Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evenementen! Hoe en wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Evenementen! Hoe en wat?

Beste Gummers, sinds onze oprichting ergens in 2000/2001 hebben we eigenlijk elk jaar wel 1 of meerdere evenementen gehad.
    Dat begon met een gezamelijk bezoek aan de Nurburgring of een Rallye en liep van vele Lelystad-meetings, circuitmeetings op Assen en Zandvoort tot een fabrieks/museum-bezoek etc.

We willen dit jaar ook wel weer wat organiseren uiteraard, maar willen in dit draadje even peilen waar de wensen liggen.
    Wat sowieso doorgaat is de klassieke techniek-meeting georganiseerd door Ton van S (maar met backing van de stichting uiteraard).

We hebben nog geen circuitdag gepland voor 2009. De reden daarvoor is dat we in 2008 de laatste circuitdag op Zandvoort moesten afblazen i.v.m. te weinig animo. En dat terwijl de zomer-circuitdag zo super was verlopen en ook zo goed was bezocht.

Kortom : wat willen jullie??

- Circuitdagmiddag op Zandvoort o.i.d.? (prijsniveau tot 100 euro)
    - Karten?
    - Simrace-avond? (hebben we vroeger ook wel eens gedaan)
    - Weekendje weg met een groep? Dus een mooie rit, huisje(s) boeken en dan wat eten drinken en tussendoor de deelnemende Alfa's repareren.
    - Dure circuitdag met instructie etc bv. een hele dag op Zolder of Spa. (reken dan op 200-300 euro)
    - Museumbezoek?
    - Tunnelrun?
    - ...

Vul maar aan, ook als je helemaal niets wilt, is dat goed en mag je dat hier laten weten. Alle input en ideeën zijn welkom.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Karten? Ouwehoeren met bitterballen en bier?

Het probleem is dat de trackdayrijders hun gading wel ergens anders halen (bookatrack e.a.) net omdat Gummen zo een heterogene groep van autoliefhebbers is, gaande van het poetsen van een Scenic, het rijden op circuit en leasewagens kiezen tot oldtimers en mensen die het gewoon prettig vinden om een wagen na te kijken.

Ergo, mijn ideeen:
    - Tunnel Run + afsluitende borrel/bbq (+familieevent, +auto's)
    - Tripje naar de Nordschleife (+familieevent, +circuitblaffers)
    - Karten (+ borrel) (+familieevent, +circuitblaffers, -auto's)
    - Toertocht (+autos, +familieevent, +auto's)

Circuitdagen zijn een idee, maar ik denk dat de animo op dit forum niet zo groot is, en het ook niet eenvoudig een familieevent kan worden (als rijder heb je een hoge verantwoordelijkheid als je onbekenden en hun familie meeneemt). Circuitinstructie is ook maar zo-zo: als je er zoveel geld aan wil geven, zijn er genoeg andere opties, en voor 190€ mag je op Zolder ook een halve dag rijden met instructie.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik denk dat we een poging moeten doen om nog een keer een circuitdag vol te krijgen, dat blijft toch het leukste. Aktie in de tent!

Simracen hoeft van mij niet, vond het leuk voor 1 keer.
      Karten is altijd goed en dan na afloop lekker eten ergens, bij voorkeur wokken.

Dure circuitdag zal ik niet op inschrijven.
      Tunnelrun moet zeker blijven bestaan alleen ik zal niet meer meerijden met mijn traktor.

Weekendje Ring lijkt me het leukst!! Maar dat doen we ook zonder Gummen wel!
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Circuitdag met instructie klinkt goed. Knallen is altijd goed.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oke, dit gaat de goede kant op. Kom maar op met die meningen en tips.
          @Wooter : we hebben elk jaar nog circuitdagen gehad en die zaten toch altijd vol, soms zelfs overvol. Maar je hebt gelijk dat er gewoon veel van zulke evenementen georganiseerd worden inmiddels en soms moet je dan echt zoeken naar deelnemers.
          - Papenburg voor de drifters.
          - Vrijrijden.nl voor de mensen die even kort op het circuit willen rijden (sessies van 20 minuten) en niet bang zijn om een risico te nemen i.v.m. drukte etc.
          - Allerlei circuitdingen van de circuits zelf en van merkenclubs (Alfa en BMW bv.)

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

OK
            Ik vind techniek leuk
            Oude auto's leuk
            Beppen in een peugeot showroom leuk
            Rijden over een circuit leuk
            Kijken naar rijders op een circuit leuk
            Een tunnelrun leuk
            Toer/navigatieritten leuk (wil ik ook nog wel uitzetten)

Criteria voor mij:
            - Meedoen moet binnen acceptabele grenzen van gevaar kunnen (dus vrijrijden doe ik niet, een gummen zandvoort/assen/zolder/lelystand uurtje wel). Karten valt voor mij af omdat ik in mijn familie al twee man ken met een te ernstig kartongeluk.
            - Het is leuk maar niet vereist als familie mee kan.
            - Het moet in de agenda passen (en dat is met lidmaatschap van ook de TACN, een verbouwing een met drie kinderen en nogwat familie soms lastig).

Suggesties van mijn kant:
            - Ring lijkt me leuk, maar een weekend gaat bruin met familie niet trekken.
            - Lelystad vond ik ook leuk (maar een half keer meegedaan)
            - Zandvoort / Zolder / Assen ook
            - Tunnelrun raakte ik finaal de anderen kwijt, maar wil het nog wel een keer proberen

Maar ook:
            Met een gummenclubje meedoen met een evenement (zoals BWC, SPSR, ...).

Nogmaals ik wil wel, maar heb helaas een nogal volle agenda.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Beetje hardop denken van mijn kant:

Alternatief: Bijv. met 8 man inschrijven voor een trackday ergens. Dan wil ik wel instructeur spelen voor dat groepje, gratis uiteraard. Volgens mij zijn er nog meer mensen die wel instructies kunnen geven, al moet je 't niet onderschatten. Ik heb genoeg prutsers gezien die amper goede uitleg gaven (hooguit of een bocht naar links of naar rechts zou gaan). Dan leer je nog niets.

Het nadeel van meedoen aan een trackday van anderen is dat je niet rustig in een groepje achter elkaar kunt rijden, zoals we dat ooit op Assen deden met een gummen instructiedag. Toen was het hele circuit van ons. De Zolder cursus vond ik ook erg leuk. 's ochtends cursus en 's middags vrij rijden voor de liefhebbers tussen andere inschrijvers.

Op de Nurburgring zou ik ook wel instructies willen geven als daar behoefte aan is voor mensen die daar eens zelf willen rijden met eigen auto. Of die er al vaker zijn geweest, maar behoefte hebben aan het verbeteren van hun lijnen (en bijbehorende snelheid).
              Later dit jaar kunnen jullie allemaal mee in de Ringmazda (nadat de remmen gemaakt zijn lol). Het zou voor ons project een leuke stimulans zijn als we zoiets zouden kunnen organiseren, waarbij iedereen het dan een beetje 'sponsort', want dat houdt ons budget binnen de perken. Het is goed/leuk te combineren met mijn (gratis) instructies, zelf rijden in je eigen auto en een snelle ronde meemaken in een heftig apparaat als de www.Ringmazda.com

Zelf zou ik graag meedoen aan een kartcompetitie. Liefst op een buitenbaan, maar indoor is ook erg leuk, vooral Delft is een leuke baan (en lekker dichtbij). Een 2 uurs race is dan wellicht een goede optie. Het zijn goeie karts en de jongens die daar werken doen er alles aan om het veilig en leuk te houden. Teams maken van 2 a 3 rijders en knallen maar!

Met Downforce racing kunnen we eventueel een trackday organiseren met 130i ex-cup auto's. Erg leuke auto's, niet te moeilijk, maar je hebt wel instructies nodig als je nog nooit op een circuit met RWD hebt gereden. Als we een mannetje of 21 hebben, kunnen we wellicht 7 auto's inzetten die door 3 man worden gedeeld. Ik zal eens vragen wat de kosten dan p.p. kunnen zijn.
              Last edited by Dennis Cavallino; 10-03-09, 12:00.

Comment

Karten en Simracen heb ik niet zo veel mee.

Alles wat Steven noemt, zo heb ik dat ook. Zou leuk zijn als jr. af en toe mee kan.

Dure instructiedag, daar zal het afhangen hoe het past tussen de andere (dure) rally-evenementen, planningstechnisch en financieel. Maar ik heb een postieve grondhouding :-)

Comment

Museumbezoek, dagje techniek (Zoals Ton van S. organiseert), uitjes zoals naar Joop Stolze en simracing vind ik altijd erg leuk.

De navigatiecursus vond ik ook erg geslaagd. Alleen wordt er weinig mee gedaan. Dus ik vraag me af of een 2e editie wel gewenst is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

Kortom : wat willen jullie??

(..)

Vul maar aan, ook als je helemaal niets wilt, is dat goed en mag je dat hier laten weten. Alle input en ideeën zijn welkom.

Ouderwetsch laagdrempelig maar daardoor niet minder gezellig Lelystad, incl Mickey Mouse baantje en broodjes bal?
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      De navigatiecursus vond ik ook erg geslaagd. Alleen wordt er weinig mee gedaan. Dus ik vraag me af of een 2e editie wel gewenst is.
                      Was inderdaad erg geslaagd en er wordt erg weinig mee gedaan ook, helaas.

Qua planning blijkt dat ik aan erg weinig 'uitjes' toe kom. Kijken op Lelystad, ATR's, navigatiecursus, techniekavond, dat is het wel zo'n beetje, terwijl eigenlijk iemand mij wel eens zou mogen vertellen hoe je dat doet, gummen :-)
                      fka v164

Comment

De dingen die Dennis noemt spreken mij wel aan. Voor die paar keer per jaar mag het wel wat kosten.

Ik ga liever knallen dan ergens met de handen in de zakken op een parkeerplaats naar lelijke kerels en roestende Alfa's kijken. No offense :)
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat toertochten vind ik sowieso leuk als ontspanning.
                          Helaas was de opkomst de laatste keren via gummen (alweer 2 of 3 jaar terug) wat laag.
                          Bezoekjes aan autogerelateerde dingen is ook leuk.
                          Trackdays geef ik weinig om.

Comment

Voor mij:
                            - Trackdays; eigenlijk niet. Ik zie dat met de leasert gewoon niet zitten.
                            - Circuitdag met instructie; lijkt me leuk. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan het uitstapje naar Parijs en de daar gereden Porsches en Ferrari's (ondanks dat ik er qua snelheid niet veel van bakte ;-)). Dan mag het af en toe ook wel wat meer kosten.
                            - Tunnelrun; count me in.
                            - Karten; ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik heb me daar inmiddels een paar keer goed bij weten te blesseren, maar ik zou het wel overwegen.
                            - Toertocht: erg leuk (en misschien ook geschikt mw GJ en voor de mini-GJ's).
                            - Stolze; zo nu en dan leuk, maar kan en moet niet te vaak, denk ik.
                            - Op een parkeerplaats tegen banden aanschoppen en naar lelijke kerels kijken (copyright Paco), heb ik niet zo hel veel mee.
                            - Alleen voor heel speciale dingen (zoals het uitje Parijs) ben ik bereid meerdere dagen met het gezin op te offeren, maar dat moet dan niet niet 3-4x per jaar zijn (dan is het ook niet meer speciaal).

Groet
                            GJ
                            Last edited by GJ; 10-03-09, 15:12.

Comment

Weekendje Porsche museum? :-)

Niet dat ik een heel weekend er alleen op uit kan gaan. So wie so wordt het voor mij dit jaar lastig. Pandaberin met dikke buik is niet heel erg mobiel en na medio mei heb ik het voorlopig te druk met andere dingen.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Begin 2010 zal de Louwman Collection haar deuren in Den Haag openen

De officiële opening aldaar, dat is wel een leuk gummen uitje. Je hebt nog even de tijd om dat voor elkaar te krijgen Harry
                                fka v164

Comment

Daar ben ik sowieso bij.

Comment

Ah, kijk, Cav gaat dat uitje regelen :-)
                                    fka v164

Comment

Ik en regelen? Volgens mij heb jij een draadje gemist. :)

Comment

Louwman in 2010 is zeker iets ja, dat gaan we absoluut doen.

Als afsluiter van de historie in Raamsdonksveer, zouden we ook nog eens een museum-bezoek incl rondleiding in het oude museum kunnen doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik en regelen? Volgens mij heb jij een draadje gemist. :)
                                          Therapie heet dat :-)
                                          fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                            - Alleen voor heel speciale dingen (zoals dhet uitje Parijs) ben ik bereied meerdere dagen met het gezin op te offeren, maar dat moet dan niet niet 3-4x per jaar zijn (dan is het ook niet meer speciaal).
                                            Eigenlijk kun je dat prima combineren: het gezin naar Disneyland of MdV wat shoppen op Boulevard Haussman en de mannen knallen op het circuit

Ik houd die gasten in Parijs hun activiteiten zo nu en dan nog in de gaten, want als ik die 997 GT3 RS, F430 en Gallardo zie dan wil ik er wel graag even in sturen. Probleem vind ik alleen dat het voor een paar uur sturen op een veredelde Mickeymousebaan wat duur is geworden, plus ik zou nu wel wat meer dedicated achter het stuur willen zitten. Maar zelfs al zou je een goeie prijs kunnen bedingen met een groep, dan praat je nog over een boel centen bij die gasten.

Maar gelukkig zijn er meer aanbieders in La France en een hoop circuits, dus aanbod genoeg (Aston Martin, GT-R, Ariel Atom, Maserati, Corvette, Viper GT3, F430 Challenge)

Dat gezegd hebbende *klikt wat rond* zie ik dat een hele dag Formule 3 en Formule Renault rijden wel aardig te betalen is. Of twee dagen rallyrijden + theorie op asfalt in 5 verschillende rallywagens voor €660 *roept Alfisto*... hmm, toch maar even op de planning zetten voor dit jaar ;-)

Comment

@Paco : als je leuke dingen tegenkomt, gooi dat dan even in de groep.
                                              Er zijn meestal wel meer liefhebbers voor zulke dingen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                Eigenlijk kun je dat prima combineren: het gezin naar Disneyland of MdV wat shoppen op Boulevard Haussman en de mannen knallen op het circuit

Ik houd die gasten in Parijs hun activiteiten zo nu en dan nog in de gaten, want als ik die 997 GT3 RS, F430 en Gallardo zie dan wil ik er wel graag even in sturen. Probleem vind ik alleen dat het voor een paar uur sturen op een veredelde Mickeymousebaan wat duur is geworden, plus ik zou nu wel wat meer dedicated achter het stuur willen zitten. Maar zelfs al zou je een goeie prijs kunnen bedingen met een groep, dan praat je nog over een boel centen bij die gasten.

Maar gelukkig zijn er meer aanbieders in La France en een hoop circuits, dus aanbod genoeg (Aston Martin, GT-R, Ariel Atom, Maserati, Corvette, Viper GT3, F430 Challenge)

Dat gezegd hebbende *klikt wat rond* zie ik dat een hele dag Formule 3 en Formule Renault rijden wel aardig te betalen is. Of twee dagen rallyrijden + theorie op asfalt in 5 verschillende rallywagens voor €660 *roept Alfisto*... hmm, toch maar even op de planning zetten voor dit jaar ;-)
                                                Het gaat mij ook niet zoeer om dat specifiek reisje nog eens dunnetjes over te doen (alhoewel ik daar ook geen bezwaar tegen zou hebben), maar meer het globale idee dat iets speciaals best wat meer mag kosten.

Groet
                                                GJ

Comment

Louwman in 2010 is zeker iets ja, dat gaan we absoluut doen.

Als afsluiter van de historie in Raamsdonksveer, zouden we ook nog eens een museum-bezoek incl rondleiding in het oude museum kunnen doen.
                                                  Lijkt mij erg leuk Harry. Misschien icm met een leuke rit daar in de buurt.

Comment

Met Downforce racing kunnen we eventueel een trackday organiseren met 130i ex-cup auto's. Erg leuke auto's, niet te moeilijk, maar je hebt wel instructies nodig als je nog nooit op een circuit met RWD hebt gereden. Als we een mannetje of 21 hebben, kunnen we wellicht 7 auto's inzetten die door 3 man worden gedeeld. Ik zal eens vragen wat de kosten dan p.p. kunnen zijn.

Het heet Downforce Motorsport schoonheid. :-)
                                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

@Paco : als je leuke dingen tegenkomt, gooi dat dan even in de groep.
                                                      Er zijn meestal wel meer liefhebbers voor zulke dingen.
                                                      Er is genoeg te doen, Harry, en je hoeft er niet eens helemaal voor naar Parijs. Hier heb je zo'n beetje alles op een rijtje: http://www.stage-pilotage.net/

Met een group buy is er altijd wel wat te regelen bij die gasten.
                                                      Last edited by Harry; 10-03-09, 15:35. Reden: .net toch?

Comment

De evenementen die mij het meest zouden aanspreken:

- Circuitdag (liefst zandvoort/assen, maar Lelystad is ook leuk)
                                                        - Circuitdag met begeleiding lijkt me gaaf
                                                        - Tunnelrun uiteraard
                                                        - Dagje / weekendje Nordschleife met een groepje
                                                        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                          Er is genoeg te doen, Harry, en je hoeft er niet eens helemaal voor naar Parijs. Hier heb je zo'n beetje alles op een rijtje: http://www.stage-pilotage.fr/

Met een group buy is er altijd wel wat te regelen bij die gasten.
                                                          Cool! Porsche [email protected] lijkt me leuk. Zit ook een supergaaf museum in dat dorp.
                                                          Maar laten we dit draadje wat algemener houden en de echte voorstellen in aparte draadjes.

p.s. jouw url deed het niet, die heb ik gewijzigd naar .fr (ipv .net) (.net is even down zeker??? Want hij bestaat wel).
                                                          Dit werkt wel : http://www.elite-auto.fr/stage_de_pilotage.asp
                                                          Last edited by Harry; 10-03-09, 15:44.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                            Het heet Downforce Motorsport schoonheid. :-)
                                                            Je wist wel precies wat ik bedoelde! :)

Comment

Lelystad is geweest, dat krijgen we echt niet meer vol
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zandvoort/Assen: prima. Ben ik altijd wel van de partij.
                                                                (Lelystad: niet prima. Te kleine baan, ben ik wel op uitgekeken.)
                                                                Tunnelrun: ook prima.
                                                                Stolze: ook prima (alhoewel ik de laatste keer door omstandigheden moest afhaken).
                                                                Nürburgring: ook prima (alhoewel ik op eigen gelegenheid ook al zal gaan).
                                                                Circuit afhuren en met eigen auto erover: ook prima.
                                                                Voor mij niet: alles wat met autohuur te maken heeft. Ik ben al voorzien, en heb geen behoefte om (veel) geld neer te leggen om in een 997 of een formule-auto rond te rijden. Voor mensen zonder circuit wagen kan het een goede oplossing zijn (idem voor mensen die graag eens een 997 ofzo willen rijden). Maar ik heb er werkelijk niets mee.
                                                                Voor mij ook niet: driften. Vind ik niet leuk.
                                                                Karten/simracing/Weekendje weg voor een museum: geen interesse.
                                                                (alhoewel ik nog wel naar het porsche museum wil).
                                                                Last edited by ingmar; 10-03-09, 18:49.
                                                                When men were men

Comment

Working...
                                                                X