Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Umwelt Plakette

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Umwelt Plakette

Nu ga ik volgend weekend, naar Dusseldorf. En ben ik geloof ik vergeten op tijd zo'n fantastisch groene sticker op mijn voorruit te bestellen...

Dekra doet er minimaal 2 weken over in nederland (handig)

Heeft iemand ervaring met het in Duitsland langs de dealer rijden met een Nederlandse auto en ter plekke zo'n sticker scoren?
    Fährst du quer - Siehst du mehr

De boete is? 40 euro?

Laat gaan man. Hang vriendelijk de onwetende hollander uit als je aangehouden wordt. De kans is klein trouwens, dat ze precies jou eruit pikken...
    You know that reality is immaterial

Comment

Inderdaad, gewoon dommetje spelen, geen woord Duits spreken en je APK papieren laten zien.

Comment

LOL Mooi plan ;-)

Die 40 euro boete valt me nog mee, ik zal er wel een draai aan geven... Als ik toevallig langs een BMW dealer kom rijd ik even langs. Anders is het pech...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
          De boete is? 40 euro?

Laat gaan man. Hang vriendelijk de onwetende hollander uit als je aangehouden wordt. De kans is klein trouwens, dat ze precies jou eruit pikken...
          * visueel beeld van een roodaangelopen Martijn die met stramme arm door de straten marcheert en tegen de politie schreeuwt "ich habe es nicht gewusst"! en "gib mein opa's Fahrrad zurrück!" om vervolgens op de motorkap van de Streifenwagen te gaan dansen *
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*PROEST*

Zo mijn Nespresso (inkoppertje) tegen m'n schem.

LOL

Comment

Ha, die Martijn;

Bij de ANWB iets van vijftien, twintig euro. In Duitschland bij de TÜV ongeveer de helft.
              Scherven brengen gelul.

Comment

This website is for sale! dekra-services.de is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, dekra-services.de has it all. We hope you find what you are searching for!

Milieusticker (Umweltplakette)
                Nu ook af te halen in HEERHUGOWAARD!!

Bestellen Milieusticker
                De wachttijd is momenteel 3 tot 5 werkdagen voor opdrachten met eenmalige machtiging (opdrachtformulier vindt u hier), 5 tot 6 werkdagen voor opdrachten waarvan de betaling per bank binnenkomt.

SPOEDOPDRACHT?
                Indien u voor 15:00 uur via eenmalige machtiging bestelt en de opdracht mailt naar [email protected], dan zullen wij er zorg voor dragen dat uw sticker vandaag nog per post wordt opgestuurd. Geeft u dan wel even uw telefoonnummer door bij opdracht zodat wij u kunnen bellen als iets onduidelijk is.

Indien u bij ons langskomt ontvangt u de sticker direct:

Uden: Oostwijk 15 en Oostwijk 7 (0413-277520)

Heerhugowaard: Deimoslaan 5 (072-5757 811)

Wij zijn op maandag tot en met vrijdag geopend van 08:30 uur tot 17:00 uur.

Op afspraak in Uden op Oostwijk 15 ook op maandag t/m donderdag van 18.30 uur tot 21.00 uur (voor afspraak vanaf 18.00 uur bellen met 0413 243842)

Klik hier voor informatie of bel ons:

0413 277520

Dus je bent nog op tijd... ;-)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Hoppa, die W220l kan je wel op een boodschap sturen ;-)

Net toch maar even zo'n sticker besteld, als die er voor vrijdag is hebben we geluk. En anders doe ik toch een Fawlty imitatie :-)

Comment

Hangt heel erg van de stad af trouwens. In Köln kun je die sticker gewoon bij de politie kopen als ze je aanhouden. In Berlijn verwijzen ze je van het kastje naar de muur.

Overigens is vrijwel het hele Ruhrgebiet, met uitzondering van de Autobahnen en Bundesstraßen, inmiddels Umweltzone. Geitenwollensokkenfappende etters. :-)

Ik rijd trouwens gewoon door tegenwoordig. Zonder Plakette en zonder katalysator. Ich versteh kein Deutsch, sorry. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik heb de laatste keer toen ik naar Dusseldorf en Essen ging ter plekke bij een TUV station een umwelt plakette gehaald.
                      Het duurde wel ff een uurtje omdat ik nog ff een auto voor me had voor een (APK?)keuring...ohja, sticker kost bij zo'n TUV station 5,- euro!

gr.
                      Marvin

Comment

Marvin,
                        een uurtje wachten bij een TUV station zal mijn vrouw niet zo heel erg gaaf vinden. Sterker nog, daar vind ik ook geen drol aan, ik ben geen Oost Duitser.

Comment

Zijn die stickers ook af te halen bij de Dekra in Duitsland? Hier net over de grens bij Nijmegen zit in Kleve zo'n Dekra station.

Comment

Rrrrrrrr

Ik heb al een email van Natallia dat mijn opdracht ontvangen is :-)

12,50 euro, voor die 7,50 euro ga ik niet een uur op een tochtige TUV plaats staan. Zeker niet als Lennart naast me staat (want die krijgt zeker geen groene sticker met ZIJN wagenpark: kortom nog meer vertraging)

Comment

Jawel hoor wijsneus, want klassiekers zijn vrijgesteld nanananana, maar je mot wel een sticker.

Comment

eind april met mijn audi 100 2.3e (benzine) naar downtown berlijn. Kom ik uberhaupt in aanmerking voor een plakette? Kan het op inet niet echt vinden.

Willem

Comment

bouwjaar 1993 trouwens.

Comment

Zonder kat rijd ik ook gewoon downtown *vulmaarin*.
                                    Onzin die umweltstikker.
                                    Eerst die moffen wegenbelasting betalen in NL dan zien we wel verder.
                                    E
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Cool, ik ben uitgenodigd om met mijn (nog geen 30 jaar oude) celica op het toyota feestje ter ere van 40 jaar celica te komen. Ergens in een umweltzone dus. Was van plan ook de supra maar mee te nemen.

Gaat niet lukken dus met stickers? ;-)
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

kan wel, mits je niet wordt aangehouden. Anders krijg je boete van 4 tientjes.
                                        Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Maar kom ik nou met mijn audi 100 2.3e benzine van 1993 uberhaupt in aanmerking voor een plakette?

Willem

Comment

bellen met het telefoonnummer in post nr 8....

Comment

De Umwelt Plakette voor de echte gummerts:

Comment

En de bijbehorende website..

;-)

Overigens, weinig autodieven op Gummen he..

Comment

Met een Golf 2 TD zou je ook zoeits krijgen denk ik? Krijg je uberhaupt wel een plakkette voor zo een auto ? :)

Comment

Wenn Du einen Wagen hast, der eine Kardanwelle hat, Chromstoßstangen besitzt und vor 1985 gebaut wurde, dann bist Du hier richtig.

Wenn Du den D&W-Katalog mit ins Bett nimmst, DVD-Player in Kopfstützen für dich das Größte sind und du Tribal-Aufkleber an der Heckscheibe als die Ausgeburt optischen Feinschliffs verstehst, bist Du woanders besser aufgehoben.
                                                    lol ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin 328i Bekijk bericht
                                                      Ik heb de laatste keer toen ik naar Dusseldorf en Essen ging ter plekke bij een TUV station een umwelt plakette gehaald.
                                                      Het duurde wel ff een uurtje omdat ik nog ff een auto voor me had voor een (APK?)keuring...ohja, sticker kost bij zo'n TUV station 5,- euro!

gr.
                                                      Marvin

Oja, f*ck.

Kwestie van een willekeurig TUV station binnen rijden?
                                                      fka v164

Comment

Heb er een maand geleden ook een besteld (via internet) en zijn naar Keulen geweest, tot bijna aan de Dom.

Maar kan niet zeggen dat ik borden ofzo heb gezien, had meer zoiets van: heb ik daarvoor zo'n lelijke sticker op m'n ruit geplakt.

Comment

Als je naar Keulen moet gewoon even bij een van deze tankstations voor €6,- oppikken:
                                                          Mundorf Tank W. Meyers
                                                          Rolshover Straße 420, 51105 Köln
                                                          Telefonnummer: 0221 / 8301240
                                                          Ausgabe von Feinstaubplaketten:
                                                          Täglich 24 Stunden

SB-Tankstelle Z. Hariklar
                                                          Schmittgasse 44, 51143 Köln
                                                          Telefonnummer: 02203 / 982111
                                                          Samstag: 8 bis 20 Uhr
                                                          Sonntag: 10 bis 17 Uhr
                                                          Montag bis Freitag: 7 bis 21 Uhr

SB-Tankstelle Keimes
                                                          Dellbrücker Hauptstraße 9-11, 51069 Köln
                                                          Telefonnummer: 0221 / 684754
                                                          Samstag und Sonntag: 7 bis 22 Uhr
                                                          Montag bis Freitag: 6 bis 23 Uhr

M.vr.gr.,
                                                          sander AKA ZKH
                                                          Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

of gewoon met de BMW naar een willekeurige Duitsche dealert en je krijgt de sticker gratis mee...da's Freude am Fahren he :)

Comment

Bij elke ATU kun je zo binnenstappen en plakken ze hem er zo op, kost 8 euro oid. Wachttijd, tja ligt eraan hoe druk het is, laatste keer in 15 minuten geregeld, wel kijken dat je alle papieren bij je hebt. Als je een kat onder de auto hebt krijg je een Umweltpakket.
                                                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                              Citroen 2CV 1982
                                                              Saab 9-3 2.0T 2002
                                                              Citroen C1 2014
                                                              Solex 3800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                                Met een Golf 2 TD zou je ook zoeits krijgen denk ik? Krijg je uberhaupt wel een plakkette voor zo een auto ? :)
                                                                Gaat denk ik niet lukken.
                                                                Diesels ouder dan 2004 krijgen over het algemeen geen gruene Aufkleber meer.
                                                                Wanneer hij later aangepast is met een oxykat en een partikelfilter uiteraard "eingetragen"
                                                                heb je nog een kans.
                                                                Dan heb je wel een loodgieterswinkel onder de auto twv 2000 euro.

Comment

Working...
                                                                X