Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Logistiek probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Logistiek probleem

... morgen!

En wel dit.

Ik woon in Amsterdam. En heb morgen om 10:00 uur een afspraak in Waddinxveen/Gouda. Moet daarna de rest van de dag in Den Haag zijn. Maar ik *moet* tussen 18:00 en 19:00 in centrum Utrecht op een borrel wezen. En kort daarna door naar Woudenberg. 's Avonds laat terug naar huis.

Probleem: donderdagochtend vroeg wegrijden uit Amsterdam is tegenwoordig een ellende. En 's avonds? Zo tegen 17:00 uur de A12 naar Utrecht nemen, als het ook nog slecht weer wordt, is zelfmoord. Is gewoon geen optie. Staat muurvast en dan kom ik gegarandeerd veel te laat aankakken.

Nu dacht ik het volgende: de trein naar Gouda (afspraak is goed met het OV bereikbaar) en daarna naar DH. 's Avonds met de trein naar Utrecht. Maar daarna heb ik de auto definitief nodig.

Dus misschien vanavond al even de auto in Utrecht klaarzetten? Maar waar, zonder dat het me een vermogen kost? :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

ik zou zeggen: ochtend met de auto naar Utrecht. Daar vandaan treintje naar Gouda (kort ritje). Door met de trein naar DH en met de trein weer terug naar Utrecht. Na de borrel auto pakken naar Woudenberg en hoplakee....
    De hele dag auto in parkeergarage kost klauwen vol met geld, maar aangezien je eerste afspraak pas om 10:00 is heb je 's ochtends de tijd en zou ik de auto buiten het centrum van Utrecht neerzetten en met de bus of tram naar Centraal station gaan.
    Kijk even hier naar: http://www.penrutrecht.nl/
    Het lijkt een heel gedoe (is het ook wel), maar alle files van de randstad op 1 dag meepakken is ook weer zo wat.

Comment

Bij Utrecht Lunetten is het zelfs gratis parkeren, zie ik.

Zou de auto daar ook vanavond laat al kunnen neerzetten. Maar of dat veilig is?
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ZO. En wie had er ook alweer de grootste muil toen ik iets dergelijks waagde te opperen mbt parkeren in de Baarsjes? De servers stonden roodgloeiend bij bombayfilmpjes.org :)

SchnitzelStephan vindt open, retorische vragen af en toe heel nuttig. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Je mag ook bij mij thuis parkeren, maar daar heb je niets aan vrees ik.
          Het is vlakbij Amerongen en ongeveer 15/20km vanaf Woudenberg.

Dat 's nachts parkeren op vage parkeerplaatsen zou mij niet zo aanspreken...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Woont er niet een gummer in De Meern? :)))))))

Comment

Ik zou toch alles met de auto doen denk ik hoor.
              Is niet ideaal, maar dit alternatief ook niet.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schnitzelstephan Bekijk bericht
                woont er niet een gummer in de meern? :)))))))
                rofl!! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Joh die krokante Audi van Brun kan je overal zo neerschijten ;-)

Maar ik zou toch maar gewoon in de file gaan staan op tijd. Want die kut-treinen gaat van alles mis. Zeker als je zoveel ritjes op een dag moet doen en die kosten je ook OP ZEKER een vermogen.

Comment

Bovendien is het een kwestie van principe. Trein doen we gewoon niet. Punt.

Comment

[email protected]

Dat 's nachts parkeren op vage parkeerplaatsen zou mij niet zo aanspreken...
                      Hoezo, dat doe je toch elke zaterdagavond? :-)

@Harry
                      Nee, ik weet nu al dat ik morgenavond spijt krijg. Hoe vaak ik al wel niet heb gedacht: ach, die file op de A12, dat beetje vertraging.

Maar dan stap ik om 16:55 al opgefokt in de auto, en ben ik om 17:15 pas Den Haag uit, omdat het Malieveld weer eens bomvast staat, en kom ik 18:30 nog eens aankakken in Utrecht-centrum, omdat er ongelukken waren op de snelweg. En dan nog een parkeerplek zoeken en een stuk lopen.

Donderdag is altijd de ergste dag van de week. En morgen wordt het nog slecht weer ook.

Comment

Heel simpel: gewoon minstens één van die afspraken afzeggen. :)

En anders om 4 uur wegrijden uit DH, ben je heus wel om 6 uur in Utrecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Bovendien is het een kwestie van principe. Trein doen we gewoon niet. Punt.

Wat hij zegt :-)
                          fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            Woont er niet een gummer in De Meern? :)))))))
                            Woehahaha :-)

Ik zie brun al op de koffie zitten bij CM, rockabilly muziek op de achtergrond, Big'uns magazine op tafel, priceless!

Comment

En dan dit.

Binnenring A10. Vanochtend om 9:00 17 kilometer file. Dat gat repareren ze pas morgenavond. Dus morgenochtend om 9:00 staat de hele binnenring vast. En ik moet daarlangs om naar Waddinxveen te komen.

Dus moet ik ook al om 8:45 weg om nog een beetje op tijd te zijn.

Kan ik net zo goed 8:30 uur de trein naar Gouda pakken, dan is de rust compleet.

Comment

Ondiep in Utrecht

Gratis parkeren, hoge sociale controle (ik zou alleen geen tuinstoelen van de weg halen om ruimte te maken voor je eigen auto). Vlak bij bushalte.

En als je op tijd bent, kan je hem zelfs binnen het hek van de Hogeschool zetten.
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Watvoor agendabeheer voer jij zeg? Je gaat toch niet ZO een dag inplannen?

Begin bij het begin van het probleem, cancel gewoon wat van die afspraken, hoef je ook niet zo moeilijk te doen met treinen, parkeren, aangifte doen van vernieling en diefstal, etc...
                                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik zou de auto bij station overvecht zetten, gewoon in de woonwijk, is ook gratis en behoorlijk veilig. Overvecht is 5 minuten treinen van cebtraal en als vcoordeel boven lunetten dta er véél meer treinen per uur heen gaan.

Comment

Als ik voor langere tijd m'n auto kwijt wil in Utrecht (m'n vriendin woont daar, tegen het centrum aan), dan zet ik hem altijd in een woonwijk grofweg tussen Rijnsweerd en de Uithof in, op de Wim Sonneveldlaan. Bushalte ligt er naast en bus 12 (rijdt tussen de Uithof en Utrecht Centraal) komt er vele keren per uur langs. Dat is echt een veilige wijk waar het gratis parkeren is.
                                      Last edited by Red205; 11-02-09, 18:38.
                                      Auto's: veel...

Comment

Wat kost een dag parkeren in Utrecht?

Wat kost een bon en wegslepen in Utrecht?

Als het niet veel verschilt, zou ik voor de laatste optie kiezen. Nog bewaakt ook.

:-)

Comment

En dan vanavond terug met OV naar Amsterdam ????
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            En dan vanavond terug met OV naar Amsterdam ????
                                            Daar zeg je wat. Met hun 86,nogwat procent rijdt op tijd heeft de NS het wel gepresteerd om van de laatste 19 treinen die ik vanaf Utrecht centraal (in verschillende richtingen op verschillende tijdstippen) er 16 (!!) te laten vertragen met als langste tot nu toe 1 vertraging van 2,5 uur.

Comment

@brun : En??

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb jullie dwingende adviezen opgevolgd en doe vandaag alles per auto.

Dus we zullen het merken. :-)

Vanochtend Amsterdam-Gouda bijna anderhalf uur trouwens...

Comment

"Uit principe gaan wij niet met de trein, brun", zeiden ze op gummen.

"Gewoon op tijd in de file staan, brun", zeiden ze op gummen.

"Treinen hebben alleen maar vertraging, brun", riepen ze op gummen.

Ik dacht, ach, jullie hebben ook gelijk.

NOU MOOI NIET

Vanmorgen 8:40 uur vertrokken uit Amsterdam. Om 9:59 en 50 seconden op mijn afspraak in Waddinxveen. En ik was nog binnendoor gegaan ook. Met de trein was ik er minstens een kwartier eerder geweest.

10:45 vanuit Waddinxveen over de A12 naar Den Haag: file. 's Middags 17:00 stipt uit Den Haag weggereden: ook file. 18:10 was ik op de ring van Utrecht. 18:50 uur had ik EINDELIJK de auto in het fokking centrum geparkeerd. Met de tram en trein was ik minstens 45 minuten vroeger geweest.

19:30, al helemaal gaar, weer weggereden uit Utrecht richting Woudenberg. File.

File, file, file, file, file. Overal. Elk stoplicht rood. Tienduizenden sukkels voor je motorkap. Auto's waar je ook kijkt, tot aan de horizon. Het was precies zoals ik had geroepen: op donderdag moet je niet met de auto in de Randstad wezen.

Dat doe ik dus nooit weer :-) Volgende keer plak ik een gummen-sticker op het raam van de stiltecoupe en ga fijn met de trein.

Comment

Ik doe het elke week (Utrecht uit op donderdag) :-)
                                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

[email protected]!

Had je maar wat strepen in jouw onmogelijke agenda moeten zetten vriend! Treijn (ben al helemaal de spelling ervan vergeten) is gewoon GEEN optie, nooit, vanavond dus ook niet...

Je moet niet jouw reisschema aan de agenda aanpassen, maar de agenda aan een haalbaar reisschema...
                                                      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Gewoonlijk heb je gelijk Henk.

Maar 's ochtends was het een verzoek van een klant, en daar zeg je gewoon geen nee tegen. Nooit.

En 's avonds was een borrel van goede bekenden die misschien ook wel wat business op kunnen leveren. Dus dan laat je je gezicht zien. Is puur zakelijk.

Wat hebben jullie toch trouwens allemaal tegen de trein. :-) Jullie zitten er toch nooit in, dus 't is puur onbekend = onbemind. Ik pak heel vaak de trein en op de écht lange afstanden of in drukke gebieden (Randstad) heeft die nu eenmaal veel voordelen.

Comment

Niks mis met de trein. Laptopje openklappen en werken. Uurtje later uitgerust op Sloterdijk uitstappen. 6 uurtjes werken en terug hetzelfde ritueel.

Vrijdagavond, nog steeds fris en fruitig, in tegenstelling na een werkweek met 20 uur reistijd met auto door die k*tfiles.

Ach, en die glimlach als je langs de A2 zoeft in de trein...

Nadeel is wel dat je tegenwoordig niet meer in de trein mag roken, maar ja, wanneer rook ik in de auto? Als ik stilsta in de file!

Helaas lijkt er tegenwoordig meer plaats in de 2e klasse dan in de 1e klasse te zijn.
                                                          ---------------------------
                                                          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Fok de hele wereld maar, als de trein een beter alternatief is, ga ik met de trein. Ik woon zelf 10 minuten lopen van Nijmegen CS en als ik in mijn eentje naar het centrum vaneen grote stad moet, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, etc, etc, dan is de trein ideaal. Wat een treinkaartje eventueel duurder is dan de LPG die ik zou verstoken, win je 3 dubbel terug, omdat je niet 5 euro per uur hoeft te dokken voor parkeren. En je hebt geen risico op schade en ruitjes intikken en dat soort ongein.
                                                            Ook handig als je nogeens een borrel wil drinken.
                                                            Als de bestemming een dorp is, werkt de trein meestal niet.

Comment

Tja, en Brun moest op 1 dag naar maar liefst 2 wereldsteden, Waddinxveen en Wageningen, ergo de carros.

Ik vind eigenlijk alleen maar het boemeltje van Trento naar Venetië leuk, bij ieder al dan niet functionerend The Good, the Bad & The Ugly stationnetje, stopt dat ding even.

Comment

Brun, jij gaat er in je berekening van uit dat die treinen geen vertraging hebben. Van de inmiddels 24 laatste treinen die ik nam waren er 19 vertraagd. Gisteravond om 23:00 nog 10 minuten, daardoor natuurlijk de aansluiting gemist en meteen een half uur vertraging.

Liever file dan trein.

Comment

Working...
                                                                X