Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het leven met een Land Rover

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het leven met een Land Rover

Na veel wikken en wegen is de beslissing gevallen, BMW gaat eruit en er komt een andere auto in. Maar dewelke? Dat is de vraag.
    Rock on. RS.

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
    Na veel wikken en wegen is de beslissing gevallen, BMW gat eruit en er komt een andere auto in. Maar dewelke? Dat is de vraag.
    Lijkt me duidelijk, nog zo'n dodelijk saaie Passat. ;-))

Maar als ik je eerdere posts aangaande dit onderwerp serieus mag nemen, neem ik aan dat we een LaRo Disco kunnen verwachten oid. Of, doe eens gek, een Sub Forrester voor de hereboer. Schijnt ook erg populair te zijn bij de oude Engelse adel. ;-))

Groet
    GJ

Comment

Glk ?????
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ha, die John;

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
        Glk ?????
        Moet je maar beter kauwen.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Toch geen Mondeo he? :-)

Ik hoop dat je iets leuks kiest, bv zo'n Laro oid.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
            Ha, die John;

Moet je maar beter kauwen.
            ja, wat is dit nou voor flutforum, ik type kapitaaltjes en dat doet ie niet.
            2 x ouwe premium meuk

Comment

Onlangs wezen blubberen waar zo'n verse Disco bij was. Verbazingwekkend waar zo'n apparaat doorheen banjert, op wegrubber...

Comment

Eén andere auto, of een stuk of 5 leuke auto's waarvan er altijd wel eentje het doet?
                fka v164

Comment

Een nieuwe auto of een andere auto? :)
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Toch geen Mondeo he? :-)

Ik hoop dat je iets leuks kiest, bv zo'n Laro oid.
                    Heb erover nagedacht, maar leg mij nu eens uit wat er "leuk" is aan een LaRo?

Een RR, die straalt dan nog een zeker 'niveau' uit (moet je willen, dat wel), maar een Disco wat is daar nu aan?

(of heeft RS ook al dochters die met paarden in de weer zijn?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                      (of heeft RS ook al dochters die met paarden in de weer zijn?)
                      Vlgs mij niet Olle, daar zijn ze dacht ik nog te jong voor.

Maarre, waar blijft die RS nou om wat meer openheid van zaken te geven.
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja RS, als je denkt dat je met zo'n laf teasertje 13 pagina's schuimbekkende Gummers op poten krijgt, zit je mooi verkeerd. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach, het is niet de bedoeling om 1.300 posts bij elkaar te sprokkelen en die pauperbak moet natuurlijk wel afbetaald worden, dus er moet nog stevig gewerkt worden hier in de online communikeesjion en marketing boesiness. Vandaar dat ik ook al tijden niet meer overdag aan posten toe kom. Een beetje zoals elke hard werkende mens tegenwoordig eigenlijk dus.

Ms. RS heeft van die 'lacune' gebruikt gemaakt om voor haar even een verse auto te zoeken, onderhandelen en toe te zeggen. Ik mag die oude shoarmajankert nu gaan slijten.

Maar allez, ik klaag niet. Vrijdag is het D-Day.
                          Rock on. RS.

Comment

OK RS, 't is al een uur vrijdag, dus vertel :-)
                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja, foto's!! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik voel een mega rel aankomen :-)
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Proficiat met je Renault Scenic! :D
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Is ie rood?
                                    fka v164

Comment

Wooter & Sander, ik voel me niet aangesproken hoor:-)
                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik vrees het ergste....
                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Nou, dat kan niet anders dan erger dan een Scenic of Voyager zijn. Landwind misschien:-)
                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

GJ's stalkfiles zijn eigenlijk het beste uptodate, zo blijkt maar weer waar de kennis zit. Het is inderdaad een LR Disco III TDV6 HSE spec met Premium & Cold pack geworden. Was een erg mooie 2006 versie te koop met lage kmstand (35k), alles bleek in orde. Kleur en interieur zoals de Ms hem graag wilde - klassiek blauw met beige interieur - en de specs klopten ook : 7 zetels, Alpine roof (panodak), 19 inchers, meedraaiende xenons, alles wat je je kan inbeelden eigenlijk - behalve gelukkig geen backseat enterainment system.
                                            Hebben een bod gedaan, en het was OK - mede omdat de meeste mensen denken dat de 'crisis' ervoor zorgt dat mensen hun spullen gratis weg gaan doen - hilarische verhalen.
                                            Volledige fotoreportage in de lokale modderput volgt nog wel. Misschien Weerterbergen deze middag :-)

Mijn excuses voor de late reply trouwens.
                                            Attached Files
                                            Rock on. RS.

Comment

Het is maar behelpen...

...met zo'n pietepeuterig fotootje :-)
                                              fka v164

Comment

Mevrouw RS had dus gewoon haar zinnen gezet op een Disco III, RS? Zat geen echte reden achter zoals boten/paardentransport etc?

Is iig zeker geen crisis-spec dit exemplaar. Gefeliciteerd :-)

Comment

Cool man! 19"wielen? 50 cent zal jaloers op je zijn. ;-)

Maar meer foto's gek! En gefeliciteerd!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

[email protected], denk niet dat 50cent uit zijn bed komt voor minder dan 23 inchers. Maar dat geheel terzijde :-)

@olle: geen paarden, geen boten, soms een aanhangwagen waarvoor ik nu hemel en aarde moet verzetten wegens geen auto met een trekhaak - tot nu. Geen idee waarom net de disco, als het voor de pats/premium/niveau was, zou je inderdaad voor de RR/Sport gaan, maar bij deze heb je 7 zetels/meer ruimte/betere indeling, voor pursang terrein had je beter een defender gekozen. Voor het groenlabel een civic hybrid en ga zo maar door.

Bottom line, deze dingen schrijven af als een bank in slecht weer deze dagen, dat betekent dat je veel value for money krijgt als je tweedehands gaat - de eerste eigenaar heeft de eerste afschrijving al genomen. Nieuwe zijn deze dingen gruwelijk duur, met de kop eraf zijn ze redelijk OK, als je met *iets* bijbetalen dit kan rijden ipv een 320d met standaard stoelen so to speak, of net een A4 met een beetje specs, dan weet ik het wel. Deze is fully specced en kost dan marginaal meer dan zo'n paupereditie BMW (wie opent nu alvast de Grote Discovery III Defects Draad - oftewel Luchtvering Sux harder dan het vakantielief van TM op Phuket).

Dit is een beetje een funmobiel die praktisch is, een nieuwe 330i/d om te vergelijken met de ex-bmw, was gewoon meer van hetzelfde. En dat trok mij en de Ms ook niet. En daarbij sneller rijden en hoeken met de kids vanachter, no go. Vandaar dat dit wel OK was - als we er net als bij de BMW de volgende 6 jaar in kunnen rijden, is het al lang goed. Dan mag ik hem wel niet van een bergje rijden in de Ardennen bijvoorbeeld. Maar ben wel voorbereid op een eventuele ijstijd, burgeroorlog of cataclysmische natuurramp die 90% van d ebeschaving van de planeet veegt ... als je de reclame mag geloven. Mooi filmpje - hetzij een beetje bogus: Disco versus M6, zo'n Disco veegt die M6 namelijk ook weg op de nurburgring. LOL
                                                    ---
                                                    Is wel een supercruiser, licht om mee te rijden - ondanks 2.500 kilo droog aan de haak - geen bochtenridder - hoewel die luchtvering de huifkar wel recht houdt in de bochten, maar heeft die ambities ook niet dus het enige hoeken dat je hiermee zal doen is 45 graden naar beneden of naar boven, so to speak. 130 is een comfortabele snelheid, dan draait de Jag diesel 2200 toeren en staat het verbruik op 9 liter. Valt nog mee voor zo'n mastodont. Mijn Mondeo doet het met 1,5 liter minder. Verder is het allemaal lekker utilitarian, zit goed en lekker, maar het heeft allemaal wel een funtie - en daar hou ik wel van. Zal eens kijken wanneer ik foto's kan gaan trekken ... Moet straks naar Den Haag namelijk - Booker T. ;-)

Is in Den Haag nergens een mooie rotonde met een bergje in het midden om dat Terrain Response Systeem eens op te testen? :-)
                                                    Last edited by rocketscience; 21-03-09, 15:21.
                                                    Rock on. RS.

Comment

Gefeliciteerd, prima familiebak toch! [email protected] TM Puketzuiggrap. :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Weerterbergen? Woon jij dan in de buurt van m'n eltern ofzo?

Wel ge*le bak trouwens!
                                                        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Goed en leuk verhaal RS.
                                                          Aparte keus ook, van binnen zeer zeker fraai.
                                                          Wacht ff op de pics voor de rest van het commentaar.

En ik zat er niet eens zover vandaan met m'n Landwind he:-)

Anyway, heel veel plezier ermee, maar dat zal best wel lukken.
                                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                            Weerterbergen? Woon jij dan in de buurt van m'n eltern ofzo?

Wel ge*le bak trouwens!
                                                            Toon, ik vind mezelf regelmatig in Weert terug. Heb er een tijdje gewoond en de vrouw heeft er haar business nog. Dus ik kom er zeker nog nu en dan.
                                                            Thanx for the compliment.
                                                            Rock on. RS.

Comment

Ja, heb trouwens geen tijd gehad afgelopen weekend voor foto's en zo, maar hier kijk je dus tegenaan:

En ja, dat is inclusief de robuuste vierkante jaren 80 knoppen en no nonsense afwerking. Is wel allemaal serieus solide.
                                                              Watsers die afkomen met softtouch knopjes, gedempt opendraaiende asbakken, ambient verlichting, aromatherapie verstuivers en aaibaarheidsfactor van deze of hetgene mogen wel inpakken. This is not the car for you. LOL. Ik vind het wel super allemaal.

Volgende week komt het ervan, met die fotos en zo.
                                                              Last edited by rocketscience; 22-03-09, 22:41.
                                                              Rock on. RS.

Comment

Mooi man! Wil het liefst ook een Disco. Qua ruimte net iets kleiner dan een Crysler (ook met 4x4 :-) ) maar wel een stuk gaver.

Erg mooi!

Comment

Working...
                                                                X