Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shell introduceert zuiniger benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Shell introduceert zuiniger benzine

Marketing bobo's die een graantje meepikken van de kreditcrisis-hype?

----

Goed nieuws voor automobilisten. Olieconcern Shell zet een zuiniger brandstof in de markt. Vanaf 10 april zal de nieuwe 'FuelSave' Euro 95 binnen een paar weken de huidige Euro 95 in heel Nederland vervangen.

Met de nieuwe benzine, die evenveel kost als het oude type, bespaart de consument tot een liter per tank.

Dat maakte het olieconcern vrijdag bekend. "Aan de nieuwe benzine is een wrijvingsverminderaar toegevoegd, waardoor energieverlies in de motor vermindert, vooral op plaatsen waar motorolie moeilijk bij komt'', aldus Shell in een verklaring.

Efficiënter

Daarnaast bevat de nieuwe benzine speciale reinigende bestanddelen, die het vormen van vuilafzettingen in de motor tegengaat. Met een schone motor verbetert de verbranding.

"De nieuwe benzine is efficiënter en zorgt ervoor dat de motor soepeler draait'', aldus een woordvoerder.

Primeur

Nederland is het eerste land ter wereld waar de FuelSave-brandstof op de markt komt. De automobilist die de nieuwe Euro 95 tankt, kan met een tank al gauw 15 kilometer extra rijden, zo stelde de woordvoerder.

"Een liter staat al snel gelijk aan dat ene ritje naar oma, het sportveld of de supermarkt'', aldus ook manager Arthur Reijnhart van de verkoopafdeling van Shell Nederland.

Voor heel Nederland betekent de nieuwe benzine volgens Shell een besparing van meer dan 110 miljoen liter benzine per jaar. Dat komt neer op ongeveer 2300 volle tankwagens, of 41.000 keer de wereld rond.

bron: nu.nl
    Oliestoken voor het goede doel

Moet dat niet zuinigere benzine zijn?
    Zo leest het net alsof Shell mondjesmaat benzine levert.

Oh, ja, nu.nl....
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*Neemt rol van criticaster op zich*

Aan de nieuwe benzine is een wrijvingsverminderaar toegevoegd, waardoor energieverlies in de motor vermindert, vooral op plaatsen waar motorolie moeilijk bij komt.

Benzine komt louter in de verbrandingskamer. Een plek waar juist géén olie wenselijk is op moment van ontsteking...

Daarnaast bevat de nieuwe benzine speciale reinigende bestanddelen, die het vormen van vuilafzettingen in de motor tegengaat. Met een schone motor verbetert de verbranding.

Motoren die al een tijdje meegaan, en dat zijn er veel, zullen olie gaan verbruiken door dit 'reinigen'. Waar vuil en afzetting nu als afdichting dienst doet zal dat verdwijnen.

Comment

compleet leuter verhaal
        en idd zoals openings poster suggereert een marketing move

motor wordt alleen zuiniger als er meer energie in een liter benzine komt
        en zolang het octaan gehalte niet wijzigt of er een miraculeus goedje bijgaat wat dan zogenaamd niets kost dan pas wordt het zuiniger

maar goed er zal wel iets in de marge zijn veranderd zodat dat met een test miniscuul aangetoont zal worden dat het "werkt"

dat smerings verhaal is echt onzin op de plekken waar de peut verbrand is juist helemaal geen smering nodig , en als die er wel is kun je residu vorming krijgen door de verbranding ervan en dat is al helemaal niet goed
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
          "Een liter staat al snel gelijk aan dat ene ritje naar oma, het sportveld of de supermarkt''
          Dat moet je ook op de fiets doen!
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Met de nieuwe benzine, die evenveel kost als het oude type, bespaart de consument tot een liter per tank.
            Dat kan met de gewone benzine toch ook al? Gewoon een liter minder tanken. Is nog goedkoper ook!
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
              Dat kan met de gewone benzine toch ook al? Gewoon een liter minder tanken. Is nog goedkoper ook!
              Kun je dat wetenschappelijk onderbouwen, het is tenslotte vrijdag hè :-)
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Er zit zoveel wateraantrekkend ethanol in, dat de benzine gedurende de tankbeurt al één liter vocht aantrekt?
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hebben ze d'r aceton doorgemieterd? :-)
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

ALS dit al zou werken, stel he, stel dus als indien enkel alleen dan, in dat geval, dan weegt de meerprijs van de Shellpomp volgens mij nog niet op tegen de goedkopere Tango/Tinq/Uw-lokale-witte-pomp, waarmee het je niet boeit dat je evt een liter zou kunnen besparen, want je tankt toch al goedkoper. Want dat is dit hele ge-emmer toch, een centenkwestie?

Comment

ALS dit al zou werken, stel he, stel dus als indien enkel alleen dan, in dat geval, dan weegt de meerprijs van de Shellpomp volgens mij nog niet op tegen de goedkopere Tango/Tinq/Uw-lokale-witte-pomp, waarmee het je niet boeit dat je evt een liter zou kunnen besparen, want je tankt toch al goedkoper. Want dat is dit hele ge-emmer toch, een centenkwestie?
                      tip: neem een shell station vlakbij zon goedkope prijsvechter
                      die shell moet gewoon zn prijzen net zo laag houden anders kan ie dicht
                      en zomaar weg gaan is geen optie met al die investeringen op daar een tankstation neer te zetten
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                        tip: neem een shell station vlakbij zon goedkope prijsvechter
                        die shell moet gewoon zn prijzen net zo laag houden anders kan ie dicht
                        en zomaar weg gaan is geen optie met al die investeringen op daar een tankstation neer te zetten
                        True, Shell Express bij mij om de hoek is de goedkoopste die ik ken. (in mijn regio)

Comment

Het kan, de gewone Shell bij mij om de hoek is de goedkoopste lpg pomp in de buurt, ook voordeliger dan de witte pompen.
                          fka v164

Comment

Marketingtrucje lijkt het, niet veel meer dan dat...
                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Moet dat niet zuinigere benzine zijn?
                              Zo leest het net alsof Shell mondjesmaat benzine levert.

Oh, ja, nu.nl....
                              Voor deze keer klopt het toch. Het is namelijk niet "zuinigere dan". Dan is "zuiniger benzine" - benzine die zuiniger, en niet zuinigere is - correct.
                              Clio Mexx 1.4 '97
                              Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Ah, tis weer bijna 1 april...

Comment

* schopt een draadje omhoog...

20.20 uur Keuringsdienst van Waarde over de V-powers etc van deze wereld...

Nederland 3, de linkse kant van de omroep
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ben benieuwd. Heb er vandaag weer vijftig liter van 't goedkoopst vindbare (1,38 per liter) ingefilkkert...
                                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

en da's heel verstandig geweest.
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

<denkt nog even terug aan cyprus: € 1,079 per liter>....helaas kon ik het niet snel genoeg verbranden met mijn huur Picanto :-)

Comment

Oppervlakkige aflevering. Dat van die additieven geloof ik allemaal wel, maar konden ze niet even ook het verschil in octaangetal ter sprake te brengen (tenminste, voor de premiumbenzines waarvoor dat geldt)?
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dutch, dat speelt alleen maar meer bij de Ultimate van BP, de rest van die premium-shit is al 95RON.
                                            Nou ja V-power niet dan , maar toch, dat weet de meerderheid toch niet.

Comment

Dat zijn wel de twee grootste merken, dus zeker de moeite waard om aan te stippen.

Maar goed, ik denk dat eerder de oppervlakkige autokennis van de samenstellers er debet aan was. Plus het feit dat je dan geen mooie rechttoe-rechtaan-demythologiserende aflevering-uit-het-boekje hebt.
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Even als zijsprongetje. Ons viel op dat in Griekenland superbenzine bij *elk* tankstation 100 octaan was ipv 98.

En mij viel vorig weekend op dat Aral in Duitsland hun überbenzine heeft verhoogd van 100 naar 102 octaan... Dus ik mag hopen dat BP (=Aral) hier in NL ook volgt.

Who cares about mileage. Meer pk's per liter benzine, dat willen we! :-)
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

O, nog iets: toen die motordeskundige zei dat vervuiling optreedt bij hogere toerentallen, moest ik meteen denken: 'O, hoe zit 't dan met de Italian tune-up?' :)

Comment

Ik breng zelf dat spul rond en heb dus een beetje een beter overzicht over het hoe en wat. Hierdoor tank ik vaak bij "prijsvechters", aangezien de prijs niet altijd wat over de kwaliteit en/of toevoegingen hoeft te zeggen. Maar nu heb ik laatst BP ultimate diesel (vrekkensap of satans sap moet ik dat noemen geloof ik) getankt en er is toch verschil. Bij het doortrekken in toeren pakt de auto toch beter door en het dipje wat voelbaar was bij 3500 rpm is nu geheel verdwenen.

Als deze tank leeg is, tank ik de gewone versie bij dezelfde pomp, vraag mij dan af of het dipje terug komt. Zo niet tank ik daarna diesel bij de prijzenvechter. Of in gummentermen te blijven, vrekkensap bij de centenpoetserpomp.

Comment

Deze benzine (en veel moderne benzine) is berucht bij klassieke motorfietsrijders. Een redelijk aantal klassiekers heeft een kunststof tank en die is niet bestand tegen de dopes. De epoxy lost op en in een aantal gevallen wordt het weer afgezet in de carburateurs of op de kleppen, een enkele keer met nogal wat motorschade tot gevolg. Mijn tank is er helaas ook aan ten prooi gevallen (mijn carburateurs zijn vrij zwart van binnen en de benzine zweet door de tank heen waardoor ik alemaal blazen in de lak heb).

Dus ik denk dat ik met een liter besparen per tank nog niet helemaal uit de kosten ben ;)

Comment

Leuke aflevering van Keuringsdienst van Waarde, maar een echte eindconclusie was er niet. Ook kwam er geen zinvolle test voorbij om te kijken of de premium brandstoffen inderdaad schoner zouden zijn. Alleen een hoop marketinggelul van Shell. Anyway, BP Ultimate diesel en Total Excellium diesel waren voor m'n 320d destijds de standaard brandstoffen. Daarbij merkte je echt een licht verschil in vermogen. Shell V-Power totaal niet.

Comment

Waarom is er geen test voorhanden waarbij nieuwe, identieke motoren van de band geplukt worden, zeg +- 30.000 km draaien onder dagelijkse omstandigheden, waarbij de één loopt op pure benzine en de andere op benzine+dopes?

Dan zou de ene motor van binnen dus brandschoon moeten zijn en de andere aangekoekte kleppen moeten hebben volgens die Shell-marketing midget...:)

Dat is toch het gemakkelijkste bewijs? Waarom is dat er niet?
                                                          Is het dan toch allemaal onzin?

Ik weiger dat te geloven, ook omdat mijn Alfa idd zuiniger is met V-power in de tank.

Comment

Wist niet waar het moest, dus maar hier.
                                                            Ook lekker, dank je mee te helpen aan het milieu als je op biobrandstof wilt rijden.

'Meer uitstoot broeikasgas door biobrandstof'
                                                            Uitgegeven: 8 november 2010 07:59
                                                            Laatst gewijzigd: 8 november 2010 08:01

BRUSSEL - Een Europese richtlijn om gebruik van biobrandstoffen te stimuleren dreigt te leiden tot vernietiging van regenwoud en daardoor tot de extra uitstoot van het broeikasgas CO2.
                                                            © ANP Dat stelt Greenpeace naar aanleiding van een rapport dat maandag wordt gespresenteerd in Brussel. De milieuorganisatie roept op om de regelgeving aan te passen.

De Europese Unie zou moeten inzetten op klimaatvriendelijke alternatieven.

Alternatieven

In 2020 moet volgens de richtlijn 10 procent van alle benzine of diesel zijn vervangen door groene alternatieven. Landen willen dat invullen door gebruik te maken van biobrandstoffen. Daardoor ontstaat een grotere vraag naar koolzaad, palmolie, soja en tarwe.

Volgens het rapport zal daardoor 69.000 vierkante kilometer extra nodig zijn aan plantages. De onderzoekers vrezen dat dit zal leiden tot het omzetten van natuurgebieden in landbouwgrond en dat leidt ertoe, dat er meer CO2 vrijkomt.

Uitstoot

Het zou dan gaan om een hoeveelheid die gelijk is aan de uitstoot van 12 tot 26 miljoen auto's extra op de weg. Volgens Greenpeace dreigt de inzet van meer biobrandstof te leiden tot extra CO2-uitstoot en wordt het paard achter de wagen gespannen.
                                                            Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

Comment

@Luco

En de Beatles zijn ook uit elkaar....! :)

Comment

Tja, het is ook nooit goed voor die linkseboomknuffelaars ;)

Comment

Working...
                                                                X