Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A2 bij Utrecht krijgt tien rijstroken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• A2 bij Utrecht krijgt tien rijstroken

Als het dan niet gaat, gaat het nooit meer!!!!!!!!!!!!

------------------------------------
    Uitgegeven: 11 juni 2008 11:12
    Laatst gewijzigd: 11 juni 2008 11:57

UTRECHT - De A2 bij Utrecht krijgt tien rijstroken. Een uitspraak van de Raad van State maakt het de gemeente en Rijkswaterstaat mogelijk de snelweg met vier stroken uit te breiden. Omwonenden hadden bezwaar gemaakt tegen de verbredingplannen.

Een deel van de A2 wordt door middel van een tunnel bedekt. Omwonenden vrezen dat hierdoor de luchtkwaliteit van de omgeving zal verslechteren.

De gemeente en provincie zijn verheugd dat de infrastructuur bij de A2 nu kan worden aangepakt. "Het zal de bereikbaarheid van het gebied zeker vergroten", aldus een woordvoerder van de provincie.

De aanpassing van het verkeersknooppunt is een de grootse infrastructuurprojecten die in Nederland op stapel staan.

(c) ANP
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Goed om te zien dat de overheid (gemeente en Rijkswaterstaat) deze slag heeft gewonnen. Toont ook maar weer eens duidelijk aan dat de op dit forum zo aanbeden "stem van het volk" meer nadelen heeft dan voordelen....

Comment

10 rijstroken? Mooi man!
      En een tunnel hoor ik al :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Er zal vást nog wel één of andere Volkert van der G. achtige groepering roet in het eten komen gooien door jarenlang door te procederen hierover.
        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Ik dacht dat dit allemaal al in kannen en kruiken was. Daarvoor is het ook zo'n puinzooi op de A2 momenteel...
          Maar bij Utrecht wordt het in elk geval 2+3+3+2 banen, dus net zoals op de A12. Het lijkt me een aardige verbetering dat het doorgaande verkeer van het plaatselijke wordt gescheiden.

Comment

en het deel Abcoude - Maarssen wordt toch 2 x 5 banen als ik het goed begrijp? Dat worden wel mooie racebanen dan 8)
            Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
              en het deel Abcoude - Maarssen wordt toch 2 x 5 banen als ik het goed begrijp? Dat worden wel mooie racebanen dan 8)

Ja, 80 km/ met traject-controle op het hele stuk.....
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Hmmm. Tunnel Run First Gear Edition dus? :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Ja, 80 km/ met traject-controle op het hele stuk.....
                  Serieus? Dat is echt een zware domper dan zeg :/

Comment

Het worden mooie banen, inderdaad.
                    Als vrachtwagens zich tot de rechter twee banen beperken.
                    Als de anderen ook gewoon rechts houden en niet bij trajectcontrôle 115 gaan rijden, maar gewoon 125 op de limiter.
                    Kijk naar de A12 Utrecht naar Woerden, zie je ze vaak ook gewoon met twee praktisch lege banen op de derde strook rijden.
                    Als oud-inwoner van Maarssen-Broek denk ik ook wel aan de meuk die er bij tunneleinden de lucht in komt, btw. Edoch bij 120 km/u stoot een auto per kilometer minder troep uit dan bij 20 à 40 sukkelen in 2 of 3.
                    Last edited by Joshua; 11-06-08, 19:17.

Comment

Er zullen wel afzuigsystemen met roetfilters aan de uiteinden van de tunnels zitten zeker?
                      Forza!

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎