Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegmisbruikers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wegmisbruikers

Nee, niet een topic over de sbs6-staatspropaganda voor het klootjesvolk met Koos Spee en zijn geanimeerde tuinlaaf. Ik zag nog niets vergelijkbaars staan, dus bij deze:

Dump hier je verhalen over wat voor fijne acties onze minder oplettende medemens zoal uithalen op de weg. Om meteen maar af te trappen, een paar dingen die ik afgelopen week zelf zoal tegenkwam.

Afgelopen woendag op de A9 richting Haarlem, ongeveer ter hoogte van Amstelveen, waar je vanaf het paralelstuk langs de A2 weer de 'dedicated' A9 op gaat. De linkerbaan gaat er meteen daarna af, waar een Volvo persé voor de Audi naast hem wou invoegen. De Audi vond echter van niet, waardoor de Volvo op het verdrijvingsvlak terechtkwam. De Audi maakte nog steeds geen plaats, waardoor ze ongeveer 200 meter naast elkaar more or less op de linkerbaan hebben gereden, duwbewegingen naar elkaar makend. Dit alles met iets van 120 kph... Uiteindelijk gaf de Audi maar op en dook in een eigenlijk te klein gaat op de middenbaan. Ik was zelf inmiddels maar een flink eind teruggevallen zodat ik nog uit kon wijken als ze bovenop elkaar klapten, wat niet heel onwaarschijnlijk was.

Toen 's avonds terug naar huis, einde A9 waar hij overgaat op de A1. Ik reed inmiddels op de linkerbaan van het stuk naar de A1 richting Amersfoort, waarop een oude Volvo opeens vanaf de rechterbaan naar de linkerbaan kwam, precies waar ik al reed. Helaas kwam ik er toen achter dat de 110 dB vrachtwagenclaxon die in mijn motor hangt defect is, erg jammer. Groot licht had geen effect. Dan maar een tikje afremmen en rechts eromheen, de hele rechterbaan was namelijk leeg...

En net onderweg naar het werk weer eentje zoals hierboven, maar deze keer reed ik in de Golf. Ik reed op de A1 ter hoogte van het gooimeer, met 130 oid op de linkerbaan. Komt er opeens een eppo met ongeveer dezelfde snelheid vanaf de middenbaan mijn kant op zetten. Het scheelde heel erg weinig of de neus van mijn auto stond in zijn deur geparkeerd. Gelukkig zit er op dat stuk A1 nog een 3 meter breed verdrijvingsvlak links langs de linkerbaan.

Een beetje om je heen kijken blijft voor sommigen erg moeilijk...

Dus, kom maar op met die rampverhalen :)
    2008 VW Golf V 2.0 TDI (voorloophok, bak in de soep) | 2008 Suzuki GSX650F | 1993 Kawasaki ZZR-600

Vorige week nam ik de afslag Rhenen op de A15. Daar is het vaak druk voor een stoplicht, dus soms 'moet' je dan op de vluchtstrook staan (na de bocht, dus niet op de snelweg), zodat het overige verkeer (mensen die niet rechtsaf moeten) gewoon door kunnen.

Op de A15 probeer ik altijd nog zoveel mogelijk mensen in te halen, zodat ik daar later op die 80km-weg geen last van heb. Het wil dus wel eens gebeuren dat ik redelijk laat de afslag neem. Deze keer viel het echter wel mee. Even later stond ik dus te wachten voor dat stoplicht. Achter me komt een nieuwe Scenic aanrijden en die stopt, daarachter komt een Suzuki Alto aan vliegen en die maakt een soort van noodstop. Deur gaat open en er komt een gast met een rood aangelopen hoofd en stoom uit de oren uit de Alto rennen, naar voren...
    O jee, dacht ik en ik zat terug te denken aan de afgelopen km's, maar kon me niets herinneren van het irriteren van een groene Alto. :-)

En dat bleek gelukkig te kloppen. Hij moest de Scenic-rijder hebben!! Phew.
    Hij begon als een gek te schreeuwen en probeerde de zijruit van de Scenic in te slaan. Echt, ik heb zelden iemand zo zien flippen om een verkeersruzie. Ik kan me niets voorstellen wat zijn extreme gedrag zou rechtvaardigen.
    Natuurlijk zal die Scenic-rijder hem hebben afgesneden ofzo, maar bij deze Alto-bestuurder kwam bijna het schuim uit zijn mond man. :-)
    Echt totaal geflipt. Even later stapte hij weer in zijn auto (wij reden inmiddels allemaal door) en toen had de Scenic-rijder genoeg lef opgebouwd om ook uit te stappen. Die gast rende nog even naar de Alto en riep nog iets. Daarna stapte die weer in en kwam de Alto-rijder weer even eruit rennen.
    Dat was dan wel weer grappig. :-)

Even later reed de Alto recht achter me en ik zag die gast (nog geen 30 gok ik) in die auto zitten, met een hevige ademhaling en echt nog helemaal geflipt en vol adrenaline etc. Echt niet normaal.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Even kijken of er in dit draadje een trend ivalt te ontdekken.

Tussenstand weapon of choice van de wegpiraten.

Volvo 2 x
      Renault 1 x
      Audi 1 x
      Suzuki 1 x

;)

Comment

Maandagochtend ook een rendez-vous met iemand op de snelweg, waar ik nu nog pissed van word als ik eraan terugdenkt. Normaal laat ik ze maar, maar deze bracht mij en ook andere echt direct in gevaar, moedwillig. Jammer, dat er zoveel getuigen waren, anders had ik hem echt van de weg gebeukt. Fout, ik weet het, maar deze Darwin-Award-nominee verdiende de award echt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Maandagochtend ook een rendez-vous met iemand op de snelweg, waar ik nu nog pissed van word als ik eraan terugdenkt. Normaal laat ik ze maar, maar deze bracht mij en ook andere echt direct in gevaar, moedwillig. Jammer, dat er zoveel getuigen waren, anders had ik hem echt van de weg gebeukt. Fout, ik weet het, maar deze Darwin-Award-nominee verdiende de award echt.
          Voor de statistieken, nog onthouden waar Mr. Idiot in reed toevallig?
          2008 VW Golf V 2.0 TDI (voorloophok, bak in de soep) | 2008 Suzuki GSX650F | 1993 Kawasaki ZZR-600

Comment

Och, ik heb alleen een VROS auto bekogeld en besproeid.

Tja bumperkleven is nooit goed, ook niet door een VROS-auto.....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              Och, ik heb alleen een VROS auto bekogeld en besproeid.

Tja bumperkleven is nooit goed, ook niet door een VROS-auto.....
              Bekogeld?
              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ja, bekogeld met steentjes, troep e.d wat op de uiterste linkerrijstrook tegen de wegafscheiding ligt op de A1 thv de wisselstrook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chakotay Bekijk bericht
                  Voor de statistieken, nog onthouden waar Mr. Idiot in reed toevallig?
                  op de A6 richting Lelystad een paar kilometer voor de ketelbrug. Zwarte polo met kenteken 48-GZF-4!

Zal ook even vertellen waardoor ik pissis werd.

Ik reed achter iemand aan en we waren samen een aantal vrachtwagens aan het inhalen, met 125 km/h op de Navi. Dik 130 op de teller dus. Te hard dus al. Na het inhalen ga ik ALTIJD keurig weer naar rechts, maar tussen deze vrachtwagens zat zo weinig ruimte, dat als ik naar rechts zo gaan, direct weer terug zou moeten sturen of vol in de ankers zou moeten. Het lijkt me niet dat je dat kan verwachten van iemand om dat te doen.
                  Vervolgens komt die Polo er aan vliegen, om vervolgens op het allerlaatste moment vol in de ankers de gaan en nog net niet mijn trekhaak te kussen. Hij zat zo dichtbij, dat ik de koplampen niet meer kon zien.
                  Kennelijk erg ongeduldig en hij duikt naar rechts, wil 'm nog tussen mij en mijn voorganger proppen, waar ik zelf eigenlijk al iets te dicht op zat. Dat lukte dus niet. Daarna kroop hij weer achter me, heftig seinend en ik gaf nog een gebaartje om mijn onenigheid te uiten met de afstand van hem tot mij. Probeert hij de auto er vervolgens aan de linkerkant tussen te drukken?!?! Dus tussen mij en de vangrail! Wat een volslagen idioot! Ik en mijn voorganger reden nog altijd 125 km/h door. Ook die inhaal actie slaagde dus niet en toen we de vrachtwagens voorbij waren, ging mijn voorganger keurig naar rechts en ik ook en kon hij er voorbij.
                  Later kwam ik hem bij de wegwerkzaamheden weer tegen en haalde ik hem gewoon weer in. Wat voor een nut hebben die acties in godsnaam gehad? Alleen maar zinloos mensen in gevaar brengen.

Comment

Bij dat soort figuren kookt m'n bloed binnen een paar seconden... Bizar werkelijk.
                    Is die kliklijn al actief want zo'n figuur moet gewoon voor een paar maanden alleen nog maar een Fisher Price stuur in handen krijgen...

Comment

Typisch duitse petjesproletenrijstijl. Had de polo booskijkers?
                      You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                        Typisch duitse petjesproletenrijstijl. Had de polo booskijkers?
                        "GZF"-kenteken klinkt niet als een petjesbak met booskijkers.
                        Petjes rijden in Polo's van 10 jaar oud.

Waarschijnlijk eerder een ICT-trainee die ze een laptop en een leasebak hebben gegeven. Dat succes stijgt sommige mensen soms naar het hoofd. Beetje net als een sleutelbos en een walkietalkie van vroeger. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk toch echt dat er mensen zijn die zo'n Polootje trakteren op een remaktie en hem er achter op laten rijden. W220L lijkt me wel zo'n iemand, maar dan niet met de auto van de baas.

Ik kan me in dit soort situaties moeilijk inhouden. Verstandigste is natuurlijk negeren en naar rechts gaan om het idiootje verder te laten blazen, maar ik KAN het echt niet. Dit soort figuren laten mijn bloed echt koken.
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik kan er ook slecht tegen. Te slecht, af en toe.

Laatst toen ik in NL reed had ik een of andere bouwvakkersbusje dat hetzelfde deed. Dan ga - ik als er plek is - op een gegeven moment wel naar rechts omdat ik het al lang zat ben, maar steek wel een middelvinger op. Ja, moet je niet doen. Ik geloof dat ie het zag. :)

Komt ernaast rijden, begint langzaam naar rechts te sturenen moeilijk te kijken en te gebaren. En maar zeiken met zijn allen dat dat rijbewijs zo moeilijk te halen is. Man, het is nog veel te makkelijk...

Comment

Tja, ik heb ook wel eens de neiging om figuren die me blind snijden a la US highway patrol een mooie ram tegen het achterwiel te geven zodat ze hun weg 180° gedraaid vervolgen, maar dat geeft zo'n rotzooi he...

En je krijgt er krassen op je bumper van.

Comment

op de A6 richting Lelystad een paar kilometer voor de ketelbrug. Zwarte polo met kenteken 48-GZF-4!

Zal ook even vertellen waardoor ik pissis werd.

Ik reed achter iemand aan en we waren samen een aantal vrachtwagens aan het inhalen, met 125 km/h op de Navi. Dik 130 op de teller dus. Te hard dus al. Na het inhalen ga ik ALTIJD keurig weer naar rechts, maar tussen deze vrachtwagens zat zo weinig ruimte, dat als ik naar rechts zo gaan, direct weer terug zou moeten sturen of vol in de ankers zou moeten. Het lijkt me niet dat je dat kan verwachten van iemand om dat te doen.
                                Vervolgens komt die Polo er aan vliegen, om vervolgens op het allerlaatste moment vol in de ankers de gaan en nog net niet mijn trekhaak te kussen. Hij zat zo dichtbij, dat ik de koplampen niet meer kon zien.
                                Kennelijk erg ongeduldig en hij duikt naar rechts, wil 'm nog tussen mij en mijn voorganger proppen, waar ik zelf eigenlijk al iets te dicht op zat. Dat lukte dus niet. Daarna kroop hij weer achter me, heftig seinend en ik gaf nog een gebaartje om mijn onenigheid te uiten met de afstand van hem tot mij. Probeert hij de auto er vervolgens aan de linkerkant tussen te drukken?!?! Dus tussen mij en de vangrail! Wat een volslagen idioot! Ik en mijn voorganger reden nog altijd 125 km/h door. Ook die inhaal actie slaagde dus niet en toen we de vrachtwagens voorbij waren, ging mijn voorganger keurig naar rechts en ik ook en kon hij er voorbij.
                                Later kwam ik hem bij de wegwerkzaamheden weer tegen en haalde ik hem gewoon weer in. Wat voor een nut hebben die acties in godsnaam gehad? Alleen maar zinloos mensen in gevaar brengen.

Dat soort mongolen kom ik op de motor dus ook vaak tegen, met als nadeel dat een motor smal is zodat tussen de motor en de vangrail drukken mogelijk is.

En wat schieten ze ermee op als ze jou ingehaald hebben? Zitten ze meteen achter je voorligger. Er is in ieder geval 1 rijbewijs te veel uitgedeeld blijkbaar.

Comment

Nog zo'n geval.

Je rijdt bij Leiden de A4 op, voegt in, de weg wordt 3 stroken breed (afslag N206 dus). Een vrachtwagen rijdt nog in het midden en gaat niet naar rechts. Even wachten dus totdat ik naar links kan.

Knipper uit zodra de snellere linksrijder is gepasseerd en naar links. Zit dat wijf in die in natura betaalde hoerentractor die net nog achter me zat op de middenbaan direct te seinen. Ze ziet toch dat ik ook naar links wil en mijn actie is toch best te verwachten? Waarom denkt ze eerder recht te hebben op die strook?

Opbokken en gewoon weer terug in dat rooie hok van je...

Comment

In Polo (van okt 2008) zat waarschijnlijk een gedetacheerde junior-IT figuur (no-offense to anyone but him) die op klus is gestuurd.

Ik heb politie bellen overwogen, maar je hebt geen getuige natuurlijk en daarom misschien wel goed, dat het zo niet kan. Je komt namelijk ook figuren tegen die zelf iets doms doen, jij moet reageren en vervolgens daar boos van worden. Die kunnen dan ook over jou gaan klikken, terwijl ze zelf hartstikke fout waren.

Wat wel zou helpen om op een of andere manier z'n baas in te lichten. Zulke werknemers die zulk gedrag vertonen met MIJN spullen uit MIJN naam, mogen wat mij betreft direct vertrekken.

Comment

WHOEHAHA!! Het is er een van ons! (auto dan, niet de persoon in kwestie hoor :-) )

Ik weet ook waar hij woont. Klopt aardig met de plek waar ik hem zag en weet ook wie z'n baas is nu. Dit krijg nog een staartje :-).

Comment

Hahaha
                                        fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                          Ik denk toch echt dat er mensen zijn die zo'n Polootje trakteren op een remaktie en hem er achter op laten rijden. W220L lijkt me wel zo'n iemand, maar dan niet met de auto van de baas..
                                          ET, ook met de auto van de baas.

Zelfs een autotransporter van De Rooy. ( weliswaar op de Spaklerweg, maar toch..)

Maar waarom ik ???

Comment

Hé, dat is lachen...

Comment

Pak 'm, Lennart. :)

Comment

wow, hoe zoek je dat nou zo snel uit?
                                                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                  wow, hoe zoek je dat nou zo snel uit?
                                                  Lennart werkt bij Leasetoko.

Comment

Na het inhalen ga ik ALTIJD keurig weer naar rechts, maar tussen deze vrachtwagens zat zo weinig ruimte, dat als ik naar rechts zo gaan, direct weer terug zou moeten sturen of vol in de ankers zou moeten.

Kennelijk erg ongeduldig en hij duikt naar rechts, wil 'm nog tussen mij en mijn voorganger proppen, waar ik zelf eigenlijk al iets te dicht op zat.
                                                    Is jouw auto zoveel groter dan een Polo dat hij wel genoeg ruimte had om ertussen te komen en jou in te halen, en jij niet om naar rechts te gaan?

Comment

Tjsa, ik dacht ik klopt het kenteken 'even' in en bingo :-). (we hebben ongeveer 25% van de leasemarkt in handen, dus P = 1/4)

Helaas valt de optie sleutels per ongeluk langs de koets halen af, want dat is nu schijten in je eigen bed natuurlijk :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                        Is jouw auto zoveel groter dan een Polo dat hij wel genoeg ruimte had om ertussen te komen en jou in te halen, en jij niet om naar rechts te gaan?
                                                        Heel scherp hoor, wijsneus. Hij redde het dus niet en moest vol in de ankers. En ja, mijn auto is een stuk groter :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                          Nee. de Polo-bestuurder is gek genoeg om de auto er wel tussen te prakken en vervolgens weer naar links proberen op te schuiven...

Comment

Heel scherp hoor, wijsneus.
                                                            Oeps, dacht dat ik in dit draadje zat: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2279 :D

Comment

Mijn verhaal is natuurlijk mijn kant van de situatie, maar neem gerust van me aan dat het echt niet normaal was hoe die gast zich gedroeg. Dat ik daar naar links had gekund, zou een puur theoretische mogelijkheid zijn geweest. In de praktijk is het niet te doen en bovendien onnodig gevaarlijk.

Comment

Mijn verhaal is natuurlijk mijn kant van de situatie, maar neem gerust van me aan dat het echt niet normaal was hoe die gast zich gedroeg. Dat ik daar naar links had gekund, zou een puur theoretische mogelijkheid zijn geweest. In de praktijk is het niet te doen en bovendien onnodig gevaarlijk.
                                                                Snap ik best, ik wilde alleen de heren die in het andere topic zo fulmineren even met de neus op de feiten drukken.

Comment

Working...
                                                                X