Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen (oude) superauto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Prijzen (oude) superauto's

    Mag ik dit draadje even kapen voor een typische spreekbeurtvraag? Junior is bezig met een werkstuk/spreekbeurt over supercars en wil niet alleen een historisch perspectief geven van de prestatieontwikkeling, maar ook van die op financieel-pecuniair vlak. Ofwel, hoe is de catalogusprijs van de meest begeerde supercars met zijn tijd meegegaan?

    Weet u wat bijvoorbeeld de originele catalogusprijzen waren van pakweg de Miura, Pantera, Bora, Countach, Testarossa, 959, F40, Diablo, XJ220, F1, F50 en wat ik allemaal nog ben vergeten?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ha, die Dutch;

    Een en ander uitgedrukt in Xmaalmodaal of liever in knotjes?
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #3
      Mogen ouderwetsche florijnen ook?
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Ha, die Dutch;

        Zo, Junior schuwt de knalharde monetaire confrontatie niet....
        Scherven brengen gelul.

        Comment


        • #5
          F40 was 750.000 gulden

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            In het kader van af en toe moet je toch laten weten dat je de moderator bent, heb ik deze posts even een apart draadje gegeven. :-)

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              E28 520iA Fl. 65.000,-
              E28 M5 (Kaal) Fl. 150.000,-
              E39 M5 (Bijna alle opties) Fl. 220.000,-
              E60 M5 (?) Fl. 330.000,-

              Zoiets? Of....niet super genoeg :-)

              Comment


              • #8
                Hallo! het ging om SUPERCARS, niet om 5-serie shoarma-taxi's :)

                Comment


                • #9
                  Heeft die jongen geen OKJaarboek?

                  Een E-Type kosste anno 1970 ongeveer fl 35.000, de voordeligste Maserati was in de vorm van een sm met fl 38.000 iets duurder :-) Een Gihibli kostte ongeveer fl 75.000, een Miura was net iets duurder fl 79.000

                  etc etc
                  Last edited by Sander; 09-03-09, 10:32. Reden: Een punt is geen komma, maar een 0 is wel een 0 inderdaad :-)
                  fka v164

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                    E28 520iA Fl. 65.000,-
                    E28 M5 (Kaal) Fl. 150.000,-
                    E39 M5 (Bijna alle opties) Fl. 220.000,-
                    E60 M5 (?) Fl. 330.000,-

                    Zoiets? Of....niet super genoeg :-)
                    Doe dan een M635CSi : Fl. 195.000,- . Scheelt weinig met de E39, maar dat was wel 10 jaar eerder(laatste prijs uit '89) :-)
                    Every second of your life is a part of your song

                    Comment


                    • #11
                      Laat je 'm ook even de inflatiecorrectie doorekenen Dutch? Wel redelijk van belang natuurlijk ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Als BMW's ook al mogen...

                        Een SZ kostte in 1990 185.000 gulden (in NL). :-)

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                          Heeft die jongen geen OKJaarboek?

                          Een E-Type kosste anno 1970 ongeveer fl 35.00, de voordeligste Maserati was in de vorm van een sm met fl 38.000 iets duurder :-) Een Gihibli kostte ongeveer fl 75.000, een Miura was net iets duurder fl 79.000

                          etc etc
                          35 gulden heb ik ook ooit voor een E-type betaald. Was wel eentje van Bburago in 1:18. :-)
                          Last edited by Harry; 09-03-09, 11:11. Reden: [email protected] v164 :-)

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Testarossa was Hfl. 400.000,-- omstreeks 1985.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              In het kader van af en toe moet je toch laten weten dat je de moderator bent, heb ik deze posts even een apart draadje gegeven. :-)
                              Heel goed, Harry, hulde! :)

                              Inflatiecorrectie, Rut? Denk je dat zijn gehoor in groep 8 dat zal snappen? Het zal juist veel meer indruk maken als hij die niet erbij vermeldt...
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Het wordt al lastig genoeg omdat hij moet gaan uitleggen wat een gulden is. :-)

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Dutch, als je inflatiecorrectie uitlegt met als metafoor een patatje van fl 0,25 en een stuiver voor de mayo dan snappen ze het wel hoor ;-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een Jensen Interceptor kostte in 1973 ca. HFL 98.000,-.

                                    Destijds te koop via Ad Smelt die de importeur was, toen nog in Amsterdam.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                    Comment


                                    • #19
                                      Da's serieus geld in de tijd dat een Kadettje zo'n Hfl 5.000 was! :)

                                      Oh, een Spider 916 V6 was ca. Hfl. 90.000 in 1995, als we toch allerlei ouwe shit gaan noemen. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                        Da's serieus geld in de tijd dat een Kadettje zo'n Hfl 5.000 was! :)

                                        Oh, een Spider 916 V6 was ca. Hfl. 90.000 in 1995, als we toch allerlei ouwe shit gaan noemen. :)
                                        Ha, die Jasper;

                                        Kadettjes deden destijds toch flink wat meer dan vijf ruggen; toen het type C eind '73 op de markt kwam kostte dat ding al bijna negenduizend ouderwetse keiharde oliecrisisbestendige nikkelen guldens. Mijn vader kocht in dat jaar een tien maanden oude Ford Escort 1300 voor iets minder dan zes mille.
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Wow, danig verkeerd gegokt dan! Ik zat een beetje terug te redeneren. En vooral te intrapoleren tussen laten we zeggen een "bomvolle" Peugeot 504 anno 1979 voor zo'n Hfl. 25.000,-- en een beetje Mercedes uit 1965 voor Hfl. 10.000,--.

                                          Zou wel leuk zijn, oude autoprijslijsten online. Ik heb nog wel oude AutoVisie's liggen en zo, maar da's allemaal van dat stoffige gesnuffel op de zolder. Kan dat nou niet makkelijker? :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Intussen heb ik nog een aardig vraagje, maar daar open ik wel weer een nieuw draadje voor, okee Harry? :)
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              lol, ja graag :-)

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                Een Jensen Interceptor kostte in 1973 ca. HFL 98.000,-.
                                                Tjeemig, kostte zo'n Jensen 4x zoveel als een Volvo 164
                                                en dat terwijl Volvo de p1800 niet door Jensen liet bouwen bij gebrek aan kwaliteit :-)
                                                fka v164

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Toyota supra 3.0i turbo sportroof leer kostte in 1989 110.000 NFl
                                                  Basis 95.000 duurste (met automaat) 115.000.
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                    Hallo! het ging om SUPERCARS, niet om 5-serie shoarma-taxi's :)
                                                    Hehehehehe, verslikte me net even....

                                                    Volgens mij was de M1 ook iets van Fl. 300.000,- in....1978 (zoiets?)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Quote Franka deel 1: patser met een auto van een half miljoen (over een M1)
                                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Heb gelezen dat een 250GTO ooit voor omgerekend NLG. 14000 van eigenaar is gewisseld. Kijk, reden om jezelf een flink aantal keer met een geseldinges op de rug te slaan ;-)
                                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                          Hehehehehe, verslikte me net even....

                                                          Volgens mij was de M1 ook iets van Fl. 300.000,- in....1978 (zoiets?)
                                                          M1 was 199.500 gulden in 1981

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                                            Tjeemig, kostte zo'n Jensen 4x zoveel als een Volvo 164
                                                            en dat terwijl Volvo de p1800 niet door Jensen liet bouwen bij gebrek aan kwaliteit :-)
                                                            Volgens mij is de eerste serie P1800's wel door Jensen gebouwd, of niet?
                                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ha, die Eddie;

                                                              Klopt, maar juist door die kwaliteitsproblemen bij Jensen heeft Volvo besloten het toch verder maar lekker zelf te doen.
                                                              Scherven brengen gelul.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ja, dat zijn de exemplaren die nog steeds het hardste roesten :-) te herkennen aan de koehoornbumpers
                                                                De p1800 = Jensen, de p1800s = Sweden
                                                                fka v164

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X