600
    Onaangepast -> van 50 naar 100

    Roodlicht
    Standaard -> van 50 naar 90
    Langer als 1 seconde rood -> van 125 naar 200
    Met gevaarzetting -> van 200 naar 320
    Met schade -> van 200 naar 360

    Inhalen:
    Gevaarlijk inhalen -> van 50 naar 100
    Inhaalverbod negeren -> van 75 naar 150
    Inhaalverbod negeren met schade -> van 125 naar 200

    Bumperkleven
    Om de hoogte van de boete te bepalen rekent men met factoren die gebaseerd zijn op de ‘Halber Tacho’ (voorbeeld: 80 km/h = 40 meter en een sportieve 300 km/h = 150 meter). De factor kan berekend worden door de tussenafstand te delen door die ‘Halber Tacho’. Bijvoorbeeld 75 meter rijden achter je voorganger met 300 km/h levert een factor op van 75/150 = 0,5.

    Tussen 80 en 130 km/h
    <0,4 ; 0,5] -> van 40 naar 75
    <0,3 ; 0,4] -> van 60 naar 100
    <0,2 ; 0,3] -> van 100 naar 160
    <0,1 ; 0,2] -> van 150 naar 240
    <0 ; 0,1] -> van 200 naar 320

    Vanaf 130 km/h
    <0,4 ; 0,5] -> van 60 naar 100
    <0,3 ; 0,4] -> van 100 naar 180
    <0,2 ; 0,3] -> van 150 naar 240
    <0,1 ; 0,2] -> van 200 naar 320
    <0 ; 0,1] -> van 250 naar 400

    Diversen
    Zebrapad met voetganger negeren -> van 50 naar 80
    Slagbomen spoorwegovergang negeren -> van 450 naar 700
    Gevaarlijk afslaan -> van 40 naar 70
    Gevaarlijk keren/achteruitrijden -> van 50 naar 80
    Linksrijden -> van 40 naar 80
    Geen voorrang verlenen -> van 50 naar 100
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
    Duitschland wordt weer duurder.

    Onaangepast -> van 50 naar 100
    wat bedoel je hier mee?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

    Comment


    • #3
      Ik gok niet te hard rijden, maar wel harder dan naar omstandigheden gepast is.
      Dus netjes 50 rijden door een dorpje tijdens een sneeuwstorm.
      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

      Comment


      • #4
        Of 50 langs een schuttersbijeenkomst
        of met 130 langs de file over de afrit

        lijkt mij een heerlijk interpretabel iets.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

        Comment


        • #5
          Hebben we in Nederland artikel 5 voor.
          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

          Comment


          • #6
            Inhaal verbod van 50 naar 100 euro.

            (maar daar zullen de meeste van jullie weinig mee te maken krijgen)
            Rij gezond, rij een kiwi.

            Comment

            Working...
            X