Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gloep Eén Luts Lease Poll XVIII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gloep Eén Luts Lease Poll XVIII

OK, daar gaan we dan maar. Hypothetische leasepoll, op basis van wat er nu zoal in de markt te krijgen is. Gaat over een geheel andere boeg dan mijn huidige leaseauto, vanwege veranderde omstandigheden.

Wensenlijst:
    • Automaat
    • Luxe belangrijker dan sportiviteit
    • Een béétje leuk weggedrag is nooit een nadeel natuurlijk
    • Moet er goed uitzien (form over function, affijn, u kent me inmiddels wel)
    • Goede stoelen!!
    • Ruimte achterin en in de kofferbak is niet belangrijk
    • Coupé of sedan, een hatchback alleen als het iets "speciaals" is
    • Auto wordt alleen zakelijk bereden, bijtelling is dus geen issue

Tja, wat heb je dan zoal? Wat zouden jullie kiezen uit bovenstaand rijtje?
    102
    Audi A5 (moooooi!!)
    38,24%
    39
    Alfa Romeo 159 (compleet uit te rusten)
    10,78%
    11
    Mercedes C-klasse (zal wel een wat karige worden dan?)
    3,92%
    4
    BMW 3-serie coupé (zie Mercedes)
    15,69%
    16
    Alfa Romeo Brera (is-ie nou mooi of niet?)
    0,98%
    1
    Alfa Romeo GT nog een keer (Tja, wel saai, maar 't zijn wel lekkere auto's...)
    0,00%
    0
    Renault Laguna Coupé (dark horse, but what a looker!)
    5,88%
    6
    Lexus IS250 (qua comfort waarschijnlijk de top)
    15,69%
    16
    Saab 9-3 (ben er niet weg van sinds de facelift)
    0,00%
    0
    Iets anders, zeg het maar???
    8,82%
    9
    Last edited by Jasper; 13-03-09, 08:05.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Hmmm.
    Allereerst feli!

Lastig wensenlijstje....
    Heb je wel eens een Alfa GT overwogen?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Een A5 lijkt me wel wat..:)

Comment

Lijstje staat er nu bij. :)

tiPanda, d'r valt niks te feliciteren, 't is allemaal hypothetisch! Zou jou toch aan moeten spreken. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh! Hypothetetisch!

Denk een S5. Die Scaglietti van gisteren was ook top. Lekker de ruimte, luxe, automaat, goede wegligging. Voldoet helemaal aan je wensenlijst.
          Zou em alleen niet prive rijden, zoals je al zegt.
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

A5 de mooiste By Far!
            Weet alleen niet of die opties je gaan nekken.
            Anders een poor mans A5, VW passat CC.
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

De Passat CC heb ik over nagedacht. 't Is een serieus mooi ogende auto. Ben alleen bang dat met die prijsstelling er over een jaar VEUL van rondrijden, en dat spreekt mij weer wat minder aan. Liever geen 13 in een dozijn, voor zover dat al te vermijden is in deze klasse. 't Zijn geen 612's zoals Panda al aangeeft. :)
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

als luxe het belangrijkste is, dan wordt het en 159 of een GT. Die zijn helemaal vol te stoppen met spullen voor weinagh. Of wordt het op basis van lease bedrag? want dan gaat dit verhaal weer mank.
                Forza!

Comment

Zo'n vogel die wars is van alle conventies wil natuurlijk wel een beetje eigengereid voor komen rollen.

2e hands Xsara met antineutronenbomstickers dus.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Ja JB, geef eens even een budget mee.

Zo op het eerste oog zeg ik toch Passat CC 2.0T DSG, 18" eronder en leer erin en klaar ben je.

Een A5 is een mooie koets maar ziet er gewoon treurig uit in budget-uitvoering. Kan me iig niet voorstellen dat je voldoende budget hebt die aan te kleden zoals 't zou moeten. Idem voor 3 Coupe.

C-klasse is een prima tweede keus, goede value/money en gewoon een mooie auto. Not sure about de standaardstoelen van de Avantgarde?

9-3: neh
                    Laguna: neh
                    C5: neh
                    159: neh
                    Brera: neh
                    Spider: JA (maar die heb je al privé alleen wat ouder, dus neh)

Comment

Brera!

Want je rijdt:
                      - stijlvol
                      - niet 13 in een dozijn
                      - daarin ook best comfortabel
                      - met de juiste velgen en kleur echt in een zeer mooie auto

En automaat? Ik heb je argument eerder gelezen maar voor de overige, filevrije km wil je dat toch echt niet....:(

Comment

Jasper, wat bedoel je daar precies mee?
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                          En automaat? Ik heb je argument eerder gelezen maar voor de overige, filevrije km wil je dat toch echt niet....:(
                          Zal dan wel aan m'n leeftijd liggen, maar never nooit meer een wagen zonder automaat.
                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja John, maar onder die verhuiswagen van je heb je ook maar 17".
                            Chroom en comfort, daar zoek jij toch alles op uit? ;)

Comment

Joh, je kent me dus:-)
                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht

Jasper, wat bedoel je daar precies mee?
                                Nou, dat me dat wel een comfi bak lijkt? Misschien zit ik er naast hoor, maar alle Lexi waar ik in heb gereden waren erg comfortabel! Heb nog niet in een IS250 gereden, dat dan weer niet.

Qua automaat: da's echt een harde eis geworden. Ik spendeer denk ik 20 à 25% van mijn zakelijke rijtijd in files. Dat handgeschakeld gooi- en smijten doe ik met mijn privé-auto of motor wel. De keren dat ik die GT terugschakel naar IV omdat ik door wil trekken zijn ook op één hand per dag te tellen, dus da's de moeite ook niet. Klaverbladje hoeken met de GT is leuk, maar een leeg klaverblad tref ik misschien twee keer per week. Me het hompeschompes schakelen in de file mag ik echter elke dag... keuze is makkelijk dus, een automaat.

Budget, tja, zoals ik al zei hypothetisch, maar laten we zeggen €1000 à €1100 ex btw, ex brandstof?
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Jij was toch die man die laatst met groene paraplu's kwam aanzetten? ;)

Beter laat dan nooit: dank daarvoor

Comment

Ik zou lekker voor de Lexus gaan. Niet op elke straathoek te vinden,kwaliteit is flawless, ziet er goed uit en schijnt ook heerlijk te sturen. Volgens mij is ie ook niet zo karig uitgerust.
                                    Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Is de poll nu hypothetisch of de veranderde omstandigheden?
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

OK jasper, de grotere Lexi zijn zeer zeker comfortabel.
                                        IS250 wat minder, overigens geen stuiterbak, dat dan weer niet.
                                        Is comfort trouwens echt belangrijk, kan je gewoon niet om de nieuwe C-klasse heen.

1100/1200 p/mnd, hoeveel maanden en hoeveel KM's, lijkt me niet onbelangrijk.

@raspaardje, yep en jij hebt de primeur door de eerste te zijn die mij daarvoor bedankt, terwijl ik er veel tientallen heb uitgereikt.
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Audi A5!

Gewoon een hele mooie auto, en voor 1000 a 1100 euro ex kan je echt wel een een leuke uitvoering kiezen. Meen dat het "instapmodel" (1.8TFSI 160pk) zo rond de 600 ex lag (4 jaar 25.000km o.i.d).

Comment

1100 ex btw/brandstof, 35.000 per jaar, 42 maanden of zo.

John, ik heb je gewoon ter plekke bedankt voor de plu, niet achteraf lafjes op een forum. :)

Die Lexus spreekt me toch wel aan. Absoluut een chique auto, niet het "nadeel" van een BMW of Mercedes (niet voor mezelf, wel voor sommige klanten), inderdaad standaard al goed uitgerust. En v.w.b. het comfort: de referentie is een redelijk snoeihard GT'tje. :)

Belangrijkste is dus stoelen stoelen en nog eens stoelen, en als de vering "sportief" is in plaats van "soft" is dat niet ZO'N issue.

De Citroën C5, wat moet ik daar nou van denken? Hij's NIE lelijk. Maar net als de Passat CC zie je hem over een jaar 35 keer op weg naar je werk...
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

159
                                              laguna coupe
                                              is250

1 van die 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                Me het hompeschompes schakelen in de file mag ik echter elke dag...
                                                Huh? Dus jij komt daadwerkelijk uit z'n I? Mazzelaar!
                                                Gisteren weer eens een dagje naar regio Asd (om precies te zijn jouw woonplaats) gedaan. Was ff vergeten dat filerijden zo kut is, zeker zonder radio. Schakelen was het punt niet, maar je krijgt er een lam linkerbeen van.

Comment

OK Jasper, dan weet ik genoeg.
                                                  Gewoon samen met Panda bij Edwin binnenstappen, 2 x de A5 1.8TSI multitronic met chip bestellen en jullie zijn weer het ventje:-)
                                                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    De Citroën C5, wat moet ik daar nou van denken? Hij's NIE lelijk. Maar net als de Passat CC zie je hem over een jaar 35 keer op weg naar je werk...
                                                    Verschil is dat de magerst uitgevoerde CC er altijd heel wat patenter bij zal staan dan de meestgekozen C5 (op de CC is het chrome rondom (lees je mee john) altijd standaard, evenals een sportonderstel en minimaal 17" lichtmetaal)

Van de C5 ga je er maar heel weinig zien zoals ze op de verspreide persfoto's eruitzien (als dat is wat je zoekt zal een tutti-lampioni C5 inderdaad exclusiever zijn dan een Paaaszaad CC), maar al je mede-C5-berijders zullen ervoor zorgen dat jouw tutti-lampioni-versie ook nogal omlaaggetrokken wordt.

En een A5 met 19" en wat spielerei is zeker de fraaiere auto, maar dat is weer niet te verenigen met je eisen van comfort en budget. (vergis je niet in de stugheid van de onderstellen van de meeste moderne Audi's, tel daarbij de nogal hard geschuimde sportstoelen: comfort 0,0) Looks: 10, Comfort een mager 6je.

Snap alleen niet waarom er geen DSG op een 2.0T kan, kan in de Golf GTI toch ook?

Comment

A5 coupe met S-Line pakket.

En dat uit mijn mond. Dat zegt wel wat.

Wat een beauty zeg!!!

3.2 daisel schijnt geen stakker te zijn.

Comment

Wat Rutger zegt.A5. De rest kun je vergeten. Mooi en kwaliteit:)
                                                        "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                                        Mattheüs 7:3-5
                                                        "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                                        "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                                        "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Wat, geen van de propelloradepten probeert me in een BMW te lullen? Jullie willen mij niet in een beamer zien he? :)

Diesel als het even kan niet, zeg. Ben er gewoon geen liefhebber van. Tja, als The Hand That Feeds Me het verplicht stelt dan wel natuurlijk, maar zolang ik de keus heb normale peut volgaarne.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Dan neem je een benzine. Ook goed. Als je maar een A5 coupe met S-Line neemt!

Gvd wat een kansloos gaaf hok zeg. Echt een toppertje. Comfortproblemen ben je snel vergeten als je 's morgens in zo'n ding stapt. Wedden ;-))))

Comment

Ha, die Jasper;

Tja, dat schrapersbudget, hè? Ik kan me voorstellen dat je niet zo nodig in een 325i sedan wilt kruipen als je de achterportieren niet nodig hebt en dat een Coupé dan weer buiten bereik ligt. Hoewel de leaseprijzen bij BMW erg mee schijnen te vallen en er misschien wel weer een aanbiedingenstorm op til is in verband met de op handen zijnde botoxbeurt van de Drie. Eigenlijk al eens in zo'n ding gereden? 325i (is inmiddels trouwens altijd een drieliter) met automaat lijkt me een heel fijne combinatie.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Dat roep ik toch al de hele dag, DE A5 ......... dat gezemel van RH en Rutger, die gasten vallen in herhaling:-)
                                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎