Diesel rijden is voor de meeste consumenten en leaserijders nauwelijks meer rendabeler dan benzine. Door het krimpende prijsverschil tussen de brandstoffen is het omslagpunt waarbij diesel rijden goedkoper is dan benzine, in een jaar tijd bijna verdubbeld. Dat blijkt uit een analyse van Athlon Car Lease.
In 2007 was het prijsverschil tussen diesel en benzine 44 cent, tegenwoordig nog maar 20 cent. Begin 2008 lag het omslagpunt nog op 27 duizend kilometer per jaar, nu is dat meer dan 45 duizend kilometer.
De gemiddelde leaserijder maakt jaarlijks veel minder dan 45 duizend kilometers. Volgens de leasemaatschappij kunnen wagenparkbeheerders veel geld besparen door benzine-auto’s in te zetten in plaats van diesels. Volgens berekeningen van Athlon kost een dieselrijder zijn werkgever zo’n 55 tot 75 euro meer per maand dan een benzinerijder. Het wagenpark van Athlon Car Lease bestaat voor 62% uit diesels.
(bron Automotive Online)
In 2007 was het prijsverschil tussen diesel en benzine 44 cent, tegenwoordig nog maar 20 cent. Begin 2008 lag het omslagpunt nog op 27 duizend kilometer per jaar, nu is dat meer dan 45 duizend kilometer.
De gemiddelde leaserijder maakt jaarlijks veel minder dan 45 duizend kilometers. Volgens de leasemaatschappij kunnen wagenparkbeheerders veel geld besparen door benzine-auto’s in te zetten in plaats van diesels. Volgens berekeningen van Athlon kost een dieselrijder zijn werkgever zo’n 55 tot 75 euro meer per maand dan een benzinerijder. Het wagenpark van Athlon Car Lease bestaat voor 62% uit diesels.
(bron Automotive Online)
Comment