Bij de AWD-versies is de 5-versnellingsbak gecombineerd met een middendifferentieel, uitgevoerd als LSD-type sperdifferentieel; de beste constructie om alle motorkoppel ook inderdaad op het wegdek te brengen. En als er ooit toch wielslip optreedt, wordt bovendien de koppelverdeling over voor- en achterwielen automatisch aangepast. Alle modellen met AWD hebben daarbij nog de dual-range selectiehendel voor hoge en lage gearing, dat eigenlijk een verdubbeling is van de schakelmogelijkheden om ook ruiger terrein comfortabel te nemen, of voor maximale trekkracht als u met een aanhanger rijdt. Verder wordt de 2.0R Sport-uitvoering standaard geleverd met Vehicle Dynamics Control, een systeem dat in extreme situaties verlies van rijstabiliteit voorkomt.
LSD sper, zelfs op mijn cheape 2.0 uitvoering.
LSD ? zeker met hallucinerende werking :-)
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Bij de AWD-versies is de 5-versnellingsbak gecombineerd met een middendifferentieel, uitgevoerd als LSD-type sperdifferentieel; de beste constructie om alle motorkoppel ook inderdaad op het wegdek te brengen. En als er ooit toch wielslip optreedt, wordt bovendien de koppelverdeling over voor- en achterwielen automatisch aangepast. Alle modellen met AWD hebben daarbij nog de dual-range selectiehendel voor hoge en lage gearing, dat eigenlijk een verdubbeling is van de schakelmogelijkheden om ook ruiger terrein comfortabel te nemen, of voor maximale trekkracht als u met een aanhanger rijdt. Verder wordt de 2.0R Sport-uitvoering standaard geleverd met Vehicle Dynamics Control, een systeem dat in extreme situaties verlies van rijstabiliteit voorkomt.
LSD sper, zelfs op mijn cheape 2.0 uitvoering.
LSD ? zeker met hallucinerende werking :-)
Ik lees hier da er maar sper op tussenbak zit dus per saldo nog steeds alleen aandrijving op twee wielen in de blubber. Dat heb ik op 75 ook: altijd aandrijving op twee wielen:)
MX5 1.8 heeft een sper? Dat is een totale verassing.
Ik lees hier da er maar sper op tussenbak zit dus per saldo nog steeds alleen aandrijving op twee wielen in de blubber. Dat heb ik op 75 ook: altijd aandrijving op twee wielen:)
MX5 1.8 heeft een sper? Dat is een totale verassing.
In de Blubber máár op 2 wielen ? Als jij het zegt zal het wel waar zijn, ik kan het bijna niet geloven. Wat is dan het voordeel in de sneeuw?
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Wat ik wil zeggen is da er bij Sub alleen één voorwiel en één achterwiel tegelijkertijd aan het slippen te krijgen zijn en bij 75 twee achterwielen dus beide hebben aandrijving op twee wielen:)
volgens mij heeft die Toyota een kleine motor, lijkt me sterk dat ie zo snel ophoud.
Uit het filmpje: einhunderd acht und funfzig PS
------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.
Op die 'autowipwap' staat 'BMW X-drive'. Ze zullen de draadjes van het sper bij die Audi wel doorgeknipt hebben. Anders is het wel erg sneu van dat Quattro verhaal... Maar goed, dat Audi overrated is wisten we al, maar zo erg? Quattro is niet meer dan een marketingterm vandaag de dag.
See the difference between Subaru AWD and everyone else. Not all AWD systems are created equal.
Dat die Patrol niks presteert daar op die sneeuw helling, verbaasd mij ook niets. Die heeft veel te weinig vaart bergop. Zodra de snelheid eruit is, graaft ie zichzelf in. Daar moet veel meer geweld naar de wielen.
Zelf heb ik ook een Patrol met schakelbare lockers in voor- en achteras. Maar dat is geen garantie dat ze altijd boven komt. Met een losse ondergrond heb je gewoon vaart nodig.
Met een vaste ondergrond is het een ander verhaal, zoals in dit filmpje:
Somewhere in the Gulf region, a four wheel drive car climbs a hill to almost 90 degree upward in a very unique driving skill... Enjoy Watching.في مكان ماه في...
Torsen is mechanisch zelfsperrend, dus jazeker... sterker nog: het telt in mijn optiek aanzienlijk meer mee dan die computergeregelde hydraulische diffmeuk van Subaru.
*zo*
:-)
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Dat die Patrol niks presteert daar op die sneeuw helling, verbaasd mij ook niets. Die heeft veel te weinig vaart bergop. Zodra de snelheid eruit is, graaft ie zichzelf in. Daar moet veel meer geweld naar de wielen.
Duh, die Patrol gaat volgas de berg op... dat de gang eruit gaat is puur omdat 't ding ondergemotoriseerd is.
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment