Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Steenslag

Ik krijg de indruk dat er tegenwoordig veel meer rotzooi op de weg ligt dan anders als ik zie hoe vaak ik de laatste tijd steentjes tegen de auto krijg. Niet raar met al die wegwerkzaamheden, maar ik zou het toch wel prettig vinden als ze hun tief na het werk weer opruimen.

Vanmorgen was het weer goed raak: dikke steen op m'n voorruit en nu zit er een diepe duts in, dus ik mag morgen naar de Carglass.

Iemand een idee wat dat kost als je geen ruitschade in je verzekering hebt zitten?
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Ha, die PACO;

Tief op de weg leidt dus tot een duts. Zozo.
    Scherven brengen gelul.

Comment

ZAOB zorgt ook voor veel losse steentjes, zeker met vorst.

Voor een sterretje repareren rekent Carglass € 105,- was m'n laatste ervaring (oktober 2008)
      Forza!

Comment

dit haal ik van de carglass site. (Ik ben getild dus ;) )

Dit kost per HPX2®-ruitreparatie bij het Service Center € 83,30 (incl. btw). Indien u een afspraak maakt via onze website kost de HPX2®-ruitreparatie u slechts € 73,78 (incl.btw). Er worden maximaal twee HPX2®-ruitreparaties op een voorruit gefactureerd.

Forza!

Comment

Sterretje repareren...........we wachten op CM :-)
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Daarom zei ik expres geen "ster", Pa ;-)
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Volgens mij is dat kapotgevroren ZOAB nu aanleiding nummer 1. Ik merk het ook goed. Nou heb ik al een vette scheur in mijn voorraam dus het boeit mij niet echt want dat raam moet toch vervangen gaan worden. Maar voor de lak en voorbumper is het ook niet echt bevorderlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                Nou heb ik al een vette scheur in mijn voorraam
                Beter zo dan andersom!

Comment

Tja, ik heb het andersom :-D ik heb een scheur in mijn achterraam :-(

Comment

Achter(r)uit in de strontbult? ;-)
                    Every second of your life is a part of your song

Comment

Ok, zag ik net tijdens het naar huis rijden dat ze met de infoborden boven de A1 aangeven dat het asfalt slecht is; ze geven het dus zelf toe!
                      Daarbij schijnt Carglass een hoop klandizie van die weg te krijgen [conspiracy-mode]misschien maken ze zelf wel het asfalt kapot[/CT-m]

Dan moet ik toch de wegbeheerder/-eigenaar aansprakelijk kunnen stellen? Wat moet ik met de melding dat het asfalt slecht is? Er niet overheen rijden? Dan moeten ze de boel maar sluiten tot het gefixt is. Betaal toch wegenbelasting? *rant*

Maar serieus: wie zou je daar over moeten aanschrijven? Heb best wel zin in een zure zeikbrief schrijven. Kreeg op de terugweg weer wat tegen de auto aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                        Sterretje repareren...........we wachten op CM :-)
                        Sorry, ik laat dit keer mijn beurt voorbijgaan ;-)
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Het is inderdaad een ramp met die kapotgevroren wegen, het regent keien op de ruit. Sterke ruit toch die Volvo, want helemaal niets te zien verder en al een paar keer flinke klappen erop gehad.

Denk dat het erg lastig te bewijzen valt, dat je ruit door een steen van het wegdek kapot is gemaakt. Er is daarnaast ook nog iemand, die hem omhoog werpt. Die steen komt niet vanzelf op je ruit.

Comment

Nee, ik denk niet dat je zo moeilijk moet doen: met kapotte wegen zijn dit soort dingen onvermijdelijk, dus een schuldvraag is niet relevant; de wegbeheerder is schuldig. Als ze het met borden aangeven dan zullen ze het ook nooit ontkennen.

De vraag is: wie aan te schrijven? Rijkswaterstaat? De Provincie Noord-Holland? Imam Haselhoef?

Comment

Ik zou met die laatste beginnen, en ik zie uit naar de antwoordbrief hier op Gummen. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                Ha, die PACO;

Tief op de weg leidt dus tot een duts. Zozo.
                                Hé, ho, someone rang? :)

Hierzo hebben we een brug over de Ringvaart waar de afgelopen maanden wekelijks de overgang tussen een brugdeel en het wegdek op de vaste grond wordt dichtgesmeerd met een dikke laag asfalt, maar de reparatielaag is steevast binnen twee dagen weer kapot. Niet tegenop te repareren. Je moet er nu stapvoets overheen en eigenlijk er stapvoets naartoe rijden, want je ziet pas op het laatst of dat donker nu vers asfalt is of weer een nieuwe kuil van tien cm diep en 20 cm breed...

Om maar te zwijgen over de losgebeukte stukken die overal rondslingeren - om 't weer even on-topic te draaien.
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Tsja ik vanochtend op spitsstrook A1: voor de zoveelste keer een flinke kei en ditmaal een ster in de voorruit. Bij aankomst meteen maar stickertje geplakt en afspraak bij Carglass gemaakt. Vanmiddag hebben ze hem geharst, kerel legt me uit dat ik er garantie op heb. Ik rij de straat uit, en ik zie dat er al een scheur van 5 cm in zit, thuis aangekomen was het al 20 cm. Tsja maar meteen een nieuwe ruit besteld, maar hopen dat ze de juiste getinte ruit met voorruitverwarming hebben.
                                  Beurstip: Carglass of Autotaalglas aandelen kopen, die moeten recordomzetten draaien met al die wegen in puin.

Comment

Dat zei ik tegen die gast van Carglass gisteren: jullie maken zeker die wegen kapot, niet? Beetje met keien strooien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S2K Bekijk bericht
                                      Tsja ik vanochtend op spitsstrook A1: voor de zoveelste keer een flinke kei en ditmaal een ster in de voorruit. Bij aankomst meteen maar stickertje geplakt en afspraak bij Carglass gemaakt. Vanmiddag hebben ze hem geharst, kerel legt me uit dat ik er garantie op heb. Ik rij de straat uit, en ik zie dat er al een scheur van 5 cm in zit, thuis aangekomen was het al 20 cm. Tsja maar meteen een nieuwe ruit besteld, maar hopen dat ze de juiste getinte ruit met voorruitverwarming hebben.
                                      Beurstip: Carglass of Autotaalglas aandelen kopen, die moeten recordomzetten draaien met al die wegen in puin.
                                      idd, ze kunnen het werk bijna niet aan.
                                      maar wat denk je wat het ontstaan van die barst in de ruit heeft versneld. ?
                                      een monteur die er een beetje druk op zet ;)
                                      zo kunnen ze 2 keer claimen....hoppa!
                                      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Tja, dat heb ik dus meegemaakt met de S... Reparatie was geen probleem, ach meneer, de ruit is toch gaan scheuren..

jaja.

Maar ik heb toen de voorruit laten vervangen bij de dealer, eikels.
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, daar begon die gast ook gelijk mee voordat hij met de reparatie begon: "euh, ja meneer, er bestaat een kans dat de ruit gaat scheuren. Klein, maar het kan".

Collateral damage - al dan niet geholpen - staat zeker met hoofdletters in hun business model geschreven...

Comment

Hoe zit het met dit ding en steenslag?

Dan heb je bij tief op de weg dus geen duts in je ruit maar in je hoofd? :)
                                            You know that reality is immaterial

Comment

Het schijnt dat in de toekomst meer hagelbuien komen met hagel ter grootte van tennisballen.

*koopt alvast aandelen Carglass*
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                Hoe zit het met dit ding en steenslag?

Dan heb je bij tief op de weg dus geen duts in je ruit maar in je hoofd? :)
                                                Filipe Massa gezien?

Ik heb in de Burton van mijn neefje eventjes gereden zonder goggles, maar dat is niet te doen. Je moet in zo'n auto zonder ruit altijd een goeie bril op, die steenslag aan kant. Heb al een keer een hommel en een steentje tegen mijn kop gehad. 1 keer half tegen mijn oog, onder mijn bril door. Doet au.

Comment

Bij 250 kmh een steentje tegen je knar, dan kun je ook sigaren gaan roken met Pim, denk ik. :)
                                                  You know that reality is immaterial

Comment

hebben we nog ergens die foto van een eend door een porsche heen?
                                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

*heeft altijd al een duts in z'n hoofd*

En ja, ik vind 't heerlijk om mezelf te horen praten. :)
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

*krijgt beeld van Carglass medewerkers die om 03:00 's nachts met accudrilboren 't ZOAB van de aanlendende snelweg aan 't kapotboren zijn*

Comment

Het aantal kapotte autoruiten als gevolg van opspattende steentjes is in de eerste zes maanden van dit jaar fors toegenomen. Vergeleken met het eerste halfjaar van 2008 waren er dit jaar gemiddeld 29 procent meer schadegevallen. In de eerste drie maanden van dit jaar was de toename zelfs bijna 40 procent. Dit werd vooral veroorzaakt […]
                                                          Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                                          Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Overdrijven is ook een vak:

Tinus schrijft:
                                                            30 July 2009 om 15:20

De A6 was idd terror!

UIteindelijk waren er zelfs complete geulen uitgesleten van een paar meter lang en zeker 10 cm diep! Als je daar in kwam met je wiel gaf dat een dreun alsof je wiel er af vloog!

Comment

De laatste maanden is het weer aardig raak.
                                                              Ik heb op mijn dagelijks traject al een hoop stenen tegen de auto aangehad en in mijn voorruit zitten inmiddels 4 extra putten en een scheur. En dan heb ik het nog niet over de steenslagschade aan de voorkant.

Ik zit eraan te denken een claim in te dienen bij RWS. Zoals die wegen erbij lagen en liggen is niet meer normaal. Iedere dag wel een steen op m'n ruit.

Iemand ervaring met het indienen van een claim?

http://www.geerts.nl/index.php?instance=ss.926&event_id=304
                                                              http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/vorstschade/veelgestelde_vragen_over_vorstschade/index.aspx#v280345
                                                              http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Schadeformulier%20weggebruiker%205.0_tcm174-232676.pdf

Comment

Ik denk dat Rijkswaterstaat frost majeure zal aanvoeren...

*pakt z'n winterjas*

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎