Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nw hot hatch poll! Leon - Mini - Mito - ..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nw hot hatch poll! Leon - Mini - Mito - ..

Naar aanleiding van een discussie elders ben ik benieuwd naar de mening van de Gummers.

Binnenkort komt de Alfa Mito GTA uit. Laag gewicht, 240pk, typische GTA-look en een prijskaartje van waarschijnlijk +/-35.000 euro.
    Nette prijs voor zoiets gaafs/speciaals vond ik. De auto heeft een carbon dak, carbon achterspoiler en spiegels. Daarnaast is hij verlaagd en heeft hij een vernieuwd (alu) onderstel en remsysteem (ook alu).

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11...TA-is-echt-los

Extaxi (wie anders? ;-) kwam toen echter met de opmerking dat je een Seat Leon Cupra met 240pk al hebt voor 32K en een gechipte versie met 310pk voor 33K. Dat is natuurlijk heel veel peekaa's voor je knaken.
    Maar toch zou ik zelf nooit voor die Seat kiezen. Wie wel?

De Cupra (240pk, 300nm, 32K, 0-100 in 6.4sec, top van 247km/u) :

Mini Cooper S (175pk, 240nm, 30K, 0-100 in 7.1 sec, top van 225km/u)

De Mito GTA (240pk, 35K, andere cijfers nog niet bekend, maar vast in de buurt v/d Leon, gezien het gewicht etc)

Ik zou voor de Mito gaan!! De Mini is cool, maar niet snel genoeg vergeleken met de concurrentie en de JCW/versie (met 211pk) kost al snel 38K.
    De Seat spreekt me gewoon minder aan en ik vind het gewoon geen mooie auto...
    Kies maar! 4e optie is ook mogelijk, maar het moet wel een nieuwe auto zijn dan en qua prijs en specs vergelijkbaar uiteraard.
    45
    Seat Leon Cupra (240pk)
    13,33%
    6
    Mini Cooper S (211pk)
    0,00%
    0
    Alfa Mito GTA (240pk)
    68,89%
    31
    Iets anders...
    17,78%
    8
    Last edited by Harry; 26-02-09, 10:53. Reden: 34 -> 33, nog goedkoper dus

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Aangezien de Uno zich zo immaculate gedraagt, kies ik deze keer Italiaans. :)
    You know that reality is immaterial

Comment

puur op de looks: de Mito.

Maar het vergelijk qua rijeigenschappen en prestaties gaat waarschijnlijk ook allemaal in het voordeel van de Mito.

Ik heb het idee dat de Leon wel een aardig slagje groter is.
      Forza!

Comment

Je zou bijna denken dat de MiTo er in deze uitmonstering wel goed uit ziet
        fka v164

Comment

Formaten (lxbxh)
          Mito 155 : 407 x 172 x 143
          Leon Cupra : 432 x 176 x 146
          Mini Cooper S : 371 x 168 x 141

Leon is uiteraard groter, maar de Mito is ook echt groter dan de Mini.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mito is even groot als mijn 145. Wellicht door dikkere bumpers de GTA iets groter (410 cm oid).

Evenveel ruimte voor de passagiers als in een Leon, Golf, enz. iig, iets minder bagageruimte.

Maar wie voor zoiets kiest gaat voor looks, imago en rijeigenschappen. Een Leon zakt al minstens voor 1 examen, voor mij zelfs 2...

Een GTA graag dus, lijkt me een heerlijk bommetje en Alfa zal het niet nog eens een keer in z'n hoofd halen de letters GTA te misbruiken...

Comment

GTA, de looks heeft ie al mee. Mini ziet er bijna verouderd uit tegenwoordig ... toch iets minder eeuwigheidswaarde dan het origineel dan?
              Rock on. RS.

Comment

De Mini vind ik echt een lunchbox op 4 wielen. De Leon heeft een mooi ontwerp, maar kennen we allemaal wel inmiddels, dus blijft er uit dit lijstje slechts de Mito over.

Surprise! ;-)

Evt. als alternatief de Honda Civic Type R voor het luttele bedrag van € 33.500 (voor de Race, zonder "Race" € 37.000), hoewel ik hem ook weer niet echt mooi vind.

Maar met een topsnelheid van 235km/h en acceleratie van 0-100 van 6,6s zal het best willen gaan over 's heren wegen.
                Last edited by Alfisto; 26-02-09, 11:13.
                ---------------------------
                Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Mito in GTA-trim ziet er prima uit. Al blijft het een lelijk ding van vooraf bezien met die rare hoge voorkant.

Alternatief zou een (übersaaie) Golf VI GTI zijn. Die Leon of Mini zou ik iig nooit kiezen.

Comment

Toch de Leon dan, even langs Edwin voor extra pk's en performance opties. Andere 2 keuzes spreken me niet aan (al heb ik niks tegen homo's, zie dat we er al minstens 7 hebben op gummen) en zijn toch een stukkie kleiner.

Vind de Leon niet al te spannend meer, maar hij is (op papier) een klasse groter dan de andere 2 en de bang for buck is ongevenaard.

Iets anders... vind ik een vage optie, dan kun je alles wel noemen. Destijds heb ik de Octavia II boven de Leon II verkozen, maar beide modellen heb ik nu wel gezien zo onderhand.

Comment

Ik bedoel wel de 310pk (of erger) Leon hier he!

"Evenveel ruimte voor de passagiers als in een Leon, Golf, enz" Een 145/Mito? Onzin! Misschien dat het niet opvalt met kleine mensen, maar dat scheelt wel degelijk.

Ik zie nu pas die Civic hierboven staan, doe mij die maar eigenlijk, alleen geen rode!! DE hothatch imho. Focus ST vind ik overigens ook een stoere auto in deze categorie.

Comment

Harry, het is wel zo eerlijk om in het lijstje ook meteen de (geschatte) prijzen te zetten.
                        ---------------------------
                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Hm, die Honda maakt het meteen een beetje moeilijker. Lijkt me een gave bak - video review van Autoblog.nl staat me nog levendig bij.
                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                            Ik zie nu pas die Civic hierboven staan, doe mij die maar eigenlijk, alleen geen rode!! DE hothatch imho. Focus ST vind ik overigens ook een stoere auto in deze categorie.
                            ROFL : DAARVOOR is die "iets anders" optie. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat Alfisto zegt... Volgens mij kan je bij die Seat nog twee opties aanvinken en dan ben je klaar, bij die Cooper mag je echt nog even op z'n BMWs je broek laten zakken voor de noodzakelijke opties.
                              Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ik vind de voorkant van de Alfa niet mooi, anders was dat zeker mijn eerste keuze. Achterkant is wel heel gaaf. Seat vind ik ook niet mooi.

Doe mij ook maar zo'n Civic ;)

Comment

Renault Clio RS Cup vind ik ook gaaf, 197 pk voor 24k.

Comment

Die Clio is een gave outsider idd!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zou voor een Civic gaan (heb ik al, ik weet het), maar eigenlijk wil ik gewoon weer een vorig model Civic Type-R. Ongeblazen zeer gewillige toerenmotor. Wat een feest dat ding zeg!
                                      Op dit moment bijna niets, tot niets meer te koop wat ongeblazen is en toch nog PK's heeft, tenminste, bij de HotHatches.
                                      Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

""Evenveel ruimte voor de passagiers als in een Leon, Golf, enz" Een 145/Mito? Onzin! Misschien dat het niet opvalt met kleine mensen, maar dat scheelt wel degelijk."

Waar baseer je dat op? Een 145 biedt iig evenveel ruimte als een Golf V en Audi A3. Dus wellicht dat het bij een Mito anders is, nog niet in gezeten namelijk.

Comment

Focus ST hoort hier ook wel bij, maar met z'n vanafprijs van 37K wel aan de dure kant.

Ik ga voor de Mito. Stoer karretje. Als outsider zou ik ook wel een 500 Abarth (160pk) willen. Lijkt me een supertstoer bakkie, zij het wel twee klassen hieronder.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Degene die met de optie Seat Cupra kwam zou zelf kiezen voor de Mito hoor (denk ik). Ik vind het een zeer dikke wagen.

Maar je krijgt wel NOG meer bang voor de bucks met de Leon Cupra 310.
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nog een outsider, die ik leuker vind dan de bovenste 3. Wel even wachten op de 1.8 240pk variant, maar die komt, dat kan niet missen.

Comment

Hoezo zou die er komen in 240 pk variant?
                                                1.8T 200 pk kan iki me nog iets bij voorstellen.

Comment

Ja, doe mij die Abarth ook maar. 200 pk is zat en 't scheelt ongetwijfeld behóórlijk in prijs.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wat in de Mito past, past ook in de GP.

Comment

Marketing technisch zou het dom zijn imo.
                                                      Alfa sportief
                                                      Lancia luxe en comfort
                                                      Fiat voor het "volk"
                                                      Abarth als het zusje van de echte sportieve varianten van Alfa? Niet als alternatief....

Comment

Peugeot 207 Féline RC.

175pk, meer dan genoeg voor zo'n klein ding! Stuk mooier dan zo'n stuk Fiasco In Auto Techniek of een 13-in-een-dozijn Seat.

Al geloof ik niet in 'hot' hatches. Doe mij maar gewoon een Sedan voorzien van luxe, leer, en 500pk op de achterwielen.
                                                        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

207 heeft én de kilo's én het gebrek aan pk's. Bovendien niet echt scherp sturend.

Te licht bevonden dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                            aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgggggggghhhhhh!!!!!
                                                            You know that reality is immaterial

Comment

^^ I'm with stupid.
                                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                                Peugeot 207 Féline RC.

175pk, meer dan genoeg voor zo'n klein ding! Stuk mooier dan zo'n stuk Fiasco In Auto Techniek of een 13-in-een-dozijn Seat.

Al geloof ik niet in 'hot' hatches. Doe mij maar gewoon een Sedan voorzien van luxe, leer, en 500pk op de achterwielen.
                                                                Misschien komt het nieuwe 1.5 turbo blok wel in de 207! 220 pk!
                                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                                                                X