Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsen versus file

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fietsen versus file

Het afgelopen jaar had ik het geluk dat ik klussen op fietsafstand had. Op zich natuurlijk heel fijn, maar het gaat wel vervelen en ik mis het autorijden enorm. Zelfs met file kan je vaak toch nog stukken lekker rijden en gewoon even de relatieve rust om je heen, even alleen zijn.
    Met de fiets ben je aan het trappen, vaak tegenwind en soms regen, je moet continu opletten. Ik heb dan het gevoel dat ik zo van de drukte van het werk naar de drukte thuis ga. Aan de andere kant ben je wel lekker snel thuis en is je totale werktijd een stuk minder.

Het is een beetje een duivels dilemma. Zoek ik weer een klus dichtbij dan kan ik niet lekker autorijden en kom ik minder tot rust. Zoek ik een klus verder weg, dan ben ik weer zoveel tijd kwijt met reizen en filerijden is ook geen ruk aan.

Jullie mening/ervaring/nuancering?
    En nee, verhuizen is geen optie. Ik woon nu eenmaal in de Randstad en het is druk hier.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Koop een brommer.

Scheelt trappen, wind tegen maakt geen ruk uit en een beetje Holleederscooter houdt je nog aardig droog.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Euh, ja.

Fietsen is leuk want snel thuis. Fietsen is kut want druk verkeer en kutweer.

Autorijden is leuk want even rust. Autorijden is kut want files.

Je lèèk wel een wèèf man. :)

Heb je de klussen voor het uitzoeken, zogezegd? Dan zou ik zeggen, wissel het een beetje af. Zo niet, follow the money. Dan kun je misschien een klus doen waar je maar 3 of 4 dagen hoeft te werken, kun je zo weer meer tijd met Het Gezin spenderen. Samen NCAP-scores vergelijken of zo. ;)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Doe mij maar fietsen. Ik leef me helemaal uit met al die mongolen op de weg. Ik ga elke rit 3x bijna dood omdat ik geen voorrang krijg of omdat ik tussen de slingerende scholieren terecht kom. Nee, dan is ritsen op de snelweg ineens heel erg saai :-)

Maar het grootste voordeel van op fietsafstand werken is dat de reistijd zo kort is. Zo hou je 's middags/'s avonds nog eens wat tijd over en dat bevalt prima. Het enige bezwaar is dat deze fietsafstand met de auto nog 3x zo snel te doen is. Dus bij slecht weer staat de fiets gewoon in de schuur :-)

Comment

Afwisselen inderdaad.

Of voor klussen ver weg niet élke dag de auto pakken. Probeer iets te vinden waar je met het OV redelijk kunt komen. Op drukke dagen (maandag en donderdag) pak je fiets+trein, op rustige dagen (vrijdag bijvoorbeeld) neem je de auto.

Kosten zijn geen argument, want als je een Voordeelurenkaart hebt, ben je evenveel kwijt als met de auto.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Mijn eerste baan was op 1 uur treinen bij me vandaan. Dat vond ik suboptimaal. Dus verhuisde ik. Toen woonde ik op nog maar 25 fietsminuten van kantoor. Ideaal, maar ik miste het rijden wel dus pakte ik in het weekend de auto voor plezierritjes.

Nu heb ik een andere baan met leasebak, (bijna) elke dag 1 uur heen en terug. Helemaal niet erg. Lekker muziekje op, ongestoord bellen, af en toe een leuke bocht pakken. Maar nu mis ik het fietsen wel, dus in het weekend... :)

Comment

Afwisselen werkt goed vind ik. Als ik iedere middag in de file terecht kom als ik naar huis ga, krijg ik iedere dag meer de pest in.
              Maar nu ga ik minimaal twee keer per week met de motor of met de fiets, en dan zijn die twee dagen ineens niet zo'n ramp meer.
              Punt is wel dat de auto 's ochtends het snelst is, want geen file en geen omkleedtijd.
              's Middags is de motor altijd sneller, maar er is niet altijd tijdwinst door dat omkleden, binnenzetten ed.
              Afstanden tot ca. 100km neem ik met een beetje weer de motor naar klanten tegenwoordig. Rotterdam <=> Amsterdam bijv. helemaal binnendoor is met de motor altijd binnen 5 kwartier -soms net een uur, met de auto op z'n allersnelst in 70 minuten, maar dat is alleen op zondagavond. Meestal gaat het richting 7 kwartier.

Fietsen duurt lang; 24km enkele reis. Op zijn best doe ik er even lang over als wanneer ik in de auto zit en het verkeer helemaal vast staat.
              En dan de kosten... motor rijdt 1:23. Maar ja... vanochtend kwam ik wel in een gigantische hoosbui terecht ;-)

Een scooter is een hele goede oplossing voor afstanden tot 50km enkele reis denk ik. Op trajecten als R'dam A'dam maak ik me zelfs sterk dat je dat met de scooter even snel -of sneller- kunt rijden dan met de auto. In ieder geval is je reistijd nagenoeg altijd hetzelfde; met de auto weet je het nooit. Scheelt ook een hoop stress.
              Mijn zwager heeft ook een V50, en denk heel hard over een scooter voor een traject van ca. 25km. Lijkt me verstandig.
              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Je denkt toch niet dat de NCAP-koning van Noord-West Europa op een tweewieler gaat zitten he. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Dáárom haal ik nou juist aan dat mijn zwager, die óók V50 rijdt...
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Koop een brommer.

Scheelt trappen, wind tegen maakt geen ruk uit en een beetje Holleederscooter houdt je nog aardig droog.
                    Of pak de motor (eerst RB hale nuiteraard :p)

Motoren zijn veeeel minder gevoelig voor controles etc. (scooters/brommers zijn altijd doelwit van politieagentjes...)

Comment

Fietsen + met de auto kunnen met slecht weer + plezier ritjes in je vrije tijd lijkt me ideaal.

Dat je thuis niet tot rust kunt komen klinkt wel wat vreemd, als ik het me goed herinner had je thuis maar 2 personen zitten (berin + baby beer) :)

Comment

Weet je hoeveel aandacht dat vraagt, zo'n babybeer?
                        Pandaberin met alle ellende van afgelopen jaar heeft ook graag aandacht btw.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                          scooters/brommers zijn altijd doelwit van politieagentjes
                          Ja, en ????
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

BTW veel onveiliger dan fietsen wordt et niet, dus wat dat betreft is de overstap naar een motor niet zo groot.
                            Was ook dat ik geen alternatief had, met de auto was onpraktisch vanwege te weinig parkeergelegenheid. Maar idd. de paar keer dat ik met de auto ging was echt heerlijk, qua afwisseling.

Comment

Doe mij maar de korte afstand.
                              10km op eigen kosten (je hebt het over fietsen, maar ik ben liever lui dan moe en pak dan de Eend) of mijn huidige 75km met een leaser is een no-brainer. Dan geef ik ze graag die auto terug (ja, zelfs als het een 118d betreft!!).

Reistijd is gewoon tijdverspilling.

Comment

Ik heb het over fietsen, omdat dat de keuze is. De werkplekken waar ik zat afgelopen jaar kon je gewoon niet parkeren, of ik moest zo ver weg parkeren dat ik net zo goed kon fietsen.

Dus keuze is fietsen of file.

Comment

Fietsen natuurlijk. Het is beter voor je conditie, je bent sneller thuis en autorijden kan 's avonds en in het weekend ook wel als er geen file staat. Het zou mij vrij ideaal lijken.
                                  ------------------------------------------------
                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                    Fietsen natuurlijk. Het is beter voor je conditie, je bent sneller thuis en autorijden kan 's avonds en in het weekend ook wel als er geen file staat. Het zou mij vrij ideaal lijken.
                                    Fietsen is misschien goed voor je spieropbouw, maar zeker niet goed voor je hart. Als ik een euro zou krijgen voor elke automobilist die me als fietser over het hoofd ziet, dan zou ik na een weekje stinkend rijk zijn. Mits ik ze heb kunnen ontwijken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                      Ga jij in het weekend zomaar een stukje autorijden? Kom ik helaas zelden aan toe :-(
                                      Moet gezegd, als ik een spannender auto had gehad had ik misschien vaker tijd gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                        Ga jij in het weekend zomaar een stukje autorijden? Kom ik helaas zelden aan toe :-(
                                        Moet gezegd, als ik een spannender auto had gehad had ik misschien vaker tijd gemaakt.
                                        Klopt, maar ik moet zeggen dat ik snelwegrijden nou niet echt autorijden "voor de leuk" vind.
                                        ------------------------------------------------
                                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                                        X
                                        😀
                                        🥰
                                        🤢
                                        😎
                                        😡
                                        👍
                                        👎