Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhouding KM stand en leeftijd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verhouding KM stand en leeftijd

Een beetje naar aanleiding van deze post.
    Oorspronkelijk geplaatst door MarcH Bekijk bericht
    Ik vind 'm ook wat hoog op de poten ja.

Maar ik heb serieus interesse. Ben vanochtend wezen kijken en rijden. Echt een zeer nette auto. Rijd prima.

Ik zit alleen nog een beetje tegen de prijs aan te hikken. Ze wilden er niet veel mee doen dus ik zit nu met de vraag of ik zoveel geld aan een '99er Z3 Coupe wil uitgeven of niet.

Marc
    Het gaat over een Z3 van 1999 met 50k op de klok. Vraagprijs 18k.

18k voor een auto uit 1999? Of: 18k voor een Z3 2.8 met slechts 50k op de klok.

Dus: hoge leeftijd+lage KM stand? Of lageleeftijd en hoge KM stand? Of dan toch maar een "passende" KM stand bij de leeftijd? Ik ga dan toch voor de laatste optie denk ik.

Als het een Nederlandse, dealeronderhouden Z3 is dan is het niet eens een gekke prijs. Een Duitse kost niet veel minder. (klikklik)

Ik kan niet zo veel zeggen over die km-standen. Dan moet je toch eerst de auto en de historie nader bekijken.

Comment

is 18K te veel voor een Z3 uit 99?
      geen idee hoor maar 50dkm is toch helemaal zo gek toch niet?
      ken genoeg klanten die maar 1 auto hebben en daar dus krap 100km/wk mee rijden, ook klanten met een 3e auto ;)
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Mwoah, waar het me meer om gaat is de verhouding van KM stand en leeftijd. En in hoeverre die belangrijk is en van invloed is op de autokeuze.

Comment

De verhouding is inderdaad van belang

De Volvo 850 van Mdv is van 1995 en had op het moment van aankoop 390K km's gelopen. Jongere 850's (en V70's) met vergelijkbare kilometerstanden waren beduidend duurder. Op zo'n moment maakt leeftijd niet uit meer uit, maar gaat het om de technische staat. Andersom werkt het imho hetzelfde. Liever een oudere met weinig km's , dan een jongere (en vaak prijzigere) met veul km's

Comment

Heel moeilijk iets over te zeggen. Harold heeft daarin gelijk, was het de tweede/derde auto in het gezin ? Ik zie hier in de buurt (Houten-zuid) zat auto's de hele week op dezelfde plek staan, omdat de berijdster 'm alleen neemt om naar haar werk in noord te gaan als het regent, waait of te koud is.
            Dan komt er dus per week maar 30km op.

Stond de Z3 altijd binnen ?
            Zijn er weinig maar wel 150+ ritten mee gemaakt ?

Persoonlijk denk ik liever aan eentje van drie jaar jonger met het dubbele aantal km's maar er zijn zat redenen om de 10jr/50K te geloven.

Comment

Heel erg weinig rijden is helemaal niet goed voor een auto en al helemaal niet als het steeds kleine ritjes zijn. Van een Z3 kan ik me nog voorstellen, dat die af en toe met mooi weer wordt gebruikt om een mooie en recreatieve rit te maken. Net zoals ik met mijn oldtimers doe. Die zijn allemaal netjes los en wakker.
              Elke dag 10 km rijden is slecht. Motor komt nooit op temperatuur, kat gaat vol zitten, uitlaat roest weg, koppeling zal naar verhouding meer versleten zijn.
              Een collega van me (iemand met veel gevoel voor techniek) kocht ooit de Civic van zijn moeder, die daar jarenlang alleen maar van die korte ritjes mee had gemaakt. Die motor zat gewoon helemaal verstopt. Hij heeft geprobeerd om hem rustig wakker te maken, dus niet gelijk volle polle, maar uiteindelijk is de motor toch in de soep gedraaid.
              Zoals Joshua al schreef, liever een auto van iets minder geld met meer kilometers, maar wel met lückenlose checkheft.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎