Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wit.

Oké. Wit is in. Al een tijdje. Tijd om de balans op te maken.

Sommige modellen zie je relatief vaak in het wit. Ik noem de 1 serie (3 deurs, coupe en cabrio), Fiat 500 en Mercedes C.

Japan en Frankrijk laten het afweten met witte auto's. Terecht overigens, mijn mening is dat wit eigenlijk alleen kan op een überhippe of überbrute auto. Dus een Fiat 500. Of een 911 Turbo oid. Een recente Franse auto die hip is? Of bruut? Ik ken ze niet, dus terecht dat wit niet vaak wordt aangekruist.

Een Mercedes C in het wit is niet onaardig. Maar het wordt pas echt wat als het een bruut blok, een AMG pakket en minimaal 18" heeft.

Echt sneu wordt het als je een Astra in het wit ziet. Dan wéét je gewoon dat het een schraap-editie is.

Kortom, wat moeten we met wit aan? Het wordt vast geen blijvertje.

over 2 jaar is het weer "met een witte blijf je zitten"
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Omdat het hip is op een brute bak, denkt men dat het op een schapers editie ook 'best wel vet is'.

Helaas slaan ze daarmee de plank finaal mis.

Comment

Een Scirocco in het wit is ook gaaf. Ivar vertelde me dat dat een populaire kleur is op die bak. Maar ik zou 'm toch in het blauw nemen hoor.

Een witte 159 is ook gaaf trouwens. Maar die heb ik nog alleen maar op de foto gezien.

Comment

Oh ja, een recente franse auto in het wit? De C6! Stond in de AV een paar weken terug. Zag er ook erg gaaf uit.

Comment

Niet slecht...
            2019 Volvo V60 T6

Comment

Blauw/oranje strepen er op en klaar ben je :-)
              fka v164

Comment

Ik vind wit alleen mooi op bepaalde auto's en dan ook alleen als de auto keurig schoon is en het zonnetje schijnt. Over 2 jaar is die trend dus ook weer dood inderdaad. Broer FaF is een A5 aan 't bestellen en precies om bovenstaande reden wordt ie toch maar zwart en niet wit, hoe mooi dat ook oogt op alle studio foto's.

Overigens staat het de Golf V en VI GTI ook goed en is die C6 uit 't AV artikeltje een showstopping beauty!!!

Grappig dat we 't nog steeds over wit als trend hebben. Het is toch al een dikke 4 jaar terug - dacht ik - dat ik op 't ouwe gummen het 'wordt wit weer hip?' draadje opende... Dat was nav Pharrel die een witte 550 Maranello in z'n clip gebruikte. Hoor je ook niet veel meer van, maar dat ter zij.
                Hubraum statt Spoiler

Comment

De Swift doet het bij ons ook goed in het wit. Waarbij de meesten nog met een Aerow (in dit geval een Aerow plus pakket met 17" lm)

of een GT pakket ( in dit geval geen plus pakket) aangekleed moeten worden.

Comment

Ha, die Gummers;

De huidige Witte Waan zal gerust wel weer een keer overwaaien, maar helemáál uit beeld verdwijnen zal die 'kleur' zeker niet. Zwart is ooit jarenlang helemaal uit de gratie geweest tot die tint na een hypeperiode (gek genoeg zo ongeveer in de gloriejaren van de F1 JPS-Loti) een soort van vaste waarde is geworden. Ik geloof tenminste niet dat er veel merken zijn die na de midden jaren zeventig zwart ooit uit hun kleurenpalet hebben durven schrappen.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Hansv

Een kleur die het in mijn commerciele automobiele ervaring goed blijft doen is de neutrale zilvergrijze kleur. Zowel nieuw als gebruikt kun je daar niet mis mee gaan.

Comment

Ha, die Ton;

Ik denk inderdaad dat zilver door de jaren en over de grenzen heen de meest foolproof kleur is die je kunt kiezen. Het feit dat Duitsche taxi's en pliesies steeds meer juist in deze kleur worden gekocht vanwege de hogere restwaarde en vervolgens gefolied zegt eigenlijk al genoeg.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Zilver is idd de familie doorsnee kleur bij uitstek. Totaal nietszeggend en saai, maar kan er wel leuk uit zien. Omdat meer dan half NL in zilver rijdt, zul je mij er niet snel in zien.

Wit zal vanaf nu wel altijd blijven (net als zwart idd), alleen dan niet meer zoveel op saaie standaard auto's idd.
                          Ik kan me overigens herinneren dat in Frankrijk juist veel normale auto's in wit rondrijden. (Peugeot 306 etc etc)

1-serie in wit vind ik gaaf, Scirocco, nw Lancia Delta en Mito ook.
                          Wat wel belangrijk is, is dat die auto's schoon zijn!!
                          Een vieze witte auto ziet er niet uit en dat is een serieus nadeel. Mijn witte 147 kon er echt leuk uitzien, maar ook heel erg ranzig. :-)

Witte AM V8, M3, F430 etc is sowieso gaaf natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Drie jaar geleden bestelde wij een nieuwe Opel Vectra GTS in het wit. Order werd keihard door de lease maatschappij geweigerd en terug gegeven. Is toen uiteindelijk een donker blauwe geworden.
                            www.movit-nederland.nl
                            www.driftdagen.nl

Comment

Bij ons op de parkeerplaats staan een witte C5 en 320i coupe. Beide heel mooi in wit. C5 heeft chroomaccenten, op zwart contrasteert dat, maar op wit s het heel subtiel. Erg mooi.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De nieuwe Corsa doet het in het wit (met dondere achterlichten) ook erg goed.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Tip van onze studenten na een project van een half jaar in Zuid Afrika: huur een witte auto. Iedereen rijdt in een witte auto, dus als je een niet-witte hebt, weten ze direct dat je iets hebt gehuurd.
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
                                    Drie jaar geleden bestelde wij een nieuwe Opel Vectra GTS in het wit. Order werd keihard door de lease maatschappij geweigerd en terug gegeven. Is toen uiteindelijk een donker blauwe geworden.
                                    Toch vreemd. Ze kunnen er best een paar tientjes bij op doen (ivm eventueel lagere restwaarde), maar weigeren lijkt me onhandig van zo'n bedrijf en ook vreemd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      Zilver is idd de familie doorsnee kleur bij uitstek. Totaal nietszeggend en saai, maar kan er wel leuk uit zien. Omdat meer dan half NL in zilver rijdt, zul je mij er niet snel in zien.

Een vieze witte auto ziet er niet uit en dat is een serieus nadeel. Mijn witte 147 kon er echt leuk uitzien, maar ook heel erg ranzig. :-)
                                      Dat vind ik eigenlijk net zo voor zilver gelden. Een vieze zilveren auto ziet er zo mogelijk nóg nietszeggender uit. Maar nog erger van een zilver/grijs is dat zelfs een schoongewassen auto er niet *nieuw* uitziet. Een showroomlook is in die kleur heel moeilijk - andere kleuren spetteren er schoon veel meer uit. Zilver/grijs vind ik er dus eigenlijk in geen enkele omstandigheid leuk uitzien. 't Is altijd gedateerd en ouwelijk.
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Het is toch ook wel leuk als je auto in een straat met alleen maar grauw gekleurde (zilver, grijs, zwart) staat, dat je auto vrolijk opvalt. Nu heb ik een vrij gedekte kleur geel (groen volgens Volvo), dus het knalt er niet echt uit, maar geeft wel wat kleur aan de straat.
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Heb er overlaatst nog over nagedacht. Auto's die het niet in het wit doen: SUV's, zeker de luxe modellen, zijn dan redelijk pauperig. LaRo's kunnen wel, alleen de Defender eigenlijk. Disco ziet er gewoon niet uit in het wit, RaRo en Sport versie ook niet, wat de Arabieren ook beweren. En die BMW's SAV's die in het wit verkocht worden ... brrrr, je voelt gewoon de afschrijving in de lucht hangen als je er langs loopt, ik krijg er koud van. Verder zijn het inderdaad de usual suspects: sportwagens en leuke 'kekke' auto's die in het wit mogen blijven staan.

Zelf zou ik het trouwens *niet* doen, een nieuwe in het wit kopen (of het moet een Gallardo zijn). Oldtimers kunnen weer wel.

Ik vrees dat er inderdaad over een jaar of drie, vier een heel deel van die leasegebakjes niet echt verkoopbaar blijken te zijn.

Offwhite:
                                          Trouwens, één van de redacteurs van CarMagazine had een *speciale* (geen idee hoe dat programma van Audi heet) kleur op zijn A5 laten zetten: Beige non metallic, ik moet zeggen dat stond die auto zéér goed, zeker in combo met een mooi bruin interieur. Die A5 zit nu in het longtermer programma, maar ik vind hem online niet terug.
                                          Rock on. RS.

Comment

Niemand van jullie hier dan ooit in zuid Europa geweest? Kan niet waar zijn. Daar is het wit-weer-hip worden namelijk niet aan de orde maar is het gros gewoon wit. Al jaren. Alles, dus ook de Japanners en Fransen die het volgens Streamz niet zouden mogen zijn. En waarom? U raadt het al: omdat dat daar bovenal praktisch is, in de warmte.
                                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                              Ik kan me overigens herinneren dat in Frankrijk juist veel normale auto's in wit rondrijden. (Peugeot 306 etc etc)
                                              Ah, dus toch, gelukkig :)
                                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                LaRo's kunnen wel, alleen de Defender eigenlijk. Disco ziet er gewoon niet uit in het wit, RaRo en Sport versie ook niet, wat de Arabieren ook beweren.
                                                Zo persoonlijk als wat dus, want ik vind een LaRo Disco Sport echt super in het wit!

Comment

:o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                    Zo persoonlijk als wat dus, want ik vind een LaRo Disco Sport echt super in het wit!

http://spots.autogespot.com/files/18...08134345_1.jpg
                                                    eh, dat is een RaRo sport. niet een Laro disco sport (??)

dit is een disco in het wit:
                                                    Forza!

Comment

Yep, WIT it is.
                                                      Ik ga er dan ook vanuit dat volgend jaar rond deze tijd, bovenstaande wagen in bovenstaande kleur bij mij voor m'n deur staat.
                                                      Hooguit nog wat grotere velgen:-)
                                                      2 x ouwe premium meuk
                                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht

Yep, WIT it is.
                                                        Ik ga er dan ook vanuit dat volgend jaar rond deze tijd, bovenstaande wagen in bovenstaande kleur bij mij voor m'n deur staat.
                                                        Hooguit nog wat grotere velgen:-)
                                                        En wat meer chroom toch? ;-)

Groet
                                                        GJ

Comment

Ja natuurlijk GJ, je kent me toch.

Ik zat oa te denken aan de spiegelkappen, de deurklinken en de ruitomlijsting:-)
                                                          2 x ouwe premium meuk
                                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                            Ja natuurlijk GJ, je kent me toch.

Ik zat oa te denken aan de spiegelkappen, de deurklinken en de ruitomlijsting:-)
                                                            En de motorkap?

De motorkap MOET CHROOM worden ja!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                              eh, dat is een RaRo sport. niet een Laro disco sport (??)
                                                              Ach ik weet ook niks van die grote hokken, je hebt gelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                                En wat meer chroom toch? ;-)

Groet
                                                                GJ
                                                                beginnen met de velgen ;)
                                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
                                                                X