Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boetescore 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Boetescore 2009

Ik trap 'm vast af, want ik heb er sinds zojuist 2 erbij.

Voor het niet dragen van de gordel (ja, stom. doe ik nooit om) en de tweede voor het voeren van een ongeldige kenteken. Ik heb zo'n klein kentekenplaatje voorop de Alfa namelijk. Voor het eerst dat ik daarvoor een boete krijg, met al 4 jaar rondrijden met klein-kenteken.

edit: de bedragen natuurlijk nog ;)
    gordel: € 90,-
    kenteken: € 60,-
    Forza!

Zonde!
    Je bent van de weg geplukt?

Waarom reed je niet te hard trouwens? Je begint heel erg door de mand te vallen nu. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
      Voor het niet dragen van de gordel (ja, stom. doe ik nooit om)
      Waarom? Ik kan echt geen legitiem antwoord bedenken nl.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Zonde!
        Je bent van de weg geplukt?

Waarom reed je niet te hard trouwens? Je begint heel erg door de mand te vallen nu. :-)

Nou, nog mooier. Ik haalde een vrachtwagen in over een doorgetrokken streep. Reed daarbij waarschijnlijk ook wel te hard. Maar dit werd niet gezien, omdat de motoragent achter de volbegroeide rotonde stond waar ik op af reed. Hij zag me dus alleen wat te snel over de rotonde hobbelen, wat al genoeg was om erachteraan te gaan.
        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht

Ik heb ook geen legitiem antwoord, ik vind het gewoon rot zitten. en m'n overhemd kreukelt ervan. ;)
          Forza!

Comment

Dat kreukelt niet half zoveel als wanneer je hem niet om hebt bij een aanrijding! ;)
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

nee, maar dat doe ik niet dagelijks.
              Forza!

Comment

Laat ik het anders stellen:
                Is het verschil in "pijn" die je na een ongeval zonder of met een gordel vermenigvuldigd met de kans op dat ongeval groter of kleiner dan de "pijn" die je van de gordel hebt.
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

joh, boeiend. Toch? Ik begrijp ook wel dat ik meer kapot ben na een klapper zonder gordel dan wanneer ik 'm wel om zou hebben. Ik kies er toch ook zelf voor met m'n domme hoofd? Volgens mij heeft niemand anders er verder last van.

[insert darwin draadje link]
                  Forza!

Comment

Nou ja, op de revalidatiekosten die we allemaal ophoesten na, nee, niemand last van. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Scudetto;

Behalve de maatschappij waar de schade, ziekenhuiskosten en jouw AOW-uitkering van worden betaald misschien....

edit: [note to self: get quick or die]
                      Last edited by Hansv; 18-03-09, 11:21. Reden: je wordt ouder, papa....
                      Scherven brengen gelul.

Comment

ja, hallo. Ik ben geen poetser. Als ik dan ergens opklap zorg ik wel dat er niets te revalideren valt, ok? :)
                        Forza!

Comment

Dan is het goed. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hé! Gisteren 95 km/h te hard, staande gehouden, en niet eens een waarschuwing. (Na controle van de papieren zei de agent "all right, buddy, you're all set.") Dát is pas een boetescore.

Comment

Jo! Dat gaan we met z'n allen niet bij mekaar schrapen dit jaar ;-)

FREIBURG - Een Fransman die in zijn Ferrari met ongeveer 250 kilometer per uur over de Zwitserse snelweg raasde, is woensdag veroordeeld tot een boete van bijna 210.000 Zwitserse franken (ongeveer 140.000 euro).
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

wow.. dat is met 250km/h, achteruit, tegenhetverkeerin, zonder licht een tunnel door oid?

Of gewoon 10.000 parkeerboetes..
                                :)
                                Forza!

Comment

Ruk.

Net even een broodje gehaald, rijd ik een algemene controle in. Naast alle waardering voor de GTA en het 3.2 V6 blok wel weer een boete voor het kenteken. (gordel had ik snel omgefrommeld ;) )

€ 60,-
                                  Forza!

Comment

waarom had je je gordel niet om dan?

oh even on-topic, ik ben volgens mij bijna van mijn 365 dagen zwaard van Damocles boven mijn hoofd af.....ben er alleen vrij rustig van gaan rijden, denk niet dat ik nog vaak 200 in Nederand zal rijden.
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                      waarom had je je gordel niet om dan?
                                      Quote van eerder in dit draadje:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                      Ik heb ook geen legitiem antwoord, ik vind het gewoon rot zitten. en m'n overhemd kreukelt ervan. ;)
                                      en het sociale deel erin:
                                      Als ik dan ergens opklap zorg ik wel dat er niets te revalideren valt, ok? :)
                                      Forza!

Comment

Ik kreeg een paar weken terug de eerste boete sinds tijden, volgens mij is het ruim een jaar geleden. 8km/h te hard, iets van €30,-. Kan ik mee leven.

@Scud; hoe vaak per jaar krijg je de bekeuring voor de kentekenplaat?

Comment

helemaal nooit, op deze twee keer na.

1x chagrijnige motoragent omdat ik wat te enthousiast aan kwam stormen.

deze keer omdat het een algemene controle was, waarbij ze zelfs zeggen dat ze er 'normaal' gesproken niet op bekeuren...
                                          Forza!

Comment

Ik sta nog op 0 euro.

Was gisteren close. Stond op stoep midden in een nieuwbouwwijk om mijn kinderen bij hun tante af te leveren (logeren). Omdat dochterlief haar step mee wilde nemen had ik 'm daar neergezet. Na een kwartiertje stonden er een mijnheer en mevrouw van stadstoezicht. Aangezien het écht midden in een woonerf was zonder betaald parkeren weet ik bijna zeker dat één van de buren gebeld heeft.

Mijnheer van parkeerbeheer was al aan het schrijven, maar mevrouw van parkeerbeheer gaf aan met de hand over haar hart te willen strijken. Dit overduidelijk tot ongenoegen van mijnheer.

Zullen mijn looks wel zijn geweest. ;)

Anyhow, weer flinke boete bespaard dus en sta dit jaar nog steeds op 0. :))
                                            Last edited by iOnline; 06-05-09, 14:21.
                                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Knock-on-wood, maar Joshua staat ook nog braaf op nul. Terwijl ik toch de grenzen van de trajectcontrôle iedere dag weer opzoek.

Comment

Ja, de eerste sinds 2 jaar. Trajectcontrole, 84km na aftrek, 's ochtends om 06:11.

Komt ervan als de wielen van je 205 wat groter zijn, dan liggen de grenzen net een km dichterbij.
                                                Ik rij als het kan 92km/uur op de cc, maar die had de 205 nou net weer niet ;-)
                                                Vervelend ook als je de auto zelf dan niet eens meer hebt.
                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

1 week met de Passaai had ik er al eentje voor 135 op de snelweg, da's 40 euro meneer. 8 jaar geen boete gehad ; nieuwe auto ; eerst week raak, laten we hopen dat 't geen trend wordt.

Comment

Geflits, 55 waar ik 50 mocht. 24 euro. De eerste in zo'n 2 jaar.
                                                    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

65e snelheid
                                                      35e snelheid
                                                      40e snelheid
                                                      50e parkeren
                                                      50e parkeren
                                                      52e parkeren
                                                      58e snelheid

Sonde geld!

Comment

Is dat van het eerste kwartaal ?

Comment

Nou de eerste van dit jaar (en ook sinds een jaar) is binnen. Ik open de mail, mijn oog viel als eerste op de tekst "N11" en dacht fuuuuk dat is een forse..want ik wil daar nog wel eens doorkarren.
                                                          Maar deze viel mee, 11 km te snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoStra Bekijk bericht
                                                            65e snelheid
                                                            35e snelheid
                                                            40e snelheid
                                                            50e parkeren
                                                            50e parkeren
                                                            52e parkeren
                                                            58e snelheid

Sonde geld!
                                                            Parkeerboetes kun je voorkomen door geld in een gleuf te stoppen ;) Als je niet betaalt of te laat terug bent is de kans bijzonder groot dat ze je pakken ; gemiddeld zijn er 3 parkeerwachters per 5 inwoners van een stad of dorp actief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                              Parkeerboetes kun je voorkomen door geld in een gleuf te stoppen ;) Als je niet betaalt of te laat terug bent is de kans bijzonder groot dat ze je pakken ; gemiddeld zijn er 3 parkeerwachters per 5 inwoners van een stad of dorp actief.
                                                              Hmm, heb je daar een bron van?

;)
                                                              Forza!

Comment

Of een grafiekje?
                                                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
                                                                X