Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod in de auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rookverbod in de auto?

De reden dat ik deze link plaats..

http://www.nu.nl/algemeen/1938819/au...het-stuur.html

..is eigenlijk niet eens zozeer vanwege het onderwerp zelf. Ik rook niet en vind dat verder iedereen het helemaal zelf moet weten. Ja, roken kan afleiden. Maar kwekken met je GF, al dan niet via een carkit, leidt ook af. En meisjes in korte rokjes ook. Etc. etc. En voor de meeste verstokte rokers werkt een peuk stressverlagend, wat een positieve uitwerking heeft op de verkeersveiligheid.

Nee, het ging meer om het artikel zelf. Want wat een WAARDELOOS artikel. Niet te geloven zeg, wat werkt er tegewoordig op de redactie van nu.nl? Het wordt met de dat slechter. Affijn, heb niet eens zin om in te gaan op al slechte zinnen en nietszeggende uitspraken. Lees zelf maar.

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
    wat werkt er tegewoordig op de redactie van nu.nl? Het wordt met de dat slechter. Affijn, heb niet eens zin om in te gaan op al slechte zinnen en nietszeggende uitspraken. Lees zelf maar.
    Tel je ze zelf? :)
    You know that reality is immaterial

Comment

indien er kinderen in de auto zitten, ja, verbieden dat roken.

Indien er alleen maar volwassenen in de auto zitten, lekker zelf bepalen.
      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht

Ik zie het al, jij bent nog n stap verwijderd van het plaatsen van camera's in de huizen van rokers om te zien of ze niet roken in het bijzijn van kinderen. En als we dan toch bezig zijn, kunnen we meteen controleren wat ze hun kinderen allemaal te eten geven. ;-)))

Ik heb niets met roken, maar de betutteling in Nederland neemt langzaamaan schrikbarende vormen aan.

Groet
        GJ

Comment

OK, maar dan moet je de lijn doortrekken naar de woonkamer. Als er kinderen in de buurt zijn, dan roken altijd verbieden dus?
          En komt er dan ook een agent naar binnen gluren om dat te controleren?

Comment

Volvodrivers think alike.. ;-)

Comment

Ik ben voor een rookverbod in de auto.
              Roken is net zo link als bellen namelijk, tevens gooien die eikels de peuken altijd uit het raam.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Roken is net zo link als bellen namelijk, tevens gooien die eikels de peuken altijd uit het raam.
                Onzin. Roken leidt niet af. Het zorgt juist voor ontspanning & extra concentratie mogelijkheden om je hoofd erbij te houden. Je hebt geen interactie zoals bij bellen. Het is geen activiteit om bij na te denken. Daarom roken juist ook zoveel mensen.

Ik ben nou 3 keer voor ene langere termijn gestopt, en elke keer merk ik een toename van het stressniveau, vooral in het verkeer. Niet alleen in de eerste week, maar gewoonweg altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Dus als ze niet meer mogen roken in de auto, gaan ze dan op een parkeerplaats roken en dan de peuk door het raam van de auto naar binnen gooien? :-)

Het is heel dubbel, ik zou het graag verboden zien worden, maar aan de andere kant is het betuttelend inderdaad. Dezelfde discussies kun je voeren met gordels, radio's, telefoons.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Dezelfde discussies kun je voeren met gordels, radio's, telefoons.
                    + eten in de auto. Hoevaak zie je niet mensen al sturend met de knien een broodje naar binnen werken.
                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                      Onzin. Roken leidt niet af. Het zorgt juist voor ontspanning & extra concentratie mogelijkheden om je hoofd erbij te houden. Je hebt geen interactie zoals bij bellen. Het is geen activiteit om bij na te denken. Daarom roken juist ook zoveel mensen.

Ik ben nou 3 keer voor ene langere termijn gestopt, en elke keer merk ik een toename van het stressniveau, vooral in het verkeer. Niet alleen in de eerste week, maar gewoonweg altijd.
                      Wat een flauwekul, ik heb 10 jaar gerookt, ben 1,5 jaar gestopt, en ik merk niets van een toename van het stressniveau. Als roken je oplossing is om je concentratie te verhogen en stress te verlagen dan heb je waarschijnlijk een ander probleem.

Ben het overigens niet met de meerderheid van de bevolking eens. Laat iedereen lekker roken in de auto als ze dat willen, beboet de aso's die peuken uit het raam smijten, en ga je lekker met belangrijkere zaken bezighouden.
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Het is geen activiteit om bij na te denken. Daarom roken juist ook zoveel mensen.
                        Ik denk dat je de zaak hier mooi typeert. Dachten rokers namelijk wel na, dan zouden ze niet roken.
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

1 april grap?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                            Ik zie het al, jij bent nog n stap verwijderd van het plaatsen van camera's in de huizen van rokers om te zien of ze niet roken in het bijzijn van kinderen. En als we dan toch bezig zijn, kunnen we meteen controleren wat ze hun kinderen allemaal te eten geven. ;-)))

Ik heb niets met roken, maar de betutteling in Nederland neemt langzaamaan schrikbarende vormen aan.

Groet
                            GJ
                            Onzin. Het is bijvoorbeeld ook verboden je kinderen te slaan. Toen deze regel werd doorgevoerd klaagde men ook niet dat men nog n stap verwijderd zou zijn van camera's in het huis om deze regel te controleren.
                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                              Wat een flauwekul, ik heb 10 jaar gerookt, ben 1,5 jaar gestopt, en ik merk niets van een toename van het stressniveau. Als roken je oplossing is om je concentratie te verhogen en stress te verlagen dan heb je waarschijnlijk een ander probleem.

Ben het overigens niet met de meerderheid van de bevolking eens. Laat iedereen lekker roken in de auto als ze dat willen, beboet de aso's die peuken uit het raam smijten, en ga je lekker met belangrijkere zaken bezighouden.
                              Voor mijzelf was het een gedeelte bezighoudstherapie, absoluut. En ik weet door -vele- gesprekken (lang leve gezellig buiten staan :-) ) dat ik daar echt niet de enige in ben. Ik was/ben ook niet verslaafd aan de nicotine, maar aan de acitiviteit van het roken. Het geeft rust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                Ik denk dat je de zaak hier mooi typeert. Dachten rokers namelijk wel na, dan zouden ze niet roken.
                                Och geelhoed, als jouw ouders hadden nagedacht over wat hun zoon had kunnen worden, was jij nooit geboren.

Lang leve mensen die soms gekke dingen doen, toch?

Comment

BBQ in de buurt van kinderen wordt ook verboden...
                                  Evenals de open haard en brandende kaarsen.
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Tsja, rokers zijn kampioenen drogredenen verzinnen over het algemeen.
                                    Het is en blijft een totaal nutteloze bezigheid, die ongezond is en ook voor anderen.
                                    Als men het in de auto wil doen, moet men dat zelf weten. Ik denk dat het minder gevaarlijk is dan bellen. Je hoeft er niet echt je aandacht bij te hebben. Sjekkie draaien vergt wat meer aandacht.

Comment

Wanneer wordt praten of zelfs luisteren in de auto verboden? :-)
                                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die Gummers;

Ik rook eigenlijk niet. Wil ook liever niet dat er in mijn auto's wordt gerookt. Ik ben dan ook voor een rookverbod in mijn auto's. Ik wil alleen wel graag zelf blijven zorgen voor naleving van dat verbod en de eventueel volgende sanctionering.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Gummers;

Ik stoor me overigens erger en vaker aan mensen die in de auto voor iedereen zichtbaar hun neusgaten gaan zitten oprekken. Lijkt me nog knap gevaarlijk als je van achteren wordt angereden trouwens; kunnen we dat niet verbieden?
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Onzin. Het is bijvoorbeeld ook verboden je kinderen te slaan. Toen deze regel werd doorgevoerd klaagde men ook niet dat men nog n stap verwijderd zou zijn van camera's in het huis om deze regel te controleren.
                                            Dat zal ook niet gebeuren. Maar het zou krom zijn om uit oogpunt van de bescherming van kinderen wel een verbod wel in de auto, maar niet elders door te voeren.
                                            Last edited by Taeke; 26-03-09, 13:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                              Als er kinderen in de buurt zijn, dan roken altijd verbieden dus?
                                              Kunnen we dat niet omdraaien? Als er in de buurt gerookt wordt, kinderen verbieden? Daar zou ik wel voor zijn eigenlijk. ;-P
                                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Och geelhoed, als jouw ouders hadden nagedacht over wat hun zoon had kunnen worden, was jij nooit geboren.
                                                Persoonlijk worden leidt nimmer tot versterking van de discussiepositie.

Comment

Hij heeft wel gelijk. :)
                                                  You know that reality is immaterial

Comment

Persoonlijk worden leidt nimmer tot versterking van de discussiepositie.
                                                    "Rokers denken niet na" roepen is niet deelnemen aan een discussie. Dus waarom zou ik het wel proberen?

Comment

Krijg nou wat, ook in de auto verbieden dus.
                                                      Mag al in m'n eigen zaak niet roken, nu ook nog eens in m'n eigen auto (nou ja van de leasemij dan)
                                                      2 x ouwe premium meuk
                                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Is dit in Denemarken al niet al 20 jaar verboden (in de bebouwde kom dan)?
                                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

"Rokers denken niet na" roepen is niet deelnemen aan een discussie. Dus waarom zou ik het wel proberen?
                                                          You started it..... ;)

Comment

You started it..... ;)
                                                            Oh ja? Hoe dan?

Comment

Pakt vast cola en chips...
                                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Leuk, we krijgen weer het "Welles" "Nietes" spelletje.
                                                                2 x ouwe premium meuk
                                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                                X