Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rij dan door!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rij dan door!

Inmiddels gestegen tot de top van de lijst met irritaties op de weg: de treuzelaar. God wat zijn het er veel tegenwoordig. Zo iemand die op een groot kruispunt, waar je de bocht desondanks met 50 kunt nemen, het met 25 doet, zodat je vol op de rem moet.

GA DAN NIET NAAR LINKS ALS JE NIET WILT DOORRIJDEN ONGELOOFLIJK STUK *&%##[email protected]

Want, dat is nog des te ergerlijker: zulke mensen rijden dus ALTIJD links. Of ze komen naar links. Ze zien je aankomen, maar zetten toch dwingend de richtingaanwijzer uit en planten 'm ervoor. Om vervolgens met rechterbaansnelheid+1 km/uur te blijven sukkelen. Want twee kilometer verderop komt namelijk het kruispunt waar ze linksaf willen, en dan zetten ze 'm nu alvast 'in de goede baan'.

Vanochtend had ik zulke kwijlende amoebes minstens drie keer voor me. Héél irritant.

Blijf dan rechts als je niet wilt opschieten!

Ik betrap me erop dat ik tegenwoordig aanzienlijk vaker het groot licht opzet voor een voorligger dan vroeger. Ligt het aan mij, of aan het verkeer?

En dan die zure, verontwaardigde blik van de hoop krulspelden op de passagiersstoel, die verontwaardigd achterom kijkt als haar man erover klaagt dat achter hem iemand met groot licht flitst.

Echt. Het liefst zou ik ze aan de kant rámmen.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Echt. Het liefst zou ik ze aan de kant rámmen.
    Wat let je? Is 1 BigMac minder deze week.

;-)

Comment

Vanochtend had ik zulke kwijlende amoebes minstens drie keer voor me.
      Oh was jij dat!
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

herkenbaar Brun.......echt ongelooflijk hoe sommige mensen ooit hun rijbewijs hebben gehaald. Het ergste is dan nog dat als ze zo aan het treuzelen zijn GEEN knipperlicht gebruiken als ze dan op het laatst naar links of rechts gaan. Dan schrik je alsnog.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

LOL! Van die lui die links gaan rijden en/of hem ervoor gooien(als ze geen voorrang hebben) en dan vervolgens niet doorrijden(x km onder de max op de teller). Als je geen haast hebt, ga mensen dan ook niet in de weg rijden. Dat zijn ook vaak de mensen die vinden dat al die andere mensen zo agressief zijn in het verkeer. VIND JE HET RAAR?

Binnen de bebouwde kom zijn ze hier overigens vaak preventief aan het voorsorteren

voor het kruispunt een halve kilometer verderop.
          Every second of your life is a part of your song

Comment

Gibt keinem Menschen das Recht, Dich zu ärgern, außer dir selber.... :)

Tsja, dat is dus de reden dat ik in NL dicht bij het werk wil gaan wonen...

In Nederland hang ik per gereden kilometer 10 keer vaker aan de grootlichthendel dan in Duitsland. Ze kunnen gewoon niet rijden en ontberen elk verkeersinzicht. Wen er maar aan. Word je ouder mee...
            You know that reality is immaterial

Comment

+1

Heeeel herkenbaar. Ik ga een lichtkrant kopen en achter de voorruit plaatsen en laat de volgende tekst verschijnen in spiegelbeeld 'Tief op naar rechts!'.

Comment

Hee brun, haal ff een dweil en emmer. Ligt wat bekschuim op de grond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                  LOL! Van die lui die links gaan rijden en/of hem ervoor gooien(als ze geen voorrang hebben) en dan vervolgens niet doorrijden(x km onder de max op de teller). Als je geen haast hebt, ga mensen dan ook niet in de weg rijden. Dat zijn ook vaak de mensen die vinden dat al die andere mensen zo agressief zijn in het verkeer. VIND JE HET RAAR?

Binnen de bebouwde kom zijn ze hier overigens vaak preventief aan het voorsorteren

voor het kruispunt een halve kilometer verderop.
                  Ik heb daar geen probleem mee, het verbetert de doorstroming omdat ze hem er niet op 't laatst tussen knallen (al remmend en twijfelend zonder richtingaanwijzer en spiegelen) het is alleen zo klote geregeld dat je er niets rechts voorbij mag.

Comment

Het mag niet, maar het kan wel. ;)

Comment

Groot licht en de claxon gebruik ik eigenlijk nooit. Vind ik asociaal.

Ik kom wel vaak van die rukkers tegen helaas die op de linkerbaan 'zweven'. Die mofo's zijn niet aan het inhalen, maar rijden gewoon links. Rechts rijdt ook zo'n slomo, dus ook daar kun je niet langs.
                      Mensen rijden gewoon niet door tegenwoordig. Irritant.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tsja, ik vind zonder aanleiding het verkeer blokkeren asocialer dan een wake-up call met claxon of grootlicht... :)

Comment

Ja,

SODEMIETER TOCH OP MENS
                          fka v164

Comment

Wat me de laatste tijd opvalt is dat een auto die (ver) voor me rijdt van de rechterstrook zich zonder dat er ook maar een andere auto binnen een kilometer voor hen naar de middelste strook begeeft.
                            Wat bezielt die mensen? Waren ze even vergeten dat ze linksrijder waren?
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Weet je WAT irritant is? Mensen die zacht rijden op een oprit, gangetje of zeventig, HOOGuit.

GEK kan ik daarvan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                Gibt keinem Menschen das Recht, Dich zu ärgern, außer dir selber.... :)

Tsja, dat is dus de reden dat ik in NL dicht bij het werk wil gaan wonen...

In Nederland hang ik per gereden kilometer 10 keer vaker aan de grootlichthendel dan in Duitsland. Ze kunnen gewoon niet rijden en ontberen elk verkeersinzicht. Wen er maar aan. Word je ouder mee...
                                Er staat me bij dat het tegenwoordig verboden is in Duitsland om met groot te seinen. Vroeger wel veel last, <nou ja, last.....> van gehad maar ja toen reden we met 'een 50tonner diesel'.
                                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Is ook mijn grootste frustratie. De keren dat ik "ga toch aan de kant, ouwe gek!" roep in de auto zijn niet te tellen. En idd, omdat jij flitst of er rechts voorbij knalt ben jij de aso, terwijl ze jou al 10 minuten lang ophouden met hun gezever op de linkerbaan. Opsodemieteren!
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ach, het is een beetje geven en nemen in het verkeer he?
                                    Ik zit ook fout, want ik kom met 180 aanzeilen.
                                    Tevens kan die opa in die Polo niet meer zo goed inschatten hoe groot het snelheidsverschil is. Vooral als het donker is, gooit men vaak de auto er nog voor, terwijl het eigenlijk niet meer kan.

Dus dat getoeter en geflits vind ik echt niet nodig. Tevens bereik je er niets mee. Ja, die trage mafkees blijft NOG langer op de linkerbaan treuzelen om jou even terug te pakken.
                                    Dus beter even tot 10 tellen (of tot 300 soms ;-) en daarna weer gassen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                      Weet je WAT irritant is? Mensen die zacht rijden op een oprit, gangetje of zeventig, HOOGuit.

GEK kan ik daarvan worden.
                                      Ik vind het vaak wel grappig.
                                      Dan schuiven ze die waggel-op-4-wielen met 80 de snelweg op (aan het begin van de invoegstrook natuurlijk) en kan ik er gelijk langs en met 2x80 invoegen op de brommert.
                                      Vervelender zijn mensen die niet hun spiegels checken met baantje wisselen... is al een paar keer bijna fout gegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk bericht
                                        Er staat me bij dat het tegenwoordig verboden is in Duitsland om met groot te seinen. Vroeger wel veel last, <nou ja, last.....> van gehad maar ja toen reden we met 'een 50tonner diesel'.
                                        Jawel, het mag, zolang je gepast afstand houdt is het toegestaan om op een onbegrensd stuk Autobahn iemand die zonder aanleiding 190 kmh blijft sukkelen op de linkerbaan ff wakker te maken.

Afstand houden is hier het allerbelangrijkst.

Comment

Goh...ik wou dit topic niet starten.. Ik dacht dat mijn rijstijl veranderde, ofdat ik agresiever in het verkeer werd.

Neem de A29 vanaf zuidplein richting numansdorp. Hijnenoordtunnel in met 3 banen, daarna 4 banen, waarvan 2 rechtdoor en 2 naar rechts. Beginnen ter hoogte van vaanplein (kilometertje of 5 van te voren) al in de middelste baan te rijden, waardoor er effectief nog maar 2 banen gebruikt kunnen worden. Je ziet echt een file ontstaan door deze praktijken, dagelijks. En 's ochtends... idd, precies hetzelfde de andere kant op. 4 banen breed, en ja, idd, snelste rijstrook is de meest linkse...wtf.

Wat me ook opvalt is hoe dat er tegenwoordig op de snelweg zonder te kijken de auto op de linker baan gepleurd word. Je moet dan vol in de remmen, en ziet dat de bestuurder dan even een blikje in de spiegel doet, om vervolgens gewoon vooruitstarend rustig aan door te tuffen.
                                          'vroeger' kwam er een gebaartje van 'sorry, zag je niet' oid je kant op, maar tegenwoordig lijkt het erop ofdat ze menen voorang te hebben. Ik bedoel, tis niet een incident ofzo, maar gebeurt echt constant.

Is dat het gevolg van de drukte, of heeft het meer te maken met de hele samenleving 'ikke eerst, de rest kan aan het gas'. ?
                                          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Sinds dat ik me niet meer zo druk maak om het gedrag van anderen in het verkeer is het veel relaxter rijden. Toeteren, groot licht, bijna net zo kansloos als die kansloze linksplakker. Lokt alleen maar meer frustratie en aggressie op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                              Ach, het is een beetje geven en nemen in het verkeer he?
                                              Ik zit ook fout, want ik kom met 180 aanzeilen.
                                              Tevens kan die opa in die Polo niet meer zo goed inschatten hoe groot het snelheidsverschil is. Vooral als het donker is, gooit men vaak de auto er nog voor, terwijl het eigenlijk niet meer kan.

Dus dat getoeter en geflits vind ik echt niet nodig. Tevens bereik je er niets mee. Ja, die trage mafkees blijft NOG langer op de linkerbaan treuzelen om jou even terug te pakken.
                                              Dat is niet de situatie die ik bedoel, Harry. Als jij met zo'n snelheid aan komt vliegen snappen de meeste mensen dat inderdaad niet.

Ik bedoel die gasten die met 122km/u op de linkerbaan blijven plakken omdat ze over 200m een vrachtwagen willen inhalen en vervolgens die andere auto's die daar weer 100m voor rijden. Ga dan even aan de kant, laat mij er langs WANT IK HEB HAAST, JA! en dan is iedereen blij.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik heb trouwens zelden haast, ik rij (en loop en fiets) gewoon altijd hard.
                                                Als ik op mijn bestemming aankom, ga ik eerst koffie drinken of even een kwartier rustig zitten o.i.d.

Ik vind het ook een slechte reden om op te geven als je aan de kant wordt gezet door de politie.
                                                Ik heb me voorgenomen om te zeggen dat ik snel naar huis moet, omdat de herhaling van "The knight rider" zo begint. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Er zijn dagen dat ik mijn straat in Amsterdam uitrijdt en al DIRECT zo'n sukkel voor me heb. Echt ongelooflijk. Dat je denkt: het begint nu al, en ik moet de hele dag nog.

Dan tel ik inderdaad wel even tot 10.

In Den Haag ben ik dan al bij 65.000. Mooi dat dan wel het groot licht erop gaat. :-)

Heb overigens wel eens KLPD'ers in Blik op de Weg horen verkondigen dat er niets mis is met een kort grootlichtsignaal naar een linksplakker. Dat ze het aanzienlijk acceptabeler vonden dan bumperkleven en rechts inhalen.

Overigens, in een andere, maar eveneens irritante categorie: voetgangers die ten onrechte voorrang nemen. Heb ik vaak als ik mijn straat uitrijd. Ik sta dan op de kruising te wachten voor de voorrangsweg, knipperlicht aan. En tot mijn stomme verbazing lopen de voetgangers dan VOOR de auto langs.

In Den Haag had ik zelfs eens mot met een man, die over de stoep kwam aanlopen, vervolgens voor mijn motorkap langsliep en me door het open raampje toebeet: "Wat staat u hier toch in de weg, ik heb voorrang hoor."

Echt. Een voetganger. Ik zweer het. Had eigenlijk tegen hem moeten roepen: "Nee hoor, want u komt van links."
                                                  Last edited by brun; 26-02-09, 12:18.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Zeer herkenbaar.

Meestal vrouwen of 70 plussers.....
                                                    E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Er zijn dagen dat ik mijn straat in Amsterdam uitrijdt en al DIRECT zo'n sukkel voor me heb.
                                                      Echt. Da's mijn nieuwe sport hier in Duitsland. Je op zo'n manier aan de snelheid houden binnen bebouwde kom dat ze achter je een vet hart krijgen, omdat ze gewend zijn allemaal 70 te rijden in de 30 kmh zones. En je dan op zo'n manier aan de 30 kmh houden dat zelfs geelhoed zou zeggen 'rij eens door'. Bij straten van rechts terug naar stapvoets. Heerlijk. En af en toe even genieten van de zich opvretende proleet in je binnenspiegel. Nog ff de mistachterlichten laten knipperen. Op de meest onzinnige momenten met links op de rem tikken zodat die oplichten. Kan me er kostelijk mee vermaken. :)

Comment

Ik heb trouwens zelden haast, ik rij (en loop en fiets) gewoon altijd hard.
                                                        Haha, haast is voor mij ook zelden een reden. Hard rijden is (meestal) gewoon, eh tja, leuker.

Ik moet ook altijd erg lachen om mensen die zeggen 'dat je er toch niks mee opschiet, want bij het volgende stoplicht staan we toch weer naast elkaar' of iets in die geest.

Moet alles dan nut hebben?
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik had vanochtend ook weer zo een kansloze treuzeltrut voor me in een Volvo. Eerst met 70 km/uur in de 80 km/uur trajectcontrole. Vervolgens zonder knipper opeens ook eraf gaan voor me neus. Dan een stuk verderop opeens naar links sukkelen terwijl ik aan het inhalen ben. Vervolgens links blijven rijden op je truttegangetje. Als ik dan WEL naar de rechterbaan ga doodleuk wel naar rechts gaan.

JE RIJDT IN DE WEG LUL !!

Ff vriendelijk getoeterd en er aso omheen geknald. Zit de droplul nog een beetje vaag te lachen ook achter het stuur. Maar goed ik kon dit keer gelukkig netjes tot 10 tellen en ben dus ook niet uitgestapt.

Schouderklopje voor mezelf en we rijden weer vrolijk door.
                                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Mooi was het daarentegen wel weer op de Carnegielaan in Den Haag (http://maps.google.com/maps?f=q&sour...27637&t=h&z=15). Daar krijg je eerst twee bochten naar links en dan de krappe bocht naar rechts, naar de Groot Hertoginnelaan. Daar staan de stoplichten vrijwel altijd op groen.

Er zijn daar váák linksplakkers.

In die rechterbocht (binnenbocht) kun je die fantastisch passeren, in een quattro, op het gas, danig asociaal.

Dat doet dan wel weer goed. Moet je maar gewoon rechts houden, verdorie, dan word je ook niet rechts ingehaald.

Comment

In die rechterbocht (binnenbocht) kun je die fantastisch passeren, in een quattro, op het gas, danig asociaal.
                                                              *herkent*

quattro is optioneel. :)
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                                Ff vriendelijk getoeterd en er aso omheen geknald.
                                                                Goed punt wat Jezus Christus/Jeremy Clarkson/ John Cleese hier aanspreekt.

Hoe ga je precies te werk? Ik zelf probeer het eerst met groot licht. Dan ff zelf naar rechts, vrij snel terug naar links, zodat ie zeker koplampen in alledrie de spiegels gezien zou kunnen hebben (dan is het niet meer mijn schuld). Uiteraard alles keurig met richtingaanwijzer erbij. :)

Helpt dat niet dan weer naar rechts. Blijft ie stug links rijden, dan er rechts voorbij na terugschakelen (stortvloed 520i grappen! Lachuh!), en zodra ik er net voorbij ben claxonneer ik aanhoudend en indringend. Ik wil wel zeker weten dat als de vrouw/bejaarde/man met snor schrikt en gekke dingen gaat doen, ik er niet bij betrokken ben. :)

Comment

Working...
                                                                X