Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De binnenbocht...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De binnenbocht...

...wat is het toch dat menig automobilist de buitenbocht niet meer kan vinden? Dat de bocht steevast zo krap genomen wordt dat het tegemoetkomende/kruisende verkeer 'in de weg staat'? Kwestie van wat tegenwoordig heet 'te grote ego's' of simpel een gebrek aan stuurmanskunst en verkeersinzicht? Irritant is het wel, vind ik.
    fka v164

Ha, die V164

Onderstuur....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oh, man. Een van mijn ergenissen. Van die snijers die jou door hun gebrek aan inzicht een heg in douwen. Of een rij geparkeerde auto's. Of de stoep op. En dan nog kwaad kijken ook met hun domme smoelen als je op je claxon hangt.

Ja, volgens mij wordt dit ook steeds erger, ik zie het steeds meer. Vaak ook van die hoge kindervriendelijke busjes met een vrouw aan 't stuur. Zal wel liggen aan het feit dat Truus nu HELEMAAL geen idee meer heeft waar haar auto ophoudt, en daardoor "ruimer" gaat rijden of zo.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Mensen zijn gewoon te belazerd om aan hun stuur te draaien.
        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Nog erger wordt het als ze dan direct een drempel op moeten.

Om de wijk hier uit te komen moet je altijd over een drempel. En dan komen ze aan gestuiterd, op het midden van de weg.

Ergste zijn nog die types die rijden als ware het vrachtwagenchauffeurs: eerst helemaal naar de buitenkant toe en dan naar binnen hoepelen en dan nog midden op de gemikte weg uitkomen.

Prutsers.

Gr Jeroen
          Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
            Ha, die V164

Onderstuur....
            ...zorgt ervoor dat je in de buitenbocht terecht komt.

Herkenbaar is het inderdaad wel. Je ziet het bij alle soorten bochten, krap of lange doordraaiers. Helemaal idioot is het wat mensen op klaverbladen doen. Daar gaan echt een hoop mensen gewoon op de vluchtstrook rijden. Dat vind ik dan weer niet erg, want ik 'denk' dan dat ze pech hebben (daarvoor is de vluchtstrook immers) en kan ik ze inhalen.

Wat ik ook vaak ervaar, is dat de tegemoetkomenden binnenbochtridders mijn snelheid verkeerd inschatten. Ze denken dan waarschijnlijk dat die ouwe rotte Alfa (of Lada) niet hard kan gaan. Fout dus.

Comment

LENNART = Geelhoed?

Comment

Nee, niet echt, maar wel grappig stukje moet ik toegeven:
                "deze Mitsubishi had zichzelf reeds gerepareerd"
                :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                  Ergste zijn nog die types die rijden als ware het vrachtwagenchauffeurs: eerst helemaal naar de buitenkant toe en dan naar binnen hoepelen en dan nog midden op de gemikte weg uitkomen.
                  Jaaah, heel herkenbare ergenis... tjongejonge, de lutsers....
                  BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                    Zouden 'ze' het maar allemaal zo doen, dan kwamen er sommigen tenminste nog wel op de eigen helft de bocht om...
                    fka v164

Comment

Krijg je gelijk van de politie en verzekering trouwens, als je gewoon op je eigen strook doorramt en er niet al teveel getuigen zijn? :)
                      You know that reality is immaterial

Comment

Tsja, ik ga ervan uit van wel. Degene die op de vluchtstrook rijdt is fout, daar hoor je niet te rijden. Als je vanaf de vluchtstrook weer op de rijbaan terugkeert, zul je het aankomend verkeer ook voorrang moeten geven en je snelheid aanpassen aan het overige verkeer, alvorens je invoegt op de rijbaan.

Comment

Nee, ik bedoel meer de bochtenafsnijders binnen bebouwde kom (waar de labbekakkerigheid van het NRW-volk zich werkelijk ten volsten openbaart).
                          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                            Ha, die V164

Onderstuur....
                            Ha, die Lenny;

Daar wilde ik mee aangeven dat mensen er kennelijk door al die onderstuurde auto's gewend zijn geraakt om bochten veel scherper in te sturen dan voor een nette lijn noodzakelijk is. Ze raken er gewoon overstuur(d) van....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Binnenbebouwde kom is een combinatie van des-intresse(can't be bothered) en het belabberde ruimtelijk inzicht van de bestuurders.

Reacties van bochtknijpers op een toeter van mij:

- Dan reed *jij* te hard. (Opa in de wijk, waar ik zelfs voor gekeerd ben om uit te leggen wat er mis ging, nog kansloser dan ik dacht, clueless!)
                              - Chagarijnig kijken en groot licht geven. (Muts die van buiten naar binnen gaat terwijl ik daar rij.)
                              - Met de handjes sorry zwaaien. (Medelander met stoel in stand ligbed, joint in zijn snuit. Die tegemoetkomend binnen-buiten-binnen doet.)
                              - Niet begrijpend kijken. (Twee dozen in een starlet, die al het verkeer voor het stoplicht inhalen en naast mij parkeren. Toen ik ze uitlegde dat het tegemoet komend verkeer die strook zo graag wou gebruiken duurde het even voor het kwartje viel...... )
                              - Bewust niet reageren op toeters, als ik toch aandacht wil zo in de war raken dat de bestuurder het *achter* raampje elektrisch opend en daar zo lang over doet dat ik toch echt groen licht moet pakken. (Binnen-buiten-binnen actie met mistlamp achter aan. Echtpaar in huyandai lantra ofzo.)

Debielen zijn het.
                              Last edited by Q4Jan; 20-03-09, 15:37.
                              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                ...zorgt ervoor dat je in de buitenbocht terecht komt.

Herkenbaar is het inderdaad wel. Je ziet het bij alle soorten bochten, krap of lange doordraaiers. Helemaal idioot is het wat mensen op klaverbladen doen. Daar gaan echt een hoop mensen gewoon op de vluchtstrook rijden. Dat vind ik dan weer niet erg, want ik 'denk' dan dat ze pech hebben (daarvoor is de vluchtstrook immers) en kan ik ze inhalen.

Wat ik ook vaak ervaar, is dat de tegemoetkomenden binnenbochtridders mijn snelheid verkeerd inschatten. Ze denken dan waarschijnlijk dat die ouwe rotte Alfa (of Lada) niet hard kan gaan. Fout dus.
                                Ik haal regelmatig bestuurders op een driebaansrotonde rechts in, blijkt achteraf (trekken helemaal de voorsorteerbaan naar links op, ik denk mooi, een gaatje, geef gas en zie de auto achter mij ook weer de middelste baan in gaan om rechtdoor te rijden). Maar een vluchtstrookridder inhalen nog nooit gedaan. Ze zijn namelijk niet zo vluchtstrookvast....
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
                                X