Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe EuroNCAP scoring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe EuroNCAP scoring

    http://www.euroncap.com/Content-Web-...oving-car.aspx

    Nieuw puntensysteem met in mijn ogen opmerkelijke weging. Een auto kan punten verdienen als er 'speed limitation assistance' op zit?
    WTF? Wat heeft dat nu voor positieve invloed op de veiligheid? ESP kan ik begrijpen, maar cruise control en zeker een snelheidsbeperker lijken me er eerder voor zorgen dat de bestuurder inkakt en niet meer oplet dan dat het veiligheidsverhogend werkt.
    Ik zie echt niet in wat voor nut een snelheidsbeperker heeft, behalve dat we dan allemaal zo'n apparaat in onze auto hebben en Max Mosly eindelijk z'n fascistische fantasie heeft bereikt en de overheid op afstand ons de maximumsnelheid kan opleggen.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    Mag ik hieruit concluderen dat je keuze nu op 1 van deze 4 gaat vallen:
    "Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis and Toyota iQ"

    :-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

    Comment


    • #3
      Nieuwe Golf beste geteste auto tot nog toe.
      http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=10152&n=7

      Ik voel wel wat voor de nieuwe Golf. Mooie materialen, veilig, te verkrijgen met Dynaudio en heel veel (mooie) lakkleuren. En van de zomer als GTI. Sounds like a winner!
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        WTF? Wat heeft dat nu voor positieve invloed op de veiligheid?
        Ehhhhh dat moet ik toch niet uitleggen hoop ik.
        Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        ESP kan ik begrijpen, maar cruise control en zeker een snelheidsbeperker lijken me er eerder voor zorgen dat de bestuurder inkakt en niet meer oplet dan dat het veiligheidsverhogend werkt.
        Dat hoor je wel eens vaker, hoe zit dat met snelheidsbegrenzers op vrachtwaggels dan?
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

        Comment


        • #5
          Krijgt een M5 nu ook bonuspunten omdat hij op 250 is gelimiteerd?
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

          Comment


          • #6
            Panda: omdat in de bange wereld van Geelhoed en mensen die NCAP-scores ontwerpen er van uit wordt gegaan, dat je veilig rijdt indien je je aan de snelheid houdt. Dus levert een gadget dat je de maximumsnelheid laat instellen, bonuspuntjes op.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              Mercedes levert dat al jaren... :-)
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                Mercedes levert dat al jaren... :-)
                Ja, indirect wel ja.

                Maar heeft meer met de bestuurder te maken ;-)

                Comment


                • #9
                  overigens had m'n laguna bbq editie (5 jaar geleden) en alle auto's daarna (megane en nu ook alfa) ook een snelheidsbegrenzer.

                  In de 400.000 km dat ik daarmee gereden heb heeft 'het' nog geen 5 km totaal aangestaan....

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                    Dat hoor je wel eens vaker, hoe zit dat met snelheidsbegrenzers op vrachtwaggels dan?
                    Helemaal veilig man, zo'n vrachtwaggel stuurt zich zelfs helemaal vanzelf!

                    http://www.youtube.com/watch?v=buCrUOzF364
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                      Ja, indirect wel ja.

                      Maar heeft meer met de bestuurder te maken ;-)
                      Gekkenhuis..... ;-)

                      Nee, een gecombineerde cruisecontrol/speedlimiterhendel.
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Panda: omdat in de bange wereld van Geelhoed en mensen die NCAP-scores ontwerpen er van uit wordt gegaan, dat je veilig rijdt indien je je aan de snelheid houdt. Dus levert een gadget dat je de maximumsnelheid laat instellen, bonuspuntjes op.
                        Eeh nee. Omdat de kinetische energie kwadratisch gaat met de snelheid en de kooi dat niet trekt.

                        @Brun denk je dat het veiliger word als de begrenzers van vrachtwagens erafgehaald worden? Dan vallen ze tenslotte niet meer in slaap.....
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                        Comment


                        • #13
                          GH: ik refereer graag naar Canada. Alleen de Trans Canada Highway is 7821km lang, en toch rijden die poepers daar zonder snelheidsbegrenzer, pick your lane-principe en een logboek ipv tachograaf. Als ik dan vraag naar ongevallen met vrachtwagens in en rondom Toronto, bekijkt de lokale brandweercommandant me raar: hier en daar een held die kantelt, maar geen fileboorders...
                          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                          Comment


                          • #14
                            EuroNCAP
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                            Comment


                            • #15
                              Ah ja, want kinetische energie in Canada werkt anders :D
                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                              Comment


                              • #16
                                Ik doelde maar op jouw appels en peren.

                                Gek dat mensen toch nooit de gevolgen van en de kans op een ongeval niet kunnen scheiden of samennemen in een risico.
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                Comment


                                • #17
                                  Appels en peren? Ooit al eens op Highway 410 geweest? :).
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ha, die Gummers;

                                    Mijn '01 E39 heeft al zo'n snelheidsalarmgeval. Veilig idee....
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb zo een begrenzer ook eens op een Alfa 147 gehad. Ook inderdaad een keertje gebruikt, maar meestal is de CC nuttiger...
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb dat ding altijd op 170 staan. niet dat ik er echt op reageer, maar als ik een rustige bui heb, blijf ik meestal op 169,9km/u hangen omdat ik dat piepje liever niet wil horen.

                                        Het is trouwens alleen een waarschuwing, dus geen echte begrenzer. (op mijn 147 en 1-serie ieg)

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                          Eeh nee. Omdat de kinetische energie kwadratisch gaat met de snelheid en de kooi dat niet trekt.
                                          Ah, juist. Dat had ik niet zelf kunnen verzinnen natuurlijk, "als je harder rijdt dan is de klap groter". Daar moet je wel natuurkunde voor gestudeerd hebben of zo. :)

                                          Maarreuh, Captain Obvious, in welke mate draagt hiertoe een piepje bij? "Let op u rijdt te hard?". Lijkt me vooral in Nederland nuttig, hier rijdt 95% met klotsende bilnaad 98 op de teller om maar geen boetes te krijgen. Wat dan kinetisch weer vrij nadelig is als ik er met 150 achteropklap. Die asocialen moeten gewoon 120 gaan rijden, dan kan mijn kooi het snelheidsverschil tenminste aan. Ik zeg: installeer een luide zoemtoon in elke auto wanneer je (zonder obstakels voor je) langer dan 30 seconden onder de maximumsnelheid rijdt. KLAAR! Zes NCAP-sterren, whoei.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                            Eeh nee. Omdat de kinetische energie kwadratisch gaat met de snelheid en de kooi dat niet trekt.
                                            Ach lul niet man. EuroNCAP wordt uitgevoerd met iets van 60km/u tegen een betonblok. Als je netjes op je snelheidsbegrenzer met 50 op een tegenligger klapt omdat je tegelijk ook je hersens hebt begrensd, dan is de gecombineerde snelheid 100km/u. Vér boven het EuroNCAP-bereik. En ben je tóch dood of kreupel.
                                            Daar helpt geen snelheidsbegrenzer tegen. Je krampachtig aan een wettelijke maximumsnelheid houden is schijnveiligheid. Het enige wat echt helpt is alert zijn, goede situational awareness en vooral: niet inkakken.

                                            En dat is wat al die debielen in burgerkoekblikken en andere Fabia's al krampachtig de snelheidsmeter in de gaten houdend vergeten. Of erger nog, gewoon niet weten.

                                            Passieve veiligheid, ok, lifesaving. Actieve veiligheid in de vorm van ESP, ok, lifesaving.
                                            Maar dingen als cruise control en snelheidsbegrenzers zijn levensgevaarlijk, omdat mensen met het inschakelen daarvan ook hun hersenen uitschakelen.

                                            Actief rijden redt levens!
                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                              Maarreuh, Captain Obvious, in welke mate draagt hiertoe een piepje bij? "Let op u rijdt te hard?"
                                              Waarom krijg je ook punten voor een piepje voor de gordel?
                                              Is ook niet nodig, we weet ook dat je dat ding niet om hebt. En het helpt alleen als je ergens tegenaan rijdt.
                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja euh, ga je MIJ nou vragen om NCAP-regeltjes te rechtvaardigen? Daar ben ik niet bepaald de aangewezen persoon voor. Ik heb een hekel aan schijnregeltjes, en daar zit NCAP vol mee. Al die blije gezinnen die in hun superveilige Scenic stappen -5 sterren!- om het kloteding vervolgens met 90 per uur zonder knipperen van tussen twee vrachtwagens op de linkerbaan te klappen.

                                                Gelukkig draag ik altijd mijn gordel...
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

                                                Comment


                                                • #25
                                                  De overeenkomsten tussen de (bron van de) beide piepjes zijn toch overduidelijk. Al is het dragen van van geen belang voor de actieve veiligheid en de snelheid wel(al zal de eerstvolgende reactie dat vast weer ontkennen), ze beperken beide de gevolgen van een ongeval.
                                                  Met 64km/h tegen een muur zonder gordel of met 80km/h met gordel geeft hetzelfde maakt voor die 6 plankjes niet uit.
                                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                    Maar dingen als cruise control en snelheidsbegrenzers zijn levensgevaarlijk, omdat mensen met het inschakelen daarvan ook hun hersenen uitschakelen.

                                                    Actief rijden redt levens!
                                                    Zie reactie 07:32
                                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Wat het met crashbeveiliging te maken heeft weet ik niet maar de snelheidsbegrenzer heeft me al diverse keren van een riante boete gered. Ik gebruik hem met name in 50km zones waarvan ik weet dat men er driftig staat te laseren.

                                                      Het scheelt in de boetes en het zijn meestal ook drukke woonwijken maar waar je door de layout van de weg nog wel eens ongemerkt richting de 60/65 wil kruipen.
                                                      ------------------------------------------------
                                                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                        De overeenkomsten tussen de (bron van de) beide piepjes zijn toch overduidelijk. Al is het dragen van van geen belang voor de actieve veiligheid en de snelheid wel(al zal de eerstvolgende reactie dat vast weer ontkennen), ze beperken beide de gevolgen van een ongeval.
                                                        Eh nee. Een piepje voor de gordel is aanzienlijk nuttiger dan een piepje bij het overschrijden van de wettelijke maximumsnelheid.
                                                        Want de gordel beschermt je altijd (mits je niet het water in rijdt), maar de wettelijke maximumsnelheid kan heel goed te hard zijn voor de situatie. Of te langzaam.
                                                        En een snelheidsbegrenzer is helemaal gevaarlijk.

                                                        De wettelijke maximumsnelheid is arbitrair en heeft meestal maar heel weinig te maken met de maximale snelheid die in een bepaalde situatie op een bepaald moment bij bepaalde omstandigheden nog veilig is. Want die laatste snelheid kan in sommige gevallen heel goed bóven de wettelijke maximumsnelheid liggen.

                                                        Dus een snelheidsbegrenzer en/of piepje geeft een schijngevoel van veiligheid en kan zelfs in sommige situaties onveiliger zijn.
                                                        Komt nog bij dat veel mensen die zo'n ding gebruiken ook hun verstand uitschakelen en dat is nooit veilig. Maar door een lange, rechte straat zonder zijstraten rijden, met weinig kans op overstekende voetgangers en tóch een maximumsnelheid van 50km/u moeten aanhouden is ook niet bevoordelijk voor je concentratie en actieve rijhouding.
                                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                          Het scheelt in de boetes en het zijn meestal ook drukke woonwijken maar waar je door de layout van de weg nog wel eens ongemerkt richting de 60/65 wil kruipen.
                                                          Nu geen onzin gaan lopen verklaren natuurlijk. Panda heeft ons net geleerd dat mensen die rijden zonder CC of snelheidsbegrenzer altijd opletten! Ongemerkt mijn gluteus maximus!


                                                          (Niet letten op de twee niet complementaire verzamelingen, dat moest even ;) )
                                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                            De wettelijke maximumsnelheid is arbitrair en heeft meestal maar heel weinig te maken met de maximale snelheid die in een bepaalde situatie op een bepaald moment bij bepaalde omstandigheden nog veilig is. Want die laatste snelheid kan in sommige gevallen heel goed bóven de wettelijke maximumsnelheid liggen.
                                                            Je kan lullen wat je wilt maar ontkennen dat de gevolgen van een ongeval toenemen met toegenomen snelheid gaat er zelfs bij de grootste telegraaflezer niet in.

                                                            Zie nogmaals mijn reactie van 07:32 en bedenk je eens of je het verschil wel kent.
                                                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                              "Jasper val dood." - RH

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                                Maar door een lange, rechte straat zonder zijstraten rijden, met weinig kans op overstekende voetgangers en tóch een maximumsnelheid van 50km/u moeten aanhouden is ook niet bevoordelijk voor je concentratie en actieve rijhouding.
                                                                Dat is een gebrek tussen stuurwiel en zetel.
                                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X