Dat zat ik te bedenken toen ik de laatste dagen weer veel in de Stau zat en de zoveelste fender bender zag: bijna alle auto's hebben meegespoten bumpers - eigenlijk stukken carrosserie die de naam bumper niet meer mogen hebben - en soms maken ze een groot deel uit van de achterkant.
Met alle nadelen van dien. Een kleine fender bender zorgt ervoor dat je het hele ding moet vervangen - want van kunstof - en opnieuw moet laten spuiten voor een hoop geld. Dus even een lichte touché met voor -of achterligger is er niet meer bij en dus zullen er meteen papieren ingevuld moeten worden, etc.
Hoewel misschien minder mooi waren de oude bumpers praktsicher: konden een stootje hebben, makkelijker te vervangen en goedkoper. Nu kun je niks meer raken (of iets anders jou) en je kijkt al tegen een dure reparatie aan en bumpers zitten er alleen nog maar voor de sier. In de file betekent dat dus meteen gedoe en meer vertraging omdat men niet even "sorry" kan zeggen en doorrijden.
Met alle nadelen van dien. Een kleine fender bender zorgt ervoor dat je het hele ding moet vervangen - want van kunstof - en opnieuw moet laten spuiten voor een hoop geld. Dus even een lichte touché met voor -of achterligger is er niet meer bij en dus zullen er meteen papieren ingevuld moeten worden, etc.
Hoewel misschien minder mooi waren de oude bumpers praktsicher: konden een stootje hebben, makkelijker te vervangen en goedkoper. Nu kun je niks meer raken (of iets anders jou) en je kijkt al tegen een dure reparatie aan en bumpers zitten er alleen nog maar voor de sier. In de file betekent dat dus meteen gedoe en meer vertraging omdat men niet even "sorry" kan zeggen en doorrijden.
Comment