Goed, afgelopen dinsdag een dagje een V70 2.5T geartronic meegekregen voor het droogfappen of zo. Auto was redelijk compleet (geen summum), maar wel BLIS (blinde hoek waarschuwing oid), navigatie (nog sneleer geworden bij Volvo, een duidelijke verbetering tov de nav in de V50), cranberry-rood ledâh, active bi-xenon (niets van gemerkt) en pdc voor en achter (voor als je blond met tieten bent ;-)) en four-C adaptief onderstel, 17 inch.
Wat valt op aan de auto:
- extreem comfortabel zelfs op sport en advanced stand. Mij te zacht geveerd. Auto gaat als op rails maar echt vertrouwen geeft het op een of andere manier niet
- Geluid van de zalige 5 cilinder is nog verder onderdrukt dan op de V50. Iets meer sound zou mogen
- Geluidssysteem (high performance is zeer goed), doet me afvragen hoe het Dynaudio-systeem dan wel niet moet zijn.
- Stoelen zitten fantastisch (sportstoelen zijn niet persé nodig, sportstuur zou wel fijn zijn (zie onder sturen hieronder))
- de auto stuurt vrij indirect en gevoelloos, zelfs met de bekrachtiging op de laagste stand. Misschien dat grotere wielen helpen. Stuur is ook vrij groot wat mij een beetje ene hoepelgevoel gaf. Graag een sportstuur indien mogelijk.
- automaat is niets voor mij. Er zit wat mij betreft teveel vertraging op. Handmatig schakelen met automaat is niet mijn ding heb ik gemerkt (afgezien van het feit dat het pookje verkeerd om schakelt, nar je toe moet wat mi9j betreft opschakelen zijn),
Valt de auto dus af? Nee, hij viel me op bepaalde punten niet mee, maar als geheel zou de auto met wat aanpassingen zeker kunnen volstaan.
Ik denk, bij ander inzien dat Summum met bijv R-design erbij niet uit kan in de lease. Men kijkt nog wel na of R-design ook met uni-ledâh kan ipv bicolor maar dan zit je nog steeds met die glimmende spiegelkappen.
De tweede verkoper kwam met de oplossing die olle-met-streepje ook al gaf. De hele koets met verlagingsveren verlagen (ca. 30 mm) en dubbele uitlaat er later opzetten. Zou via Heico kunnen bijvoorbeeld. Kosten voor beide samen wel ca. EUR 1.900 (slik), dus misschien daar nog eens praten over de prijsstelling daarvan. Wel is me duidelijk gewordne dat de V70 alleen eek kans maakt met verlaging van het onderstel. De auto (en ik) verdienen een iets harder onderstel dat meer feedback geeft. Ik wil niet bij iedere snellere bocht het idee hebben dat de auto op één oor gaat liggen. Verlaging plus 18 inch should do the trick, wat dat betreft.
Opmerkelijk was verder dat men bereid was een Momentum te leveren met professional pack en de chromen raamlijsten achteraf te monteren (kan dus toch). Totale kosten per saldo dan wel gelijk aan Summum, maar bijtellingstechnisch natuurlijk weer interessanter.
Ik ga er nog eens goed over nadenken en ik ga ook nog eens en ritje bietsen in een 325i.
Groet
GJ
Wat valt op aan de auto:
- extreem comfortabel zelfs op sport en advanced stand. Mij te zacht geveerd. Auto gaat als op rails maar echt vertrouwen geeft het op een of andere manier niet
- Geluid van de zalige 5 cilinder is nog verder onderdrukt dan op de V50. Iets meer sound zou mogen
- Geluidssysteem (high performance is zeer goed), doet me afvragen hoe het Dynaudio-systeem dan wel niet moet zijn.
- Stoelen zitten fantastisch (sportstoelen zijn niet persé nodig, sportstuur zou wel fijn zijn (zie onder sturen hieronder))
- de auto stuurt vrij indirect en gevoelloos, zelfs met de bekrachtiging op de laagste stand. Misschien dat grotere wielen helpen. Stuur is ook vrij groot wat mij een beetje ene hoepelgevoel gaf. Graag een sportstuur indien mogelijk.
- automaat is niets voor mij. Er zit wat mij betreft teveel vertraging op. Handmatig schakelen met automaat is niet mijn ding heb ik gemerkt (afgezien van het feit dat het pookje verkeerd om schakelt, nar je toe moet wat mi9j betreft opschakelen zijn),
Valt de auto dus af? Nee, hij viel me op bepaalde punten niet mee, maar als geheel zou de auto met wat aanpassingen zeker kunnen volstaan.
Ik denk, bij ander inzien dat Summum met bijv R-design erbij niet uit kan in de lease. Men kijkt nog wel na of R-design ook met uni-ledâh kan ipv bicolor maar dan zit je nog steeds met die glimmende spiegelkappen.
De tweede verkoper kwam met de oplossing die olle-met-streepje ook al gaf. De hele koets met verlagingsveren verlagen (ca. 30 mm) en dubbele uitlaat er later opzetten. Zou via Heico kunnen bijvoorbeeld. Kosten voor beide samen wel ca. EUR 1.900 (slik), dus misschien daar nog eens praten over de prijsstelling daarvan. Wel is me duidelijk gewordne dat de V70 alleen eek kans maakt met verlaging van het onderstel. De auto (en ik) verdienen een iets harder onderstel dat meer feedback geeft. Ik wil niet bij iedere snellere bocht het idee hebben dat de auto op één oor gaat liggen. Verlaging plus 18 inch should do the trick, wat dat betreft.
Opmerkelijk was verder dat men bereid was een Momentum te leveren met professional pack en de chromen raamlijsten achteraf te monteren (kan dus toch). Totale kosten per saldo dan wel gelijk aan Summum, maar bijtellingstechnisch natuurlijk weer interessanter.
Ik ga er nog eens goed over nadenken en ik ga ook nog eens en ritje bietsen in een 325i.
Groet
GJ
Comment