Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijke vraag over aandrijfconcepten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Belangrijke vraag over aandrijfconcepten

    Zo, dat trekt de aandacht vast. :)

    Het gaat namelijk ook om een belangrijke vraag over aandrijfconcepten. Een vriendin die volgende week op wintersport gaat, mailt mij namelijk over deze belangrijke vraag. Graag hoor ik wat de gumgemeenschap als antwoord(en) heeft.

    Ze zit namelijk met de sneeuwkettingen die ze in huis heeft gehaald. Van vroeger weet ze nog dat die om de achterbanden moeten. Maar nu heeft ze in het instructieboekje gelezen dat ze om de aangedreven wielen moeten. Waarna ze ging twijfelen.

    Met andere woorden, haar vraag is hoe ze erachter kan komen of haar Mondeo voor- of achterwielaandrijving heeft. :)

    Om alvast een idee te geven van wat niet-kenners in haar omgeving als antwoord geven: iemand wist haar te vertellen dat de aandrijving altijd aan de kant zit waar de motor ook zit... (Zo ziet u maar: ook de foute oplossing kan soms tot het goede antwoord leiden.)

    Zo, zet u daar de tanden maar in. U hebt nog twee dagen om te voorkomen dat deze heerlijke MILF in een ongeluk verzeild raakt vóórdat ze kans krijgt op een gipsvlucht terug te keren!









    (En nee, dit is géén grap.)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ha, die Dutch;

    En dan moet ik geloven dat jij dat gumgroene gras al niet ruimschoots voor onze voeten weg hebt gemaaid?
    LOL @ 'aangedreven wielen daar waar de motor zit'!
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #3
      Gewoon 2 sets sneeuwkettingen regelen en ze om alle wielen leggen.

      Geen moeilijk gedoe over aandrijfconcepten voor die milf :-)

      Comment


      • #4
        Als ze het niet zeker weet, kan ze toch 1 sneeuwketting voor doen, en 1 achter? Weet je zeker dat je goed zit!

        Comment


        • #5
          vraag haar of ze vooruit de berg op of achteruit de berg op rijdt ?
          best wel essentiele vraag voor dit bijzonder groot intellect
          :-)
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

          Comment


          • #6
            ROFL. Dan nu een vraag voor de échte betweters onder ons: Wat nu als ze een Mondeo met VIERwielaandrijving blijkt te hebben?? :)

            Comment


            • #7
              Hoho, 't is een intellect én een schat, dus ik zie 't eerder als een bewijs van het feit hoe weinig de meeste mensen zich echt met auto's bezighouden. De semi-intellectuelen die desondanks met die goedbedoelde adviezen komen, die zijn erg!

              Maarre... hebben we niet eens foolproof-methoden voor het ontdekken waar de aandrijving zit? Valt me tegen, heren! :)

              (En Taeke, 't is een 1.8'je...)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                Maarre... hebben we niet eens foolproof-methoden voor het ontdekken waar de aandrijving zit? Valt me tegen, heren! :)
                Het aloude grindpad Dutch....

                Gas erop koppeling los en zie waar de grootste kuilen ontstaan...
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  ik zou die kettingen om het stuurwiel monteren
                  altijd grip :-)
                  E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Hoho, 't is een intellect én een schat, dus ik zie 't eerder als een bewijs van het feit hoe weinig de meeste mensen zich echt met auto's bezighouden. De semi-intellectuelen die desondanks met die goedbedoelde adviezen komen, die zijn erg!

                    Maarre... hebben we niet eens foolproof-methoden voor het ontdekken waar de aandrijving zit? Valt me tegen, heren! :)

                    (En Taeke, 't is een 1.8'je...)
                    tja vrouwen bepaalde zaken uitleggen heeft gewoon geen zin.. komt er toch op neer als je zeker wilt weten dat het goed voor ze in orde komt dat je het zelf moet doen;-)
                    dan moet je ze gewoon iets raars wijsmaken waardoor ze voor gek staan
                    zoiets als ze doen met nieuwe werknemers die het hele kantoor door gaan met een rare vraag waarvan iedereen weet dat ze in de zeik worden genomen behalve henzelf ;-)

                    ik zou zeggen laat er met dr klamme zuignap op de versnellingspook zitten dan voelt ze vanzelf waar de aandrijftrillingen vandaan komen

                    en de 6000rpm clutchdump is de meer pragmatische optie
                    als ze durven ;-)
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      [email protected]


                      De foolproofmethode, beste Duts, is natuurlijk gewoon iemand in je vriendenkring mailen van wie je weet dat hij binnen één seconde weet of de auto in kwestie FWD, RWD of AWD is.

                      :-)
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                      Comment


                      • #12
                        Het is trouwens wel een breinkraker zeg.

                        Ik zou bijna zeggen: open de kap, want als de motor dwarsgeplaatst voorin zit, is de aandrijving ALTIJD op z'n minst op de voorwielen (soms op alle wielen).

                        Maar goed, de dame in kwestie weet natuurlijk ook niets aan te vangen met het begrip 'dwarsgeplaatste motor'...
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Het is trouwens wel een breinkraker zeg.

                          Ik zou bijna zeggen: open de kap, want als de motor dwarsgeplaatst voorin zit, is de aandrijving ALTIJD op z'n minst op de voorwielen (soms op alle wielen).

                          Maar goed, de dame in kwestie weet natuurlijk ook niets aan te vangen met het begrip 'dwarsgeplaatste motor'...
                          kijk zie je nou wel?
                          je komt met een hele goede aanwijzing
                          en je herkent meteen de nieuwe complicatie als je die aanwijzing aan die vrouw geeft , je meteen 10 nieuwe vragen terug krijgt

                          echt waar sommige zaken begin er niet aan ... ik spreek uit ervaring
                          heb zoveel technische dingen aan mn vriendin willen uitleggen
                          en uiteindelijk alleen maar mn kop kapot gebonkt op de muur ;-)
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                            echt waar sommige zaken begin er niet aan ... ik spreek uit ervaring
                            heb zoveel technische dingen aan mn vriendin willen uitleggen
                            en uiteindelijk alleen maar mn kop kapot gebonkt op de muur ;-)
                            Verstaat ze dan alleen morse code?

                            Tja, verrast me niet ;-)
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                            Comment


                            • #15
                              lol, dit zijn mooie problemen idd.
                              Brengen ze straks die sneeuwkettingen terug naar de winkel omdat ze voor geen meter werken! :-)

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Maar mogelijk kan jij, Duts, aan de hand van het kenteken opzoeken om welk model het precies gaat en zodoende voor haar achterhalen wat voor een aandrijving het desbetreffende automobiel heeft.

                                Dan hoeft de milf zelf niet eens na te denken :O

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                  (...)
                                  en uiteindelijk alleen maar mn kop kapot gebonkt op de muur
                                  Aah.
                                  Oliestoken voor het goede doel

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tip 1:
                                    RTFM, volgens mij staat het in het handboek namelijk
                                    Tip 2:
                                    Vraag de leverancier van de kettingen of hij het een keertje voor wil doen (ze was toch knap?), en vraag daarbij indringend 'zijn dat wel de goede wielen?'
                                    Tip 3:
                                    Zoek een echte man die het voor je doet als het nodig is (ze was toch knap?)

                                    Zo een beetje Dutch?

                                    En als je op sneeuw staat is het dus makkelijk, hoef je niet eens 6000 rpm te hebben om de slippen.
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                      En als je op sneeuw staat is het dus makkelijk, hoef je niet eens 6000 rpm te hebben om de slippen.
                                      Huh? 6000rpm is toch minimaal benodigd? Liever nog 8200rpm ofcourse.



                                      ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aangezien de eerste Mondeo's nog RWD hebben, is het geen onzinnige vraag dunkt me.

                                        Tip van Steven is goed. Er ligt misschien een instructieboekje in en dat heeft zeker een paragraaf 'sneeuwkettingen'. Als man zijnde is het natuurlijk uit den boze om ooit dat boekje te raadplegen, echter een vrouw staat het geheel vrij.

                                        http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php

                                        Kenteken invullen, enter, en vervolgens op 'technische gegevens' klikken. Achter aandrijving staat waar de sneeuwkettingen moeten.

                                        Uitleggen hoe er achter te komen door naar de techniek van de auto zelf te kijken: forget it.
                                        Het is al onmogelijk om een vrouw uit te leggen wat het verschil is tussen niet starten en niet aanslaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ha, die Lenny;

                                          "Aangezien de eerste Mondeo's nog RWD hebben"

                                          Je bent in de war met de laatste Siërra's denk ik....
                                          Scherven brengen gelul.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht

                                            http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php

                                            Kenteken invullen, enter, en vervolgens op 'technische gegevens' klikken. Achter aandrijving staat waar de sneeuwkettingen moeten.
                                            PH-JD-14

                                            Kentekengegevens Technische gegevens

                                            SIGNALEMENT
                                            Merk PORSCHE
                                            Model 928S
                                            Kleur BLAUW
                                            Brandstof benzine
                                            Carrosserie coupé
                                            Aantal deuren 2
                                            Versnellingsbak
                                            BPM € 0
                                            REGISTRATIE
                                            Datum eerste toelating 1 juli 1985
                                            Datum eerste tenaamstelling 22 juli 1996
                                            Datum laatste tenaamstelling 18 januari 2008
                                            APK
                                            APK melddatum 26 juni 2007
                                            APK vervaldatum 26 juni 2008
                                            MOTOR
                                            Motorcode M28/21 OF M28/2
                                            Aantal cilinders 8
                                            Cilinderinhoud 4664 cc
                                            Vermogen 228 kW
                                            MILIEU
                                            Energielabel -
                                            Roetfilter nee
                                            GEWICHTEN
                                            Massa leeg 1467 kg
                                            Voorasdruk 900 kg
                                            Achterasdruk 1100 kg
                                            Aanhangermassa geremd 1600 kg
                                            Aanhangermassa ongeremd 733 kg
                                            Wielbasis 2,50 m

                                            Er zijn geen technische gegevens van deze auto beschikbaar.


                                            Ja, en nu ??? ;-)
                                            Veritatis simplex oratio est

                                            Comment


                                            • #23
                                              Dan is het een hele oude en is het RWD!

                                              Instructieboekje zouden we eerst testen hè?

                                              Ook simpel: bij de eerste de beste garage even stoppen, de werkplaatsreceptie binnen lopen, je beste charmante glimlach opzetten en zeggen: "Ik heb misschien een hele domme vraag, maar is mijn auto voorwiel of achterwiel aangedreven?" Klaar.

                                              Eerste Mondeo's zijn wel degelijk RWD hoor.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuurlijk Lennart...

                                                Koekje, chips ??

                                                Iemand nog koffie ??
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                  Eerste Mondeo's zijn wel degelijk RWD hoor.
                                                  NEEN!
                                                  alle Mondeo's zijn FWD.

                                                  (ik heb ze nl allemaal gehad, behalve de allernieuwste)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hmm, kan het zo niet bewezen zien in de online autogegevens. Zit ik er dan toch helemaal naast?

                                                    Kan me herinneren van het BTCC dat Paul Radisich's succesvol was met een RWF Mondeo.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zal vast wel een wiki over zijn.....
                                                      Veritatis simplex oratio est

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Zou dan om deze moeten gaan:

                                                        POS DRIVER CAR POINTS
                                                        1 Joachim Winkelhock BMW 318i 163
                                                        2 Steve Soper BMW 318i 150
                                                        3 Paul Radisich Ford Mondeo Si 110
                                                        4 John Cleland Vauxhall Cavalier 16v 102
                                                        5 Julian Bailey Toyota Carina E GTi 88
                                                        6 Kieth O'dor Nissan Primera eGT 82
                                                        7 Will Hoy Toyota Carina E GTi 79
                                                        8 David Leslie Vauxhall Cavalier 16v 72
                                                        9 Jeff Allam Vauxhall Cavalier 16v 67
                                                        10 Alain Menu Renault 19 16v 57
                                                        11 Andy Rouse Ford Mondeo Si 41
                                                        12 Win Percy Nissan Primera eGT 38
                                                        13 Robb Gravett Peugeot 405 Mi16 34
                                                        14 Tim Harvey Renault 19 16v 31
                                                        15 Patrick Watts Mazda Xedos 6 29
                                                        16 Eugene O'Brien Peugeot 405 Mi16 23
                                                        17 Harry Nuttall Vauxhall Cavalier 16v 16
                                                        18 Ian Flux Peugeot 405 Mi16 14
                                                        19 Bobby Verdon-Roe Toyota Carina E GTi 11
                                                        20 James Kaye Toyota Carina E GTi 3
                                                        = Matthew Neal BMW 318is/318i 3
                                                        22 Ian Ashley Vauxhall Cavalier 16v 2
                                                        = Ian Cantwell Mazda 323F 2
                                                        24 Alex Portman BMW 318is 1
                                                        = Chris Goodwin Vauxhall Cavalier 16v 1
                                                        = Ian Khan Vauxhall Cavalier 16v 1
                                                        27 Andy Wallace BMW 318is 0
                                                        = Bob Berridge Ford Sierra Sapphire 0
                                                        = Dave Pinkney BMW 318is 0
                                                        = Peggen Andersson BMW M3 0
                                                        = Ray Bellm BMW 318is 0
                                                        = Tiff Needell Nissan Primera eGT 0
                                                        = Jim Wheals Ford Sierra Sapphire 0

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          wiki:

                                                          Intended as a world car, it replaced the Ford Sierra in Europe, the Ford Telstar in a large portion of Asia and other markets, while the Contour and Mercury Mystique replaced the Ford Tempo and Mercury Topaz in North America. Unlike the Sierra, the Mondeo is front-wheel drive in its most common form, with a rarer four-wheel drive version available on the Mk1 car only. Instigated in 1986, the design of the car cost Ford US$6 billion. It was one of the most expensive new car programs ever. The Mondeo was significant as its design and marketing was shared between Ford USA in Dearborn, and Ford of Europe.[3] Its codename while under development reflected thus: CDW27 signified that it straddled the C & D size classes and was a "World Car".

                                                          Ik zit er dus naast! :-)
                                                          Wel apart dat je echt helemaal overtuigd kunt zijn van iets, weet ook niet hoe ik dan aan die info kom, maar het blijkt niet zo te zijn dus.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Staat toch gewoon op Autoweek? :S

                                                            http://www.autoweek.nl/carbase_data....45201&cache=no

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Lennart, http://www.supertouring.co.uk/the_cars/ford_mondeo.html

                                                              De BTCC geschiedenis van de Mondeo... ( gestart als RWD door wat gaatjes in de regels, uiteindelijk toch FWD.. )
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Dan is nu ook de vraag beantwoord waar ik die info van heb! :-)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X