Kijk eens om je heen in dat goed geequipeerde en overmaats bemande stadsdeelkantoor, brun.
Nog vragen? :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Het proces is iets uitgebreider dan alleen een simpele administratieve handeling. Er zijn bv meerdere partijen bijbetrokken (RDW, CBR, maker Rijbewijs, Gemeente)
Neemt niet weg dat de prijs fors is. Hoe fors is een politieke belissing. De gemeenteraad stelt jaarlijks de prijs vast.
Ruwweg het dubbele, Pa. Maar wij werken dan ook wel heel wat harder dan de mensen achter de balie van het stadsdeelkantoor... Als ik 45 euro kon vragen voor vijf minuten werk (fotootje op formuliertje plakken, twee dingen met pen invullen en de rest automatisch), dan wist ik het wel.
Was wel weer een Brun-actie, gvd. Snel in de middagpauze even naar het stadsdeelkantoor (spiksplinternieuw gebouw, vorige week opengegaan, dus daarom zal 't wel zo duur zijn.)
Nummertje krijgen. Kwartier wachten. Rijbewijsgedoe regelen. "Dat is dan 45 euro."
"Oeffff, nou dan pin ik wel."
- "Gaat uw gang meneer."
SALDO ONTOEREIKEND. *vloekt*
- "U mag straks ook even komen betalen meneer, dan maak ik een aantekening."
Dus ik loop weer naar huis. Online-bankieren aan. Ohja, grote rekening afgeschreven gisteren, vergeten. Hup, euro's van de andere rekening naar de betaalrekening. Terug naar het stadsdeelkantoor. Daar zit het nu BOMVOL. Ik tegen de baliejuffrouw: "Ik kom alleen even betalen, meer niet."
Kreeg toch een nieuw nummertje. Twaalf wachtenden voor u. Dus knarsetandend zittend en denkend: niet zeuren brun, je hebt op gummen vaak geklaagd over mensen die 'effe snel' willen voordringen met 'effe iets kleins'. Dus gewoon op je beurt wachten.
Halfuur later aan de beurt. "Hebt u een halfuur gewacht om alleen te betalen meneer? Oh, dat hoort niet hoor, mijn collega had u even moeten instrueren dat u even mocht voorgaan."
*onderdrukt luide vloek*
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Ik betaalde een paar maanden geleden in Nijmegen ook zoiets. Ook een heel mooi nieuw gebouw :-).
Maar ik vind het ook wat aan de hoge kant inderdaad, maar het is natuurlijk wel een hele lange tijd geldig daarna, dus relatief valt het mee.
Het proces is iets uitgebreider dan alleen een simpele administratieve handeling. Er zijn bv meerdere partijen bijbetrokken (RDW, CBR, maker Rijbewijs, Gemeente)
Neemt niet weg dat de prijs fors is. Hoe fors is een politieke belissing. De gemeenteraad stelt jaarlijks de prijs vast.
[stokpaardje]Zijn er ook mindere partijen bij betrokken? [/stokpaardje]
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Ik bedoel, da's hier op Gummen zo ongeveer hetzelfde als "Mijn tampeloerus is slechts 8 cm. lang, hier, kijk maar op deze CT-scan" of "Ik ben blij met dat DSC, die 318i is me anders net wat te tricky".
*werkt stalkfile bij*
LOL
j. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Ik bedoel, da's hier op Gummen zo ongeveer hetzelfde als "Mijn tampeloerus is slechts 8 cm. lang, hier, kijk maar op deze CT-scan" of "Ik ben blij met dat DSC, die 318i is me anders net wat te tricky".
Kan iemand mij uitleggen waarom een rijbewijs verlengd moet worden?
Omdat hij anders niet lang genoeg is?
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephanBekijk bericht
*opent stalkfile*
Of met trilhandjes uit een E46 320cA komen. :)
Volgens mij wordt die in ca. 2000 uitgevoerde proefrit, die inmiddels NERGENS meer online staat trouwens, met regelmaat IETS uit z'n verband gerukt. :)
Kan iemand mij uitleggen waarom een rijbewijs verlengd moet worden?
Een rijbewijs is niets anders dan een bewijs dat je een bepaald type voertuig kunt besturen. Het betreft dus een verlenging van dat bewijs. Er zijn situaties waarbij die verlenging niet vanzelfsprekend is. Denk aan een medische indicatie, >70 jaar, gedragingen in het verkeer of bepaalde categorieen in je rijbewijs.
Je hebt helemaal gelijk, helaas is de verlengingstermijn en de verlengingshandeling niet in relatie met wat je schrijft.
Je kan je voorstellen dat het zinnig is als je bijvoorbeeld een test (fysiek, kennis, vaardigheid) moet doen voordat het verlengd wordt. Aangezien het nu zo is dat je met een verlopen rijbewijs formeel niet kunt autorijden maar je met een niet al te lang verlopen rijbewijs tegen betaling (en niets anders) wel weer een rijbewijs kunt krijgen waarmee je wel kunt autorijden, is het verlengen dus niets anders dan een bureaucratische regel.
Een argument kan zijn dat de foto regelmatig vernieuwd moet worden, maar waarom dat per 10 jaar moet gebeuren (paspoort van een kind is ook 5 jaar geldig, mijn zoontje van drie heeft dus al drie jaar een paspoort met een foto die al 2enhalf jaar niet echt meer lijkt :-) )?
Je hebt helemaal gelijk, helaas is de verlengingstermijn en de verlengingshandeling niet in relatie met wat je schrijft.
Je kan je voorstellen dat het zinnig is als je bijvoorbeeld een test (fysiek, kennis, vaardigheid) moet doen voordat het verlengd wordt.
Goed punt, heb je ook gelijk in. Voor de meerderheid gaat het idd niet op. Er zijn wel groepen die om de 5 jaar moeten verlengen. De verlenging kan dan pas op basis van een eigen verklaring (medische keuring) en de beoordeling van het CBR op basis van deze verklaring.
Vind alleen dat het belachelijk duur is voor een administratief handelingetje van letterlijk 5 minuten. Ik bedoel, het is het soort werk dat een beetje secretaresse er even tussendoor doet: kopietje maken, fotootje plakken, datum op een formuliertje zetten, boel in een envelopje doen, envelopje op een stapel gooien.
En de rest gaat volledig automatisch dankzij de naadloos geďntegreerde stasi-systemen van alle aangesloten instanties.
Dat ondergetekende nog een keer terugmoest omdat hij alleen het pasje van de lege betaalrekening bij zich had, en niet het pasje van de driekeermodaal-spaarrekening, da's dan weer iets anders. :-)
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Goed punt, heb je ook gelijk in. Voor de meerderheid gaat het idd niet op. Er zijn wel groepen die om de 5 jaar moeten verlengen. De verlenging kan dan pas op basis van een eigen verklaring (medische keuring) en de beoordeling van het CBR op basis van deze verklaring.
Of om het jaar / twee jaar / drie jaar. En die groep (in de regel medische indicatie) is dan ook nog eens ongeveer € 100 - € 150 extra kwijt aan de nieuwe eigen verklaring, uitreksel bevolkingsregister en een consult van de CBR arts.
------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.
Of om het jaar / twee jaar / drie jaar. En die groep (in de regel medische indicatie) is dan ook nog eens ongeveer € 100 - € 150 extra kwijt aan de nieuwe eigen verklaring, uitreksel bevolkingsregister en een consult van de CBR arts.
Eigen verklaring, rond de 20,- Uittreksel, rond de 7,50. Keuringsarts is denk ik niet € 80 tot de 125,- Maar ben daarin (gelukkig) geen ervaringsdeskundige.
Rijbewijs. Ik denk "die brun, die is em kwijt, nadat ie gisteravond met de Quattro op dat dunne laagje laffe sneeuw vol power driftend een paar kruisingen over geflicked is, als ware hij Tommy Makkinen zelf, met de Plisie VW bus onderstuurd in de achtervolging, de blauwe LED-bak op het dak fel flitsend en de 3-toon op 180+ dB en brun die niets hoort omdat die 5-in-lijn BRULT door die pas geplaatste en eigenlijk net iets te luide RVS pijp van voor naar achtert, die toch eigenlijk onder vollast wel errug fijn klinkt".
Maar het ging om wat gemeentelijke frustratie. Oh.
Ook dat is tegenwoordig VIP-boxwaardig, Gijs... :)
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Rijbewijs. Ik denk "die brun, die is em kwijt, nadat ie gisteravond met de Quattro op dat dunne laagje laffe sneeuw vol power driftend een paar kruisingen over geflicked is, als ware hij Tommy Makkinen zelf, met de Plisie VW bus onderstuurd in de achtervolging, de blauwe LED-bak op het dak fel flitsend en de 3-toon op 180+ dB en brun die niets hoort omdat die 5-in-lijn BRULT door die pas geplaatste en eigenlijk net iets te luide RVS pijp van voor naar achtert, die toch eigenlijk onder vollast wel errug fijn klinkt".
Dat was vorig jaar, toen de KLPD-Volvo achter mij nét niet door onderstuur de vangrail raakte, terwijl ik weliswaar hoogtoerig, maar met een zeer toegestane 50 km/uur de haakse bocht nam van onderkant-afrit naar Gooiseweg.
Die koppen toen ze later langszij kwamen vergeet ik niet snel weer. LOL.
Haha, das toevallig! Was vanmorgen op het gemeentehuis hiero voor het verlengen van ook mijn rijbewijs. Kosten: E27,05
Toen ik buiten kwam ben ik echt letterlijk bijna op de grond gepleurd van het lachen. Zo'n soort lach van iemand waarbij er iets geknapt is.
Miep A zit te wachten totdat er iemand binnenkomt om die de weg te wijzen naar loket 2, dat op welgemeten 5 meter afstand daarvan zit. In de tijd dat er niemand binnenloopt, zit ze de krant te lezen.
Miep B Doet niets (???) Maakt later even praatje over niks met een wachtende klant.
Miep C helpt klanten, rustig, op het gemakkie, en maakt rustig aan nog even een praatje met een bekende van haar over het wel en wee in de family.
De klant leek het wel leuk om haar dochtertje van 2 te laten pinnen..... hilariteit allom......(wtf?)
Bij het naar buitenlopen word ik in een sluis vastgezet. Ik moet eerst wachten tot de ene deur dicht is, voor de andere opengaat. Dit gaat werkelijk tergend traag.....
Op zo'n moment schieten direct de visuals van de blauwe enveloppen met BTW aanslagen, inkomstenbelasting, loonbelasting, OZB, vooraanslagen, werkuren en risicos als ondernemer door je gedachten.
Na 2 minuten als een psychopaat gelachen te hebben, kreeg ik waterige oogjes....
Bij het naar buitenlopen word ik in een sluis vastgezet. Ik moet eerst wachten tot de ene deur dicht is, voor de andere opengaat. Dit gaat werkelijk tergend traag.....
Klinkt als Renkum, alleen is de prijs daarvoor te laag :-)
Comment