Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boetes Duitschland omhoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lars Veenstra
    replied
    Inhaal verbod van 50 naar 100 euro.

    (maar daar zullen de meeste van jullie weinig mee te maken krijgen)

    Leave a comment:


  • Kiwi
    replied
    Hebben we in Nederland artikel 5 voor.

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Of 50 langs een schuttersbijeenkomst
    of met 130 langs de file over de afrit

    lijkt mij een heerlijk interpretabel iets.

    Leave a comment:


  • Kiwi
    replied
    Ik gok niet te hard rijden, maar wel harder dan naar omstandigheden gepast is.
    Dus netjes 50 rijden door een dorpje tijdens een sneeuwstorm.

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
    Duitschland wordt weer duurder.

    Onaangepast -> van 50 naar 100
    wat bedoel je hier mee?

    Leave a comment:


  • Kiwi
    started a topic Boetes Duitschland omhoog

    Boetes Duitschland omhoog

    Duitschland wordt weer duurder.

    Snelheid (bibeko/bubeko)
    21-25 km/h -> van 50/40 naar 80/70
    26-30 km/h -> van 60/50 naar 100/80
    31-40 km/h -> van 100/75 naar 160/120
    41-50 km/h -> van 125/100 naar 200/160
    51-60 km/h -> van 175/150 naar 280/240
    61-70 km/h -> van 300/275 naar 480/440
    70 km/h plus -> van 425/375 naar 680/600
    Onaangepast -> van 50 naar 100

    Roodlicht
    Standaard -> van 50 naar 90
    Langer als 1 seconde rood -> van 125 naar 200
    Met gevaarzetting -> van 200 naar 320
    Met schade -> van 200 naar 360

    Inhalen:
    Gevaarlijk inhalen -> van 50 naar 100
    Inhaalverbod negeren -> van 75 naar 150
    Inhaalverbod negeren met schade -> van 125 naar 200

    Bumperkleven
    Om de hoogte van de boete te bepalen rekent men met factoren die gebaseerd zijn op de ‘Halber Tacho’ (voorbeeld: 80 km/h = 40 meter en een sportieve 300 km/h = 150 meter). De factor kan berekend worden door de tussenafstand te delen door die ‘Halber Tacho’. Bijvoorbeeld 75 meter rijden achter je voorganger met 300 km/h levert een factor op van 75/150 = 0,5.

    Tussen 80 en 130 km/h
    <0,4 ; 0,5] -> van 40 naar 75
    <0,3 ; 0,4] -> van 60 naar 100
    <0,2 ; 0,3] -> van 100 naar 160
    <0,1 ; 0,2] -> van 150 naar 240
    <0 ; 0,1] -> van 200 naar 320

    Vanaf 130 km/h
    <0,4 ; 0,5] -> van 60 naar 100
    <0,3 ; 0,4] -> van 100 naar 180
    <0,2 ; 0,3] -> van 150 naar 240
    <0,1 ; 0,2] -> van 200 naar 320
    <0 ; 0,1] -> van 250 naar 400

    Diversen
    Zebrapad met voetganger negeren -> van 50 naar 80
    Slagbomen spoorwegovergang negeren -> van 450 naar 700
    Gevaarlijk afslaan -> van 40 naar 70
    Gevaarlijk keren/achteruitrijden -> van 50 naar 80
    Linksrijden -> van 40 naar 80
    Geen voorrang verlenen -> van 50 naar 100
Working...
X