Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diesels zijn nog steeds k*tmotoren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesels zijn nog steeds k*tmotoren

    Om voor eens en voor altijd de posts de kop in te drukken die de autosport erbij halen als argument dat ****** beter is dan benzine, moet het voldoende zijn om dit linkje hier te dumpen:



    Kortom, ******* winnen in de autosport door budgetten en door reglementsvoordelen. Waarbij ze bovendien meedoen in vormen van autosport waarin het helemaal niet gaat om eerlijke technische concurrentie, maar om een gelijkwaardige strijd: de sportwagens en de toerwagens. De reglementen worden daaraan voortdurend aangepast.

    O, en verder is deze draad natuurlijk uitermate geschikt voor al uw overige ****** bashing. :D
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    De motoren op Satansap mogen op LeMans 5,5 liter (benzineturbo 4.0l, atm 6l ) turbodruk is voor benzines 1,5 bar, en 2.94 voor boten!
    Bovendien mogen ze meer energie meenemen in de brandstoftank....

    Vorig jaar was het nog 6 liter, dus ze zijn op de goede weg.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

    Comment


    • #3
      Tja diesel en racen vind ik ook geen mooie combinatie.

      Vond de Seat Endurance cup al niks met die knorrende TDI's, maar Toen Audi LeMans ging rijden met een diesel en nu ook in WTCC al van die trekkers rondrijden (en nog winnen ook) is de lol er helemaal vanaf.

      Maarja, hoe wil je het keren Dutch?

      Comment


      • #4
        Gewoon dezelfde regels voor beide brandstoffen. Zelfde motorinhoud, zelfde laaddruk, zelfde tankinhoud.

        Ik heb nog wel een verzoekje voor het nieuwe forum. Kan er een censuur filtertje komen voor het woord @#$%^&?
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
          Maarja, hoe wil je het keren Dutch?
          Ik wil helemaal niets. Ik wil alleen maar klagen. ;D

          Je bent toch kansloos tegen de almighty marketing dollar...
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Ik wil helemaal niets. Ik wil alleen maar klagen. ;D

            Je bent toch kansloos tegen de almighty marketing dollar...
            OW, op die fiets.



            GA TOCH SP STEMMEN MAN! ARMOEDZAAIER!

            ;-)

            Comment


            • #7


              "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
              Mattheüs 7:3-5
              "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
              "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
              "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

              Comment


              • #8
                Ook Porsche is om...

                You know that reality is immaterial

                Comment


                • #9
                  Diesels zijn ook nog steeds k*t voor de bijtelling.
                  ---------------------------
                  Lullen gaat beter dan rijden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                    NOOOOooo... :(



                    Nou ja, als ze ook maar GT3's blijven maken, hoor je mij nergens over. :)
                    Forza!

                    Comment


                    • #11
                      Het wachten is nu op de Cayman 2.0 TDI Gluppe Eins Edition :)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                        Het wachten is nu op de Cayman 2.0 TDI Gluppe Eins Edition :)
                        Duurt nog ff, eind van het seizoen hebben ze wat van die torren over bij Seat Sport...

                        ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                          NOOOOooo... :(



                          Nou ja, als ze ook maar GT3's blijven maken, hoor je mij nergens over. :)
                          Wanneer ga je een GT3 ophalen dan?
                          Wordt het dan een RS? Met of zonder CS-pakket?
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                          Comment


                          • #14
                            die staat er al. ohne CS-paket
                            Forza!

                            Comment


                            • #15
                              Een GT3?
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                              Comment


                              • #16
                                ja, GT3
                                (pm maar bij meer vragen ;) )

                                maar het gaat over daisels toch? On topic!
                                Waarom geen V10 TDI meteen in de cayenne? Dat is wat meer porsche waardig.. nu is het meer dat je een Touareg met porsche pakket kan kopen...
                                Forza!

                                Comment


                                • #17
                                  Ha, die Scudetto;

                                  De V10TDI schijnt de nieuwste emissienormen niet meer te halen, vandaar. Ik had de V8TDI uit de A8 anders ook wel een knap alternatief gevonden, ik zie nu de toegevoegde waarde van een Cayenne ten opzichte van een Touareg of Q7 niet zo.
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                    Waarom geen V10 TDI meteen in de cayenne? Dat is wat meer porsche waardig..
                                    Dat schiet zijn doel voorbij, het moet zuinig.
                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                    Comment


                                    • #19
                                      *schop*

                                      Hosanna!

                                      The performance of the Audi and Peugeot turbo-diesel prototypes will be pegged back for 2009, it was announced on Saturday.
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vandaag het oude lijk binnengebracht voor een Groot Onderhoud, en op weg gegaan met een 1.4 Golf IV. Ik werd spontaan herinnerd aan hoe leuk het was om met de Opel Tigra Twintop te hoeken, zonder het dieselgekletter...

                                        Toch eens kijken ofdat ik niet fulltime benzine kan rijden...
                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                        Comment


                                        • #21
                                          Op Silverstone heeft Peugeot vandaag om 18.00u de 908 HY onthuld, met een rem-energie gebruikende electromotor, die daarna bijvoorbeeld uitstekend gebruikt kan worden om te helpen bij rijden in de pitsstraat, even wat extra passeer-power etc. Of om nog iets zuiniger, lees met minder pitstops te rijden.

                                          Last edited by Joshua; 13-09-08, 20:34.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                            ...met een rem-energie gebruikende electromotor, die daarna bijvoorbeeld uitstekend gebruikt kan worden om te helpen bij rijden in de pitsstraat...
                                            Slaan de ARBO-eisen nu ook al toe in de pitstraat? Het kan steeds weer gekker schijnbaar.
                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Bizar eigenlijk dat men beperkende maatregelen aan diesels gaat opleggen omdat deze anders te snel zijn voor hun benzinebroeders.
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                Bizar eigenlijk dat men beperkende maatregelen aan diesels gaat opleggen omdat deze anders te snel zijn voor hun benzinebroeders.
                                                Ik geloof niet dat jij de tweede post van dit topic gelezen hebt.
                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En evenmin de ellenlange discussie op het oude forum. :)

                                                  Maar geelhoeds tweede post is een prima management summary. Er komt altijd veel meer kijken bij equivalentieregels in de autosport dan je op het eerste gezicht zou denken, iOnline...
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    De inhoud van de brandstoftank is inmiddels opgelost. Diesels mogen iets minder meenemen.
                                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zie ook hier in het sportscar-draadje in De Ring:

                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Goed nieuws voor de leasende dieselhaters:

                                                        De hogere brandstof prijzen, nieuwe belastingmaatregels en andere oorzaken hebben er toe geleid dat het omslagpunt benzine/diesel een stuk hoger is komen te liggen, dan altijd geroepen is.
                                                        Intern onderzoek hier geeft aan dat het omslagpunt nu zo rond de 45.000km is gemiddeld. Dat is aanzienlijk gestegen de laatste jaren!!
                                                        Wat wil dit zeggen? Dat het gemiddeld genomen dus goedkoper is om tot 45.000km per jaar op benzine te rijden dan op diesel. Dit geldt uiteraard voor nieuwe auto's.
                                                        Ik denk dat een hoop leaseregelingen herzien moeten worden nu, want het omslagpunt ligt daar meestal rond de 35.000km/jaar.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mooi! Minder zwarte rookpluimen op de weg van al die gechipte VAG hokken.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Wacht even! Eerst Jasper in de paszaad op satanssap krijgen, dan pas aanpassen svp. ;)
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Jammer genoeg is het niet goedkoper geworden om op benzine te rijden...
                                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                32k bij mijn werkgever.....
                                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X