Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget cabrioletje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Budget cabrioletje

Ik heb al een jaar of twee, sinds het afscheid van mijn Peugeot 504 Cabrio, geen cabriolet meer gehad. En dat mis ik wel, dus wil ik de komende zomer weer een tijdje open rijden. Criteria:

- Budget tot plm. 5000 euro
    - Courant, dus na de zomer weer weg
    - Leuk sportief
    - hoeft niet geschikt te zijn voor dagelijks vervoer, mag wel.

Wat zou jullie keuze zijn?

Simpel! E36 Cabriolet. Daarna verkopen op Gummen. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb geen idee waar de MX-5 qua tweedehands prijs mee begint, maar dat zou het eerste zijn waar naar ik zou kijken.

Betrouwbaar, rijdt goed, blijft in trek.

Comment

Is die Golf I van Ton van S niet wat? Of is die niet meer te koop?
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik zou ook zeggen een MX5, degelijk en gewild als je hem weer kwijt wilt.
          Je moet alleen niet langer zijn dan 1.85, want dan zit tegen de voorruitstijl aan te koekeloeren.
          Tot 5000 euro moet je wel iets leuks kunnen vinden.
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Een E30 cabrio, zoiets bijvoorbeeld:

:-)

Comment

http://www.autoweek.nl/occasion.php?...53114&cache=no
              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

MX5 is idd ook leuk!

Of toch iets meer geld uitgeven?
                Elan Turbo :
                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1

Of een TVR S! FAP-FAP-FAP
                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

Wel goed opletten bij dat bedrijf. Is puur dozenschuiven, dus ze weten zelf vaak niet wat ze hebben. Niet voor amateurs die dure koffie willend rinken en garantie willen. Ideaal dus. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

een eind jaren '90 Fiat Barchetta?

ondanks de FWD een erg leuk rijdende cabrio.

edit:
                  zoiets?: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...otal=57&pos=11

niet teveel km's. Leuke kleuren/wielen. 1.8 met 130 pk is prima. (zit in elke barchetta)
                  Last edited by Scudetto; 11-02-09, 13:25.
                  Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                    een eind jaren '90 Fiat Barchetta?

ondanks de FWD een erg leuk rijdende cabrio.

edit:
                    zoiets?: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...otal=57&pos=11

niet teveel km's. Leuke kleuren/wielen. 1.8 met 130 pk is prima. (zit in elke barchetta)

Die heeft nou net een kritische km-stand qua vervangen distributieriem.

*wacht het commentaar van fiat-kenners af :-)*

Comment

Ik zou naar een MG TF kijken.

Genoeg te koop, en ziet er nog steeds modern uit.

Zoiets: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=5703912
                      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                        Een E30 cabrio, zoiets bijvoorbeeld:

:-)
                        Zoiets is wel wat voor mij :)
                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                        ----------------------------------------------------------------------------
                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                        '00 BMW E39 528iA Touring
                        '06 BMW Z4M Roadster
                        '96 BMW E36 328i trackracer
                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ik vind een 306 cabrio wel een mooie auto. 2 liter nemen dan natuurlijk.
                          Courant lukt natuurlijk niet als je hem na de zomer weer wil verpatsen :-).

Comment

Alfa Spider niets voor je trouwens? Dat moet makkelijk lukken ook voor dat geld nu.

Comment

Van hetzelfde bedrijfje als Harry:

JBA Falcon

Niet echt courant. Maar wel weer HÉÉL geinig!
                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

http://link.marktplaats.nl/211319179
                                of andere uiterste
                                http://link.marktplaats.nl/227984489
                                fka v164

Comment

Leuke suggesties! Een mazda MX5 en Fiat Barchetta staan idd hoog op de lijst. Een VW Golf wat lager (heel wat). BMW had ik nog helemaal niet aan gedacht, terwijl ik een nette E30 cabrio best wel leuk vind. Net als een MGTF. Die laatste had ik niet binnen mijn budget verwacht, verassend. Een Alfa Spider is natuurlijk helemaal mijn ding, maar een mooie voor <5k... Zal dan een Aerodinamica moeten worden, de minst leuke imho dus.

Comment

Ik heb nog een Audi Cabriolet... op diesel :)
                                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

105 spider <5k: Zoekt en gij vindt zult!

Die rode Samba add, is het nu werkelijk ZO moeilijk om OF je toestel zo te houden, dat de foto recht is OF even het plaatje 90 graden te roteren als je ze op de PC hebt gezet? Van iemand die ZO onhandig is, zou ik niet snel een auto kopen...

Comment

MG F valt binnen je budget. TF niet lijkt me.
                                        De MG F heeft elk jaar bovenaan gestaan in de JD-power surveys, als je hem op de kop zou houden. :-)
                                        Dus wel veel kans op probleempjes met zo'n auto.

Maar wel heel erg leuk! Middenmotor, RWD en echt een coole cabrio.
                                        MX5/Barchetta is de verstandigere keuze en eigenlijk net zo leuk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Barchetta biedt vrij veel waar voor je geld en rijdt voor een FWD echt serieus leuk! Lekker lichte auto en 1.8 komt erg goed tot zijn recht hierin. En ook van binnen gewoon erg leuk vormgegeven. En natuurlijk lekker zeldzaam, blijft een leuke verschijning. Distributieriem moet volgens mij om de 3 jaar of 60.000km, maar kosten hiervan zijn niet echt schokkend (zal al met al rond de 300-350 euro zijn of zo).

MX5 is absoluut meer lol mee te beleven als het op sturen aankomt, maar het interieur van de MK1 is nogal saai en zwart en je komt voor hetzelfde bedrag in een veel oudere auto terecht. Zal wel een stuk couranter zijn om weer te verkopen.

Comment

Ik weet niet, maar is een Spider 916 iets? :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Daar rijdt zoveel fout volk in rond ;-)

Comment

Koop een rotte Saab 900 T16 cabrio en dan hopen dat 'ie binnen een week doormidden knakt. Dan neem ik t blok wel over :)

Comment

Elentinos,

Ik heb nog een originele BMW 318i cabrio staan.
                                                  Elektrische kap (nieuw) zwart leer, etc.etc.
                                                  Echt een mooie auto en dik binnen het budget :-)

grtz,
                                                  S.

s.blijco at 12move.nl
                                                  Attached Files

Comment

Nog een paar sfeer foto's

S.
                                                    Attached Files

Comment

MG is kut. 5 minuten in zitten en je bent gaar.

Courant? IK denk dat de MX5 dan idd de beste optie is. Of wellicht een Golf 1.

Comment

En een vers kenteken. ( lekker weinig BPM he Syl.. ;-) )

Leuk voor de buren

'Waar doet die jongen het toch van... "
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                                          MG is kut. 5 minuten in zitten en je bent gaar.

Courant? IK denk dat de MX5 dan idd de beste optie is. Of wellicht een Golf 1.

Golf 1 is inderdaad niet verkeerd. Ik heb die van mij in augustus 2007 gekocht voor de nazomer. Die nazomer (je merkt er trouwens weinig van) duurt al anderhalf jaar. Voor niet te gek veel geld heb je al een redelijke. 1.8 JH motor met 70KW is meer dan voldoende. Als je zoiets koopt wel met stuurbekrachtiging proberen te nemen. Die van mij is zonder. Standaard al zwaar, maar met 195/50x15 kun je je abonnement bij de sportschool opzeggen.

Comment

Die BMW ziet er echt goed uit. Wel even wennen aan het idee... :-)

Comment

Ik heb het hok nu een tijdje staan, al een paar keer kunnen verschijten.
                                                              Echt geen zin in, als het mooi weer wordt kenteken erop en zelf rijden.
                                                              Hok wordt alleen maar meer waard, niet minder.

Grtz,
                                                              S.

W220, scherp hoor ;-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Ik weet niet, maar is een Spider 916 iets? :)
                                                                Nog zo'n verassing. Ik had echt niet gedacht dat die auto's binnen mijn budget beschikbaar zouden zijn. Even MP en hup... Kleur en uitvoering staan me best aan, vooral die velgen. DE Alfa sportwielen van het laatste decenium.

http://link.marktplaats.nl/223324605

Comment

Working...
                                                                X