Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autorai 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autorai 2009

Nog geen draadje??
    De Autorai staat weer voor de deur. Gaan er nog Gummers die kant op?

http://www.autoweek.nl/autoshow.php?id=51

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Yow... 9 maart met twee maten van me. Weet niet wat ik me er van moet voorstellen. Vond het stiekem de vorige keer al zwaar tegenvallen (en dat was voor mij 6 jaar geleden).
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Kon via BMW kaarten voor de helft van de prijs krijgen, dus ik ga zaterdag even kijken.

Comment

7 april als autokenner, geselecteerd en wel :-)
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Me 2. Die quiz duurt trouwens maar 45 minuten. Valt mee. Ik ga dus ook Pa.

Comment

10 merken waren er niet, hoor ik net. Welke 10?
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Dutch;

Ehm, wat importeerde Kroymans ook weer allemaal? Hummer, Corvette, Cadillac enne.... Kom.... Nou... Oh ja; Ferrari!
              Scherven brengen gelul.

Comment

VAN WWW.AUTOTELEGRAAF.NL

'AutoRAI absoluut geen pover autofeestje'
                redactie
                De dramatische neergang in de autoverkopen en de nieuwe opzet van de AutoRAI hebben er toe geleid dat een belangrijk deel van de auto-importeurs dit jaar niet komen opdagen bij de tweejaarlijkse autobeurs. Zij zien niets in het alternatieve concept waarbij de auto’s voor het eerst niet meer per merk bij elkaar staan, maar per type.

Desondanks staan er dit jaar meer auto’s dan ooit te voren, een recordaantal van 575. In voorgaande jaren waren dit er 350.

Even zo opmerkelijk is dat de merken van het in financiële problemen geraakte autobedrijf Kroymans, importeur van onder meer Saab, Hummer, Corvettte en Cadillac, toch aanwezig zijn. Hierover waren twijfels omdat Kroymans eerder deze maand voor een aantal dochterondernemingen surseance van betaling heeft gekregen.

Volledig beeld

“Wij willen de bezoekers een volledig beeld geven van wat er in Nederland te koop is, we hebben alles op alles gezet om dit te regelen”, aldus AutoRAI-woordvoerster Diane Kilian.

Het vernieuwde concept van de tentoonstelling betekent dat verschillende merken naast elkaar staan in categorieën als stad & compact, cabrio en luxe & sportauto’s. Deze groepen zijn verdeeld in zes verschillende ’belevingswerelden’. Door het ontbreken van grote stands en luxe VIP-ruimten, blijven er meer vierkante meters over voor de merken om extra auto’s uit te stallen.

Oriënteren

“Een ideale manier voor de consument om zich te oriënteren”, aldus directeur Fernand Molenschot van AutoRAI. Van een pover autofeestje is volgens hem geenszins sprake. “Behalve de auto’s hebben we een heel scala aan events waar we de bezoekers op trakteren”, aldus de organisator. Deze variëren van spectaculaire live shows, het testen van terreinauto’s door de bezoekers zelf, tot het rondscheuren met snelle karts. Daarnaast kunnen autoliefhebbers uitkijken naar circa zeventig primeurs.

Vooral de Franse merken Peugeot, Renault en Citroën en veel Japanners schitteren door afwezigheid. “Wij zijn een Frans merk en willen een eigen stand om ons te profileren. We willen niet tussen Volkswagens en Toyota’s staan”, zegt de woordvoerster van Renault Nederland. De kosten spelen volgens haar ook een rol, ondanks dat de importeurs dit jaar door de nieuwe opzet fors kostenbesparen.

Citroën

Ook Citroën heeft het gevoel niet goed uit de verf te komen bij de nieuwe opzet. “Onze klanten vinden sowieso wel de weg naar onze showrooms”, aldus een woordvoerder. “Een gemiste kans voor de Fransen”, stelt Kilian van AutoRAI.

Bij Toyota zijn ze wel enthousiast. “Wij hebben zoveel nieuwe auto’s die we aan het publiek willen tonen. Ik denk dat dit een heel leuk autofeestje gaat worden voor de bezoekers. Het meest ideale is als je een eigen stand kunt bouwen, maar gezien de omstandigheden is dit een heel goed alternatief”, aldus Guido Roozekrans, woordvoerder van de importeur van Toyota.

AutoRAI is voor het publiek geopend van 1 tot en met 11 april. Een kaartje kost via internet 14 euro op werkdagen en 16 euro in het weekeinde, dezelfde prijzen als in 2007.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  Me 2. Die quiz duurt trouwens maar 45 minuten. Valt mee. Ik ga dus ook Pa.
                  Leuk Cav, zien we elkaar daar !
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ha, die Joshua;

"Even zo opmerkelijk is dat de merken van het in financiële problemen geraakte autobedrijf Kroymans, importeur van onder meer Saab, Hummer, Corvettte en Cadillac, toch aanwezig zijn."

Kijk dat scheelt weer. Ik ga op Goede Vrijdag, met broerv en beider oudste zoons, beetje traditie. Ik heb wel mijn bedenkingen bij de nieuwe opzet, maar helemaal niet gaan is ook weer zó makkelijk, hè....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                      Vooral de Franse merken Peugeot, Renault en Citroën en veel Japanners schitteren door afwezigheid.
                      Hmm, daar ga ik niet veel aan missen. :)

Veel Japanners? Ah, kijk:

"De AutoRAI 2009 kent nieuwe afvallers. Nissan, Mitsubishi, Subaru, Fiat en Lancia hebben afgezegd. Dat laten de merken vandaag tijdens de persbijeenkomst weten."

Da's dan toch wel jammer. Ik had die Abarths wel willen zien, Subaru loop ik voor old times' sake altijd wel even langs. Nou ja, misschien zaterdagochtend met Junior een flitsbezoek brengen terwijl La Duts aan het shoppen is in Amstelveen. Lijkt me een goeie deal. :)
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                        Kon via BMW kaarten voor de helft van de prijs krijgen, dus ik ga zaterdag even kijken.
                        Same here. :) Weet nog niet welke dag ik ga, iig niet in het weekend.

Comment

Ha, die Dutch;

Houd je er rekening mee dat je voor een kind onder de 14 weliswaar vrij entree hebt, maar dat je dan wel zo'n gratis ticket nodig hebt? Dat je dus niet in de rij hoeft te staan en zo....
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik doe dat online bestellen met korting waarover ik ben gemaild. Dan heb je je kaarten toch al?

Comment

Ha, die Dutch;

Klopt, maar ik zag pas bij het online bestellen dat je ook zo'n €0,- ticket moest aankruisen. Net zoals je die BMW-tickets ook eerst nog moet activeren. En dan kreeg broerv (omdat'ier er toch al de hele week rondloopt....) ook nog eens twee vrijkaarten en won hij er twee met een of ander kötkwisje, dus gaat hij óók nog een keer bij wijze van personeelsuitje met wat collega's. Beroepsdeformatie?
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Waarom heb ik geen korting via BMW gekregen?
                                Of heb ik dat per ongeluk weg gegooid? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Harry;

Als je een of andere BMW emailnieuwsbrief ontvangt krijg je dat aanbod van maximaal twee kaarten à €9,50 per stuk.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                    Ha, die Harry;

Als je een of andere BMW emailnieuwsbrief ontvangt krijg je dat aanbod van maximaal twee kaarten à €9,50 per stuk.

Kijk, en bij de Sterrendealer krijg je gewoon 2 kaarten voor gratis. ( en 4 als je het vriendelijk vraagt..)

Ha..
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Gister twee vrijkaartjes in de bus.

Kopen voor een zacht prijsje? :)
                                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                        Nou ja, misschien zaterdagochtend met Junior een flitsbezoek brengen terwijl La Duts aan het shoppen is in Amstelveen. Lijkt me een goeie deal. :)
                                        Shoppen in Amstelveen? Dan ben je toch in een goede 10 minuten klaar?
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Raar idee wel om de auto's per type te laten zien, een van de leuke dingen aan autoshows is net de eigenheid van de stand per merk, en het geld/middelen/vrouwvolk dat ze er tegen aan smijten. Ik geef die mannen van Renault dus gelijk - al denk ik stiekem dat het voor hen een drogreden is. Is wel weer typisch Hollands, dit ... lekker vergelijken (Nou, Mies, heb je dit gezien, de alu typeplaotjes op de Matiz glanzen toch harder dan die op de Cuore, deze wordt'm!).

Eigenlijk is dit gewoon een live versie van de autoweek database dan. Als er al geen VIP ruimtes meer zijn ... tsss.
                                          Rock on. RS.

Comment

Ha, die W220L;

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Kijk, en bij de Sterrendealer krijg je gewoon 2 kaarten voor gratis. ( en 4 als je het vriendelijk vraagt..)

Ha..
                                            Die sterrenboys moeten dan ook alle zeilen bijzetten om hun klanten te vriend te houden....
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Als jullie toch gaan, kan dan iemand hier een mooie wallpaper van regelen?
                                              You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                Die sterrenboys moeten dan ook alle zeilen bijzetten om hun klanten te vriend te houden....
                                                Nieuw wel ja, gebruikt liep het afgelopen weekend erg goed.
                                                Kleine dealer waar ik kom, maar toch 1 SL verkocht, 1 CLK, 2x C-estate en een E 320 CDI.

Overigens vanmorgen een stukje gereden in een nieuwe E-klasse, niet verkeerd als ik heel eerlijk ben...
                                                2 in bestelling al. ( en waren bezig met nog 2 op het moment dat ik binnen was)

En B-label he ( voor de E-diesels icm automaat)
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                  Shoppen in Amstelveen? Dan ben je toch in een goede 10 minuten klaar?
                                                  Zij niet. :)

Comment

Ik ga vanavond. Speciale gelegenheid.

Comment

Welke onverlaat heeft die F50 vooraan gezet? Even wisselen met die 330 aub.
                                                      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                                        Welke onverlaat heeft die F50 vooraan gezet? Even wisselen met die 330 aub.
                                                        Of even wisselen met die 250 GT Lusso. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

ARGH

Ik wist het wel, geen 330 dus? Goddomme, ik houd die oude Fejari hokken niet uit elkaar :-)
                                                          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ben net terug van een snel rondje. Geen foto's of wat dan ook gemaakt. Hessing pakt aardig uit was het eerste wat mij opviel.

Oh ja, ik sta er de komende 11 dagen, alleen zaterdag niet. Dus als jullie toevallig langs een Saab lopen, kom gerust een praatje maken. Te herkennen aan mijn naam ;-)

Comment

Top, zie je donderdag! :)
                                                              Forza!

Comment

Jammer, zie ik je zaterdag niet. :)

Comment

Working...
                                                                X