Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lease shortlist nummer zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Eddieee
    replied
    besteld!

    *schop*

    Na de proefritten zo links en rechts heb ik me ook nog verlekkerd aan de Passat CC. Gisteren nog eens uitgebreid bekeken en in gezeten bij een dealert. Die had een witte (Harry!) staan met Advance en Dynamic pakket en 19"interlagos velgen. Serieus mooie bak, zeg.

    Vanochtend zitten stoeien met Athlon over tarieven om tot een final choice te komen. En zojuist de knoop doorgehakt!


    Het is geworden ******tromgeroffel******
















    zie nieuwe draadje. :-)
    Last edited by Eddieee; 01-07-08, 12:43.

    Leave a comment:


  • RC
    replied
    *negeert verwijzing naar duister Neon verleden*

    "Het kan liggen aan 17" icm sportonderstel, maar de Passat lag lekker strak op de weg."

    Klinkt bekend, op mn Octavia was 17inch icm sportonderstel ook een wereld van verschil, voor de looks en vooral het rijden (standaard heb je echt het "golf-gevoel")

    Leave a comment:


  • ĝlle
    replied
    Passat CC is in NL nooit een kale uitvoering Har! (zoals een Audi of BMW of Volvo in basisuitvoering wel écht kaal is)

    Ik vind de V50, mits verlaagd en voorzien van minimaal 17" (beter 18") en vooral ZONDER dakrails prima smoelen RC. Stuk beter dan dat Oostblokding van jou iig ;-) En een C30 is gewoon lelijk, net als een Neon ;-)

    En tja als ik moet kiezen tussen een 318d met een paar opties of V50 met D5 in Edition II dan kies ik toch echt de Volvo. Een 5 of 6-cilinder diesel is zoveel fijner dan een knorrende 4-pitter. Zou een 325d ook mogelijk zijn dan is dat de auto van mijn voorkeur. Zo is de 2.7 TDI van Audi ook een erg goed blok, maar voordat die ooit in de A4 komt ben je weer een jaar verder (áls die er al komt)

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Zo, gisteravond proefrit gemaakt in een Passat Variant (2.0tdi DSG Highline met nog een berg opties, w.o. grootbeeld navi, Dynaudio pakket, 17" LM, schuif-/kanteldak, sportonderstel, getinte ramen etc). (for the record, afspraak maken was geen enkel probleem, 's middags bellen, 's avonds rijden).

    Het kan liggen aan 17" icm sportonderstel, maar de Passat lag lekker strak op de weg. Pas bij het extreem hard insturen op een rotonde en gas los voelde ik een - makkelijk te corrigeren - zwabber. Meestal wordt de Passat als nogal onderstuurd aangemerkt, maar dat heb ik niet zo ervaren.
    De combinatie van motor/DSG-bak viel een tikkeltje tegen. De verkoper had al vooraf verteld dat de DSG van deze auto niet helemaal goed werkte (telkens een schok bij wegrijden vanuit D), maar de acceleratie of de beleving daarvan viel me wat tegen. Schakelt wel snel, maar te snel naar een hogere versnelling. Pakt onderin niet snel op, schakelt niet snel terug. Ik weet niet of het aan de DSG-bak ligt of aan de pk-gewicht verhouding, maar het viel gewoon wat tegen. Eennaal op snelheid valt daarentegen wel op hoe makkelijk je ongemerkt (te) hard rijdt. Er heerst een heerlijke rust in de auto; echt een reisauto voor hogere kruissnelheden. Ongeacht of het wel of niet aan het DSG lag, zou ik nu toch kiezen voor de handbak om zodoende gewoon zelf controle te hebben. En vooral in bochten beter de versnelling te bepalen. Hoe snel dat DSG oook kan schakelen, het zal mij niet sportief genoeg zijn.
    Het interieur bevalt me prima, vooral de sportstoelen die tot het highline pakket behoren zijn een pluspunt wat mij betreft. De leefruimte is dik voor mekaar. Dash en middenconsole zijn strak, ietwat saai, maar kwalitatief niks op aan te merken.
    Ruimte achterin is prima en de koffer ultiem groot.

    Kortom, van buiten een wat saaie auto, maar kijkend naar het totaalplaatje een prima auto voor woon/werk en privé. De ruimte op achterbank en in kofferbak zijn ideaal met de kleine alsook voor de hobby. Ik ben regelmatig op pad voor de Jensen. Spullen halen en wegbrengen etc. met de Golf waar ik nu tijdelijk in rij betekent regelmatig passen/meten, bank plat etc.
    Dan heb ik liever één auto staan die minder spannend is, maar wel praktisch en als pakezel kan dienen.
    Voor mooi weer en fun pak ik wel de oldtimer.

    Ik wil me zeker ook nog richten op de Passat CC, maar die staat pas vanaf de 19e in de showroom. Volgende week nog even terug.

    En eind van de middag staat een proefrit met een 3 touring op de agenda.
    Ben benieuwd! Ook hier trouwens was de proefrit zó geregeld; ook toen ik aangaf dan wel met de 318d te willen rijden en ze die vanaf een andere vestiging moeten laten komen.

    -----
    @RC: in NL kun je toch niet meer zo vaak hard rijden, dus ga ik liever voor wat meer opties.
    Last edited by Eddieee; 13-06-08, 12:13. Reden: DSG

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    gister een tijd in een v50 D5 handbak gereden met R-styling pakket.

    klinkt goed!
    rijd ook goed en ruimte genoeg lijkt me

    stoelen zitten perfect

    Leave a comment:


  • RC
    replied
    ow en ik trof gisteren een V50 D5 op de a58, maar dan een in het wit, redelijk dik uitziende versie.

    Dan is de auto opeens een stuk minder saai en krijgt ie een c30-achtige stijl. Best leuk. In basis een saai hok en inderdaad een omgebouwde focus II :)

    Leave a comment:


  • RC
    replied
    Passat, a4, 318d allemaal prima keuzes, maar saai.

    Ik moet zeggen dat ik de caddy of de witte C-klasse hier toch de leukere keuzes uit het lijstje vind, getuigd van wat meer lef :)

    Verder blijf ik me er over verbazen hoeveel gummers een giga optielijst combineren met een kleine motor, standaard wielen etc. Maar wellicht heb je er een leuke (snelle) auto naast. Je profiel is niet echt duidelijk :)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Als je 45K mag besteden, neem je toch geen Focus?
    Of is er een Focus ST Wagon met tutti lampioni ofzo? :-)

    Leave a comment:


  • kZieNix
    replied
    Ik zag vandaag op het parkeerterrein een nieuwe Ford Focus Wagon staan in een alles-erop-en-eraan uitvoering. Zag er niet slecht uit. Kun je mogelijk flink wat geld in de knip houden ten opzichte van een Mondeo.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Hmmm, maar eens een zaterdag opofferen aan proefritten. Zal die V50 toch een nader bekijken.
    En de PassatCC ook, goeie tip trouwens Harry. Echt een mooie bak en valt leasetechnisch nog mee. Volgens de VW-site kun je 'm dit jaar enkel bestellen met inbegrip van 2 pakketten (Advance, Dynamic) en dan zit je direct op 43K. Nog navi, getinte ramen en metallic erbij en dan zit je wel op de 45K. Hmmm, ook een proefrit!

    Leave a comment:


  • GJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    Wat versta je onder "rijdt best aardig"? Strakke wegligging of onderstuurd vooruit de strontbult in? :-)
    Is een mooie auto, maar is ie niet erg krap? Ik heb er nog nooit zelf in gereden, maar wel meegereden in de V50 van een oud-collega en in mijn herinnering was het schouder aan schouder (kan ook iets zeggen over postuur natuurlijk).
    Die D5 motor ziet er op papier goed uit. En met een beetje bijbetalen kan die edition II er ook vanaf. Zit daar ook navi in?
    Maar hoe langt loopt dit model nog?
    Voor 1 kind ruim zat en zeker niet echt kleiner dan een 3-serie van BMW of een A4 van Audi. Onderstel is meer op comfort gericht, maar dat is al beter met dynamic-chassis (17 inch velgen) of als je van wat straffer houdt met het sportonderstel. Olle-met-streepje kan je misschien nog wat meer vertellen over mogelijkheden met Bilstein verlaging.

    Ik rij er nu bijna 4 jaar in en tot volle tevredenheid (zozeer zelfs dat ik vandaag de V70 aan de tand aan het voelen ben).

    Groet
    GJ

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wat kost de nieuwe Passat CC?
    Hele mooie auto namelijk, maar die zal wel duurder zijn of anders erg kaal.
    In de lease zijn VW's meestal wel betaalbaar. ieg een stuk goedkoper dan Alfa's etc.

    318D Touring is sowieso goed en mooi en de nw C-klasse ook.
    Caddy kan een interessant outsider zijn idd, maar ik heb gene idee hoe dat rijdt en of het mooi en fijn is binnen in.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
    V50 D5 Edition II HANDBAK lukt dat ook in je budget?

    In geval ja: doemijdiema, rijdt best aardig en zit tot de nok toe vol met goodies en met 1 kind moet het makkelijk lukken qua ruimte.
    Wat versta je onder "rijdt best aardig"? Strakke wegligging of onderstuurd vooruit de strontbult in? :-)
    Is een mooie auto, maar is ie niet erg krap? Ik heb er nog nooit zelf in gereden, maar wel meegereden in de V50 van een oud-collega en in mijn herinnering was het schouder aan schouder (kan ook iets zeggen over postuur natuurlijk).
    Die D5 motor ziet er op papier goed uit. En met een beetje bijbetalen kan die edition II er ook vanaf. Zit daar ook navi in?
    Maar hoe langt loopt dit model nog?

    Leave a comment:


  • ĝlle
    replied
    V50 D5 Edition II HANDBAK lukt dat ook in je budget?

    In geval ja: doemijdiema, rijdt best aardig en zit tot de nok toe vol met goodies en met 1 kind moet het makkelijk lukken qua ruimte.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
    Wat kost de nieuw Superb?
    Zie 'm nog niet in de calculator. De oude is niet interessant in vergelijking met de Passat.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ronin Bekijk bericht
    Niet in de gaten gehad dat de BLS voor 99% identiek is aan de 9-3?

    Ik zou trouwens voor de A4 gaan. Het mooiste interieur by far en het modernste van het stel.
    Nee, ik werd verblind door de bling-bling en het logo van de Caddy. ;-)
    Weet wel dat er flinke verwantschappen zijn. Daarom des te vreemder dat de BLS stukken goedkoper is in de lease dan de 9-3.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    V70 is er vanaf 43,5K in de wieldop edition. En dan ook nog kleine 100 euro boven budget. Nee, die gaat het niet worden.

    De 159 was mijn favoriet, maar viel irl tikkie tegen. Ergonomische missers, dat BlueMe vond ik tijdens een proefrit niet fijn werken. Instap achterin valt tegen. Wel fijne stoelen, mooi dash en de looks gewoon top. Iemand ervaring met de diesel motoren? De 1.9JTD 8v of 16v? Heb proefgereden destijds met een 2.2JTS (niet echt een sensatie).
    Zou een business of business pro uitvoering worden.
    Ik heb wel het idee dat ze duurder zijn geworden in de lease. Misschien omdat ze alweer een tijdje meelopen. Of omdat het onderhoud de leasecompany's tegenvalt, haha.

    De Mondeo, helemaal vergeten, maar die zou ook nog kunnen. Heb gereden in een Wagon Titanium X-pack, business pack. Tsja, er is al een hoop over geschreven op het (oude) forum. Rijdt en stuurt perfect, zeeën van ruimte, die stoelen met leer/alcantara zit je vorstelijk in. Alleen dat plastic fantastic dashboard. Oh ja, en 10-12 maanden levertijd momenteel.
    Last edited by Eddieee; 10-06-08, 14:25. Reden: typo's

    Leave a comment:


  • _Arthur
    replied
    318d.

    Leave a comment:


  • Sander
    replied
    Wat kost de nieuw Superb?

    Leave a comment:


  • ronin
    replied
    Niet in de gaten gehad dat de BLS voor 99% identiek is aan de 9-3?

    Ik zou trouwens voor de A4 gaan. Het mooiste interieur by far en het modernste van het stel.

    Leave a comment:


  • floris_s
    replied
    Volvo V70 (lukt dat voor 45k)?
    Ford Mondeo?
    Alfa 159?

    Leave a comment:


  • Eddieee
    started a topic lease shortlist nummer zoveel

    lease shortlist nummer zoveel

    Het is weer zover, we mogen een nieuwe leasebak uitzoeken.
    En natuurlijk wordt ook de mening van gummen bij het uitzoeken zeer gewaardeerd.

    Om te beginnen, ik zoek bij voorkeur een station ivm 1 kleine plus alle babymeuk (excusez le-mot) die daar bij hoort. Verder moet ie zakelijk representatief zijn en graag ook rijplezier bieden. Aangezien ik de auto ook privé ga rijden, wil ik rekening houden met de maandelijkse kosten. Daarom denk ik aan auto van max. 45K nieuw en zie ik 't liefst dat de auto volledig in het leasebudget valt. Heb geen zin om honderd euro of meer out of pocket te moeten aftikken aan de werkgever. Die euro's gooi ik liever in de tank van de Jensen (kan ik net van de pomp terug naar huis komen :-) ).

    Wat heb ik tot nog toe op m'n lijstje staan:

    1. BMW 318d touring
    Denk dan aan de 318d corporate met BL-pakket, grootbeeld navigatie, sportstoelen, sportstuurtje, dakdragers en kleine snuisterijen. Geen enorme jetsers etc. want dan moet de knip open.
    Nog niet in proefgereden (kan ik meteen ff een proefritten draad heropenen), maar vind 't een mooie auto, interieur wel heel erg strak.

    2. Audi A4 Avant 2.0TDI Proline Business
    Schitterende auto, maar je moet wel minimaal pro-line business nemen voor de meest primaire zaken, en dan is ie al weer duurder dan de beamer. En verder, de opties nekken je behoorlijk bij Audi.

    3. VW Passat Variant 2.0TDI Highline
    Niet origineel, veilige keuze, enorm ruim van binnen. Past met executive plus pakket (grootbeeld navi, 30GB HDD, gsm), dynamic pakket, 17" LM, getinte ramen en wat andere goodies in het budget. Nu met de common rail motor. Ding is wel onderstuurd, zeg. Pfff.

    4. Cadillac BLS 1.9D WAGON BNS PRESTIGE 150HP
    Klinkt als een geinige bak. Fully loaded uitvoering (navi, kippeleer, lm-velgen, alles electrisch), prima torretje under da hood. Ik weet niet of en zo ja, hoeveel Cadillac sponsort, maar hij kost weinig in de lease en nieuwprijs 36K.
    Goed, een proefrit zal moeten uitmaken of dit überhaupt een lekker sturende auto is.

    Verder nog wel gekeken naar de Saab 9-3 (lelijk), Merc (staat op de reservelijst, C-klasse in het wit), Laguna Estate 150pk (niet onaardig, maar vanuit bepaalde hoeken bezien klopt die auto niet), C5 tourer (geen mening over, nog).

    Ik ben benieuwd naar jullie comments. (op naar de 1000 posts, haha!)
Working...
X