Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afwijkingen normverbruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• afwijkingen normverbruik

Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ik 20% boven mijn normverbruik zit in mijn FIAT, ik ben niet de enige
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Môge, Dick

Comment

Whoehaha, de Seat diesel staat helemaal onderaan met 16,4%!

Kan uit de praktijk melden dat dit niet helemaal klopt: mijn Leon rijdt op een doorsnee ritje bijna 1 op 20. Gemiddeld ruim 1 op 17. En dat met een pittige rijstijl.

*gaat even rekenen*

Hmm, op AW zie ik dat het gemiddelde verbruik 5,1/100 zou zijn. Zou misschien kunnen als je je te allen tijde aan de snelheid houdt en veel snelweg rijdt. Je moet dan eigenlijk niet harder rijden dan 100 en altijd consequent volhouden. Maar dan nog zit ik niet aan die 16,4%.

Dat beste verbruik van 4,1/100 herken ik niet. Ja als ik op de cc 100 rijd op een lege snelweg en dan nog.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        Gemiddeld ruim 1 op 17. En dat met een pittige rijstijl.

*gaat even rekenen*

Hmm, op AW zie ik dat het gemiddelde verbruik 5,1/100 zou zijn. Maar dan nog zit ik niet aan die 16,4%.
        15.3% is aardig in de buurt niet?
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Haha, je bent voorspelbaar, ouwe cijferfapper.

Ja, dat is in de buurt, maar de rijstijl die bij het normverbruik hoort ligt bij mij nog veel verder uit de buurt.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Mijn typisch dagelijks ritje is 7km stad/rondweg en 23 km snel(ahum)weg. Mijn gemiddelde snelheid is denk ik 40km/u met al die stoplichten en knelpunten Houten-Zuid - Breukelen.

De helft vd tijd tussen de 20 en de 80 tokkelen in drie of vier is echt onzuiniger dan de genoemde 100 op de cruise.

Comment

Normverbruik is precies wat het woord al zegt. Verbruik onder standaardcondities.
              Meer dan een vergelijkingsmiddel is het niet. Tenzij je dagelijkse rit precies overeenkomt met de standaardrit.

In other news: uit onderzoek blijkt dat de bestuurder een bijzonder grote invloed heeft op het daadwerkelijke verbruik.

Dus je zou niet alleen onder standaardcondities moeten rijden, maar ook als standaardbestuurder wil je de norm halen.
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Er zijn dus (nog) mensen die de NEDC cijfers relateren aan hun eigen verbruik, in plaats van ze te gebruiken voor het vergelijken van verschillende auto's onderling?

Goh!
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Dan moet je ook geen Tubo benzines gaan vergelijken met atmosferische.

Die Golf van me kon best 1:12 halen als je reed alsof het een Fabia 1.4 was.

Maar met stevig doorrijden is 1:8 nauwelijks haalbaar. De Fabia reed met bijna vol gas door Duitsland 1:12.6. Met de Golf had ik de 1:7 niet gehaald met die snelheden.
                  Ik heb de neiging dat te wijten aan de manier waarop het verbruik wordt genormeerd, en het verschil met de dagelijkse praktijk.
                  Zolang de turbo niks hoeft te doen kom je in de buurt van de officiele cijfers.

Het normverbruik van mijn 106GTI lag aardig op het niveau van de Golf, maar de 106 was toch echt een heeel stuk zuiniger, terwijl ik daar flink harder mee reed.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                    Er zijn dus (nog) mensen die de NEDC cijfers relateren aan hun eigen verbruik, in plaats van ze te gebruiken voor het vergelijken van verschillende auto's onderling?

Goh!
                    Kennelijk :-)
                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎